Gevind
Fra : SØREN F. NIELSEN

Dato : 11-01-03 23:34

Hej

Jeg har et lille problem !!! mit gevind til mit udstødning har det ikke så
godt, den tidligere ejer af min cykel har åbenbart ikke behandlet det med
noget end han har sat skure i !!
Det har resulter i at gevindet ikke er for godt længer, jeg kan dog godt
spænde det sammen uden at det løs eller kommer til det !!!
Man kan vel send det ind til cylinder service og få det lavet men hvad
koster det ? og er der nogen der har erfaring med om det dur ?

Mvh søren

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-01-03 23:41

SØREN F. NIELSEN wrote:
> Hej
>
> Jeg har et lille problem !!! mit gevind til mit udstødning

....er det på cylinderen?
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : jesper_m_h

Dato : 12-01-03 00:02

"SØREN F. NIELSEN " skrev d. 11-01-03 23:34 dette indlæg :
> [...]
> Man kan vel send det ind til cylinder service og få det lavet men hvad
> koster det ? og er der nogen der har erfaring med om det dur ?

Jeg har selv haft et ligende problem !!!

Herlev cylinderservice lavede det med en "helicoiel" Det virker kanon og
det kostede mig 375 Kr. inc moms
Husk at give det gevind noget kobber/alu High temp fedt så er det altid
friskt.

Man kan også få fyldt det gamle gevind ud (jeg tror at de svejser) og så
få derjet et nyt, men tricket med en helicoil virker rigtigt godt

JMH

http://www.kandu.dk/

Fra : SØREN F. NIELSEN

Dato : 12-01-03 17:30

Hej

Alt hvad jeg samler får kobber fed , de tidligere ejer har ikke været så
flink til at gøre det !!!

Mvh Søren

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 13-01-03 01:17

SØREN F. NIELSEN <sfnielsen@get2net.dk> skrev i en
> Hej
>
> Alt hvad jeg samler får kobber fed , de tidligere ejer har ikke været så
> flink til at gøre det !!!
>
> Mvh Søren

Som Søren skriver, og hvilket jeg glemte at medtage er at jeg også giver
bolte kobber fedt. Især er det vigtigt vedr. stålbolte i aluminium fordi der
sker en katalyse imellem de to metaller, hvilket der ligesom modarbejdes ved
en "isolering" med kobberfedt.

Da jeg af min far fik den BMW han hver dag i året havde kørt på - der var
sidevogn -så var den nederste 6 mm bolt til frontdækslet knækket af fordi
den havde sat sig fast efter ikke at være taget af over måske år, og
samtidig sad hvor det kom sne/salt op på den fra forhjulet. Og værkstedet
der havde knækket den havde ikke søgt at få resterne ud.

Gert Thorgersen

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 12-01-03 01:08

> Hej
>
> Jeg har et lille problem !!! mit gevind til mit udstødning har det ikke

> godt, den tidligere ejer af min cykel har åbenbart ikke behandlet det med
> noget end han har sat skure i !!

Hvis der er gods nok så man kan isætte helicoil, så han til tider også den
mulighed at isætte pindbolte, tykkere i enden/større gevind der hvor den går
ind i topstykket, og så låse udstødningsrørene fast med møtriikker. Fordelen
med møtrikkerne er at man såikke hver gang slider på det blødere aluminium.
Man slag også huske hver gang af bruge bolte af mindst samme kvalitet/styrke
som de originale - 8.8 er normalt bedre. Jeg mødte for 2½ år siden en person
som flere gange havde været ude for at boltene holdende hans udstødningsrør
til topstykket,var knækkede; han var ikke klar over at der var forskel på
boltes kvalitet/styrke.

Gert Thorgersen

Fra : Jens Jessen

Dato : 12-01-03 10:13

Sæt en Helicoil i. Det dur! Alle værksteder kan gøre det.

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471