MD 6 / 7
Fra : Espen Opheim

Dato : 15-12-02 13:22

Hei,
har kjøpt seilbåt, men er faktisk ikke sikker om det er MD 6 eller MD 7 som
sitter i båten. Merkeskiltet sitter kroglete til, samtidig som det er ganske
rustent.
Finnes det noen kjennetegn / metoder å skille disse fra hverandre på ?

MVH
Espen

Fra : Lone & Frank

Dato : 16-12-02 21:46

Hej Espen
Jeg har i år købt en ballad fra 1976 hvor sælger siger det er en MD7 motor.
I bådens papire kan jeg læse at den oprindlige motor er en MD6B.
Jeg har fået oplyst at den eneste forskel på MD6B og MD7A er boringen, 7A
har større cubik og dermed større yedelse, 13HK mod 6Bs 10 HK.
Er der andre der kan be- eller afkræfte dette ?

Frank

Fra : Lasse Åberg

Dato : 18-12-02 20:31

Kanske följande länk kan ge dej ett svar.
www.drevia.se
Jag vill minnas att det fanns en avdelning " Dieselmotorer" att titta på.
Hälsar
Lasse
--
lasse.bus@telia.com