Skift til GSX 750F - Hvad siger i?
Fra : Emil Gundersen

Dato : 15-01-03 21:00

Hejsa

Jeg er gået og blevet Totalt forelsket i en Suzuki GSX 750 F, fra
starten af 90'erne. Den er blevet total renoveret, med nye knaster
(Mener jeg!), udstødning, bremser og meget mere. Den fremtræder meget
pæn og velholdt. Den har gået omkring 40-50kkm (mener jeg igen).
Det er en stor MC entusiast (eller hvordan det staves), der detsvære
døde for nyeligt. (Kørt ned, ikke på mc!)

Ellers vurdere jeg den selv som et godt køb, men er i tvivl om der er
noget helt specielt jeg skal kikke efter på sådan en fetter?

Desuden mener sælger at der forelæger en Rullefelt test på 130HK!?!?
Enten er dette ik rigtigt ellers er det ik en 750 motor der er på den!
Hvad siger i? Kan man bixe en GSX750R eller en anden 1100motor på den?

Jeg kan ydermere få den til en RIGTIG god pris, der er noget under den i
DBA!

Mvh Emil
Alt det med småt:
Ja, jeg ved godt at det er en stor maskine, med mange HK og meget mere
og bla bla bla bla..... HAR HØRT DET MANGE GANGE!...... (så spar mig for
det!
--
www.Scooterzone.dk
Dreaming about GSX 750F!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-01-03 21:04

Emil Gundersen wrote:

> Hejsa
>
> Jeg er gået og blevet Totalt forelsket i en Suzuki GSX 750 F, fra
> starten af 90'erne.

Køb en VFR750 istedet! De koster jo næsten det samme og VFR'en er jo, som
du sikkert ved, en af de bedste mc'er nogensinde Det kan man vist ikke
sige om gsxf'en :-/

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 ___________________________________________________________

Fra : Emil Gundersen

Dato : 15-01-03 21:33

Hejsa

> Køb en VFR750 istedet! De koster jo næsten det samme og VFR'en er jo, som
> du sikkert ved, en af de bedste mc'er nogensinde Det kan man vist ikke
> sige om gsxf'en :-/

For det første kan jeg ik rigtigt finde nogle af dem til noget nær 50
eller lign.
For det andet, kan jeg ikke lide lyden af en V motor, men det er jo smag
og behag!

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-01-03 21:39

Emil Gundersen wrote:

> Hejsa

> For det første kan jeg ik rigtigt finde nogle af dem til noget nær 50
> eller lign.

Hvad med de her: (søg på hhv vfr og vfr750 på dba)

Honda VFR750F 750, '88, km 104.000, Hvid med udstyr, kr 49.995 - 15-01-2003

Honda VFR750, '87, km 67.000, flot/velh., blå, 100% orig., nye dæk,
kædekit, ny just.bar motor, kr 50.500 - 09-01-2003

Honda VFR , 750 ccm, '86, Hvid, meget pæn og velh. , 100 % OK og orginal,
nye dæk samt kæde/tandhjul, 48.000, - 02-01-2003

Honda vfr 750 f 750, '88, km 2.156, m pl, kr 54.800, - 15-01-2003
(nåja, det km-tal er vist en slåfejl eller noget

Honda VFR 750, '87, meget pæn/velh. 46.500, - 09-01-2003

Honda VFR, 750 ccm, km 117.000, Velh. og pålidelig langtursmaskine, mange
nye dele, synet , evt. m.sidetasker 43.500,- 15-01-2003

Jeg tror ikke på at du overhovedet har ledt efter nogen!

> For det andet, kan jeg ikke lide lyden af en V motor, men det er jo smag
> og behag!

Se det er jo lidt noget andet. Du skal bare være klar over hvad du vælger
fra for at få en R4, oliekølet, knastakselspisende skruzuki frem for en
V4-honda der er kendt for at være næsten perfekt :-/

Fra : Emil Gundersen

Dato : 15-01-03 22:04

Hejsa

> Hvad med de her: (søg på hhv vfr og vfr750 på dba)
> Jeg tror ikke på at du overhovedet har ledt efter nogen!

