/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Defekt starter ?
Fra : Rasmus Christiansen


Dato : 16-12-02 23:34

Efter at være løbet tør, trækker starteren slet ikke, men jeg kan se at
lyset bliver lidt svagt når jeg trykker på knappen. Hvad kan det være galt
og er det en bekostelig erfære ??

Historien er:
Jeg har lige købt en mc (Suzuki GSX 750 ESD fra 1987)og på vejen hjem løb
jeg tør for benzin. Da jeg ikke lige kendte den kunne jeg ikke finde hanen
til reserven. Så jeg stoppede og slog den over. Prøvede derefter at starte
den et par gange men det var som om den ikke fik noget benzin. 5. gang jeg
prøvede røg omdrejningstælleren meget højt op og sidan da har jeg ikke været
i stand til at bruge starteren. Jeg løb den så igang uden problemmer. Det
skal lige siges at jeg nu har checket batteriet og konstateret at der næsten
ikke var noget vand på, hvilket så er fyldt på.

--
Venlig hilsen Rasmus Christiansen



 
 
Bjørn S (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 16-12-02 23:51


"Rasmus Christiansen" <c971458*remove-this*@student.dtu.dk> skrev i en
meddelelse news:atlkdb$buf$1@eising.k-net.dk...
> i stand til at bruge starteren. Jeg løb den så igang uden problemmer. Det
> skal lige siges at jeg nu har checket batteriet og konstateret at der
næsten
> ikke var noget vand på, hvilket så er fyldt på.

Det lyder meget af defekt batteri, men inden du skifter vil det nok være en
god ide at tjecke ladespændingen.
Se eventuelt her :
http://makeashorterlink.com/?L19131BC2

/Bjørn



Poul B-H (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Poul B-H


Dato : 17-12-02 06:16


"Rasmus Christiansen" <c971458*remove-this*@student.dtu.dk> wrote in message
news:atlkdb$buf$1@eising.k-net.dk...
> Efter at være løbet tør, trækker starteren slet ikke, men jeg kan se at
> lyset bliver lidt svagt når jeg trykker på knappen. Hvad kan det være galt
> og er det en bekostelig erfære ??
>
> Historien er:
> Jeg har lige købt en mc (Suzuki GSX 750 ESD fra 1987)og på vejen hjem løb
> jeg tør for benzin. Da jeg ikke lige kendte den kunne jeg ikke finde hanen
> til reserven. Så jeg stoppede og slog den over. Prøvede derefter at starte
> den et par gange men det var som om den ikke fik noget benzin. 5. gang jeg
> prøvede røg omdrejningstælleren meget højt op og sidan da har jeg ikke
været
> i stand til at bruge starteren. Jeg løb den så igang uden problemmer. Det
> skal lige siges at jeg nu har checket batteriet og konstateret at der
næsten
> ikke var noget vand på, hvilket så er fyldt på.

Jamen så skal det jo lades, der kommer ikke power på bare fordi man hælder
vand på.

Poul B-H



Ken Madsen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Ken Madsen


Dato : 17-12-02 07:58


"Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> wrote in message
news:3dfeb1a5$0$47072$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Rasmus Christiansen" <c971458*remove-this*@student.dtu.dk> wrote in
message
> news:atlkdb$buf$1@eising.k-net.dk...
meget højt op og sidan da har jeg ikke
> været
> > i stand til at bruge starteren. Jeg løb den så igang uden problemmer.
Det
> > skal lige siges at jeg nu har checket batteriet og konstateret at der
> næsten
> > ikke var noget vand på, hvilket så er fyldt på.
>
> Jamen så skal det jo lades, der kommer ikke power på bare fordi man hælder
> vand på.
>
> Poul B-H

Nej tvært imod ik'

Ken Madsen
www.motorscout.dk nu med rigtig gode ratings på google og link på jubii



