zxr 750 vs gsx-r 750
Fra : Christian Andreasen

Dato : 15-12-02 00:01

Hej

Jeg går og overvejer at skifte mc, spørgsmålet er så bare hvad jeg skal
vælge. Jeg er har altid været vild med Suzuki, derfor har jeg tænkt meget på
en gsx-r 750w årg. 92-95. Man får gode sportslige køreegenskaber til en
rimelig pris.
Nu har jeg set at Kawa zxr 750 j årg. 91-93, sælges til ca. samme pris, men
spørgsmålet er så hvad jeg evt. skal vælge. Kawa'en har et fedt design.
Hvilken er mest slidstærk, hurtigst, bedste køreegenskaber etc. De virker
umiddelbart meget ens.

Mvh
Christian
FZR 1000 exup (er lidt tung i svingene, sammenlignet med den tidligere gsx-r
750)

Fra : Mads Lund

Dato : 16-12-02 14:20

> [...]

> spørgsmålet er så hvad jeg evt. skal vælge. Kawa'en har et fedt design.
> Hvilken er mest slidstærk, hurtigst, bedste køreegenskaber etc. De virker

Slidstyrke, tjo de er begge ganske gode og jeg har ikke hørt om egentlige
problemer med nogle af de to.
Design, kawaen ir imho den pæneste, men det er jo smag og behag.
Hurtigst, hmm det er jo lidt svært men i std trim har kawa'en nok teten. Men
nu er begge cykler jo ret oplagte til motorudskiftning.
Køre egenskaber, nu har jeg aldrig prøvet zxr'en men suzukien er vist ganske
fornuftig. Dog har man på 1100W orginal monteret en styrdæmper efter
problemer med højfarts stabiliteten. Suzuki kæmpede meget med at opnå
tilstrækkelig stabilitet med det åbne stel, hvilket medførte at man på netop
750'eren på et tidspunkt monterede et ekstra motorophæng lige bag
topstykket, for at den vej at styrke stivheden i stel konstruktionen.
En anden ting er kørekomfort. Og der er en af fordelene ved suzukien at
topkåbe og sæde parti passer sammen med 1100W, som er noget mere touring
præget. Kåben på 1100W er ca 5 cm højere og sædepartiet er et egentlig 2
personers med bedre bagsæde komfort end på 750'eren.

Men det rigtigt sjove ved de 2 cykler er jo, at en 1100W motor svesker lige
i maven af 750'eren ikke fordi jeg overhovedet kunne finde på sådan
noget (jeg stod bare og kiggede på og drak øl
I ZXR'en passer ZX9RB motoren og så har den power så det passer til cyklen.
Umiddelbart ville jeg vælge kawa'en udfra det bedre stel og en generelt
højere kvalitet. Men afh af om man skal bruge den til 2 personers touring
kunne suzuki'en med et ekstra 1100 sæde være et bedre valg.

Og er man til store motorer er en seven-elleven cykel jo klart et godt valg.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Christian Andreasen

Dato : 16-12-02 23:45

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne suzuki'en med et ekstra 1100 sæde være et bedre valg.
>
> Og er man til store motorer er en seven-elleven cykel jo klart et godt

Ja, tanken var jo ikke at bruge sådan en MC til hverken touring eller til at
køre med 2 personer.

ZX9RB, hvilken årgang er det? Hvad mon sådan en motor vil stå i, 8-10K?

Christian
FZR 1000

Fra : Mads Lund

Dato : 17-12-02 08:43

> Ja, tanken var jo ikke at bruge sådan en MC til hverken touring eller til
at
> køre med 2 personer.

okay, så ville jeg nok foretrække ZXR'en

> ZX9RB, hvilken årgang er det? Hvad mon sådan en motor vil stå i, 8-10K?

Årg 94-97 og de 8-10 k lyder meget passende (man skal huske at få
tændingsboksen med).

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : armand

Dato : 15-12-02 21:37

Christian Andreasen <chrand@stofanet.dk> skrev i en
> [...]

> spørgsmålet er så hvad jeg evt. skal vælge. Kawa'en har et fedt design.
> Hvilken er mest slidstærk, hurtigst, bedste køreegenskaber etc. De virker

Måtte lige forbi MC-Revyen:
Eftersom at vægt og ydelse er ens og begge har detaljer som USD og
flerstemplede bremser, er det vel kun sympatien der kan gøre sig gældende
:-/
Til trods for at jeg hidtil ikke har kunnet lide dét med støvsugerslangerne,
ligger min sympati absolut ved ZXR'eren - Ikke mindst efter købet af
Lillefrøen
Meen alligevel: Generelt er det 'Zuki der har den ringeste finish. Og fra ny
har ZXR'eren kostet ca. 20.000,- mere end GSXR'eren, og dét burde som sådan
kunne ses på brugtprisen: Ens pris => for dyr 'Zuki!

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 16-12-02 15:57

> [...]
sådan
> kunne ses på brugtprisen: Ens pris => for dyr 'Zuki!

Der er også lige den detalje, at suzuki'en er umulig at skrue i. Stellet
sidder konsekvent ivejen, så hvis man selv skal skrue lidt i den fra tid til
anden, så er kawaen at foretrække.

Mads Lund, som har prøvet at skulle pille luftfilterkassen ud af en GSXR750
(hvor man lige skal have motoren ud først)
Ninja9RT meget let at komme til at skrue

Fra : Peder

Dato : 16-12-02 16:17

On Mon, 16 Dec 2002 15:57:01 +0100, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>Mads Lund, som har prøvet at skulle pille luftfilterkassen ud af en GSXR750
>(hvor man lige skal have motoren ud først)
>Ninja9RT meget let at komme til at skrue

Hvor gammel var den?.
Min ('97/99) er majet nem at komme til. Luftfilterkassen er i
hvertfald.

Ellers er jeg enig m.h.t. Kawas kvalitet i forhold til Suzis

Fra : Mads Lund

Dato : 16-12-02 16:23

> Hvor gammel var den?.

W modellen

> Min ('97/99) er majet nem at komme til. Luftfilterkassen er i
> hvertfald.

Det er jo også en T'er Og det er en helt anden sag (sammenlignet med en
ZXR750'er)

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Peder

Dato : 16-12-02 16:28

On Mon, 16 Dec 2002 16:22:50 +0100, "Mads Lund"

>W modellen

>Det er jo også en T'er Og det er en helt anden sag (sammenlignet med en
>ZXR750'er)

Det kan være de har taget konsekvensen af deres ry (Skru'zuki) og
gjort det nemmere at komme til

Peder
SGSXR750
VV40