Køb af båd i Tyskland
Fra : Claus og Susanne

Dato : 28-12-02 19:17

Jeg skal købe en ny/anden sejlbåd, og i Tyskland kan de findes noget
billigre end herhjemme.
Især hvis man handler privat.

Men hvad er der af fælder?

Er der ikke med momsen? Altså at den skal være betalt i saglslandet.
Og hvad med restgæld? Hvem kan undersøge det? Kan jeg selv?

Jeg vil blive glad for hvis nogle vil fortælle om deres handlen i Tyskland.

MVH
Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 28-12-02 20:05

Med hensyn til moms og told, så gælder der de samme regler som i alle andre
Eu lande, nemlig at handel mellem privat (af brugte varer) ikke udløser
nogen moms eller told ved indførelse i DK

Læs evt. Steffens erfaringer med at købe i Sverige på:
http://www.maximalt.dk/Artikler/koeb_i_sverige.htm

/Bjarke

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 28-12-02 20:40

"Claus og Susanne" <swj@sa-net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal købe en ny/anden sejlbåd, og i Tyskland kan de findes noget
> billigre end herhjemme.

Tjek evt. denne adresse. Europas største "messe" for brugte både. Jeg synes
selv, det lyder interessant.

http://www.lemillesabords.com/eng/default.cfm

mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Claus og Susanne

Dato : 29-12-02 11:04

> Tjek evt. denne adresse. Europas største "messe" for brugte både. Jeg
synes
> selv, det lyder interessant.
>
> http://www.lemillesabords.com/eng/default.cfm

Det er lidt rodet at finde rundt i, og er tilsyneladende en rigtig messe i
oktober. og så er de fleste både franske (Ihvertfald dem jeg fandt)
Mine øjne er mest vendt på det tyske og hollandske marked, og PT er der båd
i tyskland, Neustadt der ser særlig spændende ud.

Jeg har, som en venligt henviste til, tidligre i gruppen fundet en tråd om
næsten samme emne.
Men der er to steder der henvises til mht restgæld. nemlig: HAUPTZOLLAMT og
Schwacke.
Kan jeg som privatperson rette forespørgelse dertil og hvilke af dem dur.

Er der nogle der har prøvet det selv??

Claus