Jo, jeg søgte lige hurtigt på DBA, men alle dem du nævner er fra omkring
87-88. GSX750F'ern er en 91-93?, og har gået noget mindre end de fleste
af dem du har fundet. Skal man finde nogle noget tilsvarende GSX-F'en
koster de tættere på 70-80K.

> Se det er jo lidt noget andet. Du skal bare være klar over hvad du vælger
> fra for at få en R4, oliekølet, knastakselspisende skruzuki frem for en
> V4-honda der er kendt for at være næsten perfekt :-/

Æder den stadig Knasterne når de er belvet skiftet? Jeg synes da at jeg
læste en gang, at det kun var de orginale den gjorde det med?

Jeg kan vel godt afsløre at hvis Banditen bliver skiftet ud, er det med
enten GSX 750F'eren eller en ZX-6R..... Der er bare ca 120k i
prisforskel! (på de 2)

Mvh Emil
--
Der godt kan "Nøjes" med GSX 750F'en

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-01-03 22:28

Emil Gundersen wrote:

> [...]
> 87-88. GSX750F'ern er en 91-93?, og har gået noget mindre end de fleste
> af dem du har fundet. Skal man finde nogle noget tilsvarende GSX-F'en

Om de er 12 eller 15 år er jo egentlig næsten lige meget. Det med
kilometertallet vil jeg nu heller ikke bruge som argument, for mens VFR'en
er kendt for at gå 200k+ hører man sældent om gsxf'ere der går meget mere
end halvdelen :-/

> Æder den stadig Knasterne når de er belvet skiftet? Jeg synes da at jeg
> læste en gang, at det kun var de orginale den gjorde det med?

Tjah, hvis man skifter til nye originale er problemet vist det samme, men
man kan jo altid bare sætte nogle tuningsknaster eller noget i.

> Jeg kan vel godt afsløre at hvis Banditen bliver skiftet ud, er det med
> enten GSX 750F'eren eller en ZX-6R..... Der er bare ca 120k i
> prisforskel! (på de 2)

Det er også en slags penge :-/ Glem heller ikke at der til tider dukker
Fazere til 70k op

Fra : Emil Gundersen

Dato : 15-01-03 23:15

Hejsa

> Det er også en slags penge :-/ Glem heller ikke at der til tider dukker
> Fazere til 70k op

Har tænkt på det, men jeg ville gerne have noget med noget bundtræk i!
Derfor 7,5'eren! 6'eren er drømme maskinen. (Hvis man kikker på hvad der
er realistisk at få)

Mvh Emil

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-01-03 00:08

Emil Gundersen wrote:

> Hejsa

> Har tænkt på det, men jeg ville gerne have noget med noget bundtræk i!
> Derfor 7,5'eren!

25% større volumen giver nok ikke mere end 25% ekstra og det er da ikke
helt vildt Desuden har fazeren et relativt godt bundtræk af en 600'er
at være. Du kan nok godt høre hvilken side jeg hælder til Men pengene
skal jo også være der.

> 6'eren er drømme maskinen. (Hvis man kikker på hvad der
> er realistisk at få)

6'eren? Fazeren?

Fra : Emil Gundersen

Dato : 16-01-03 01:02

Hejsa

> 6'eren? Fazeren?

Arr.. ZX-6R Ninja... ellers tæt på

Mvh Emil

--
Der altid kalder en ZX-6R for en "6'er"

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-01-03 01:23

Emil Gundersen wrote:

> Hejsa

> Arr.. ZX-6R Ninja... ellers tæt på

Det kunne jo også være en R6'er Oh well, jeg har alligevel ikke tænkt
mig at leve af tankelæsning Så skal jeg vist også blive lidt bedre til
det

Fra : Emil Gundersen

Dato : 16-01-03 01:51

Hejsa

> Det kunne jo også være en R6'er Oh well, jeg har alligevel ikke tænkt
> mig at leve af tankelæsning Så skal jeg vist også blive lidt bedre til
> det

Det er der måske noget om! :)
Jeg kan tryste dig med at jeg godt kan lide udseenet på Fazer'en, og
grunden til at jeg ikke startede med en, er at jeg synes at den var lige
dyr nok som begynder maskine!

