K&N Luftfilter ???
Fra : jesper_m_h

Dato : 10-01-03 14:03

Jeg har en RF600R og jeg gård og legejer med tanken om at få monteret et
K&N Luftfilter.
Er der nogle der har erfaringer med dette virker det og kan man mærke
foreskeld ???

Min MC Har en Arrows Karbon Udst og jeg ved ikke om der også er et jet
kit i ???
Der er ikke rektigt nogle der har kunne fortælle mig hvordan jeg kan se
om den er kittet.

Jeg lejer også med tanken om en tennings advanser 2 - 5 Grader.
Er det noget der er værd at bruge penge på ???

JMH

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 10-01-03 15:13

"jesper_m_h" <jesper_m_h.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> K&N Luftfilter.
> Er der nogle der har erfaringer med dette virker det og kan man mærke

Hej Jesper,

Jeg har K&N luftfilter på min BMW K1200 RS og kan ikke mærke en skid
forskel.
Jeg har nu oxo monteret det mere for at slippe for at smide penge efter BMWs
originalfiltre og så få komforten ved ikke at skulle skifte filter hver gang
jeg laver service på cyklen. Jeg renser og smører filteret én gang om året -
nemlig om vinteren, når cyklen er buret inde.

Nu vil jeg tage min Suzuki DR 250S vinterged og køre hjem på weekend.

Go' weekend og med løftet venstre.
Carsten Eilersen

Fra : Moller

Dato : 10-01-03 16:09

> Jeg har K&N luftfilter på min BMW K1200 RS og kan ikke mærke en skid
> forskel.

Variere også meget model, til model, samt i hvilken sammenhæng der
kommer KN i, så alt i alt, vil man kun kunne svare helt præcist om KN gir
noget, hvis det er den samme model, som ham der spørg har, det er prøvet på
:)

> [...]
året -
> nemlig om vinteren, når cyklen er buret inde.

Nøjagtig samme grund at der sider et KN filter i... hold nu fast...
MZ'en :) *GGG* men jo der sider 1 i den.

Banditten kan det åbne op for lidt ekstra heste (som om man vil mærke
dem) pga. den som standard har problemer med at trække vejret, og derved
hjælper et KN filter på det, så man kan hive lidt ekstra ud af den...

> Nu vil jeg tage min Suzuki DR 250S vinterged og køre hjem på weekend.

hmmm, jeg tror jeg skal ha klaget til vej væsnet, for ham der har
skravet sne, har banket ald sneen op af MZ'en med ploven, så den er rykket
10 cm. sidelæns... hva i H... er det for en bøsserøv.

VH
Lars Molnit

Fra : Fer

Dato : 10-01-03 19:07

Moller wrote:

> [...]
> kommer KN i, så alt i alt, vil man kun kunne svare helt præcist om KN
> gir noget, hvis det er den samme model, som ham der spørg har, det er

Ja, og en ting man altid skal huske... Folk der mærker forskel, har lige
kørt med et tilstoppet originalt filter, og får et frisk på??? det kan give
lidt stof til efter tanke..

> Nøjagtig samme grund at der sider et KN filter i... hold nu
> fast... MZ'en :) *GGG* men jo der sider 1 i den.

Som der med garanti ALDRIG er blevet renset og fået filter olie...

> [...]
> mærke dem) pga. den som standard har problemer med at trække vejret,
> og derved hjælper et KN filter på det, så man kan hive lidt ekstra ud

Men hvis du ikke modifice luftfilterkassen, vil K&N sikkert heller ikke
hjælpe...

mvh Tommy Fer

---

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-01-03 23:44

"Moller" <news@molnit.com> writes:

> Nøjagtig samme grund at der sider et KN filter i... hold nu fast...
> MZ'en :) *GGG* men jo der sider 1 i den.

Tsktsktsk... Bruger du virkelig luftfilter?

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Fra : bo-gsx-R

Dato : 10-01-03 17:06

> K&N Luftfilter.
> Er der nogle der har erfaringer med dette virker det og kan man mærke
foreskeld ???

jeg har også sådan et, og gætter på 1-2 hk mere.
Fordelen er størst økonomisk, da det aldrig skal skiftes.
ca. 700,- og 400 for et alm.
dog ca.120,- for et rense set.

bo-gsxR

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 10-01-03 17:31

"bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> wrote in message news:avmqql$fd$1@sunsite.dk...

> foreskeld ???

SNIP
> dog ca.120,- for et rense set.
>
> bo-gsxR

Ja - men så'en et sæt med rensevæske og filterolie til at spraye på
efterfølgende holder nu osse til mange filterrensninger.

Mvh.
Carsten Eilersen

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 11-01-03 01:29

Jeg har altid brugt K&N filtre siden jeg i 1979, i "Cars and Cars
Conversion", læste om hvor gode de var i artiklen over2 nymre, "Last years
car is allready out of date", nemlig at de var/er bedre end at køre helt
uden luftfiltre, altså åbne tragte. Jeg bruger det på min BMW R60 selvom det
koster nogle gange mere end det original, til gengæld lever det længere og
skal under normale forhold først renses efter 100.000 km.

Gert Thorgersen

jesper_m_h <jesper_m_h.news@kandu.dk> skrev i en

Fra : Ervin Metzdorf

Dato : 12-01-03 00:18

> Min MC Har en Arrows Karbon Udst og jeg ved ikke om der også er et jet
> kit i ???
> Der er ikke rektigt nogle der har kunne fortælle mig hvordan jeg kan se
> om den er kittet.
Hvis det er et Factory Jet Kit, kan du kende det på at der er medleveret
rustfri unbraco skruer til svømmehusene, i stedet for de originale
stjerneskruer. Desuden er fjederen over vacum spjældet meget kortere end
originalen. Original fjederen er så lang at den er vanskelig at holde på
plads når låget sættes på, det er fjederen fra jet kittet slet ikke.Nålen
er også tydelig meget længere konisk på jet kittet, men det kræver nok at du
har den originale at sammenligne med.
Jeg kunne ikke mærke forskel om jeg kørte med original filter eller KN
m.v.h. Ervin
RF900R

Fra : jesper_m_h

Dato : 12-01-03 17:01

Tak for svaret Ervin Metzdorf.
Dejligt at der er nogle der har styr på mekanikken
Det kunne mit værksted ikke svare på !!!

http://www.kandu.dk/