Jep, nemlig. Jeg har skrevet en lille vejledning på
www.maximalt.dk (direkte
link:
http://www.maximalt.dk/Artikler/VP2001.htm). Det er ganske vist
skrevet til en VP2001, men i det store hele er det det samme man skal gøre.
Som du ser anbefaler vejledningen (og Volvo) at man skifter olien inden den
tages op. Det er for sent for dig nu, så du må bare springe disse trin over
og starte med "efter båden er kommet på land" trinnene.
Bjarke
"Peter Ingsø Laursen" <peter_il@*NOSPAM*e-box.dk> wrote in message
news:ZIAR9.24735$Hl6.2689786@news010.worldonline.dk...
> "Pete" <peteloch@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:av530o$175$1@sunsite.dk...
> > Jeg læste et sted, at saltvandskølede motorer til vinteren bør køres
> igennem
> > med glycolblandet ferskvand for at løse begge problemer. Er det også
jeres
> > råd?
>
> Afgjort! Din motor skal skylles grundigt igennem med ferskvand og dernæst
> konserveres med en blanding af vand og frostvæske. Nu kender jeg ikke
> specifikt noget til Volvo-motorer, men du skal nok lade motoren køre i et
> godt stykke tid, så den når en arbejdstemperatur, hvor termostaten lukker
> kølevand ind i alle kølekanaler. Måske kan du fjerne termostaten helt.
> Besøg dette link
http://www.marinshopen.se/ og klik på "Tips". Der vil du
> kunne læse noget mere.
>
> Ellers vil jeg da anbefale dig, at du får fat i en manual til din motor.
Der
> skulle det hele gerne stå!
>
> mvh, Peter Ingsø Laursen
>
>