Mvh Emil

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-01-03 02:18

Emil Gundersen wrote:

> Jeg kan tryste dig med at jeg godt kan lide udseenet på Fazer'en

Rart ikke at være den eneste med god smag

>, og
> grunden til at jeg ikke startede med en, er at jeg synes at den var lige
> dyr nok som begynder maskine!

Jamen, så er det jo sådan en du skal have nu

--
mvh Jes Vestervang - der sover med fazeren hver nat
FZS600 - der gerne skulle få selskab af en mtx125r imorgen ________

Fra : wheeler

Dato : 15-01-03 23:32

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:3b0hf-> >
> Det er også en slags penge :-/ Glem heller ikke at der til tider dukker
> Fazere til 70k op
> --
> mvh Jes Vestervang
> FZS600 ___________________________________________________________
> //

[klip]

Ja,egentlig grotesk - havde selv een på hånden...men ærlig talt den er squ
"for ufed"

Det der "reto-koncept" begrænser efterspørgslen. Men synes man om modellen,
får man en fin cykel for pengene

Men så er vi også nede og tale max 65 K for en 2 år gammel 600CMM Yamaha
FZS! - det kan de presses til

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-01-03 00:00

wheeler wrote:

> Ja,egentlig grotesk - havde selv een på hånden...men ærlig talt den er squ
> "for ufed"

Du kan sgu få nogle tæsk kan du! Satme! Den _er_ fed og hvis du ikke
kan se det er det _DIG_ det fejler en masse, ikke cyklen... SGU!
Desuden kører den som en drøm, især når man sammenligner med konkurrenterne.

> Det der "reto-koncept" begrænser efterspørgslen. Men synes man om
> modellen, får man en fin cykel for pengene

Jep. Jeg fatter ikke hvorfor folk piver sådan over udseendet, men vi kan jo
ikke alle have lige god smag (hvem der har den dårlige har du sikkert din
egen mening om

> Men så er vi også nede og tale max 65 K for en 2 år gammel 600CMM Yamaha
> FZS! - det kan de presses til

Hmm, jeg har nu aldrig hørt om nogen der er blevet handlet så billigt, men
ok, hvis sælgeren er dum nok skal det vel nok kunne lade sig gøre
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - dejlig og pæn... _______________________________________________

Fra : armand

Dato : 16-01-03 01:41

> [...]
> er kendt for at gå 200k+ hører man sældent om gsxf'ere der går meget mere

Honda'en er frem for alt både lettere og med et voldsomt anderledes
bundtræk, og så har den med 50.000 næsten nået rock buttom hvad angår
brugtpris.
GSX-F'erne har fra ny af været billige og har aldrig holdt særligt høje
brugtpriser, så hvis man kigger i krystalkuglen ligger der ikke kun risiko
for merudgift til knaster, men også større afskrivning på en "slingshot" når
den efter typisk tre års tid atter skal sælges :-/
Men det ér svært når man allerede er fanget af det der mærkelige psykiske
selvmål, som mærkefanatisme(*) nu engang er :-/ Dertil skal lige bemærkes
at jeg ellers er nærmest notorisk Honda-hader

I mine øjne, så skal Slingshot'en være under de 50,000,- kr, som qua VFR nu
er kommet på bordet, for at være så "rigtig go' en pris", som du (uden at
nævne beløb) selv udtrykte det!
Og så er der lige det med alle de "vistnok" (knaster og Hk) som du i din
iver allerede nu er ved at tage i ed: Lad nu være med at bilde dig selv
noget ind! - Det er USYMPATISK at lyve; men det er fandeme DUMT at lyve
overfor sig selv :-|

Skulle det vise sig at være en 1100'er den er monteret med (og hvis den
salig ejer virkelig var en RIGTIG mc-entusiast, kan dét jo godt tænkes!),
kunne man godt føle at dét burde trække opad i regnskabet; men der ligger
alligevel et økonomisk risikomoment deri da T&S langfra er glade ved sådanne
ombygninger og kræver mer-afgift betalt, samt idømmer bøder á samme beløb
hvis/når man bliver taget med fingrene i fedtefadet =
Så selv dér kan der være grund til genovervejelser!!!

