Link til quotefix (was:TOTALT OT: Justerin~
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-01-03 15:21

Har haft problemer med at hente det tidligere omtalte fix til outlook,
og kan forstå andre også oplever nedetider på den server. Jeg må sige
der er kommet orden på tingene, efter at jeg installerede fixet, også
ved læsning af rodet quotede meddelelser bliver der styr på tingene.

Har derfor lagt sidste version her:
www.senior98.dk/dokumenter/OEQuotefix1183.exe

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600

Fra : Peter Aagaard

Dato : 04-01-03 16:53

Tak for det, har fået det installeret nu.

Mvh. Peter
(Der gerne hjælper sine medborgere ved at bruge quotefix)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-01-03 17:26

Peter Aagaard
skrev i news:3e1702e0$0$47069$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Tak for det, har fået det installeret nu.
> Mvh. Peter
> (Der gerne hjælper sine medborgere ved at bruge quotefix)

> Arne Lorenzen wrote:
snip

> [...]

Selvtak.
Hjælp til selvhjælp

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-01-03 17:18

Peter Aagaard wrote:
> Tak for det, har fået det installeret nu.
>
> Mvh. Peter
> (Der gerne hjælper sine medborgere ved at bruge quotefix)

....det er osse fint til private mails, vil du opdage

PS: du er ikke bange for at bruge din rigtige mailadresse her i news?

....det er jeg tit blevet advaret mod...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Peter Aagaard

Dato : 04-01-03 18:15

> PS: du er ikke bange for at bruge din rigtige mailadresse her i news?

Nææ, det kan jeg da ikke se hvorfor jeg skulle være bange for ?
Tænker du på e-mail reklamer osv. ?

> ...det er jeg tit blevet advaret mod...

Du kan ikke skjule dig her, uanset hvad du gør men du kan selvfølgelig undgå
de der spam e-mails, hvis du ikke har andre måder at sortere dem fra på ?

Mvh. Peter

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-01-03 18:44

Peter Aagaard wrote:

> Nææ, det kan jeg da ikke se hvorfor jeg skulle være bange for ?
> Tænker du på e-mail reklamer osv. ?

....spam...

> Du kan ikke skjule dig her, uanset hvad du gør men du kan
> selvfølgelig undgå de der spam e-mails,

....det var dem, jeg ville undgå...

> hvis du ikke har andre måder
> at sortere dem fra på ?

....nej, jeg har ikke noget voldsomt værktøj til det...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-01-03 19:11

Hans Paulin wrote:

> PS: du er ikke bange for at bruge din rigtige mailadresse her i news?

RFC 1036 siger (iflg. Jacob Bunk) at man skal poste med en gyldig
emailadresse i nyhedsgrupper. Sørg under alle omstændigheder for at man
evt. højest skal fjerne lidt camouflage for at få noget fornuftigt ud af
den, eller have en separat adresse kun til news. Lad evt. 'nospam' indgå i
den egentlig adresse, da adresseripperne automatisk vil fjerne nospam-delen
og dermed ubrugeliggøre adressen.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 ___________________________________________________________

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-01-03 19:44

Jes Vestervang wrote:

> Sørg under alle omstændigheder for at
> man evt. højest skal fjerne lidt camouflage for at få noget
> fornuftigt ud af den

....okay, sådan har jeg - efter bedste evne - kørt, siden jeg begyndte i
news...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Peter Aagaard

Dato : 05-01-03 00:15

> ...okay, sådan har jeg - efter bedste evne - kørt, siden jeg begyndte i
> [...]

ja ja, så har jeg da også fjernet min e-mail adr. også...

Mvh. Peter

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-01-03 00:20

Peter Aagaard wrote:

> ja ja, så har jeg da også fjernet min e-mail adr. også...

no-mail@here.dk

....det er da til at forstå - he he LOL

....har selv været lidt uforsigtig med min - spændt på, hvad er i posen
til mig

Du har bare lært meget i dag, hva: at quote, Quotefix og nu dette...

Hvad skal det ikke ende med?
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-01-03 21:42

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> Hvilke?