Fer (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Fer


Dato : 17-12-02 08:35


"Ken Madsen" <kenhvm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:atmhtc$4lt$1@sunsite.dk...
>
> "Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> wrote in message
> news:3dfeb1a5$0$47072$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> > "Rasmus Christiansen" <c971458*remove-this*@student.dtu.dk> wrote in
> message
> > news:atlkdb$buf$1@eising.k-net.dk...
> meget højt op og sidan da har jeg ikke
> > været
> > > i stand til at bruge starteren. Jeg løb den så igang uden problemmer.
> Det
> > > skal lige siges at jeg nu har checket batteriet og konstateret at der
> > næsten
> > > ikke var noget vand på, hvilket så er fyldt på.
> >
> > Jamen så skal det jo lades, der kommer ikke power på bare fordi man
hælder
> > vand på.
> >
> > Poul B-H
>
> Nej tvært imod ik'


MEN Hvis ens batteri f.eks er halvt tomt? (eller halvt fyldt?) så kan man
stadig fylde det med deminvand, og det kan komme til at virke igen. Det er
nemlig vandet ikke syren der fordamper.

mvh Tommy Fer
>
> Ken Madsen
> www.motorscout.dk nu med rigtig gode ratings på google og link på jubii
>
>



Rasmus Christiansen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Christiansen


Dato : 17-12-02 09:15

Der er fyldt vand på og den står og lader, men problemmet er der stadigvæk
med et frisk batteri. Starteren reagerer ikke. Hvad kan der være galt ?

Venlig hilsen Rasmus Christiansen.
"Fer" <fer@cool.nospaminørrekær.dk> wrote in message
news:atmk3d$12eq$1@news.cybercity.dk...
>
> "Ken Madsen" <kenhvm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:atmhtc$4lt$1@sunsite.dk...
> >
> > "Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> wrote in message
> > news:3dfeb1a5$0$47072$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > >
> > > "Rasmus Christiansen" <c971458*remove-this*@student.dtu.dk> wrote in
> > message
> > > news:atlkdb$buf$1@eising.k-net.dk...
> > meget højt op og sidan da har jeg ikke
> > > været
> > > > i stand til at bruge starteren. Jeg løb den så igang uden
problemmer.
> > Det
> > > > skal lige siges at jeg nu har checket batteriet og konstateret at
der
> > > næsten
> > > > ikke var noget vand på, hvilket så er fyldt på.
> > >
> > > Jamen så skal det jo lades, der kommer ikke power på bare fordi man
> hælder
> > > vand på.
> > >
> > > Poul B-H
> >
> > Nej tvært imod ik'
>
>
> MEN Hvis ens batteri f.eks er halvt tomt? (eller halvt fyldt?) så kan man
> stadig fylde det med deminvand, og det kan komme til at virke igen. Det er
> nemlig vandet ikke syren der fordamper.
>
> mvh Tommy Fer
> >
> > Ken Madsen
> > www.motorscout.dk nu med rigtig gode ratings på google og link på jubii
> >
> >
>
>



Søren Johansen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Søren Johansen


Dato : 17-12-02 09:53

"Rasmus Christiansen" skrev:
> Der er fyldt vand på og den står og lader, men problemmet er der
stadigvæk
> med et frisk batteri. Starteren reagerer ikke. Hvad kan der være galt
?

Prøv at checke alle forbindelser!
Afmonter, rens, smør med f.eks. vaseline og genmonter alle
kabelforbindelser til starteren.

Det er gratis og helt sikkert et forsøg værd!

Mvh
Søren
888

Ps. Du HAR checket sikringerne, ikke?



Hans Paulin (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 17-12-02 09:43



Fer wrote:

snip

....hmmnn...

....starteren kan vel ikke være blevet slynget med rundt, så den har mistet
viklingerne, da motoren tog omdrejninger - eller glider den automatisk ud af
indgreb?
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



Pcman (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 17-12-02 18:18

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> wrote in message
news:atmo1q$lqb$1@dknews.tiscali.dk...
>
>
> Fer wrote:
>
> snip
>
> ...hmmnn...
>
> ...starteren kan vel ikke være blevet slynget med rundt, så den har mistet
> viklingerne, da motoren tog omdrejninger - eller glider den automatisk ud
af
> indgreb?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> Kadett GSi 2,0
> Suzuki 1100 E(Z)
>

Hvis det er starteren eller generatoren der har kaputtet sig, bruger jeg
altid Carlsens batteriservice i Køge. Han er specialist på disse og billig,
men det forudsætter bare lige at man bor på sjælland. Han lavede engang en
starter til min gamle Honda 400. Den var totalt krunset indeni og blev
totalt renoveret for 600 kroner.

