MC-messi i Flensburg Lørdag, hvordan finde~
Fra : Kenneth T

Dato : 15-01-03 20:07

Hejsa

Vi er nogle stykker som har besluttet at hoppe ind i en bil og drøne en smut
til MC-messe i Flensborg, så kan vi jo proviantere lidt samtidig.
Men hvordan finder jeg frem, findes der en slags www.krak.dk for Tyskland
(jeg er IKKE god til tysk)??

Adressen:
Campus-halle, Flensburg.

-
MVH
Kenneth T
ZX9R i hi

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 16-01-03 19:22

"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en smut
> til MC-messe i Flensborg, så kan vi jo proviantere lidt samtidig.

Hej.

Du knaster da bare adressen ind på din Garmin StreetPilot lll DeLuxe,
så kører du lige til døren

Ellers kan du prøve Shell Geostar
http://www.geostar.dk/SHARE/default.asp?LANGUAGE=da

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Kenneth T

Dato : 16-01-03 23:42

> Du knaster da bare adressen ind på din Garmin StreetPilot lll DeLuxe,
> så kører du lige til døren

Skide godt, jeg har bare kun en eTerex Vista, og den kan ikke selv lave
ruter. Kan du gi mig en LAT/LON position eller kan man se det på shell
geostar på een eller anden måde?

> Ellers kan du prøve Shell Geostar
> http://www.geostar.dk/SHARE/default.asp?LANGUAGE=da

Virker som en drøm.

...nu skal jeg sgu snart ned og se på nogle MCère og nogle ........øl? :)

--
MVH
Kenneth T

Fra : Buck

Dato : 17-01-03 08:39

udstillerne har selv en vejvisning på www.campushalle.de

Ud over de gængse grænsebutikker ligger indkøbscentret Förde Park lige ved
siden af udstillingen
http://www.foerdepark.de/
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Buck

Dato : 17-01-03 08:48

Eller endnu nemmere...
kør over Kruså grænse...
et par kilometer nede er der skilte efter både Campus(Universitetet) og
Fördepark.
Når du kommer af motorvejen (B200) kommer du til et lyskryds.
Kør til venstre for at komme til Förde Park
Kør lige ud for at komme til Campus Halle

Det er langt nemmere end hvis du kører over en af de andre
grænseovergange...

PS! Dyt når i kører gennem lyskrydset i Kruså, så skal jeg nok vinke
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 17-01-03 12:35

> PS! Dyt når i kører gennem lyskrydset i Kruså, så skal jeg nok vinke

Kruså er nok ikke ret stor. Da jeg tog kørekort i Esbjerg val alle
elevers skræk >rundkørslen< - Dem er der (desværre) kommet temmeligt
mange flere af siden.

(ja ja jeg ved godt hvad du mener - altså at der kun er et lydkryds når
de kommer fra motorvejen, men det er sjovere at quote ud af context

/A

Fra : Richard

Dato : 17-01-03 18:45

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:
> Kruså er nok ikke ret stor. Da jeg tog kørekort i Esbjerg val alle
> elevers skræk >rundkørslen< - Dem er der (desværre) kommet temmeligt
> mange flere af siden.

Ja sikken udvikling; gik på køreskole i Varde i vinteren 1969-70, og
kørelæreren Jens - der i fritiden kørte taxi hjemme i Oksbøl - kiggede
ærbødigt hen på mig "Københavneren", når talen var om rundkørsler. De
var dengang stort set - heldigvis kunne man sige - ukendte i provinsen.

Så nævnte han nemlig den vidt berygtede rundkørsel Femvejen i
Charlottenlund, som de åbenbart lærte om på på kørelærerskolen dengang.
Og jeg skulle så nikke bekræftende til hans forelæsning om, hvordan
trafikken afvikles i en rundkørsel, hvor der faktisk er plads til 2-3
køretøjer, der fletter lige efter bogen uden hjælpelinier af nogen art.
(Det var dengang vi havde alm. vigepligt ved indkørsel i rundkørsel, så
den blev fyldt op af køretøjer i myldretiden og dannede trafikpropper på
de tilstødende veje).

Jeg kunne så dupere rakket med at have taget folkeskolens cyklistprøve i
selvsamme rundkørsel, som vi siden yndede at fræse rundt på knallert.

Tja, i dag er flowet gennem Femvejen desværre ødelagt af, at hjørnerne
til et par af vejene er blevet spidset eller indsnævret, så man må liste
rundt og kun vanskeligt køre flere rundt samtidig. Men det er sikkert
blot pga. af det offentliges ambivalente holdning til - og formynderiske
bremsning af - den trafik, der nødvendigvis må passere. Hvis da ikke det
er for, at provinsboerne ikke skal føle sig forfordelt ?-)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade