Safety1st??
Fra : NikolajH

Dato : 14-01-03 20:15

Endnu en newbie/wannabie herinde!

Efter at ha' investeret i en Pegaso har problemerne med beklædning meldt
sig. Planen var i første omgang at købe et brugt sæt Cordura med en
eller anden form for membran i! Efter at ha' søgt nettet igennem faldt
jeg over mconline med deres linie Safety1st. Umiddelbart ser dette
yderst tiltalende ud, har nogen herinde erfaringer med tøjet? Er der
mangler ved tøjet eller noget jeg burde overveje? Regnede ligeledes med
at investerer i støvler og handsker fra samme firma?

Er det nu jeg skal afslører at jeg også lige skal finde en køre lærer
før I får mig at se på vejen??? :)

Mvh
Kvajet der køber det hele i omvendt rækkefølge :)

http://www.kandu.dk/

Fra : Asger Steffensen

Dato : 14-01-03 23:27

"NikolajH" <NikolajH.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mangler ved tøjet eller noget jeg burde overveje? Regnede ligeledes med
> at investerer i støvler og handsker fra samme firma?

Ikke personligt, men en ven købte en dragt der i 2001. Det var ikke det
heldigste han har gjort, de kunne ikke levere bukserne, og da han havde
betakt forud havde han et farligt mas med at få sine penge igen. Det
lykkedes dog til sidst efter meget mail skriveri og bøvl. Kvaliteten af
jakken som jeg har set matcher prisen.
Leverance problemerne havde vist noget at gøre med at de får syet i
Afghanistan eller Pakistan og der blev jo lidt uroligt på et tidspunkt.

Men kig på www.dmcn.dk under anmeldelser, der står måske mere.

Asger
ZX-10

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-01-03 09:12

> Efter at ha' søgt nettet igennem faldt
> jeg over mconline med deres linie Safety1st.

Hej Nikolaj

Check også lige www.louis.de ud. De har meget billigt udstyr der stadig er i
ok kvalitet. Gå efter noget der er i cordura.
Især deres vanucci serie er rigtig god kvalitet.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-01-03 09:34

> Check også lige www.louis.de ud.

Og kig specielt efter tilbud. Mit Rukka er købt hos hendholdsvis
www.louis.de og www.touring.se til ca. 1/2 pris i forhold til vejledende
herhjemme. Generelt er der mere at gå efter på udsalg i udlandet end
herhjemme. Men der var en mc.butik i odense der satte samme jakke meget
ned få måneder efter jeg købte - så de gode tilbud findes også
herhjemme.

Pt har jeg dog min rukka jakke tilbage i sverige for at få rep'et den
omkring tryklåsene. De har efter et års dagligt brug "flænset" lidt i
stoffet omkring kanten. Det er som om kanten af tryklåsene har været for
skarpe. Jeg sendte jakken midt i december og da jeg igår rykkede for
hvornår jeg ville få den retur, besvarede de min email indenfor få timer
(og med at de pga undskyldte at jakken endnu ikke var færdig men at jeg
ville får den retur inden månedens udgang). Havde jeg købt den herhjemme
havde en reklamation sikkert også taget en månedstid.

/A

Fra : armand

Dato : 15-01-03 12:55

Jens Jacob Bager Jensen <bager1(--fjern--)@get2net.dk> skrev i en
> Check også lige www.louis.de ud. De har meget billigt udstyr der stadig er
> ok kvalitet. Gå efter noget der er i cordura.
> Især deres vanucci serie er rigtig god kvalitet.

Og bor du på Fyn/Midtjylland er der overskuelig distance til Hein Gericke's
biks i Flensborg, endsige Kiel hvor både H.G. og Louis har filialer!

--
Armand.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-01-03 08:51

> Planen var i første omgang at købe et brugt sæt Cordura med en
> eller anden form for membran i!

Hver opmærksom på at membranen godt kan være ødelagt/slidt i stykker
selvom corduraen er fin fin. Den rukka cordura jakke jeg "slidtestede"
på asfalt for godt et år siden er ikke længere vandtæt på det ærme jeg
kurede på selvom corduranen kun har lidt overfladiske skrammer.

