> Hej her inde er der nogen der har erfaringer med Honda VFR 750 ccm da jeg
> godt kunne tænke mig en sådan. Hvornår startede denne model og hvad koster
> de fra, er der nogle problemer med dem,hvad kan en sådan motor køre hvad
er
> topfart ca. Håber på seriøse henvendelser.
>
Hej Brian.
Jeg har kørt en 87'er VFR siden 94 og kommer til det en del år endnu.
De første VFR'ere kom i 86 og der er rigtig mange af dem der kører
upåklageligt endnu.
En god VFR'er kan man i dag får for ca 50kkr og op, og hvis de har fået den
service de skal have er de næste uopslidelige. (ikke sådan at forstå at de
ikke kan slåes ihjel for det kan de selvfølgelig hvis man gør sig umage).
Om du vælger en af de første (RC24) eller en af de senere med ProArm er et
temperementsspørgsmål. Under allle omstændighedder får du en driftsikker mc
du kan have glæde af mange år endnu.
Generelt at dr kun ét problem med VFR'en. Det er ensretteren og det gælder
alle årgange. Problemet er ikke stort da Schnabel laver nogle der duer. Der
er enkelt af de nyere der tikker lidt fra toppen, men det er ikke normalt at
det giver problemer.
Du spørger hvad sådan en motor kan køre. Der er set mange eksempler på >
200.000 km, uden at motorene er blevet åbnet. Hemmeligheden er den rigtige
service.
Topfart: Regn med 230-240. Hvis topfarten er et reelt problem skal du ikke
have en VFR.
VFR'en succes skyldes at den kan det hele. Den er ikke bedst til noget, men
der er heller ikke noget den ikke kan. Bykørsel, 2op ferie touring, små
snoede veje og banedage, den kan være med overalt.
==REKLAME==:
Vi har i DK en velfungerende klub for VFR ejere. Vi tæller små 80 medlemmer
og du kan se mere til os på
www.vfr.dk. Her har vi bla et velfungerende
forum hvor der diskuteres alt mellem himmel og jord, bare det relaterer sig
til VFR. (man skal ikke være medlem for at benytte forummet). Her kan du
også få al den information du kan kapere vedrørende VFR. Klik forbi, du vil
ikke fortryde det.
==REKLAME SLUT==
mvh
Morten Lange
Næstformand i VFR OC DK.
www.vfr.dk