Nyt dæk til NXér -hvad skal jeg vælge?
Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 21-12-02 16:49

Hej NG -og god jul :)

Jeg skal have skiftet bagdækket på min Honda NX650 Dominator.
Hvor bredt et bagdæk kan man montere på sådan en model, og hvilket dæk vil i
anbefale når jeg 98% af tiden kører i by og på landevej.

Mvh. Morten

Fra : Martin

Dato : 23-12-02 14:57

"M. G. Nielsen." <test@test.dk> wrote in message
> [...]
> Hvor bredt et bagdæk kan man montere på sådan en model, og hvilket dæk vil
> anbefale når jeg 98% af tiden kører i by og på landevej.

Det HONDA har valgt er sikkert fint.
Jeg tror at HONDA ved mere om motorcykler end folk i en newsgruppe.

Martin

Fra : Peder

Dato : 23-12-02 15:13

On Mon, 23 Dec 2002 13:56:59 GMT, "Martin" <Maximus@hotmail.com>
wrote:

>Det HONDA har valgt er sikkert fint.
> Jeg tror at HONDA ved mere om motorcykler end folk i en newsgruppe.

Ja. For Honda tager ved standarddækket højde for alle menneskers
kørestil , temperament og ønsker vedr. vejgreb vs. levetid, samt alle
landes klima og vejes beskaffenhed.

Right....

--
Peder
SGSXR750

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-12-02 17:31

"Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja. For Honda tager ved standarddækket højde for alle menneskers
> kørestil , temperament og ønsker vedr. vejgreb vs. levetid, samt alle
> landes klima og vejes beskaffenhed.

LOL!
Som du dog kan sige det!

Rittig

PS: Du glemte det økonomiske aspekt! Honda har vel også taget højde for at
vi her i europa producerer dæk som er meget billigere end dem de laver i
Japan?

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 31-12-02 11:09

> Det HONDA har valgt er sikkert fint.
> Jeg tror at HONDA ved mere om motorcykler end folk i en newsgruppe.
> Martin

Hej Martin

Tak for dit indlæg. Først nu gennemskuer jeg at jeg kun har brug for et type
dæk til min DR 600. Det virker selvfølgelig til både til og fra arbejde, til
en lang tur på de svenske grusveje og en hård tur i skovbunden. Mange tak,
mon ikke jeg kan spare nogle penge også?. Du ved vel tilfældigvis ikke hvad
Suzuki originalmonterer på en DR 600 fra 1985? Der må da være det _FEDE_
dæk?!?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 31-12-02 11:17

> Jeg skal have skiftet bagdækket på min Honda NX650 Dominator.
> Hvor bredt et bagdæk kan man montere på sådan en model, og hvilket dæk vil
> anbefale når jeg 98% af tiden kører i by og på landevej.

Hej Morten

Det store tyske blad Motorrad har for nylig lavet en stor test med gade dæk
til store offroadere. De var meget imponerede over Metzelers Tourance. De
mente desuden at Michelins nye Anakee også var et stort hit.