> Er det nu jeg skal afslører at jeg også lige skal finde en køre lærer
> før I får mig at se på vejen??? :)
> Kvajet der køber det hele i omvendt rækkefølge :)

I kbh var jeg godt tilfreds med Aalholm køreskole. Men søg på
groups.google.com der er ikke mange kørelærere som folk har været
utilfredse med.

Du skal bare sige til hvis du mangler en (betalende) pilot til at lufte
pegasoen
Sådan en står højt på min ønskeseddel, men den kunne nok ikke være under
træet til jul

Hvad årgang, kilometerstand, hvad har du givet, privat/forhandler ?

/Anders Majland

Fra : Nikolaj

Dato : 15-01-03 18:57

> [...]
> på asfalt for godt et år siden er ikke længere vandtæt på det ærme jeg
> kurede på selvom corduranen kun har lidt overfladiske skrammer.

Ja, det var også en af mine overvejelser og et argument for at købe
nyt istedet for brugt.
Grunden til at jeg kiggede på det billige var at få en bedre
fornemmelse for hvilke krav jeg ville sætte til tøjet ved et mere
vedvarende køb. Vil helst ikke gå på kompromise med sikkerheden, men
vil med det første sæt gerne accepterer kvaliteten ikke er den aller
bedste, da jeg ikke regner med at bruge det mere end en sæson eller 2.
Eller til jeg ved hvad jeg virkeligt har behov for.

> I kbh var jeg godt tilfreds med Aalholm køreskole. Men søg på
> groups.google.com der er ikke mange kørelærere som folk har været
> utilfredse med.

Regnede med at bruge mc-kørelærene, de virkede fine og så frygter jeg
lidt at skulle være på hold med en flok 18 årige der skal ha' deres
første kørekort til bil. Kan næsten ikke klare at skulle bilen igennem
igen, det her er 5 gang jeg skal til at tage kørekort. :(

> Du skal bare sige til hvis du mangler en (betalende) pilot til at lufte
> pegasoen

Jeg vil overveje det! :)

> Sådan en står højt på min ønskeseddel, men den kunne nok ikke være under
> træet til jul

Tro mig havde den ligget underjuletræet var den formodentligt gået til
under uforklarlige omstændigheder. Holdt jul med bla. moren! :)

> Hvad årgang, kilometerstand, hvad har du givet, privat/forhandler ?

Det er en '95, har kørt 32kkm, pris 35kkr, og den er købt privat.
Umiddelbart ser den meget fin ud. Men det kan være jeg bitterligt
fortryder de ord om nogle måneder!!! Lige en ting vil helst ikke høre
jeg er taget i røven eller lign. købet er gjort, skødet er skrevet,
gælden er min! :)

/Nikolaj, manden med tics i højre hånd....
Pegaso to be!

Fra : Nikolaj

Dato : 15-01-03 19:08

"
> [...]

igen, det her er 5 gang jeg skal til at tage kørekort. :(

> Du skal bare sige til hvis du mangler en (betalende) pilot til at lufte

Jeg vil overveje det! :)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-01-03 19:42

> Det er en '95, har kørt 32kkm, pris 35kkr, og den er købt privat.
> Umiddelbart ser den meget fin ud.

Jeg har kun kørt på modellen nyere (97- ). Din skulle være knapt så
asfaltorienteret, højere og med knapt så komfortabelt sæde (Derudover
har jeg en liste et sted med mange andre mindre ændringer)

Jeg har forespurgt på afgift af en 96'er med lavt kilometertal. De ville
have 41656 kroner i afgift. Fuldstændigt sygt, så den skulle det ikke
være... Men jeg går nok mest efter en 97- model (når jeg får
"prioriteret" rigtigt). Jeg var ude og kigge på en 2000 til 58kkr i
november. Desværre kunne jeg ikke rejse pengene

--
/Anders Majland Denmark DMCN# 305
/Aprilia Leonardo 150 '98 49Mm - WinterPendlerStile

Fra : Nikolaj

Dato : 16-01-03 01:19

> Jeg vil hermed kraftigt anbefale at du udskyder købet af tøj til du har
> investeret i mindst 2 meget solide låse og finde noget at låse den fast
> til ! Mine egne erfaringer med at holde på gaden i valby er ikke gode.
> Et par tyveriforsøg (ødelagte låse og bremsekiver og hærværk op
> ledningsnettet) og tyveri af udstødningen er det blevet til. Jeg kørte
> på en 45'knallert før og den blev også forsøgt stjålet 2 gange på et år.

