Polering
Fra : Jan Bak Madsen

Dato : 30-12-02 19:19

Har brug for et par råd:

Cyklen (Suzuki Savage) er blevet vasket fra a-z med en god mc-shampoo.
Fælgene har jeg givet Alaska fælgrens og derefter Alaska fælgvoks.
Metallic-lakken er blevet poleret med Turtlewax.

Nu mangler jeg polering af de forkromede dele (inkl. fælgene), samt alu (fx
motordæksler og gaffelben i elexoret alu).

- Hvad skal bruges til forkromede dele?
- Hvad skal bruges til alu, som ikke er forkromet?

På udstødningen sad der noget, der havde brændt sig fast (sandsynligvis
læderbukser eller en taske). Jeg skrabede det forsigtig af med en kniv, men
helt undgå at lave ridser, det kunne jeg ikke. Jeg har derfor brug for endnu
et råd vedr. polering af disse små overfladeridser.
- Hvad skal jeg bruge?

Jeg er i besiddelse af Slipol, men ikke Autosol. Andre gode mærker?

Cyklen er fra 2002, så den står i forvejen meget flot i både lak og metal.

Tak for hjælpen.
Godt nytår.
Jan

Fra : hms

Dato : 31-12-02 12:19

"Jan Bak Madsen" skrev d. 30-12-02 19:19 dette indlæg :
> [...]
>
> Jeg er i besiddelse af Slipol, men ikke Autosol. Andre gode mærker?
>
> Cyklen er fra 2002, så den står i forvejen meget flot i både lak og

Jeg har selv god erfaring med produktet Crome Magic og Alu Magic.
Ved ikke hvor det kan købes ud over hos www.louis.de , men det giver en
utrolig flot finish.
Ridserne i udstødningen afhænger af hvor dybe de er men gentagne
poleringer med Autosol m.m.
skulle nok kunne klare det meste.
m.v.h.
hms
http://home19.inet.tele.dk/kawasaki-zl/

http://www.kandu.dk/

Fra : JR

Dato : 02-01-03 12:53

Gå ned til din lokale cykelforretning og spørg efter GLEERUSTOL, en brun
tube med grønt eller brunt pudsestads. Det er rigtig godt til at grovpolere
alu eller smårustent crom. Puds efter med AutoSol til højglans.

Jim Radmer
SR500 (med polerede forgaffelben, motorskjolde, m.m.)
www.radmer.dk