-Jarl Olsen-

MB 207
RD 350 LC 82
www.pcman.dk
pcmanFJERNDETTE@pcman.dk



Rasmus Christiansen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Christiansen


Dato : 17-12-02 20:53

Først vil jeg lige takke for alle idéerne, det hjalp.
Batteriet fyldte jeg op med vand (demineraliseret) og ladte det op. Jeg
kiggede på sikringerne og kunne ikke finde nogen der var brændt over, så jeg
satte dem i igen det samme sted. Efter at have tilsluttet batteriet var der
ingen problemer med at starte den, så jeg aner faktisk ikke hvad der helt
præcist var galt, da jeg også har prøvet med et andet fuldt opladt batteri
uden held.

Venlig hilsen Rasmus Christiansen.

"Pcman" <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> wrote in message
news:3dff6aee$0$47416$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> wrote in message
> news:atmo1q$lqb$1@dknews.tiscali.dk...
> >
> >
> > Fer wrote:
> >
> > snip
> >
> > ...hmmnn...
> >
> > ...starteren kan vel ikke være blevet slynget med rundt, så den har
mistet
> > viklingerne, da motoren tog omdrejninger - eller glider den automatisk
ud
> af
> > indgreb?
> > --
> > Med venlig hilsen
> > Hans
> > Kadett GSi 2,0
> > Suzuki 1100 E(Z)
> >
>
> Hvis det er starteren eller generatoren der har kaputtet sig, bruger jeg
> altid Carlsens batteriservice i Køge. Han er specialist på disse og
billig,
> men det forudsætter bare lige at man bor på sjælland. Han lavede engang en
> starter til min gamle Honda 400. Den var totalt krunset indeni og blev
> totalt renoveret for 600 kroner.
>
> -Jarl Olsen-
>
> MB 207
> RD 350 LC 82
> www.pcman.dk
> pcmanFJERNDETTE@pcman.dk
>
>



armand (17-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 17-12-02 23:07


Rasmus Christiansen <c971458*remove-this*@student.dtu.dk> skrev i en
news:atnvbe$d72$1@eising.k-net.dk...
> Først vil jeg lige takke for alle idéerne, det hjalp.
> Batteriet fyldte jeg op med vand (demineraliseret) og ladte det op. Jeg
> kiggede på sikringerne og kunne ikke finde nogen der var brændt over, så
jeg
> satte dem i igen det samme sted. Efter at have tilsluttet batteriet var
der
> ingen problemer med at starte den, så jeg aner faktisk ikke hvad der helt
> præcist var galt, da jeg også har prøvet med et andet fuldt opladt batteri
> uden held.
>

Du har blot benyttet dig af det gode gamle trick:
- Skil ad.
- Kig dumt på delene.
- Saml.
- Start!


--
Armand.



Tobias Rathje (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Tobias Rathje


Dato : 18-12-02 13:28

On Tue, 17 Dec 2002 20:53:07 +0100, Rasmus Christiansen wrote:

> Først vil jeg lige takke for alle idéerne, det hjalp.
> Batteriet fyldte jeg op med vand (demineraliseret) og ladte det op. Jeg
> kiggede på sikringerne og kunne ikke finde nogen der var brændt over, så jeg
> satte dem i igen det samme sted. Efter at have tilsluttet batteriet var der
> ingen problemer med at starte den, så jeg aner faktisk ikke hvad der helt
> præcist var galt, da jeg også har prøvet med et andet fuldt opladt batteri
> uden held.

Det er sikkert et hit at bruge lidt tid her i vinteren på at gennemgå de
elektriske forbindelser og rense og smøre, så du ikke risikerer at den
begynder at lave vrøvl igen på et uheldigt tidspunkt.