Indtil videre kommer den til at stå i en garage, men ja, har godt
overvejet at den skulle bindes fast til et eller andet middelsvært!
Regner med en god lås til skiven og så en kæde om et træ eller
tilsvarende, regner med at det må være nok til at holde hobby tyven på
afstand! Kender du nogen gode mærker, og selvfølgeligt hvor jeg får
dem gratis?? ;)

Der er ingen der stjæler udstødningen på en Pegaso, den er kendt for
at ruste væk før man får dem monteret, hvad min selvfølgelgit også er,
så den regner jeg med at få lov til at beholde!

Tilgengæld lyder det ret skræmmende at folk kan finde på at ødelægge
lednings nettet, hvad pokker får de ud af det??? Måske man skulle
overveje en riffel og et kikkert sigte, hvad er jagt sæsonen for folk
der stjæler motorcykler eller begår hærværk mod dem????

Nikolaj, som øjensynligt har investeret i endnu en bekymring! :)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 16-01-03 09:45

>Regner med en god lås til skiven og så en kæde om et træ eller
>tilsvarende

Lyder som en god plan - og det er formodenligt mest "joy-riders" der kan
finde på at stjæle en pegaso. De "prof" går nok efter noget
nyere/dyrere.

> Tilgengæld lyder det ret skræmmende at folk kan finde på at ødelægge
> lednings nettet, hvad pokker får de ud af det???

Forsøg på at afbryde alarmen ?
(Men den sætter man squ ikke så man kan komme til ledningerne med en
"lille pigehånd"

> Nikolaj, som øjensynligt har investeret i endnu en bekymring! :)

Et par gode låse (prøv at søge tilbage i gruppen - evt via
groups.google.com) og eventuelt en alarm (hvis du selv kan høre den).

/A

Fra : Per A.

Dato : 15-01-03 14:56

Hejsa,

> [...]
> mangler ved tøjet eller noget jeg burde overveje? Regnede ligeledes med
> at investerer i støvler og handsker fra samme firma?

Jeg købte selv et sæt Safety1st. i okt., og havde også som andre læst en
tråd om at MConline.dk ikke var for kvikke i optrækket.
Anyway, jeg tog chancen og købte en jakke og et par bukser i Cordura, med
membran (Imola, A1) til i alt ca. 2.200.- slag, og jeg kan kun sige at jeg
er meget overrasket over den fede kvalitet tøjet har. Jeg modtog varene to
dage efter bestillingen, så det kan man sgu da ikke klage over !
Med andre ord, kan jeg kun anbefale MConline, og deres produkter !
Har også en kammerat der lige har købt støvler samme sted, uden problemos
til 895 på bud !

Mvh

Per A.

Fra : Jens Didriksen

Dato : 15-01-03 15:14

> Kvajet der køber det hele i omvendt rækkefølge

Tvært om!

Alt for mange køber MC'en og køre gladeligt fra forhandleren kun iklædt
ståpik og sutsko (nå, jae...) uden at skænke vind og vejr en tanke - solen
skinner jo!

Selv nåede jeg i starten af min mc-tid at køre i hele november og december
måned 1984 før at det gik op for mig hvordan det kunne være at
færdselspolitiet kunne lade være med at ryste over hele kroppen når de skrev
bøder ud....

I dag køre jeg altid minimum med min mc-jakke (med eller uden foer),
handsker (tykke eller tynde) og selvfølgelig hjelm (med eller uden hjerne).

Alt andet er både for koldt og for dumt rent væltepetermæssigt, så vær du
bare glad for at du er kampklar i samme sekund motorsagkyndig nikker ok

Safe ride

Didrik
www.harleyluja.dk

Fra : Nikolaj

Dato : 15-01-03 22:29

> Jeg har kun kørt på modellen nyere (97- ). Din skulle være knapt så
> asfaltorienteret, højere og med knapt så komfortabelt sæde (Derudover
> har jeg en liste et sted med mange andre mindre ændringer)

Nemlig! :) Jeg var ikke den laveste dreng i klassen så nu højere nu
bedre, derudover har jeg en fornemmelse at den vil se lidt mere skræk
indjagende ud nu højere den er og dermed afskrække de helt små fra at
forsøge sig som første gangs motorcyklist på min! Skal desværre have
den holdende på offentlig vej i kbh.

