/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
God og pålidelig touring cykel!
Fra : johan


Dato : 06-01-03 21:18

Hey G.

Jeg har jo en plan om at tage en tur til USA til sommer (ca. 3 måneder) og
tage mit mc-kort derover, hvorefter jeg nok vil tage en touring-tur langs
kysten (eller måske kyst til kyst - afhængig af kontakter).
Anyway, to spørgsmål:
Jeg er på udkig efter en god og ikke mindst pålidelig cykel til formålet. 1.
Jeg regner nok med at bruge en cykel under hele opholdet (ca. 3 måneder)
evt. kun 2. Hvad kan så bedst betale sig at leje eller at købe en gammel
brugt en (jeg kan godt se det ironiske i at jeg søger en god og pålidelig
cykel og der efter så skriver gammel og brugt!) Men hvis jeg selv køber en,
kan jeg jo et, sælge den bagefter og to, udforske/fixe den og lære mere om
motoren osv.
2. Hvilken cykel skal jeg gå efter (både købe og leje)? Alle mærker har
interesse, men jeg ville nok umiddelbart foretrække de amerikanske, da de jo
er billigere at købe "over there". (ing'?) Jeg leder nok efter en 500-650
kubik, da mere ville blive for stort, tungt og for dyrt og mindre for
kedeligt Umiddelbart lægger et købebuget på 15.000Dkr (er det
realistisk?) Jeg synes en cykel som en Aprilia Pegaso 650 er rimelig fed,
men nok lidt svær at støve op i staterne.

Tak for hjælpen

- johan



 
 
Thomas Jensen (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 06-01-03 21:28

> kedeligt Umiddelbart lægger et købebuget på 15.000Dkr (er det
> realistisk?)

hvad med en Yamaha XJ600 diversion eller en fazer ?

mvh

Thomas
XJ600s div ´96



johan (06-01-2003)
Kommentar
Fra : johan


Dato : 06-01-03 21:58

Ja, det kunne være en mulighed - hvilken stand, km, årgang kan jeg så få for
de 15k? i US?

- johan

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
news:3e19e6ce$0$195$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > kedeligt Umiddelbart lægger et købebuget på 15.000Dkr (er det
> > realistisk?)
>
> hvad med en Yamaha XJ600 diversion eller en fazer ?
>
> mvh
>
> Thomas
> XJ600s div ´96
>
>



Richard (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 06-01-03 22:29

johan wrote:
> Ja, det kunne være en mulighed - hvilken stand, km, årgang kan jeg så få for
> de 15k? i US?

Er du ikke kommet længere i din forberedelse; priser finder du på
http://www.cycletrader.com/
eller på ebay.com

Og så ville jeg kigge efter en Honda V65 Sabre, som med lidt held godt
kan krybe dit budget - du kan ikke køre rundt derover på en lille 600'er!


johan (06-01-2003)
Kommentar
Fra : johan


Dato : 06-01-03 23:17

He, he - nej, jeg har taget den med ro Jeg har jo også et helt halvt år
at planlægge tingene i ! + jeg har haft en masse andre ting i hovedet.

Ok fair nok - V65 er et bud, men hvis vi nu siger, at jeg godt vil gå op til
ca. 3000$ som max, er det så helt umuligt at få noget der er på den sjove
side er 1995 ? evt. amerikansk.

Godt link med cycletrader.com - umiddelbart bedre end ebay.

- johan


"Richard" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote in message
news:3E19F52C.9070906@mail.dk...
> johan wrote:
> > Ja, det kunne være en mulighed - hvilken stand, km, årgang kan jeg så få
for
> > de 15k? i US?
>
> Er du ikke kommet længere i din forberedelse; priser finder du på
> http://www.cycletrader.com/
> eller på ebay.com
>
> Og så ville jeg kigge efter en Honda V65 Sabre, som med lidt held godt
> kan krybe dit budget - du kan ikke køre rundt derover på en lille 600'er!
>



johan (06-01-2003)
Kommentar
Fra : johan


Dato : 06-01-03 23:24

jeg faldt over denne her sjover til 3K dollars:
http://adcache.cycletrader.com/5/9/0/38353790.htm en Suzuki Kantana 750 -
var det evt. noget?