--
Armand.

Fra : armand

Dato : 16-01-03 02:59

> [...]

hvis/når man bliver taget med fingrene i fedtefadet =
Så selv dér kan der være grund til genovervejelser!!!

(*):
Det er ulogisk at der findes så mange forskellige mærkefanatikere - Jeg
mener: Når nu Kawa ér det bedste!

--
Armand.

Fra : Emil Gundersen

Dato : 16-01-03 15:03

Hejsa

> Men det ér svært når man allerede er fanget af det der mærkelige psykiske
> selvmål, som mærkefanatisme(*) nu engang er :-/ Dertil skal lige bemærkes
> at jeg ellers er nærmest notorisk Honda-hader

Hehe... Det er der måske noget om!

> [...]
> iver allerede nu er ved at tage i ed: Lad nu være med at bilde dig selv
> noget ind! - Det er USYMPATISK at lyve; men det er fandeme DUMT at lyve

Det er helt rigtigt. Jeg vil have garenteret hvorvidt den har de hk
eller ej, og de nye reperationer mm. Hvis manden var stor mc-entusiast,
havde han nok også nogle kviteringer og lign, for det.

> [...]
> hvis/når man bliver taget med fingrene i fedtefadet =
> Så selv dér kan der være grund til genovervejelser!!!

Det er der noget om!

> (*):
> Det er ulogisk at der findes så mange forskellige mærkefanatikere - Jeg
> mener: Når nu Kawa ér det bedste!

Hørt! men de er jo heller ikke i samme pris klasse. De ligger
somregl altid 10k over de andre! Men hvorfor mon? Holder de bedre, eller
er det bare folk? (Lad være med at starte en krig om det!)

Mvh Emil

Fra : armand

Dato : 16-01-03 17:34

Emil Gundersen <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en

> Hørt! men de er jo heller ikke i samme pris klasse. De ligger
> somregl altid 10k over de andre! Men hvorfor mon? Holder de bedre, eller
> er det bare folk? (Lad være med at starte en krig om det!)

Det var nu skrevet med meget sarkasme!

Men det holder heller ikke helt: Det skar dybt i min sjæl at Min tidligere
GPZ900R faldt hurtigere i brugtpris end netop VFR

--
Armand.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 15-01-03 22:18

> [...]
> Hvad siger i? Kan man bixe en GSX750R eller en anden 1100motor på den?
>
> Jeg kan ydermere få den til en RIGTIG god pris, der er noget under den i

Jeg havde en af de første GSX750F`er der blev solgt i DK, det er en meget
nem maskine at blive dus med.
Noget i retningen af "Sæt dig op, kør og føl dig hjemme"

De første modeller havde problemer med knaster (mine holdt 19.000 km),
bagerste bremseskive, samt bagerste støddæmper.
Jeg mener at kunne huske at støddæmperne blev udskiftet til den bedre type
fra årg. 91 og frem.

Jeg ville ikke købe en GSX750F`er uden at se knasterne først, ellers skal
den være så billige at der stadigvæk er 8-10k til nye knaster.

De første årg. er opgivet til 108 HK, de senere til et par og halvfems.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-01-03 22:32

D@n Dethlefsen wrote:

> De første modeller havde problemer med knaster (mine holdt 19.000 km)

Det er da vist aldrig blevet løst, er det?

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 15-01-03 22:50

> Det er da vist aldrig blevet løst, er det?

Ved ikke rigtig om der er problem med de nyste årg. 97/98 og frem synes ikke
rigtig at jeg har hørt noget her.

