Motorcykel på grænse plader
Fra : PQ

Dato : 06-01-03 22:59

Er der nogen der har prøvet og køre til udlandet på en mc med grænseplader.

grænse plader er det lig med mc uden afgift til brug i udlandt??

hvis nu jeg skulle på en længere "ferie" kunne jeg så ta en bil/mc uden
afgift og bruge den med grænse plader i et andet land??

Fra : Asger Steffensen

Dato : 06-01-03 23:08

"PQ" <slette_alt@caferacer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvis nu jeg skulle på en længere "ferie" kunne jeg så ta en bil/mc uden
> afgift og bruge den med grænse plader i et andet land??

Ja.

Asger

Fra : armand

Dato : 07-01-03 18:04

Asger Steffensen <astNOSPAM@get2net.dk> skrev i en

> "PQ" <slette_alt@caferacer.dk> skrev i en meddelelse
> grænseplader.

> Ja.

Nej!

Grænseplader lader sig kun gøre hvis man dokumenterer at ens adresse flyttes
til udlandet i (tror jeg) mindst ½ år!
Pladerne kan kun bruges til køb af et fabriksnyt køretøj, og endvidere
udløber de efter 1 år hvorefter man bliver nødt til at omregistrere lokalt,
eller sælge i DK (og efterfølgende købe en ny på grænseplader??)!!

Så dén genvej er altså også lukket!

--
Armand.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 07-01-03 21:25

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
lokalt,
> eller sælge i DK (og efterfølgende købe en ny på grænseplader??)!!

Ah, jeg læste vist lidt hurtigt. At mskinen var fabriksny var for mig
underforstået, men det skriver PQ jo faktisk ikke noget om. Og jeg læste det
også som om han ville flytte.
At de kun gælder et år er dog nyt for mig.

Asger
..

Fra : Morten

Dato : 07-01-03 22:54

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> wrote:

>Pladerne kan kun bruges til køb af et fabriksnyt køretøj, og endvidere
>udløber de efter 1 år hvorefter man bliver nødt til at omregistrere lokalt,
>eller sælge i DK (og efterfølgende købe en ny på grænseplader??)!!

Lidt suplerende info: maskinen behøver nødvendigvis ikke at være ny,
den må bare ikke have været indregistreret tidligere (hverken i DK
eller andetsteds). Har et frisk eksempel på en årgang 1986 XT600 som
tilbragte efteråret 2001 på DK grænsepader i Afrika og omegn.

/morten

Fra : Christian Stidsen

Dato : 13-01-03 01:51

Er der nogen der lige kan ryste URL frem til en site med info om regler for
grænseplader.
Det kunne nemlig blive aktuelt for mig indenfor overskuelig fremtid

M.v.h.

Christian

--
FZS600

Fra : Brian Østergaard

Dato : 16-01-03 09:35

Det er kun interessandt hvis du skal være væk fra Danmark mellem et 6 og 12
måneder.

--
Med Venlig Hilsen

Brian Østergaard

Fra : Christian Stidsen

Dato : 16-01-03 11:25

> Det er kun interessandt hvis du skal være væk fra Danmark mellem et 6 og
12
> måneder.

Det skal jeg.

Christian

--
FZS600

Fra : Brian Østergaard

Dato : 16-01-03 12:52

Så kan du bare ringe til motorkontoret og de vil så henvise dig til den
afdelling som har med grænseplader at gøre. Der få du tilsendt nogle papirer
med regler og nogle du skal udfylde.

Når du så har købt motorcyklen, møder du op med forsikring og bevis for at
du er væk mellem 6 og 12 måneder(kan være lidt svært). Derefter får du
udleveret en grænsenummerplade, når du har betalt for nummerpladen.

Du kan køre 5 uger i Danmark inden for det år som grænsenummerpladerne
virker.

Det var hvad jeg kan huske da jeg fik grænsenummerplader i 1999, men du kan
også lade forhandleren sørge for at han leverer en motorcykel med
grænseplader på.