|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Blanding af totakt-olie Fra : Holten |
Dato : 18-01-03 17:15 |
|
Vi har købt en brugt ATV til min søn, som selv blander olie i benzinen.
Nu har jeg købt en dunk dyr fuldsyntetisk totakt-olie.
Kan jeg blande den nye olie i beholderen med den gamle, da jeg ikke ved
hvilken type der er på beholderen i øjeblikket ??
Forhandlere sagde at jeg skulle tømme den inden, jeg hælder den nye på; har
han ret ??
MVH
Holten
| |
Kim Olsen (18-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kim Olsen |
Dato : 18-01-03 17:53 |
|
Øh - det håber jeg ikke....
Jeg har altid bare "hændt oveni" på både min knallert 45 (Peugeot Speedfight
2) og MC CZ -180.
Jeg har aldrig overvejet at det skulle give problemer, og jeg køber ofte ind
på tilbud så det er fuld- og semisyntetisk jeg blander.
Men jeg vil følge tråden - og måske blive klogere.
Kim Olsen
"Holten" <ddddd@mailer.dk> skrev i en meddelelse
news:3e297d7c$0$83827$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Vi har købt en brugt ATV til min søn, som selv blander olie i benzinen.
> Nu har jeg købt en dunk dyr fuldsyntetisk totakt-olie.
>
> Kan jeg blande den nye olie i beholderen med den gamle, da jeg ikke ved
> hvilken type der er på beholderen i øjeblikket ??
>
> Forhandlere sagde at jeg skulle tømme den inden, jeg hælder den nye på;
har
> han ret ??
>
> MVH
>
> Holten
>
>
>
| |
Claus Ruglund Jakobs~ (18-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Ruglund Jakobs~ |
Dato : 18-01-03 18:27 |
|
Holten wrote:
> Vi har købt en brugt ATV til min søn, som selv blander olie i
> benzinen. Nu har jeg købt en dunk dyr fuldsyntetisk totakt-olie.
>
> Kan jeg blande den nye olie i beholderen med den gamle, da jeg ikke
> ved hvilken type der er på beholderen i øjeblikket ??
>
> Forhandlere sagde at jeg skulle tømme den inden, jeg hælder den nye
> på; har han ret ??
>
Det ville jeg gøre, da du kan risikere at skidtet ellers soder til, det har
jeg oplevet på en scooter, hvor der bare blev hældt oveni uden at man havde
checket hvad der var i forvejen.
Om der kan ske mere ved det, skal jeg ikke kunne sige.
--
Mvh Claus
( cb750f2 '77 + Sonic50 '99 )
> MVH
>
> Holten
| |
Armand (18-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-01-03 01:06 |
|
Claus Ruglund Jakobsen <claus_ruglund*nospam*@jakobsen.tdcadsl.dk> skrev
i en news:b0c2ft$fl2$1@sunsite.dk...
> Holten wrote:
> >
> > Nu har jeg købt en dunk dyr fuldsyntetisk totakt-olie.
> > Kan jeg blande den nye olie i beholderen med den gamle, da jeg ikke
> > ved hvilken type der er på beholderen i øjeblikket ??
> > Forhandlere sagde at jeg skulle tømme den inden, jeg hælder den nye
> > på; har han ret ??
> >
> Det ville jeg gøre, da du kan risikere at skidtet ellers soder til,
det har
> jeg oplevet på en scooter, hvor der bare blev hældt oveni uden at man
> havde checket hvad der var i forvejen.
> Om der kan ske mere ved det, skal jeg ikke kunne sige.
Soder mere??
Næppe!
Man skal dog ikke regne det opblandede produkt for bedre ed det ringeste
af de to :-/
Omkring blandbarhed er risikoen nærmere at sagerne skiller som kikset
mayonaisse i beholderen og måske endda danner et tredie produkt som
kunne tænkes at blokere olierør o.a. :-/
Jeg blev engang i min spæde RR-karriere belært om at "der var lov for at
alle olier skulle(!) være indbyrdes blandbare"!