- johan

"johan" <joeyj0007@hotmailFJERN.com> wrote in message
news:avcv97$su5$1@news.cybercity.dk...
> He, he - nej, jeg har taget den med ro Jeg har jo også et helt halvt
år
> at planlægge tingene i ! + jeg har haft en masse andre ting i hovedet.
>
> Ok fair nok - V65 er et bud, men hvis vi nu siger, at jeg godt vil gå op
til
> ca. 3000$ som max, er det så helt umuligt at få noget der er på den sjove
> side er 1995 ? evt. amerikansk.
>
> Godt link med cycletrader.com - umiddelbart bedre end ebay.
>
> - johan
>
>
> "Richard" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote in message
> news:3E19F52C.9070906@mail.dk...
> > johan wrote:
> > > Ja, det kunne være en mulighed - hvilken stand, km, årgang kan jeg så

> for
> > > de 15k? i US?
> >
> > Er du ikke kommet længere i din forberedelse; priser finder du på
> > http://www.cycletrader.com/
> > eller på ebay.com
> >
> > Og så ville jeg kigge efter en Honda V65 Sabre, som med lidt held godt
> > kan krybe dit budget - du kan ikke køre rundt derover på en lille
600'er!
> >
>
>



armand (07-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 07-01-03 16:18


johan <joeyj0007@hotmailFJERN.com> skrev i en
news:avcvm1$tdo$1@news.cybercity.dk...
> jeg faldt over denne her sjover til 3K dollars:
> http://adcache.cycletrader.com/5/9/0/38353790.htm en Suzuki Kantana 750 -
> var det evt. noget?

Der er noget specielt med amerikanerne: MC-modeller skal altid have et
bombastisk navn hægtet på sig!
Kawasaki's "Ninja" er således hængt på alle Kawa-US' sportsmodeller, og er
med tiden blevet adopteret af os europæere
På samme måde kaldes stort set alle Suzuki'er Katana i USA, hvilket står i
modsætning til de 4-5 stykker som vi her i Europa kender med navnet.

Af nysgerrighed måtte jeg derfor lige forbi på link'et:
Pågældende model viser sig at være den vi herhjemme kalder for "Slingshot"
(efter en karburator-type, som Suzuki gik meget op i monteringen af ved
modellens lancering), og for et kort ejerskab er dén vel ligesågod som noget
andet :-/
Men det er nok værd at være opmærksom på at altså er et 100 hk's svin, som
ikke hører blandt de letteste, og dét kan godt blive en udfordring for dit
nyerhvervede US-kørekort (á: kort praktisk øvelse inden prøve)!!!
Alene ud fra den anskuelse, skulle du måske sigte efter den roligere type
motorcykel á: costum's (Virago m.m.) :-/

Omkring anbefalingen af "cycletrader", så risikerer man at spilde dyrebare
feriedage ved at skulle bevæge sig rundt for at handle privat. Mit råd er at
orientere sig grundigt om markedets modeller, og så handle ved en
mc-forretning med et stort udvalg.
Forretnings-løsningen kan tillige vise sig at være praktisk omkring
køretøjets omregistrering og forsikring :-/

--
Armand.



johan (07-01-2003)
Kommentar
Fra : johan


Dato : 07-01-03 22:17

Ok, spændende læsning. Det er typisk at de skal have et "stort" navn i USA -
men vi kan jo godt lide dem alligevel

Når du siger Virago, mener du så Yamaha Virago? For det er jo en pæn lille
(223cc) cykel, men det er måske meget godt til at cruise lidt rundt på.

MEN I må meget gerne komme med flere forslag på mulige cykler! Eller
websites hvor lignende problematik diskuteres. Så vil jeg nemlig gå dybden
og prøve at finde drømmecyklen (eller det der ligner)

