Offrødder, kan man købe beskyttelse i tysk~
Fra : Morten Juel

Dato : 25-12-02 14:59

jeps bingo, en af julegaverne var pengehjælp til køb af beskyttelses udstyr
til offroad, men men kan man købe det online i tyskland et sted til en
billig penge eller hur er der nogle der ved noget ?

Morten
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-12-02 22:29

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> til offroad, men men kan man købe det online i tyskland et sted til en
> billig penge eller hur er der nogle der ved noget ?

Jep, vi Aalborg rødder køber stort ind hos Götz i tyskland, som bl.a. har
Thor udstyr. Men tjek evt. med Søren Lindholt, han er vores
tysklandskontakt.

http://217.115.137.98/index.php

Rittig

Fra : Morten Juel

Dato : 26-12-02 00:56

Oki har du en mail til ham, jeg kan se at de ikke har udstyr på deres
hjemmeside, jeg skal til at starte med ha en af de der body armor ting, og
en hjelm og briller !

Fra : Pede Larsen

Dato : 26-12-02 03:24

Morten du kunne jo tage og ringe til mog, om hvordan det går med din Dr3½ :)
Nå men nok om det :) jeg har et super godt link her til div. beskyttelse til
off-road
http://www.mamut.com/dinmc

Her tror jeg du kan få stillet dine lyster he he, selv om det meste er til
yamaha :(
Well jeg håber sq snart at du er kørene igen så vi kan få os en vinter tur
:)
Måske ud til MC-suså i næstved i uge 2, som nogle sage her inde :)

Med venlig hilsen
Pede Larsen (Næstved)
En 2 takter har 2 takter for lidt
Suzuki DR350S
www.pedelarsen.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 26-12-02 20:06

Hejsa Pede (og jer andre)

Hehe DR'en skulle være samlet i weekenden, men jeg har haft
pandehulsbetændelse, så nu satser jeg på denne weekend istedet !
Det link du gav har ikke de body beskyttelse til offroad som jeg søger ;o(
Det med MC suså bliver presset, da den jo skal synes og regges, men lad os
nu se !!

Fra : Søren Lindholt

Dato : 28-12-02 01:09

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> Hehe DR'en skulle være samlet i weekenden, men jeg har haft
> pandehulsbetændelse,

"Pandehuls"betændelse, jeg tro ikke det er sundt at køre offrowd med et
pandehul , om der så er betændelse i det eller ej.

Hvad mangler du, så kan jeg bestille det med hjem næste gang vi
samlebestiller

www.on2wheels.de

mvh Søren
Motortosse.dk

Fra : Pein

Dato : 26-12-02 21:31

"Morten Juel" skrev ...
> Oki har du en mail til ham, jeg kan se at de ikke har udstyr på deres
> hjemmeside, jeg skal til at starte med ha en af de der body armor
> ting, og en hjelm og briller !

Hvad har du ellers Morten? For jeg synes at støvler, knæbeskyttere og
rygbeskytter er vigtigere end bodyarmour. Så kan man evt. begynde med
sin gadehjelm.
Men har man en offroad hjelm og man kører sammen med andre, så er
briller meget vigtige, med mindre man altid ligger forrest

Mvh. Pein

Fra : Morten Juel

Dato : 26-12-02 22:11

> [...]
> Men har man en offroad hjelm og man kører sammen med andre, så er
> briller meget vigtige, med mindre man altid ligger forrest

hehe jeg køre hurtigt nok til at kunne ligge forest )

Ej, jeg har støvler, men alm MC støvler er det ikke nok ? (der er vel noget
metal i offroad støvler)
Jeg regnede med at der var rygbeskytter i bodyarmouren ?!?
knæ og albue har jeg, men jeg vil ikke bruge min nye Nolan hjelm til offroad
;o(
ja briller ville jeg self også købe sammen med hjelm !

Fra : Pein

Dato : 26-12-02 23:32

"Morten Juel" skrev ...

> hehe jeg køre hurtigt nok til at kunne ligge forest )

Klart klart

> Ej, jeg har støvler, men alm MC støvler er det ikke nok ? (der
> er vel noget metal i offroad støvler)

Jeg har 2 slags Daytona "gade"støvler. Nogle lidt klodsede nogle med
Goretex, og de er ret stive hist og her, så de kan bruges til offroad,
men de er lidt korte.
Så har jeg nogle tynde behagelige nogle hvor der er god føling med
sagerne. Dejlige støvler. De vil ikke hjælpe en skid hvis foden bumper
ind i en sten, og de er også lidt korte.

Mine crossstøvler er meget stive hist og her, der er metalforstærkning
på snuden, og de er ret lange.
Snuden (metal!) på den ene er banket helt flad efter et møde med noget
hårdt, så de har nok reddet mig fra en brækket tå.
Den mest synlige offroadskade jeg har lige nu, er på læggen umiddelbart
over det sted støvlen slutter, efter cyklen kom over mit ben i et styrt.
Det er noget der er sket mange gange, så jeg ville have haft talrige af
den slags skader hvis ikke støvlerne var så lange og så kraftige i selve
skaftet. Også hen over fodrodsknoglen er de helt stive.

En gang lå mit ben under maskinen efter et uskyldigt styrt i et skarpt
sving. Den var stadig i gear med motoren i gang, og de kraftige knopper
på ydersiden af baghjulet raspede lystigt midt på mit underben. Jeg
mærkede intet, og var egentlig godt tilfreds med mine støvler.

> Jeg regnede med at der var rygbeskytter i bodyarmouren ?!?

Det er der også, og de fleste "nøjes" med den, så det er sikkert ok.
Personligt foretrækker jeg een der er lidt længere så den også dækker
ned mod halebenet. Derfor bruger jeg min "gade"rygbeskytter, kombineret
med et frontskjold (eller hvad det nu hedder) med indbyggede
skulderdimser.
Men der er vist ikke ret mange andre der bruger den kombination.

> knæ og albue har jeg, men jeg vil ikke bruge min nye Nolan
> hjelm til offroad ;o(

God ide.

> ja briller ville jeg self også købe sammen med hjelm !

Den første offroadtur jeg var på lånte jeg et par briller. Vi var vel
kommet 20 meter ind ad den første grusvej, så fik jeg den første sten
midt i synet. Så er man MEGET glad for sine briller.

Mhv. Niels

Fra : Morten Juel

Dato : 27-12-02 01:15

> Klart klart
hehe er du mistro, det må kunne ordnes i noget mudder et sted )

lange og så kraftige i selve
> skaftet. Også hen over fodrodsknoglen er de helt stive.
[snip en masse om støvler]
ok, men de er bare så dyre ;o( men jeg må vel bare kigge efter nogle så !

> [...]
> skulderdimser.
> Men der er vist ikke ret mange andre der bruger den kombination.
hmm ok, det lyder som noget jeg gerne ville ha

tak for rådene ! )