> [...]
> "prioriteret" rigtigt). Jeg var ude og kigge på en 2000 til 58kkr i
> november. Desværre kunne jeg ikke rejse pengene

Surt!!!! Håber du finder et godt tilbud, ellers skal jeg sige til hvis
jeg bliver træt af min eller mangler en der gider trille lidt rundt på
den!

> [...]
> Med andre ord, kan jeg kun anbefale MConline, og deres produkter !
> Har også en kammerat der lige har købt støvler samme sted, uden problemos

Man er jo altid mest lydhør for det man gerne vil hører :) Frygter
ikke så meget for at det kan tage nogle dage fra eller til med
leveringen, kommer alligevel tidligst ud at køre engang mit i marts.
Det med pappet I ved...

> Tvært om!

Er det den samme Didrik som fra dk.fritid.dykning???? For så skal jeg
lige tilbage og proklamerer at jeg faktisk har været taget i forsvar
af mr. safety himself! :) Takker Didrik hvis ikke du anser én som
idiot kan man "sikkerhedsmæssigt" ikke være helt ved siden af! :) Pæn
lille knallert+ du har dig der, men ligefrem at bytte dykkerudstyret
til fordel for sådan en, den må virkeligt være GOD!

> Alt for mange køber MC'en og køre gladeligt fra forhandleren kun iklædt
> ståpik og sutsko (nå, jae...) uden at skænke vind og vejr en tanke - solen
> skinner jo!

Lidt afhængigt af størrelsen kan det vel også udgører en form for
sikkerhed! :) Jeg kommer nok til at klare mig med Cordura og plastik.

> Alt andet er både for koldt og for dumt rent væltepetermæssigt, så vær du
> bare glad for at du er kampklar i samme sekund motorsagkyndig nikker ok
>
> Safe ride

Det er en aftale!!

Nikolaj
Pegaso, to be!

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-01-03 22:48

> [...]

ledningsnettet) og tyveri af udstødningen er det blevet til. Jeg kørte
på en 45'knallert før og den blev også forsøgt stjålet 2 gange på et år.

Anders Majland

PS Er jeg den eneste der har været nede på gaden og sikre modellen med
pakremme pga vejrudsigten ?
(belært af tidligere erfaringer - der har forårsaget skrammer ad 2
omgange.)

Fra : Pein

Dato : 16-01-03 00:16

"Anders Majland skrev ...

> PS Er jeg den eneste der har været nede på gaden og sikre
> modellen med pakremme pga vejrudsigten ?
> (belært af tidligere erfaringer - der har forårsaget skrammer
> ad 2 omgange.)

Det kommer vel også an på hvad man kører. Jeg har haft en CX650E til at
stå ude i al slags vejr i Nordjylland (hvor det kan blæse en velvoksen
pelikan fra vest), og den har aldrig flyttet sig en tomme.

Mvh. Pein

Fra : armand

Dato : 16-01-03 01:58

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:b04l2e$4if$2@sunsite.dk...

> PS Er jeg den eneste der har været nede på gaden og sikre modellen med
> pakremme pga vejrudsigten ?

Sikkert!
Alle andre har da deres modeller sikkert i hus på denne årstid, og de der
ikke har, har ofte et 3.hjul monteret

--
Armand.

Fra : Pede Larsen

Dato : 17-01-03 06:55

Tjaa nu har jeg bestile et komplet sæt derfra :)
Jeg Håber og tror på at det er ok til pengene, foresten kan jeg sige at jeg
sendte dem en mail, hvor jeg spurgte om det jeg skulle bestille, så gik der
1 time så ringede de og fortalte om de varer jeg skulle bestille, jeg fik så
gode svar tilbage at jeg bestilte det hele 2 timer efter :)
Jeg ved godt at jeg kun skulle give 3100kr. for et komplet sæt tøj med
støvler og hansker, men ud fra billeder og samtale med mconline.dk så tror
jeg på at det er iorden, og om ikke så andet så bedre til prisen :)
Jeg har tænkt mig at skrive lidt om de tøj på min hjemme side når jeg har
modtaget det.

Med venlig hilsen
Pede Larsen (Næstved)
En 2 takter har 2 takter for lidt