Ligefrem ved lov (igennem folketinget) tror jeg nu ikke at det er, men
det er meget tænkeligt at der et sted i oliebranchen er sat en norm for
dette eftersom at det ikke ville være til at være forbruger uden :-/
Samme mand forklarede mig forøvrigt at hvis man ville konstantere
blandbarheden ved selvsyn var det enkelt at dyppe hhv. pege og
tommel-finger i hver olie og efterfølgende gnidre vædskerne sammen for
at se om man slutteligt blot havde olie på fingrene, eller noget stads
der ikke ville lade sig blande!
--
Armand.
| |
Claus Rittig (18-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 18-01-03 22:59 |
|
"Holten" <ddddd@mailer.dk> skrev i en meddelelse
news:3e297d7c$0$83827$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Vi har købt en brugt ATV til min søn, som selv blander olie i benzinen.
> Nu har jeg købt en dunk dyr fuldsyntetisk totakt-olie.
> Kan jeg blande den nye olie i beholderen med den gamle, da jeg ikke ved
> hvilken type der er på beholderen i øjeblikket ??
Det du har købt, er vel 2-takt olie til en autolube, ikke? Altså til et
olieblander system?
Du må ikke bruge olie beregnet til at blande i bensinen, den kan nemlig
nogle gange være lidt ringe til at blive forstøvet i en karburator, og
derfor smøre ringe.
Hvis det er den rigtige type olie, så skulle der normalt ikke være noget i
vejen med at hælde den nye oven i den gamle olie, jeg har hverken oplevet
eller hørt om at det skulle give noget problem (og jeg blander også
jævnligt).
> Forhandlere sagde at jeg skulle tømme den inden, jeg hælder den nye på;
har
> han ret ??
Jeg tror bare han viderebringer hvad han har hørt.
Rittig
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (19-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 19-01-03 13:48 |
|
> Du må ikke bruge olie beregnet til at blande i bensinen, den kan nemlig
> nogle gange være lidt ringe til at blive forstøvet i en karburator, og
> derfor smøre ringe.
Hej Rittig
Nu er jeg absolut ikke nogen to-taktshaj, men hvor ender den separate
smøring ud? Jeg har altid antaget den endte i benzinen før den blev
forstøvet i karburatoren, men jeg tager åbenbart fejl??
Kan du bringe lidt klarhed over emnet?
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
![](/images/tree/0.gif) John Jensen (19-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 19-01-03 14:14 |
|
Olie der er beregnet til at blande i bensinen ex. Castrol A747 er simpelthen
for tyk til at kunne pumpes
fra olietanken, det er ikke noget med "forstøvning" at gøre.
Det står normalt på bøtten hvis den er beregnet til at fylde i separat
olietank, eller iblandes i bensinen.
/ John
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager1(--fjern--)@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:ndxW9.42$lC1.30@news.get2net.dk...
> > Du må ikke bruge olie beregnet til at blande i bensinen, den kan nemlig
> > nogle gange være lidt ringe til at blive forstøvet i en karburator, og
> > derfor smøre ringe.
>
> Hej Rittig
>
> Nu er jeg absolut ikke nogen to-taktshaj, men hvor ender den separate
> smøring ud? Jeg har altid antaget den endte i benzinen før den blev
> forstøvet i karburatoren, men jeg tager åbenbart fejl??
>
> Kan du bringe lidt klarhed over emnet?
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
>
| |
![](/images/tree/0.gif) Hekto (19-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 19-01-03 15:08 |
|
In article <ndxW9.42$lC1.30@news.get2net.dk>, "Jens Jacob Bager
Jensen" <bager1(--fjern--)@get2net.dk> says...
> Hej Rittig
>
> Nu er jeg absolut ikke nogen to-taktshaj, men hvor ender den separate
> smøring ud? Jeg har altid antaget den endte i benzinen før den blev
> forstøvet i karburatoren, men jeg tager åbenbart fejl??
>
> Kan du bringe lidt klarhed over emnet?