- joahn

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:aves5o$1dld$2@news.cybercity.dk...
>
> johan <joeyj0007@hotmailFJERN.com> skrev i en
> news:avcvm1$tdo$1@news.cybercity.dk...
> > jeg faldt over denne her sjover til 3K dollars:
> > http://adcache.cycletrader.com/5/9/0/38353790.htm en Suzuki Kantana
750 -
> > var det evt. noget?
>
> Der er noget specielt med amerikanerne: MC-modeller skal altid have et
> bombastisk navn hægtet på sig!
> Kawasaki's "Ninja" er således hængt på alle Kawa-US' sportsmodeller, og er
> med tiden blevet adopteret af os europæere
> På samme måde kaldes stort set alle Suzuki'er Katana i USA, hvilket står i
> modsætning til de 4-5 stykker som vi her i Europa kender med navnet.
>
> Af nysgerrighed måtte jeg derfor lige forbi på link'et:
> Pågældende model viser sig at være den vi herhjemme kalder for "Slingshot"
> (efter en karburator-type, som Suzuki gik meget op i monteringen af ved
> modellens lancering), og for et kort ejerskab er dén vel ligesågod som
noget
> andet :-/
> Men det er nok værd at være opmærksom på at altså er et 100 hk's svin, som
> ikke hører blandt de letteste, og dét kan godt blive en udfordring for dit
> nyerhvervede US-kørekort (á: kort praktisk øvelse inden prøve)!!!
> Alene ud fra den anskuelse, skulle du måske sigte efter den roligere type
> motorcykel á: costum's (Virago m.m.) :-/
>
> Omkring anbefalingen af "cycletrader", så risikerer man at spilde dyrebare
> feriedage ved at skulle bevæge sig rundt for at handle privat. Mit råd er
at
> orientere sig grundigt om markedets modeller, og så handle ved en
> mc-forretning med et stort udvalg.
> Forretnings-løsningen kan tillige vise sig at være praktisk omkring
> køretøjets omregistrering og forsikring :-/
>
> --
> Armand.
>
>



johan (07-01-2003)
Kommentar
Fra : johan


Dato : 07-01-03 22:35

Jeg fandt denne cykel, den ser jo fed ud og prisen virker helt OK!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=6027&item=
1876233237 en suzuki SV650

Er det noget?

Der er også denne her "touring cykel"
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=6708&item=
1876249057 en Honda XR650L

Er det nogle der er noget værd?

..johan



armand (08-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 08-01-03 01:51


johan <joeyj0007@hotmailFJERN.com> skrev i en
news:avfh6a$2kqk$1@news.cybercity.dk...
> Jeg fandt denne cykel, den ser jo fed ud og prisen virker helt OK!
>
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=6027&item=
> 1876233237 en suzuki SV650

Det er ved Toledo, Ohio!

> Der er også denne her "touring cykel"
>
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=6708&item=
> 1876249057 en Honda XR650L

Det er ved Boston!

Modellerne er der som sådan ikke nogte galt ved, og efter dansk målestok er
de jo billige (Suzuki'en er meget billig p.g.a. en mindre skade, og dét kan
være smart at benytte sig af eftersom der er en risiko for dig som meget
nybagt motorcyklist at lave mindst en lignende, og dermed tabe de 1000$ (?)
som det tilsyneladende medfører!), hvorved du selv ved et tab på 50% kun har
haft en udgift på omkring 10.000 - 20.000,- !

Men igen: Har du tænkt over hvordan du kommer rundt efter disse modeller?

Jeg tror endvidere at E-bay er et dumt sted at handle ud fra dine muligheder
á: "kan vi handle når jeg når frem om X måneder?" :-/

Faldt forøvrigt over en US rute-site som kunne være god at planlægge efter:
Link:
http://www.emilebymile.com/main/United_States

--
Armand.



johan (08-01-2003)
Kommentar
Fra : johan


Dato : 08-01-03 19:13


"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:avfsda$17v$1@news.cybercity.dk...

> Modellerne er der som sådan ikke nogte galt ved, og efter dansk målestok
er
> de jo billige (Suzuki'en er meget billig p.g.a. en mindre skade, og dét
kan
> være smart at benytte sig af eftersom der er en risiko for dig som meget
> nybagt motorcyklist at lave mindst en lignende, og dermed tabe de 1000$
(?)
> som det tilsyneladende medfører!), hvorved du selv ved et tab på 50% kun
har
> haft en udgift på omkring 10.000 - 20.000,- !

Det synes jeg lyder som en rigtig fornuftig idé. For det er jo ikke kun
prisen der er noget at spare på, cykler og biler for den sags skyld der er
lidt brugte, slidte og med mindre skrammer, stråler heller ikke så meget,
når jeg nu parkerer den et skummelt sted Man ved jo aldrig helt hvor man
ender!