Nu ved jeg at du, ligesom jeg, bruger Linux, så vil jeg ikke tøve med
at anbefale Spamassassin fra <http://www.spamassassin.org/>. Den
spiser rigtig meget spam for mig. Jeg har hørt at noget der hedder
Spampal skulle kunne nogenlunde det samme under Windows.

Hvis man, som jeg, også kører egen mailserver kan man endvidere afvise
spam allerede i SMTP-sessionen hvis man filtrerer på diverse DNS
blacklister (relays.ordb.org og venner). Kører man ikke egen
mailserver skal man dog ikke fortvivle. Man kan få procmail til at slå
op i diverse black lists uden de store problemer.

--
Jacob - www.bunk.cc
It is easier to run down a hill than up one.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-01-03 23:04

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Nu ved jeg at du, ligesom jeg, bruger Linux, så vil jeg ikke tøve med
> at anbefale Spamassassin fra <http://www.spamassassin.org/>. Den
> spiser rigtig meget spam for mig.

Tak for tippet!
Jeg har desværre bare en webmailkonto, men så snart jeg får min egen server
på at køre konstant, så er det da helt sikker noget der skal med
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - der netop er blevet af-plastificeret og rengjort inde på værelset

Fra : Peter Aagaard

Dato : 05-01-03 00:25

> Hvis man, som jeg, også kører egen mailserver kan man endvidere afvise
> spam allerede i SMTP-sessionen hvis man filtrerer på diverse DNS
> blacklister (relays.ordb.org og venner). Kører man ikke egen

Det samme kan Exchange 2000 helt af sig selv, det er bare at sætte det op,
men nu er vi vist ved at være temmeligt meget off-topic her...

> Jacob - www.bunk.cc
> It is easier to run down a hill than up one.

Det kommer da helt an på om man opholder sig på jorden eller månen

Mvh. Peter

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-01-03 00:26

Peter Aagaard wrote:
(nu du stadig er så godt i gang med at lære, så husk at fortælle hvem du
citerer)

> Det samme kan Exchange 2000 helt af sig selv, det er bare at sætte det op,
> men nu er vi vist ved at være temmeligt meget off-topic her...

Sjovt nok, så har Jacob har lige givet sin mening om exchange til kende i
d.e.s.unix
<spamdrop+m3adij5hf1.fsf@paven.bunk.cc>
Æhm... stadig ot... jeg føler mig kriminel
--
mvh Jes Vestervang - Yamaha FZS600 - ICQ#21146256 - DMCN#506

Fra : Peter Aagaard

Dato : 05-01-03 00:58

> Sjovt nok, så har Jacob har lige givet sin mening om exchange til
> kende i d.e.s.unix
> <spamdrop+m3adij5hf1.fsf@paven.bunk.cc>
> Æhm... stadig ot... jeg føler mig kriminel

Hvis den er negativ, så er det da bare fordi han ikke kan finde ud af det

Mvh. Peter

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-01-03 01:14

Peter Aagaard wrote:

> Hvis den er negativ, så er det da bare fordi han ikke kan finde ud af det

Nej, der er en RFC den ikke overholder. Jeg jeg vader rundt OT-helvedet...
og skammer mig... meget Især fordi jeg tillader mig at belære andre i
netikette

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-01-03 01:04

Jes Vestervang wrote:

> Æhm... stadig ot... jeg føler mig kriminel

....det er en vanesag, Jes - det er en vanesag!...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Claus Rolsted

Dato : 08-01-03 00:03

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> [...]
> mailserver skal man dog ikke fortvivle. Man kan få procmail til at slå
> op i diverse black lists uden de store problemer.

Hej.
Jeg kan kun anbefale www.mailwasher.net for dem, som ikke har egen
mailserver. Jeg bruger det selv med stor succes. Programmet er gratis at
downloade og opfanger og bouncer spam o.a. uønsket _før_ det havner i
mail-programmet.

Hvis man er interesseret, kan man evt. læse mere om programmet i
news:dk.admin.netmisbrug (tror jeg nok gruppen hedder), hvor man også kan få
andre fif til at undgå spam.

--
mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-01-03 00:29

"Peter Aagaard" <no-spam@here.dk> writes:

> Det samme kan Exchange 2000 helt af sig selv, det er bare at sætte det op,

Ja, det kan de fleste fornuftige MTA'er vist. Postfix, som jeg bruger
kan også.

> men nu er vi vist ved at være temmeligt meget off-topic her...

Ja, jeg sætter lige FUT til poster (det håndterer OE ikke korrekt, men
det betyder at du er velkommen til at fortsætte tråden ved at skrive
til mig på email, min email er gyldig).

> Det kommer da helt an på om man opholder sig på jorden eller månen

Nej - der er da stadig tyngdekraft som vil trække dig ind mod månens
centrum. Men jeg tror nu også at det skal forstås i overført betydning

--
Jacob - www.bunk.cc
How come everyone's going so slow if it's called rush hour?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-01-03 00:15

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> writes:

> [...]
> mailserver. Jeg bruger det selv med stor succes. Programmet er gratis at
> downloade og opfanger og bouncer spam o.a. uønsket _før_ det havner i

Jeg har hørt at Spampal fra <http://www.spampal.org.uk/> skulle være
populært blandt Windows-brugere. Det fungerer vist stort set som
Spamassassin, som jeg er meget glad for under Linux.

Jeg kan i øvrigt på det kraftigste fraråde at man bouncer spam. Oftest
er afsenderen forfalsket og man generer så blot en eller anden
uskyldig der er blevet udsat for et såkaldt Joe Job. Den feature burde
simpelthen aldrig have været i programmet.

> Hvis man er interesseret, kan man evt. læse mere om programmet i
> news:dk.admin.netmisbrug (tror jeg nok gruppen hedder), hvor man også kan få
> andre fif til at undgå spam.

Jeps - god gruppe, og nu er vi vist derhenne hvor jeg godt kan sætte
FUT (followup-to) dertil, så FUT til news:dk.admin.netmisbrug.

--
Jacob - www.bunk.cc
Why would anyone want to be called "Later"?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-01-03 19:39

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> RFC 1036 siger (iflg. Jacob Bunk) at man skal poste med en gyldig
> emailadresse i nyhedsgrupper.

Nu da jeg ligefrem bliver hængt ud for at have skrevet det så har jeg
lige taget mig sammen til at finde det frem:

,----[ Fra RFC 1036 (Standard for Interchange of USENET Messages) ]

`----

> Sørg under alle omstændigheder for at man evt. højest skal fjerne
> lidt camouflage for at få noget fornuftigt ud af den, eller have en
> separat adresse kun til news.

Hvis man camouflerer sin adresse så sørg for at gøre det på en måde så
man ikke misbruger andre menneskers domæner, og så andre menneskers
emailprogrammer kan finde ud af at adressen er ugyldig. Det gøres ved
at man bruger Top Level domænet '.invalid' (se RFC 2606).

Så bliver den adresse jeg her poster med til spam@bunk.cc.invalid. Man
kan forvanske den yderligere, så den bliver til
spam@bunk-fjern-dette.cc.invalid. Når man bruger 'invalid' til sidst
risikerer jeg ikke at genere ham der senere køber bunk-fjern-dette.cc.

Fx ved jeg at der er en der for nylig har købt nomail.dk bare for at
se hvor meget spam der kommer på domænet fordi folk har misbrugt det
gennem tiden. Han fik temmelig meget spam fra den første dag han havde
domænet

Det lidt smartere emailprogrammer vil så med det samme, altså før man
giver sig til at sende et privat svar via email, advare om at adressen
ikke er gyldig.

> Lad evt. 'nospam' indgå i den egentlig adresse, da adresseripperne
> automatisk vil fjerne nospam-delen og dermed ubrugeliggøre adressen.

Det kan jeg tilslutte mig. På trods af at jeg har skrevet flere
tusinde indlæg på usenet med spam at bunk.cc får jeg stort set intet
spam på den. Ved en anden lejlighed brugte jeg en anden adresse, som
desværre blev høstet, så der gav 3 sølle indlæg ca. 10 spams om ugen.

Quick!! Act as if nothing has happened!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-01-03 21:14

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Nu da jeg ligefrem bliver hængt ud for at have skrevet det så har jeg
> lige taget mig sammen til at finde det frem:
> (.......)

Undskyld, det var skam ikke meningen at hænge dig ud.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-01-03 01:30

"Peter Aagaard" <Peter@no-spam-here-yougotit.dk> writes:

> Hvis den er negativ, så er det da bare fordi han ikke kan finde ud af det

Du læste ikke den tråd indlægget var postet i? Læste du overhovedet
indlægget?

Jeg har aldrig forsøgt at finde ud af Exchange, og kommer forhåbentlig
heller aldrig til at skulle forsøge.

--
Jacob - www.bunk.cc
Of course there's no reason for it, it's just our policy.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-01-03 23:16

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> Jeg har desværre bare en webmailkonto, men så snart jeg får min egen server
> på at køre konstant, så er det da helt sikker noget der skal med

Hvis bare du kunne hente mail over POP3 eller lignende med fetchmail
kan du hælde det gennem procmail (og spamassassin) før du putter det i
en mailboks. Det gør jeg selv med det par POP-konti jeg har ude i
byen.

Nu er vi vist så meget off-topic at jeg lige sætter FUT til poster.

--
Jacob - www.bunk.cc
I used to think I was indecisive, but now I'm not so sure.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-01-03 00:21

"Peter Aagaard" <no-mail@here.dk> writes:

> ja ja, så har jeg da også fjernet min e-mail adr. også...

Overvej at gøre det på en hensigtsmæssig måde, så du ikke generer
ejeren af here.dk, se <news:spamdrop+m3of6wahfm.fsf@paven.bunk.cc>

--
Jacob - www.bunk.cc
He who fights and runs away lives to fight another day.

Fra : Peter Aagaard

Dato : 05-01-03 00:40

> Overvej at gøre det på en hensigtsmæssig måde, så du ikke generer
> ejeren af here.dk, se <news:spamdrop+m3of6wahfm.fsf@paven.bunk.cc>

Treide gang er lykkens gang, nu har jeg vist taget hensyn til alt og alle.

Mvh. Peter
(med en godt rodet e-mail adresse)

Fra : Peter Aagaard

Dato : 05-01-03 00:50

> Overvej at gøre det på en hensigtsmæssig måde, så du ikke generer
> ejeren af here.dk, se news:spamdrop+m3of6wahfm.fsf@paven.bunk.cc

Jeg klipper lige fra noget du tidligere har skrevet:

[SNIP START]
[...]

[SNIP SLUT]

1) har du et link til RFC2606, det vil jeg gerne lige læse noget nærmere ?
2) hvis man bruger 2 dot's i en e-mail adr. vil den blive betragtet som
værende ugyldig, både af e-mail programmer som outlook, men også af de
servere der modtager mailen, hvilket vil betyde at den vil blive afvist
nærmest alle steder.

Mvh. Peter

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-01-03 01:28

"Peter Aagaard" <Peter@no-spam-here-yougotit.dk> writes:

> Jeg klipper lige fra noget du tidligere har skrevet:

En anden gang var du da også velkommen til at svare på det pågældende
indlæg

> 1) har du et link til RFC2606, det vil jeg gerne lige læse noget nærmere ?

<http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc2606.html> - den er ganske kort, og der
er ikke rigtig noget at "læse nærmere" på.

> [...]
> værende ugyldig, både af e-mail programmer som outlook, men også af de
> servere der modtager mailen, hvilket vil betyde at den vil blive afvist

Kun hvis det er to på hinanden følgende punktummer, og de er efter
@. Jeg har fx lige sendt en mail til mig selv på ..... hos bunk.cc,
altså 5 punktummer efter hinanden. Begrænsningen efter @ ligger ikke i
mailsystemet, men i DNS.

I øvrigt er '..' sværere at få øje på end '.invalid', og langt mindre
intuitivt for folk der ikke kender til DNS i detaljer.

Igen sætter jeg FUT (Followup-To) til poster da vi slet ikke snakker
om motorcykler mere.

--
Jacob - www.bunk.cc
When you don't know what to do, walk fast and look worried.