Brugen af Abus Granit Quick skivelås?
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-12-02 13:20

Hej.
Jeg har netop fået en Abus granit quick skivelås i julegave. - Lækkert !

Men jeg vare lige ude for at sætte den på. Umiddelbart ville jeg have sat
låsen om, så den kunne låse omkring "hele skiven". Men den er for kort
Istedet kan den nå igennem et af de huller der er inderst i skiven, og så
sættes igennem det, samt på indersiden af skiven. Så kan den lige akkurat
nå. Men er det meningen den skal låse om "hele" skiven, eller er det fino
bare den får fat om noget?
Er det alt for vulapyk det jeg forsøger at forklare?

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Jakob D

Dato : 25-12-02 13:34

"Thomas Buus Andersen" <t-buusREMOVE@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> bare den får fat om noget?
> Er det alt for vulapyk det jeg forsøger at forklare?

Det er helt normalt, at den når de inderste huller.
Mvh.
Jakob D
www.supermotard.dk

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-12-02 17:35

For ikke at blive helt misforstået , smider jeg lige et par billeder i
dk.binaer.motor , som viser hvad jeg mener. Tråden hedder " Abus lås "

Venlig Hilsen
Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Bent F.

Dato : 25-12-02 18:34

Thomas Buus Andersen wrote:

> For ikke at blive helt misforstået , smider jeg lige et par billeder i
> dk.binaer.motor , som viser hvad jeg mener. Tråden hedder " Abus lås "

Hej Thomas

Den er lavet til flydende skiver, der passer den perfekt... men på
GSXR250eren, som jeg også havde med den lås, er den lidt tricky at benytte.
Du skal sætte den ind ved at tage bøjlen fra indersiden af skiven, tage det
"ene ben af U bøjlen" igennem lige der hvor man bolter skiven fast til
fælgen. På den måde kan det lige lade sig gøre.

Mvh Tommy Fer
VFR400R

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-12-02 19:37

"Bent F." <fer@fakse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "ene ben af U bøjlen" igennem lige der hvor man bolter skiven fast til
> fælgen. På den måde kan det lige lade sig gøre.

Det er også den eneste måde jeg er kommet frem til, som kan lade sig gøre.
Men er den ok den løsning? Ellers sender jeg den retur til Louis og finder
på noget bedre.

> Mvh Tommy Fer
> VFR400R

Venlig Hilsen
Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-12-02 20:18

Nu er jeg helt på herrens mark.

Umiddelbart har jeg tænkt mig at sende granit quick'en retur. Men hvilken
lås skal man så vælge?
Det skal jo være noget der ik fylder for meget, så man kan stranspotere den,
og samtidig i prisklassen 50-70 euro. Jeg sidder og kigger på
BREMSSCHEIBENSCHLOSS ABUS
69 EXTREME fra Louis.

Men hvor stor er den dævl, som skal sidde på modsatte side af skiven. Der er
jo ingen ide i det, hvis den kan nemt og elegant kan pilles ud :)

/Thomas
GSXR 250

Fra : Bent F.

Dato : 25-12-02 20:18

> Det er også den eneste måde jeg er kommet frem til, som kan lade sig
> gøre. Men er den ok den løsning? Ellers sender jeg den retur til
> Louis og finder på noget bedre.

Tjae, var tilfreds med det, men nok ikke den optimale løsning, tilgengæld
vil en buffo låse mere optimalt på den skive, MEN husk at det er set at en
buffo er flækket ved at man har sat sig på cyklen og bakket med fodkraft, så
den ramte en kaliber....

Der findes mange typer, der er med garanti en der er bedre

Mvh Tommy Fer

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-12-02 21:02

> MEN husk at det er set at en
> buffo er flækket ved at man har sat sig på cyklen og bakket med
fodkraft, så
> den ramte en kaliber....

Jeg har også en buffo i to dele for dem der vil se hvor lidt sikkerhed
man får for pengene i dem...

/A

Fra : armand

Dato : 25-12-02 21:22

Thomas Buus Andersen <t-buusREMOVE@get2net.dk> skrev i en

> For ikke at blive helt misforstået , smider jeg lige et par billeder i
> dk.binaer.motor , som viser hvad jeg mener. Tråden hedder " Abus lås "

Det er vel ligegyldigt om det er på den ene eller anden måde; men jeg bruger
"korrekt eller hvad" stillingen, selvom det kan være lidt rodet at få den
nirklet igennem skiven, ikke mindst i mørke!

Eftersom det er ligesåvigtigt at signalere at modellen ér låst er "mulig 2."
som sådan fornuftig; men jeg kan ikke slippe tanken at den er mere frit
fremme for destruktiv
bearbejdning når den hænger sådan ud :-/

--
Armand.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-12-02 22:02

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremme for destruktiv
> bearbejdning når den hænger sådan ud :-/

Det var også det jeg tænkte , og derfor kom på, at jeg nok hellere må
forsøge med en

/Thomas

Fra : armand

Dato : 26-12-02 18:18

> [...]
> 2."
>
> Det var også det jeg tænkte , og derfor kom på, at jeg nok hellere må

- - -Som ifølge Abus' egen hjemmeside er vægtet til 20 i sikkerhedsværdi,
hvor Granit'en "kun" er på 15!

Men omkring skivebremselåse er det værd at betragte at låsen ikke er sværere
at omgå, end at udskrue de få bolte der forbinder skive/hjul og strippe
skiven fast til forgaffelbenet, og selv en skivebremselås der er væsentlig
ringere en Granit'en vil afstedkomme en sådan hindring, så dét trick vil
være hurtigere at benytte :-/

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 26-12-02 11:39

> [...]
> bare den får fat om noget?
> Er det alt for vulapyk det jeg forsøger at forklare?

Jeg bruger en Kryptonite, som vist hedder DFS Chrome. Den fungerer fint, og
jeg kan godt li' den, fordi låsepalen er helt gemt af vejen. Den er desuden
ret handy at "slæbe" rundt på, og jeg vil næsten tro, at den sagtens kan
bruges på dine skiver også. Den når ikke helt ind på indersiden af skiven,
men det er heller ikke meningen. I dit tilfælde ville den skulle monteres,
så låsepalen går igennem et af de trapez-formede huller i bremseskiven.

Jeg har smidt et billede af den i dk.binaer.motor, under din egen tråd.

Mvh
Freddy