> Men igen: Har du tænkt over hvordan du kommer rundt efter disse modeller?

Du har ret, at det lyder lidt tåbeligt at tage hensyn til stedet, men jeg
ser det bare som en tur, hvis jeg fx skal til boston for at hente geden. Jeg
har i forvejen et halvt dusin mennesker, jeg skal besøge derover, så jeg
kommer alligevel til at flyve rundt en del. (inden jeg får mit bikerkort!) +
jeg vil helst ikke afvise nogle gode cykeltilbud, bare fordi de ikke
befinder sig hvor jeg er.

> Jeg tror endvidere at E-bay er et dumt sted at handle ud fra dine
muligheder
> á: "kan vi handle når jeg når frem om X måneder?" :-/

True true! Ebay bruger jeg også mest som et slags pin-point sted til at
finde hvilken cykel, stand, km, pris ovs. jeg kan forvente. Og bare rolig,
jeg har taget højde for at det er auktioner! USA er sku et stort land og der
er hele tiden nogle som sælger, så jeg planen er (vel det nemmeste?) at jeg
tager der over, besøge dem jeg skal besøge, og starter på et bikerkort i
deres by (fx Seattle), når jeg så forhåbentlig har fået kortet efter 3-4
uger (jeg tager det på en skole, da jeg gerne vil have teorien og teknikken
og så låner jeg en cykel dér), kigger jeg evt. på Ebay og/eller i
forhandlere og køber derefter cyklen og tager turen - out da high-
way !

> Faldt forøvrigt over en US rute-site som kunne være god at planlægge
efter:
> Link:
> http://www.emilebymile.com/main/United_States

Tak- det bliver lige tilføjet favoritter!

-johan



johan (08-01-2003)
Kommentar
Fra : johan


Dato : 08-01-03 19:43

johan wrote:

> Du har ret, at det lyder lidt tåbeligt at tage hensyn til stedet, men jeg
> ser det bare som en tur, hvis jeg fx skal til boston for at hente geden.
Jeg
>

der skulle selvfølgelig stå: "Du har ret, at det lyder lidt tåbeligt IKKE at
tage hensyn...."

- johan



Richard (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 08-01-03 18:04

johan wrote:
> He, he - nej, jeg har taget den med ro Jeg har jo også et helt halvt år
> at planlægge tingene i ! + jeg har haft en masse andre ting i hovedet.

Undervurder ikke tidsfaktoren - inden du får aktiveret de kontakter, du
nævner, og bestemt dig for en ged...

> Godt link med cycletrader.com - umiddelbart bedre end ebay.

Du kan orientere dig generelt om udbuddet på cycletrader og så sætte en
søgerobot op på ebay, som sender dig besked når der er auktion på den/de
modeller, du vælger at gå efter. (Opret dig som bruger, gem dine
søgninger og marker så op til 3 søgninger i My ebay, Favorites, Email
me, som du derefter får e-mail på).
Men køb af ting som mc'er på ebay i US forudsætter, at du har en derover
til at checke og afhente. Så det står og falder med de kontakter, du
har/får, og hvor meget du kan trække på dem.
Får du alligevel ingen kontakter sat op, som kan hjælpe dig, er det
sikkert bedst, som Armand foreslår, at købe hos en forhandler. Men dem
kan du jo også udpege på nettet, inden du tager af sted, så du kan
starte din søgning straks derovre.

Hvis din mail skal læses som om dette er din første mc, ville jeg også
gå længere ned i størrelse, men holde mig til en cykel med en rimelig
opret kørestilling dvs. en klassisk eller en funduro og gerne suppleret
med en vindskærm af en slags. De cykler giver bedst komfort på lange ture.
Honda har på det amerikanske marked en god, mindre og bundsolid
turcykel, PC800 Pacific Coast, den burde du kunne klare som nybegynder,
hvis du kører alene.

God jagt.

Richard


johan (08-01-2003)
Kommentar
Fra : johan


Dato : 08-01-03 19:39


"Richard" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote in message
news:3E1C5A0D.5060609@mail.dk...

> Undervurder ikke tidsfaktoren - inden du får aktiveret de kontakter, du
> nævner, og bestemt dig for en ged...