Tobbe


Rasmus Christiansen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Christiansen


Dato : 18-12-02 13:46

Da jeg er temmelig grøn indefor området, kunne det være rart med lidt at
læse i. Det elektriske burde ikke være noget problem, da jeg næsten dagligt
arbejder med elektronik, men det mekaniske er jeg på bar bund.

Du kunne vel ikke foreslå en bog eller to, som jeg kunne hygge mig med ?

Venlig hilsen Rasmus Christiansen.

"Tobias Rathje" <nuze@fasanix.com> wrote in message
news:pan.2002.12.18.12.27.41.566404@fasanix.com...
> On Tue, 17 Dec 2002 20:53:07 +0100, Rasmus Christiansen wrote:
>
> > Først vil jeg lige takke for alle idéerne, det hjalp.
> > Batteriet fyldte jeg op med vand (demineraliseret) og ladte det op. Jeg
> > kiggede på sikringerne og kunne ikke finde nogen der var brændt over, så
jeg
> > satte dem i igen det samme sted. Efter at have tilsluttet batteriet var
der
> > ingen problemer med at starte den, så jeg aner faktisk ikke hvad der
helt
> > præcist var galt, da jeg også har prøvet med et andet fuldt opladt
batteri
> > uden held.
>
> Det er sikkert et hit at bruge lidt tid her i vinteren på at gennemgå de
> elektriske forbindelser og rense og smøre, så du ikke risikerer at den
> begynder at lave vrøvl igen på et uheldigt tidspunkt.
>
> Tobbe
>



Tobias Rathje (20-12-2002)
Kommentar
Fra : Tobias Rathje


Dato : 20-12-02 10:46

On Wed, 18 Dec 2002 13:46:11 +0100, Rasmus Christiansen wrote:

> Da jeg er temmelig grøn indefor området, kunne det være rart med lidt at
> læse i. Det elektriske burde ikke være noget problem, da jeg næsten dagligt
> arbejder med elektronik, men det mekaniske er jeg på bar bund.
>
> Du kunne vel ikke foreslå en bog eller to, som jeg kunne hygge mig med ?

Hej Rasmus

Jeg er selv grøn motorcyklist (men har dog skruet en hel del på biler), så
der er sikkert en masse andre der kan anbefale bøger. Men en Haynes om din
model ville være en god ide, hvis ikke du har den i forvejen.

Tobbe

Jens Jacob Bager Jen~ (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 16-12-02 18:16

> skal lige siges at jeg nu har checket batteriet og konstateret at der
næsten
> ikke var noget vand på, hvilket så er fyldt på.

Hej Rasmus

Jeg vil tro dit batteri er defekt. Der er tilbud på batterier hos:
www.louis.de Lad det fuldt op og lad det stå urørt 8 timer. Nu skal det måle
MINIMUM 12,5V over polerne. Måler det mindre skal du aflevere det til
genbrugspladsen.

Din laderegulator kan være defekt. Gas din ESD'er op til 5000rpm og mål over
polerne igen. Den skal måle max 14,7V måler den en 17-19 volt er din
laderegulator defekt. Køb en ny ved Schnabel i Kronborgsgade på Nørrebro
KBH.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)




Disc (20-12-2002)
Kommentar
Fra : Disc


Dato : 20-12-02 23:58


> 5. gang jeg
> prøvede røg omdrejningstælleren meget højt op og sidan da har jeg ikke
været
> i stand til at bruge starteren. Jeg løb den så igang uden problemmer. Det
> skal lige siges at jeg nu har checket batteriet og konstateret at der
næsten
> ikke var noget vand på, hvilket så er fyldt på.
>
Hej Rasmus
Jeg starter lige med det du skrev her. En omdr. tæller (elektronisk mener
jeg den er) der går i "selvsving" tyder meget på en dårlig forbindelse og
jeg er mener at det faktisk kun kan være en dårlig stelforbindelse, ikke
afbrudt men giver en vis modstand ved forbrug!! Spørgsmålet er så
hvor.........men der er jo et stykke tid til forår. Så som her på strengen
omtalt så gå dine stik igennem, specielt stelforbindelserne. Hvis du løber
helt sur så er du velkommen til at kontakt mig.

--
Venlig hilsen
Flemming Disc



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409249
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste