Dagens dumme
Fra : Peter Andreasen

Dato : 18-01-03 22:56

Hej d.f.s,

I mit bådudstyrskatalog er jeg faldet over flg.
produktinformation/reklamatekst for Hempel Mille White.
Der står: "Mange sejlere - specielt kapsejlerne - har i
mange år sukket efter en hvid bundmaling. Nu er den her..."

Hvorfor, tænker en nysgerrig nybegynder som jeg så, hvorfor
er netop _kapsejlerne_ interesserede i hvid bundmaling?

Det eneste gæt jeg kan komme på er at man måske nemmere kan se på
en hvid bund om der er begroning -- meeeen mon ikke garvede
kapsejlere ved hvordan de skal male deres båd så der ikke
kommer begroning??? Er der ikke et bedre svar?

- Peter

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-01-03 23:20

"Peter Andreasen" <pandr@pandr.dk> skrev i en meddelelse news:W3kW9.39590

> Hvorfor, tænker en nysgerrig nybegynder som jeg så, hvorfor
> er netop _kapsejlerne_ interesserede i hvid bundmaling?

Kunne man forestille sig, at det så er nemmere at have reklamer på bunden?

Kapsejlere er jo "lidt" sponsor fikserede

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Fly

Dato : 20-01-03 22:01

"Claus Tersgov" skrev:
Kunne man forestille sig, at det så er nemmere at have reklamer på bunden?
Kapsejlere er jo "lidt" sponsor fikserede

-------------------------

Hej Claus og alle andre!

Nej, det tror jeg ikke at du har ret i... Og har du ret, så undrer det mig
at man ser så mange gule busser på vejene! Og hvorfor maler man ikke gulvene
i sportshaller hvide så?

(Jeg kunne ikke lade være)

--
-Fly
doktor_flyMONKEY@hotmail.com

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-01-03 23:29

"Fly" <doktor_flyMONKEY@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nej, det tror jeg ikke at du har ret i... Og har du ret, så undrer det mig
> at man ser så mange gule busser på vejene! Og hvorfor maler man ikke

Måske fordi busser og gulve i sportshaller sjældent skal ses på lange
afstande og i mørkt, kontrastfyldt vand

Akkurat som en hvid/gul båd ses bedst på vandet, så vil en hvid bådside på
en båd, som sejler på hårdt kryds også ses bedst, hvis den er hvid...

------ Jeg ku' heller ikke lade være..