Nej, fair nok - det er jo altid godt at være i god tid. Men som jeg skrev
til armand, så køber jeg først cyklen, når jeg har taget kortet og derved
selvfølgelig er derovre.

> ... Får du alligevel ingen kontakter sat op, som kan hjælpe dig, er det
> sikkert bedst, som Armand foreslår, at købe hos en forhandler. Men dem
> kan du jo også udpege på nettet, inden du tager af sted, så du kan
> starte din søgning straks derovre.

Som sagt køber jeg jo derovre. Og det ender sikkert også med at jeg køber
hos en forhandler, udfra to ting; 1. Risikoen for at han sælger min en
cykel, der bryder sammen, sekundet efter jeg har lagt pengene er vel
mindre!? 2. Forsikringer, garanti, salgspapirer bliver ordnet af en prof. en
gang for alle, så jeg ikke kører rundet på en stjålet kværn.

> ... Honda har på det amerikanske marked en god, mindre og bundsolid
> turcykel, PC800 Pacific Coast, den burde du kunne klare som nybegynder,
> hvis du kører alene.

Den ser rimlig vild ud (fandt et billede på google) Men jeg vil helst
ikke fastlægge mig på en primo turcykel! Jeg vil helt sikkert gerne kører
der ud af på lange ture, men jeg vil også kunne bruge den som nemt
transportmiddel i byer osv., når jeg ikke har så meget oppakning med. Men
som du også skriver, så vil jeg helst ikke have en for stor cykel, da der er
så meget mere at skubbe, hvis den sidder fast et sted :-{

OK - Så lad os sige at valget står mellem de to jeg nævnte før: suzuki SV650
vs. Honda XR650L - Suzukien er jo mere udpræget gadecykel og måske nemmere
(helt sikkert federe) at transportere sig rundt på i byerne. Virker som en
god cykel, der er billig pga. skaden. Hondaen er jo også cool, da den er
mere á la "Dakar løbet" og helt bestemt mere tærrengående. Men knap så fed
til at samle piger op på - hehe - og måske ikke så komfortabel på
motorvejen. Men til gengæld bedre, hvis jeg kommer ud på lidt off-road
eventyr.
Hvilken slags ville I vælge og hvorfor? Det ville være en stor hjælp hvis I
lige gad at skrive model og hvorfor (kom gerne med andre forslag), så jeg
kan kigge lidt på modeller.

tak - johan



Jacob Bunk Nielsen (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 07-01-03 22:57

"johan" <joeyj0007@hotmailFJERN.com> writes:

> Når du siger Virago, mener du så Yamaha Virago? For det er jo en pæn lille
> (223cc) cykel, men det er måske meget godt til at cruise lidt rundt på.

Virago findes også som 535 ccm og 1100 ccm. Gad vide om der ikke også
er en 750 ccm?

P.S. <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Jacob - www.bunk.cc
You can make it illegal, but you can't make it unpopular.

Henrik Nielsen - Rap~ (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 06-01-03 22:02

Hvis du køber og vil køre kyst til kyst. Så køb i vest og sælg i øst.
Brugtprisen er lav vest på pga. af nogle miljøafgifter e.l. har jeg fået
fortalt.

--
Mvh.
Henrik (som ikke har været i USA)
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.




Asger Steffensen (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 06-01-03 22:12


"johan" <joeyj0007@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse
news:avco9a$esb$1@news.cybercity.dk...
> Hey G.
>
> Jeg har jo en plan om at tage en tur til USA til sommer (ca. 3 måneder) og
> tage mit mc-kort derover, hvorefter jeg nok vil tage en touring-tur langs
> kysten (eller måske kyst til kyst - afhængig af kontakter).
> Anyway, to spørgsmål:
> Jeg er på udkig efter en god og ikke mindst pålidelig cykel til formålet.
1.
> Jeg regner nok med at bruge en cykel under hele opholdet (ca. 3 måneder)
> evt. kun 2. Hvad kan så bedst betale sig at leje eller at købe en gammel
> brugt en (jeg kan godt se det ironiske i at jeg søger en god og pålidelig
> cykel og der efter så skriver gammel og brugt!) Men hvis jeg selv køber
en,
> kan jeg jo et, sælge den bagefter og to, udforske/fixe den og lære mere om
> motoren osv.
> 2. Hvilken cykel skal jeg gå efter (både købe og leje)? Alle mærker har
> interesse, men jeg ville nok umiddelbart foretrække de amerikanske, da de
jo
> er billigere at købe "over there". (ing'?) Jeg leder nok efter en 500-650
> kubik, da mere ville blive for stort, tungt og for dyrt og mindre for
> kedeligt Umiddelbart lægger et købebuget på 15.000Dkr (er det
> realistisk?) Jeg synes en cykel som en Aprilia Pegaso 650 er rimelig fed,
> men nok lidt svær at støve op i staterne.
>
Vær opmærksom på at leje af MC i styaterne er dyrt, grænsende til det
sindssyge. Der er afaik ingen tvivl om at det er billigst at købe og
gensælge, også selvom du taber lidt på det.

Asger
ZX-10



Freddy Lang (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 07-01-03 00:02

"Asger Steffensen" <astNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
news:3e19f193$0$47399$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Vær opmærksom på at leje af MC i styaterne er dyrt, grænsende til det
> sindssyge.

Jo, for s*tan da.... en kammerat og jeg betalte hver 250 USD for at leje to
stk. HD 1200 Sportster i 24 timer. Plus 1000 USD i depositum (hvilket der
måske ikke er så meget at sige til). Plus 5 (fem) USD for leje af en hjelm.


Men så var maskinerne også nærmest fabriksnye, min havde omkring 1200 miles
på klokken, kammeratens 126 !!! Og helt ærligt, vi havde jo kalkuleret med
det, og så var det sq pengene værd, ingen tvivl om det. Og jeg har vist
aldrig kørt så meget MC i løbet af 24 timer... Vi skulle jo have fuld
valuta for pengene.

PS: Tillægsbillede i dk.binaer.motor, posten hedder "Lejet HD 1200
Sportster"

Mvh
Freddy



Freddy Lang (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 07-01-03 01:51

> PS: Tillægsbillede i dk.binaer.motor, posten hedder "Lejet HD 1200
> Sportster"

Tjah, hvis jeg kunne få det elendige l*rt til at fungere...



Mogens Dammand (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Dammand


Dato : 07-01-03 23:11

>Jeg synes en cykel som en Aprilia Pegaso 650 er rimelig fed,
> men nok lidt svær at støve op i staterne.
>
> Tak for hjælpen
>
> - johan


Hvis det er den stil du kan li' må Honda Transalp da så afgjort komme ind i
billedet.

Det er en af de mest pålidelige maskiner der findes, og er bestemt ikke
anstrengende at køre langt på, og så skulle det også være muligt at finde en
inden for dit budget.

Mogens Dammand



Richard (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 08-01-03 18:23

Mogens Dammand wrote:
>>Jeg synes en cykel som en Aprilia Pegaso 650 er rimelig fed,
>>men nok lidt svær at støve op i staterne.

> Hvis det er den stil du kan li' må Honda Transalp da så afgjort komme ind i
> billedet.

Men lidt dyr at slæbe derover/svær at finde der ;)
- afaik aldrig solgt i US, det er en EU-model.


Jes Vestervang (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-01-03 18:55

Richard wrote:

> Mogens Dammand wrote:
>>>Jeg synes en cykel som en Aprilia Pegaso 650 er rimelig fed,
>>>men nok lidt svær at støve op i staterne.
>
>> Hvis det er den stil du kan li' må Honda Transalp da så afgjort komme ind
>> i billedet.
>
> Men lidt dyr at slæbe derover/svær at finde der ;)
> - afaik aldrig solgt i US, det er en EU-model.
>
Hvad med en Africa Twin?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 ___________________________________________________________
// Få Outlook Expresss til at quote ordentligt før din nabo! \\
\\___<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>_____//

johan (08-01-2003)
Kommentar
Fra : johan


Dato : 08-01-03 20:04


> Hvad med en Africa Twin?

Det er jo en rigtig lækker "Dakar - off-road eater". Men er sådan en sjover
ikke alt for dyr til mit buget? Jeg har prøvet på ebay og cycletrader, men
kan ikke finde nogen der sælger den. Kender I evt. nogle forhandlere på
nettet, der har brugtpriser, så jeg kan danne mig et billede af priser?