Men på alle fra 89 til midt/sidst i halvfemserne er det vist ingen tvivl ;>)

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : armand

Dato : 16-01-03 01:19

D@n Dethlefsen <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en

> Ved ikke rigtig om der er problem med de nyste årg. 97/98 og frem synes
ikke
> rigtig at jeg har hørt noget her.
> Men på alle fra 89 til midt/sidst i halvfemserne er det vist ingen tvivl
;>)

Tjaeh :-/
Den nyeste GSXR 750 jeg har oplevet problemet på, var på den sidste årgang
af de oliekølede: '91.
Så sent i udviklingen som da, havde de altså ikke fået fod på problemet :-|

At F'eren tillige er udviklet ud fra GSXR'eren ved at modificere topstykket,
uden at man samtidig fik fat i dét onde, planter en skepsis i mit sind om de
overhovedet nogensinde er kommet over det! :-|
At jeg lader Bandit-serien i fred skyldes slet og ret at jeg ikke selv har
oplevet skadede knaster deriblandt (af den simple grund at jeg ikke har haft
fingrene indenfor i topstykket på så'en en ka'l)!
Der minder mig dog om at jeg under mandagens arkivarbejde faldt over et MO
med en 50.000km's test af 1200'er Bandit'en => ind og læse løs herefter

--
Armand
(der iøvrigt henviser til købs-aftale trick'et nævnt af mig i strengen:

Fra : armand

Dato : 16-01-03 14:57

armand <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en

> Det minder mig dog om at jeg under mandagens arkivarbejde faldt over et MO
> med en 50.000km's test af 1200'er Bandit'en => ind og læse løs herefter

Og deri bestod den til UG med kryds og slange!
- én knast havde en "blødt" materialeudbrud yderst på trædefladen => ikke
kritisk og fortsat brugbar!
- Stempelskørterne havde selv ved makro-fotografering ikke synlige
langsgående slidspor!

Eneste minus var at fire tænder på ét af gearkassens tandhjul havde slemme
materialeudbrud

--
Armand.

Fra : Morten dahl

Dato : 16-01-03 22:18

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kritisk og fortsat brugbar!
> - Stempelskørterne havde selv ved makro-fotografering ikke synlige

Den test har vi tre (dig, Lau og undertegnede) gennemgået i bare for
længst... men det er jo det med huskeren..

> Eneste minus var at fire tænder på ét af gearkassens tandhjul havde slemme
> materialeudbrud

Det skulle vel aldrig være på 2´nd gearet (der hentydes til brutale
wheelies...)

-
Morten Dahl

Fra : armand

Dato : 16-01-03 23:13

Morten dahl <news@FJERNmekasign.dk> skrev i en

> "armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Den test har vi tre (dig, Lau og undertegnede) gennemgået i bare for
> længst... men det er jo det med huskeren..

Tjaeh:-/
Det er lige det med de små grå, du ved.
På den anden side, så er det et MO jeg selv købte til at fordrive tiden med
under en ferie, i klubben ligger der kun MOTORRAD's :-/

> Det skulle vel aldrig være på 2´nd gearet (der hentydes til brutale
> wheelies...)

3.!
Eftersom at alle skader er tæt på kanten anslår man at det drejer sig om at
pågældende tandhjul træder skævt!
Man kunne måske savne at der blev fulgt lidt op på sådan en mistanke,
eftersom at den må angå en større mængde tandhjul brugt i 1200'er-gearkasser
:-/

--
Armand.

Fra : Morten dahl

Dato : 16-01-03 23:51

> [...]
med
> under en ferie, i klubben ligger der kun MOTORRAD's :-/

hmm.. jeg har også bladet liggende, kan bare huske vi diskuterede denne
test, det var en blå 1200..

> [...]
> Man kunne måske savne at der blev fulgt lidt op på sådan en mistanke,
> eftersom at den må angå en større mængde tandhjul brugt i

Ja, men omvendt, det kan jo også tænkes at være en enlig svale, og hvorfor
så gøre så meget ud af det...

Hvornår skal vi drikke en øl igen??

-
Morten

Fra : Armand

Dato : 17-01-03 14:45

Morten dahl <news@FJERNmekasign.dk> skrev i en

> "armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men omvendt, det kan jo også tænkes at være en enlig svale, og
> hvorfor så gøre så meget ud af det...

