Montering af kåbe på XJ600N
Fra : Jan Matthiesen

Dato : 17-12-02 22:43

Hej,

Jeg kan muligvis lave en god byttehandel med en XJ600N, men jeg vil egentlig
hellere have en diversion. Er der nogen der har erfaring med at eftermontere
en diversion-kåbe (original form) på en N-model? For kåben er vel den eneste
forskel på de to modeller?

mvh. Jan

Fra : Allan Wisborg

Dato : 17-12-02 23:23

> [...]
eftermontere
> en diversion-kåbe (original form) på en N-model? For kåben er vel den

"Kåben" er muligvis eneste forskel, men det kommer an på hvor meget du
regner med når du siger kåbe.
Med kåben følger kåbestativ, ny forlygte, nye instrumenter, ny blinklys +
diverse.
Jeg erindrer ikke hvordan bagdelen af kåben sidder fast, men er det iøvrigt
ikke noget med nogle beslag svejset på stellet, og ligeså med kåbestativet.
Sidder disse monteringsbeslag på stellet af en N model ??

Hvis du undersøger hvad diverse dele koster, så er det mit bud at den N
model skal være en rigtig, rigtig god byttehandel før du skal slå til. Hvis
der ikke er de rigtige huller/beslag på N modellen til at montere kåben
ville jeg slet ikke slå til.

Så er der selvfølgelig den afgiftsmæssige identitet, som du måske mister,
men det er jo en anden snak.

Allan
TRX 850
(tidligere XJ 600 S)

Fra : armand

Dato : 18-12-02 16:48

Allan Wisborg <fjerndetteaw@teamuniuqe.dk> skrev i en

> "Kåben" er muligvis eneste forskel, men ...........
> Med kåben følger kåbestativ, ny forlygte, nye instrumenter, ny blinklys +
> diverse.

- - - - - - endsamt spejle og et lavere styr!

> Så er der selvfølgelig den afgiftsmæssige identitet, som du måske mister,
> men det er jo en anden snak.

Hvis ikke at det er det du mener, så vinder man heller ikke samme
salgsmæssige identitet - D.v.s. at den ikke vil kunne sælges til samme pris
som en tilsvarende der er født med monteret kåbe

Regnestykket vil altså i den sidste ende blive:
Det er dyrere at bygge den om til en kåbe-model, end at købe en tilsvarende
der er fabriksudstyret med kåbe, og samtidig vil man ikke kunne få så mange
penge for den ved videresalg!
Dårlig økonomi i dobbelt forstand :-|

--
Armand.

Fra : Allan Wisborg

Dato : 18-12-02 18:12

> [...]
pris
> som en tilsvarende der er født med monteret kåbe

Med afgiftsmæssige identitet tænker jeg på om den ved et evt. syn vil blive
betegnet som ombygget til en anden model, hvorved der skal svares afgift (af
hele cyklens værdi) igen.

Jeg er ikke klar over hvor meget modeller skal ligne hinanden for at en
ombygning fra en model til en anden, ikke er en ombygning i afgiftsmæssig
forstand. Men så vidt jeg kan læse mig til kan man ikke slå en prut i sine
egne bukser uden at staten vil have afgift heraf:

http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=17468&ov_id=17468

Allan

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 22-12-02 23:20

"Jan Matthiesen" <matthiesen@tdcadsl-dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eftermontere
> en diversion-kåbe (original form) på en N-model? For kåben er vel den

Gimbel laver en pæn, "lidt" Diversion aktig kåbe/sæt med to runde lygter til
en XJ 600 N/S

http://www.gimbel-motorradtechnik.de/umbau/umbau.html

--
Hilsen