- johan



Richard (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 08-01-03 22:44

johan wrote:
>>Hvad med en Africa Twin?


> Det er jo en rigtig lækker "Dakar - off-road eater". Men er sådan en sjover
> ikke alt for dyr til mit buget? Jeg har prøvet på ebay og cycletrader, > men kan ikke finde nogen der
sælger den.

Mit bedste gæt er, at der i USA blev solgt nogle af AQ'ens forgænger,
XRV(750R) (en gedigen, men lidt tung sag med kardan, rød motor og
hydrauliske ventiler), i starten af 80'erne, inden Honda US helt opgav
de mest gadegående tocylindrede terræncykler. Til gengæld har de gennem
tiden haft myriader af rigtige enduro-, trail- og crossmodeller.

> Kender I evt. nogle forhandlere på
> nettet, der har brugtpriser, så jeg kan danne mig et billede af priser?

Søg på "bike sales", "used bikes" etc eller gå gennem importørernes
"Dealer locater" som fx Honda's på www.hondamotorcycles.com/

Richard

>
> - johan
>
>



Richard (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 08-01-03 23:04

Oops,
Africa Twins forgænger hed, XLV750R, ikke XRV som er AT'en (650 og siden
750).
Sorry.

Richard wrote:
> Mit bedste gæt er, at der i USA blev solgt nogle af AQ'ens forgænger,
> XRV(750R) (en gedigen, men lidt tung sag med kardan, rød motor og
> hydrauliske ventiler), i starten af 80'erne, inden Honda US helt opgav
> de mest gadegående tocylindrede terræncykler. Til gengæld har de gennem
> tiden haft myriader af rigtige enduro-, trail- og crossmodeller.
>
>> Kender I evt. nogle forhandlere på
>> nettet, der har brugtpriser, så jeg kan danne mig et billede af priser?
>
>
> Søg på "bike sales", "used bikes" etc eller gå gennem importørernes
> "Dealer locater" som fx Honda's på www.hondamotorcycles.com/
>
> Richard


Mogens Dammand (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Dammand


Dato : 08-01-03 22:27


> Men lidt dyr at slæbe derover/svær at finde der ;)
> - afaik aldrig solgt i US, det er en EU-model.
>

Jeg er tilmeldt en verdensomspændende mailkæde omhandlende Transalp'er, og
jeg kan fortælle der er en del amerikanere på listen og de bliver så
sandelig også handlet ''over-there'', Transalp'erne altså .
Vil forhøre mig om prisniveauet.

Mogens Dammand
TA



Richard (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 08-01-03 23:01

Mogens Dammand wrote:
>>Men lidt dyr at slæbe derover/svær at finde der ;)
>>- afaik aldrig solgt i US, det er en EU-model.
>
> Jeg er tilmeldt en verdensomspændende mailkæde omhandlende Transalp'er, og
> jeg kan fortælle der er en del amerikanere på listen og de bliver så
> sandelig også handlet ''over-there'', Transalp'erne altså .

Hmm, er de privatimporterede, de amerikanske Transalp'er?

Richard


Mogens Dammand (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Dammand


Dato : 08-01-03 23:18

> Hmm, er de privatimporterede, de amerikanske Transalp'er?
>
> Richard
>

Det skal jeg lade være usagt, men min egen er en US - model.

Mogens Dammand
TA



Richard (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 09-01-03 21:38

Mogens Dammand wrote:
>>Hmm, er de privatimporterede, de amerikanske Transalp'er?
>
> Det skal jeg lade være usagt, men min egen er en US - model.

Minsandten, faldt netop over en henvisning til XL600V Transalp for Honda
US i 1989 - samme år havde de også den lille kække VTR250, der ellers
huserer mest i AU/NZ & Fjernøsten. I stand corrected.