I vores dages digitale fremstillings-processer findes udtrykket "enlig
svale" næppe længere. Og netop derfor er jeg skuffet over at man ikke
tager den kritiske mine, som påtaget til sådan en langdistancetest,
alvorlig og følger op

> Hvornår skal vi drikke en øl igen??

Tjaeh :-/
Det ka' jo hurtigt blive P-dag

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-01-03 17:00

Armand wrote:

> Tjaeh :-/
> Det ka' jo hurtigt blive P-dag

....og lad det ikke blive en V-dag!
(se forresten hvad der har sneget sig ind i min signatur
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R '96____________________________________________________

Fra : Armand

Dato : 17-01-03 18:26

> Armand wrote:
> >
> (se forresten hvad der har sneget sig ind i min signatur
> --
> mvh Jes Vestervang
> FZS600 og MTX125R '96_

Heeey!
te'løgg Med den rustnende(?) Honda!!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-01-03 21:26

Armand wrote:

> Heeey!
> te'løgg Med den rustnende(?) Honda!!

Tak, tak Jo, den er da egentlig rimelig rusten, men det generer nu ikke
mig så meget Desuden ser man det heller ikke så meget, når plastikken
først er kommet på. Jeg har brugt det meste af dagen på at samle den i
motortosseværkstedet, så det har været go' hygge Den er egentlig også
stort set klar til syn, det eneste der lige er galt er en manglende
blinklyspære. Nåja, fælgene er også lidt afskallet-krom agtigt rustne nogle
steder og jeg har heller ikke lige pinget egerne efter :-/ Men det går nok
Forbremsen er i øvrigt ganske effektiv...
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________

Fra : Armand

Dato : 17-01-03 21:48

>Jeg har brugt det meste af dagen på at samle den i
> motortosseværkstedet, så det har været go' hygge

Hæ!
Aalborg var egentlig ikke så dårligt et valg til studie-lokalitet, hva'?

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-01-03 13:48

Armand wrote:

> Hæ!
> Aalborg var egentlig ikke så dårligt et valg til studie-lokalitet, hva'?

Nope, det er ikke ringe Men det kan jo være at jeg skifter mening efter
at have været med dem ude at køre
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 15-01-03 22:32

> Desuden mener sælger at der forelæger en Rullefelt test på 130HK!?!?
> Enten er dette ik rigtigt ellers er det ik en 750 motor der er på den!
> Hvad siger i? Kan man bixe en GSX750R eller en anden 1100motor på den?

Jeg mener at kunne huske at GSX750F motoren er "udviklet" af en årg. 88
GSXR750 motor (112 hk)
årg. 88-89 GSXR motor passer mig bekendt i et GSX-F stel, kender en der har
gjort det....
Jeg tro ikke F stellet kan rumme en GSXR1100 motor i bredden, andre....

Så jeg tro ikke på de 130 HK, for det skulle være jo også være på baghjulet
hvis det er en rullefelts måling ?

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Emil Gundersen

Dato : 15-01-03 22:41

Hejsa

> Så jeg tro ikke på de 130 HK, for det skulle være jo også være på baghjulet
> hvis det er en rullefelts måling ?

Ja, det er jo også det jeg undrede mig over! Men han mente bestemt at
der var en rullefelts måling et sted, hvilken jeg gerne ville se!

Mvh Emil

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 15-01-03 22:46

> Ja, det er jo også det jeg undrede mig over! Men han mente bestemt at
> der var en rullefelts måling et sted, hvilken jeg gerne ville se!

130 HK svarer ca. til 145-150 HK på krumtappen lyder det ikke lidt
urealitisk !!

Har modellen det org. 4-2 udstødningssystem ?, hvis ja er der ikke en 1100R
motor i.
Ellers prøv at finde motor nummeret, det burde kunne fortælle dig hviklen
motor der er tale om.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Emil Gundersen

Dato : 15-01-03 23:17

Hejsa

> 130 HK svarer ca. til 145-150 HK på krumtappen lyder det ikke lidt
> urealitisk !!
> Har modellen det org. 4-2 udstødningssystem ?, hvis ja er der ikke en 1100R
> motor i.

Den har en 4-1 Devil på! (I højre side)

Mvh Emil

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 15-01-03 22:49

"D@n Dethlefsen" <sotaFJERN@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg tro ikke F stellet kan rumme en GSXR1100 motor i bredden, andre....
>
> Så jeg tro ikke på de 130 HK, for det skulle være jo også være på

Jo, 750F stellet kan godt rumme en 1100R motor, bagsvingeren skal dog
modificeres lidt men det er set.
(og jeg har set den)

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 17-01-03 20:23

> Så jeg tro ikke på de 130 HK, for det skulle være jo også være på
baghjulet
> hvis det er en rullefelts måling ?

Der findes rullefelter der måler på "motoren"... og hvis en GSX-R 750 motor
får portet topstykke andre stempler og div. kan den komme op på 120 på
baghjulet...
--
Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 17-01-03 20:23

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 17-01-03 20:23

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 17-01-03 20:23

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 17-01-03 20:23

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 16-01-03 10:08

Hej Emil

Emil Gundersen wrote:
> Jeg er gået og blevet Totalt forelsket i en Suzuki GSX 750 F, fra

Det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Da jeg for et år siden skulle købe
min første MC, ville jeg egentlig også gerne have en VFR750F - lige
indtil jeg så GSXF'eren (fra 91). Den tiltalte mig øjeblikkeligt og jeg
har nu kørt ca. 10.000 km på den i 2002-sæsonen.
Jeg er rigtig godt tilfreds med den. Der er ingen problemer, bortset fra
at sæsonen er for kort!

> Ellers vurdere jeg den selv som et godt køb, men er i tvivl om der er
> noget helt specielt jeg skal kikke efter på sådan en fetter?

Nu har jeg ikke selv kigget eller fået kigget på knasterne på min, men
det er da vist det eneste kendte problem?

> Desuden mener sælger at der forelæger en Rullefelt test på 130HK!?!?
> Enten er dette ik rigtigt ellers er det ik en 750 motor der er på den!
> Hvad siger i? Kan man bixe en GSX750R eller en anden 1100motor på den?

Jeg tror nok, at en 1100 motor kan være i stellet. Jeg nægter at tro på
de 130HK i en normal GSX750F. Men bare rolig - de 106HK, den har fra ny
er mere end rigelig. Jeg har ikke problemer med at følge med i trafikken...

> Alt det med småt:
> Ja, jeg ved godt at det er en stor maskine, med mange HK og meget mere
> og bla bla bla bla..... HAR HØRT DET MANGE GANGE!...... (så spar mig for
> det!

Tja - det var som sagt min første maskine, og det er da gået smertefrit
indtil videre. Om den så havde 1000HK, så er det jo stadig din højre
hånd, der bestemmer farten...

VH
Carsten

Fra : Morten dahl

Dato : 16-01-03 22:25

"Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er en stor MC entusiast (eller hvordan det staves), der detsvære
> døde for nyeligt. (Kørt ned, ikke på mc!)

Du har allerede fået mange formaninger (og ikke uden grund). Hvis det var
mig ville jeg vende blikket mod Suzukis RF modeller. Noget mere sportslige,
og og ikke mindst pænere end den gamle F´r.. Sådan en RF600 er en god
allround maskine.

VFR750 er en fed maskine, men i det prislag som du har råd til, der rent
kosmetisk (RC30) bryder jeg mig ikke om den. Mht. lyden, så er det ikke V2,
men V4 og det lyder altså godt.. det perfekte miks mellem V2 bulder og R4
scream...

Men tag ud og prøv nogle forkellige modeller i dit prislag, det er den
eneste vej frem... i sidste ende, ja så er alle de formanende ord herindefra
glemt når øjnene beskuer vidunderet der får dit hjerte til at banke..

Og skulle du falde for en F´r og knasterne viser sig at være fucked, ja så
er sadan et jern ikke så dyrt i tyskerlandet...

Med Venlig Hilsen

Morten Dahl
-Gixxer600 ´98, og snart også en Gixxer750 Fighterstyle (eller motortosse
style)