>
Ej er jeg ikke Rittig ...... !
Pumpen docerer olien, der via en slange/rør føres til indsugningen
imellem kaburator og cylinder/reed-ventil. Dette er det mest
almindelige.
Der er enkelte systemer der endda er delt i flere strenge, hvoraf nogle
førte en del af olien direkte til lejerne ved krumtappen.
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (19-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 19-01-03 15:42 |
|
"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1894cf979d2eb82998969f@news.inet.tele.dk...
> > Nu er jeg absolut ikke nogen to-taktshaj, men hvor ender den separate
> > smøring ud? Jeg har altid antaget den endte i benzinen før den blev
> > forstøvet i karburatoren, men jeg tager åbenbart fejl??
Ja, du tager fejl, bare spørg Hekto, det har han nemlig styr på.
> Pumpen docerer olien, der via en slange/rør føres til indsugningen
> imellem kaburator og cylinder/reed-ventil. Dette er det mest
> almindelige.
Nemlig! Og her er det vigtigt at olien kan forstøves effektivt.
> Der er enkelte systemer der endda er delt i flere strenge, hvoraf nogle
> førte en del af olien direkte til lejerne ved krumtappen.
Det system har jeg aldrig kørt med, men RD350 har det vist?
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (19-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 19-01-03 16:34 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K. S. (19-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 19-01-03 20:47 |
|
On Sun, 19 Jan 2003 16:34:07 +0100, Hekto <bs@NOSPAMhekto.dk> wrote:
>Suzuki kørte med et system der førte olie direkte til hovedlejerne. Det
>hed vist nok CCI. Jeg ved ikke om deres X-maskiner stadig anvender det.
Suzuki RGV250/Aprilia RS250 smøresystem er 2 strenget,dels til
cylindre og dels til lejer via ialt 4 slanger....
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://213.237.66.161/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (19-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 19-01-03 22:20 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K. S. (19-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 19-01-03 22:38 |
|
On Sun, 19 Jan 2003 22:20:06 +0100, Hekto <bs@NOSPAMhekto.dk> wrote:
>Ikke overraskende, da otoren på RS'en faktisk er en Suzuki-
>konstruktion!
Ja da,det har jeg jo nævnt igår ![Blink](images/smileys/wink.gif) ,helt identiske er de nu ikke -
Rotaxcylindre på Prilleren,andre plejlstænger og lidt andre
småting,men generelt set er det samme møgkonstruktion,men Aprilia har
sikkert fået dem billigt.
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://213.237.66.161/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (19-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 19-01-03 23:21 |
|
In article <dg6m2vcdjdvfodvsl49ppjf8h6ihq12tth@4ax.com>,
MichaelKS@image.dk says...
> Ja da,det har jeg jo nævnt igår ![Blink](images/smileys/wink.gif) ,helt identiske er de nu ikke -
> Rotaxcylindre på Prilleren,andre plejlstænger og lidt andre
> småting,men generelt set er det samme møgkonstruktion,men Aprilia har
> sikkert fået dem billigt.
>
Ja, ja ... jeg nærlæser jo ikke alt! ;0)
Er den så dårlig? Jeg har ikke selv nogen erfaringer med den; men der
kører da en del rundt. Umiddelbart er den mere populær til race i 250
klassen. En af årsagerne skulle dog være, at den kan tunes mere, da
kaburatorerne ikke må skiftes i enkelte klasser, og Kawa'en har 28mm,
mens Suki'en har 36 ell. 38mm.
Faktisk vejer en RS250 også næsten 40 kg mere end en KR-1.
Forbløffende!
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K. S. (19-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 19-01-03 23:34 |
|
On Sun, 19 Jan 2003 23:21:01 +0100, Hekto <bs@NOSPAMhekto.dk> wrote:
>Ja, ja ... jeg nærlæser jo ikke alt! ;0)
>Er den så dårlig?
Nej værre ![Blink](images/smileys/wink.gif) ,nej altså den yder sådan set fint nok og sålænge den
virker også god nok,men specielt holdbar er den bestemt ikke og på
enkelte områder total talentløst konstrueret,f.eks
udstødningsventilerne der har taget livet af mange motorer.
> Jeg har ikke selv nogen erfaringer med den; men der
>kører da en del rundt. Umiddelbart er den mere populær til race i 250
>klassen.
Fordi der ikke rigtigt er andre end den og RGV'eren tilbage
efterhånden,der er dog enkelte KR1'ere tilbage - nok også derfor at
Aprilia valgte Suzukimotoren - det var den eneste de kunne få.Honda
NSR250 kunne sagtens have været brugt,men desværre er de allesammen
droslede så dem må man ikke bruge i 250 std. - de er også gamle
efterhånden
> En af årsagerne skulle dog være, at den kan tunes mere, da
>kaburatorerne ikke må skiftes i enkelte klasser, og Kawa'en har 28mm,
>mens Suki'en har 36 ell. 38mm.
Nej ikke i DK i hvert fald - Hvor man overhovedet ikke må tune i 250
std. og i 250 - racer kører der ingen (konkurrencedygtige)
RS250'ere,det er allesammen RS250R (Honda) og TZ250 (Yamaha),og er
iøvrigt en herredyr og derfor lille klasse i DK.
>Faktisk vejer en RS250 også næsten 40 kg mere end en KR-1.
>Forbløffende!
Det passer vel heller ikke,en RS250 vejer 141 kg tør std.,Hvad vejer
en KR1'er ?
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://213.237.66.161/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (20-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 20-01-03 00:58 |
|
In article <r99m2voc0f3co2jb2srk3r8gm90b3ki8ie@4ax.com>,
MichaelKS@image.dk says...
> Det passer vel heller ikke,en RS250 vejer 141 kg tør std.,Hvad vejer
> en KR1'er ?
>
Jeg følger ikke så meget med i race ... de er bare sjove at køre på.
Det med 'guillotinen' på Suki'en har jeg hørt. Ret tåbelig
konstruktion. Enhver burde kunne forudse hvad der vil ske, når der sker
fejl.
Kawa's KIPS er roterende ventiler der sidder lodret. De åbner for et
par små udstødningsporte højere oppe i cylinderen. Når de er lukkede,
åbner de ind til et ressonanskammer, der så ændrer udstødningens
specifikationer.
Til forskel fra de andre systemer, er der tale om at man bibeholder
trykket længst muligt, fra forbrændningen, istedet for at øge højden på
udstødningsporten.
Måske husker jeg forkert; men det forekommer mig at jeg har set RS'en
vejer i omegnen af 170 kg; men det kan være det er 'våd'?
KR'en vejer 123 kg. Stellet, uden for/bag-gaffel (men med bagskærm,
ledninger o.s.v.)vejer 14 kg!
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K. S. (20-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 20-01-03 01:06 |
|
On Mon, 20 Jan 2003 00:57:44 +0100, Hekto <bs@NOSPAMhekto.dk> wrote:
>Måske husker jeg forkert; men det forekommer mig at jeg har set RS'en
>vejer i omegnen af 170 kg; men det kan være det er 'våd'?
Jepper den er opgivet til 168 kg våd=curbside.Man kan dog godt undre
sig over der er hele 27 kg i væsker..
>KR'en vejer 123 kg. Stellet, uden for/bag-gaffel (men med bagskærm,
>ledninger o.s.v.)vejer 14 kg!
Den reelle vægtforskel på de 2 er nok nærmere ca. 15-20 kg .Men
faktisk _er_ Prilleren den tungeste af dem,TZR'eren vejer også i
omegnen af de 125 kg og NSR'eren ca. 133 kg tør.....
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://213.237.66.161/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) SLP/JM (20-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : SLP/JM |
Dato : 20-01-03 08:43 |
|
"Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en meddelelse
> KR'en vejer 123 kg. Stellet, uden for/bag-gaffel (men med bagskærm,
> ledninger o.s.v.)vejer 14 kg!
Hvis det har nogen interesse, har vi målt vores RS'er klargjort til race,
dvs. uden lygter o.lign.men ellers i standardtrim, til ca. 135 kg tør, dvs.
uden benzin, kølevand og olie. Stellet alene vejer ca. 12 kg. Motoren vejer
31 kg.
Stellet til en RGV 250 fra 1991 vejer 10 kg - vægtforskellen mellem den og
Prilleren ligger bl.a. i, at Prilleren er mere forstærket omkring
bagdæmperophænget.
--
Mvh Susanne
2 x Aprilia RS 250, RGV 250 og SV 650
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (20-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 20-01-03 11:26 |
|
In article <b0g9b0$2ui$1@sunsite.dk>, Madcat@c.dk says...
> Stellet til en RGV 250 fra 1991 vejer 10 kg - vægtforskellen mellem den og
> Prilleren ligger bl.a. i, at Prilleren er mere forstærket omkring
> bagdæmperophænget.
>
Ja, det er forbløffende så lidt der skal til at holde sammen på det
hele!!! Sølle 10 kg aluminium.
Tænk hvis man lavede de andre dele og stellet i ren kulfiber! Novra!
--
Brian/Hekto
LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K. S. (20-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 20-01-03 13:29 |
|
On Mon, 20 Jan 2003 11:25:41 +0100, Hekto <bs@hekto[REMOVE).dk> wrote:
>Ja, det er forbløffende så lidt der skal til at holde sammen på det
>hele!!! Sølle 10 kg aluminium.
Og RS250-stellet er faktisk ret godt,brugt intensivt til race jo,og
dermed crashet et utal af gange og relativt sjældent at det går
alvorligt ud over stellet.
>Tænk hvis man lavede de andre dele og stellet i ren kulfiber! Novra!
Og ikke mindst billigt ![Blink](images/smileys/wink.gif) .Stel i kulfiber er jo lavet,men jeg ville
ikke være glad for at køre med sådan et,meget stærkt,men når det går i
stykker bliver det til noget meget ubehageligt noget.Samme med
kulfiberhjul,når det kollapser,så kollapser det for alvor....
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://213.237.66.161/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (19-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 19-01-03 16:39 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (20-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 20-01-03 00:14 |
|
"Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1894e4f79acad86b989681@news.sunsite.dk...
> http://smokeriders.com/Pictures/Kawa_Pics/Lucky_7/606w.jpg
>
> Gad vide hvad den MF'er bruger mest af???
> Olie, Benzin, gummi ... eller trækpapir til at samle chaufføren op med?
Jeg tror det er den engelskbyggede 5-cylindrede KH'er jeg nævnte i en anden
tråd. Konstruktøren er en underlig englænder som laver den slags i sin
fritid, han har også lavet en 1.8L V8'er ud af et par Z900.
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (20-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 20-01-03 00:46 |
| | |
Hekto (19-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 19-01-03 02:46 |
|
In article <3e297d7c$0$83827$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ddddd@mailer.dk says...
> Vi har købt en brugt ATV til min søn, som selv blander olie i benzinen.
> Nu har jeg købt en dunk dyr fuldsyntetisk totakt-olie.
>
> Kan jeg blande den nye olie i beholderen med den gamle, da jeg ikke ved
> hvilken type der er på beholderen i øjeblikket ??
>
> Forhandlere sagde at jeg skulle tømme den inden, jeg hælder den nye på; har
> han ret ??
>
> MVH
>
> Holten
>
>
>
>
Jeg har aldrig oplevet problemer med at blande.
.... under hensyntagen til kun at blande olier der var beregnet for
separat smøring.
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
http://dfm.divvy.dk/hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Asger Steffensen (19-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 19-01-03 13:23 |
|
"Holten" <ddddd@mailer.dk> skrev i en meddelelse
news:3e297d7c$0$83827$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Vi har købt en brugt ATV til min søn, som selv blander olie i benzinen.
Din søn har vel nok en rar far! Bare min far havde fundet på den slags i
hine tider.
> Nu har jeg købt en dunk dyr fuldsyntetisk totakt-olie.
> Kan jeg blande den nye olie i beholderen med den gamle, da jeg ikke ved
> hvilken type der er på beholderen i øjeblikket ??
Det ville jeg (ligesom andre i tråden) mene at man kan hvis det er
totaktsolie der er beregnet til et selvsmøresystem som der er på ATV'en
> Forhandlere sagde at jeg skulle tømme den inden, jeg hælder den nye på;
har
> han ret ??
Hehe, meget symptomatisk for denne gruppe: "Forhandleren (fagmanden) siger
at... - ...men har han ret?"
En sund skepsis er som regel god i mange situationer.
Ved at sige sådan kan forhandleren i hvert fald holde ryggen fri hvis der
skulle opstå problemer og du kommer og brokker dig. ("Jamen jeg sagde jo at
du ikke måtte blande")
Asger
ZX-10
| |
Holten (19-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Holten |
Dato : 19-01-03 20:42 |
|
"Holten" <ddddd@mailer.dk> skrev i en meddelelse
news:3e297d7c$0$83827$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Vi har købt en brugt ATV til min søn, som selv blander olie i benzinen.
> Nu har jeg købt en dunk dyr fuldsyntetisk totakt-olie.
>
> Kan jeg blande den nye olie i beholderen med den gamle, da jeg ikke ved
> hvilken type der er på beholderen i øjeblikket ??
>
> Forhandlere sagde at jeg skulle tømme den inden, jeg hælder den nye på;
har
> han ret ??
Min konklusion bliver; at jeg blander olierne.
Den nye olie er beregnet både for injektion og selvblanding.
Takker
MVH
Holten
| |
Henning (20-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henning |
Dato : 20-01-03 01:22 |
|
"Holten" <dddddd@ddd.dk> skrev i en meddelelse news:3e2aff8a$0$83843$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Min konklusion bliver; at jeg blander olierne.
Skulle også kunne lade sig gøre, både SAE og JASO standarderne for slut-bruger olier foreskriver, at olierne skal være blandbare indenfor samme type.
Jeg prøver dog at undgå det (ortodoks opdragelse...:), og når fex jeg har 'skiftet' olie på autoluben, har jeg kørt tanken næsten tom først.
--
Who, what, where: http://move.to/henning
| |
![](/images/tree/0.gif) Armand (21-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-01-03 01:12 |
|
Henning <henning@see.sig> skrev i en
news:3e2b4710$0$83849$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Holten" <dddddd@ddd.dk> skrev i en meddelelse
news:3e2aff8a$0$83843$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Min konklusion bliver; at jeg blander olierne.
>
> Skulle også kunne lade sig gøre, både SAE og JASO standarderne for
slut-
> bruger olier foreskriver, at olierne skal være blandbare indenfor
samme type.
Aha!
Så er det dér at der er "lov" for blandbarheden (jvf. mit indlæg:
news:b0cqgk$1alc$8@news.cybercity.dk i Holtens anden tråd) !!
kan man gå ud fra at "samme type" indebærer klassificering á: motor-olie
/ Totakts-olie / hydraulik-olie ?
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henning (23-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henning |
Dato : 23-01-03 14:41 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:b0i8pt$1s61$4@news.cybercity.dk...
> Så er det dér at der er "lov" for blandbarheden (jvf. mit indlæg:
> news:b0cqgk$1alc$8@news.cybercity.dk i Holtens anden tråd) !!
>
> kan man gå ud fra at "samme type" indebærer klassificering á: motor-olie / Totakts-olie / hydraulik-olie ?
Ja, jeg kan desværre ikke lige finde standarderne ( www.sae.org vil have man skal købe dem), men de er derude et sted, jeg har haft dem på en nu død harddisk. Men som jeg skrev bryder jeg mig ikke om at gøre det, hvis det kan undgåes.
--
Who, what, where: http://move.to/henning
| |
|
|