Richard


Mogens Dammand (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Dammand


Dato : 09-01-03 21:43


> Minsandten, faldt netop over en henvisning til XL600V Transalp for Honda
> US i 1989 - samme år havde de også den lille kække VTR250, der ellers
> huserer mest i AU/NZ & Fjernøsten. I stand corrected.
>
> Richard
>

Hej

Har netop lige fået at vide at Transalp'en blev importeret til USA i 88' og
89'
Her er også lige et link til salg af MC'er: http://www.cycletrader.com

Hva' med en Honda 450 Rebel TRIKE

Mogens



johan (10-01-2003)
Kommentar
Fra : johan


Dato : 10-01-03 20:44


> Har netop lige fået at vide at Transalp'en blev importeret til USA i 88'
og
> 89'
> Her er også lige et link til salg af MC'er: http://www.cycletrader.com
>
> Hva' med en Honda 450 Rebel TRIKE
>
> Mogens

Hej - tak for jeres mange bud og svar. Mogens>> Triken er nok ikke liiiige
mig som førstegangs køber ;-D

Men I må meget gerne hjælpe mig med dette basale, men nødvendige dilemma:
Som jeg beskrev i en tidligere post, så er jeg lidt i tvivl om jeg skal gå
efter en "racer" fx Suzuki SV650 eller en "crosser" som transalpen! Og som
sagt vil mine behov være: førstegangskøber/ny mc-bilist, relativt billige
både i anskaffelse, men også i vedligeholdelse, jeg vil både køre lange og
korte ture på den - lange ture med oppakning.
Hvad siger I ?? (stilmæssigt synes jeg personligt, at en racer er noget mere
sexet, men det skal ikke være det, der skal være det afgørende)

- johan



armand (11-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 11-01-03 03:29


johan <joeyj0007@hotmailFJERN.com> skrev i en
news:avn7r8$2mgd$1@news.cybercity.dk...
>
> >
> Men I må meget gerne hjælpe mig med dette basale, men nødvendige
> dilemma:..........................om jeg skal gå
> efter en "racer" fx Suzuki SV650 eller en "crosser" som transalpen!
> ............. jeg vil både køre lange og korte ture på den - lange ture
med
> oppakning.
> Hvad siger I ??

Kig lige på SV'eren igen:
Hvordan vil du fragte bagage rund på den som den fremstår fra købers hånd
:-/

Igen:
At kaste sig i armene på en forhandler giver dig langt de bedste
muligheder - I dette tilfælde for at få den leveret med monteret
bagagebærer/kuffertsystem!!

--
Armand.



johan (11-01-2003)
Kommentar
Fra : johan


Dato : 11-01-03 13:43


"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:avo0s9$umi$1@news.cybercity.dk...

> Kig lige på SV'eren igen:
> Hvordan vil du fragte bagage rund på den som den fremstår fra købers hånd
> :-/
>
> Igen:
> At kaste sig i armene på en forhandler giver dig langt de bedste
> muligheder - I dette tilfælde for at få den leveret med monteret
> bagagebærer/kuffertsystem!!

True, true... Jeg vil sige, at det med kufferterne er nok ikke det store
problem, det kan selvfølgelig monteres og hvis jeg kan spare et par 1000$ på
at købe den lidt skadet, så vil det nok bedere betale sig sådan!

- johan



armand (11-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 11-01-03 20:07


johan <joeyj0007@hotmailFJERN.com> skrev i en
news:avp3gh$267k$1@news.cybercity.dk...
>
> "armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:avo0s9$umi$1@news.cybercity.dk...
>
> > Kig lige på SV'eren igen:
> > Hvordan vil du fragte bagage rund på den som den fremstår fra købers
hånd
> > At kaste sig i armene på en forhandler giver dig langt de bedste
> > muligheder - I dette tilfælde for at få den leveret med monteret
> > bagagebærer/kuffertsystem!!
>
> True, true... Jeg vil sige, at det med kufferterne er nok ikke det store
> problem, det kan selvfølgelig monteres og hvis jeg kan spare et par 1000$

> at købe den lidt skadet, så vil det nok bedere betale sig sådan!


Ja, men igen:
Hvorfor spilde sin ferie på at skulle rode med anskaffelse og montering af
en bagagebærer/kuffertsystem efter at du har brugt tid på at finde/købe
modellen?
Var det ikke også meningen at du skulle køre rundt derovre?
Når du begynder at sætte besparelse op imod hvad man efterfølgende skal købe
til den, så prøv at bruge en beregningsmodel omkring hvor mange dage du har
modellen i hånden imod et forventet tab ved videresalg - hvis du blot skal
bruge en enkelt uge på at skaffe en brugbar (alt incl.) model kan det vise
sig at merprisen ved en forhandler opvejes af en uges længere ejerskab :-/

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste