/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tysk drosling - RF900
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 12-12-02 17:09

Hej NG

Er der nogle som ved hvordan de tyske 72 kw udgaver af RF900 er droslet??

Og værre... hvor godt, hvis den overhovedet passer en GSXR1100R motor ind i
et RF900 stel??
Jeg mener nemlig at kunne huske at en RF900 motor i virkeligheden blot er en
modificeret GSXR1100R motor eller ?!

Thore



 
 
Mads Lund (12-12-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 12-12-02 17:47

> Er der nogle som ved hvordan de tyske 72 kw udgaver af RF900 er droslet??

Næ ikek precist, men suzuki plejer at drosle vha skiver i indsugningen.

> Og værre... hvor godt, hvis den overhovedet passer en GSXR1100R motor ind
i
> et RF900 stel??

Den passer meget godt, du skal dog montere RF900 topstykket på GSXR motoren,
da RF'eren har faldstrøms karburering.

> Jeg mener nemlig at kunne huske at en RF900 motor i virkeligheden blot er
en
> modificeret GSXR1100R motor eller ?!

Der er ikke den store forskel på RF900 og GSXR1100W motorerne, lidt
boring/slag og så RF'erens anderledes topstykke.

Og så passer det hele jo i et RF600 stel

Mads Lund
Ninja9RT



SmaRTrxxv (12-12-2002)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 12-12-02 23:43

>
> Og så passer det hele jo i et RF600 stel
>
Jeg ved det... det er netop sådan en jeg har i forvejen

Thore



Lasse Lundberg (13-12-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 13-12-02 09:23

hvis man nu stopper en 1100 motor i et 600 stel, får man så ikke et problem
med evt forsikrings selskab hvis man ikke oplyser at der er kommet større
motor i, og er der ikke noget med at den skal til afgifts vurdering, hvor
man skal lægge lidt extra i stats kassen ?

eller bliver den slags aldrig tjekket ?

Lasse
Mille



lange (13-12-2002)
Kommentar
Fra : lange


Dato : 13-12-02 11:03


> hvis man nu stopper en 1100 motor i et 600 stel, får man så ikke et
problem
> med evt forsikrings selskab hvis man ikke oplyser at der er kommet større
> motor i,

Nej du får da først et problem hvis du oplyser det eller hvis de opdager det
på anden måde. Så har du nemlig ingen forsikring.

>og er der ikke noget med at den skal til afgifts vurdering, hvor
> man skal lægge lidt extra i stats kassen ?

Nej du skal lægge MEGET ekstra i kassen

> eller bliver den slags aldrig tjekket ?

Jo nogle gange ved uheld eller ved razziaer

Derudover vil synshallen også gøre indsigelse, da effekten er steget med
mere end 20%

Alt i alt et sjovt projekt indtil det går galt

Lange



Mads Lund (13-12-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 13-12-02 13:03

Det er jo måske mest et holdnings spørgamål. Og der er ingen tvivl om at det
er ulovligt, og at det gør cyklen nærmest umulig at sælge.

Men med de muligheder man har for at sløre hvad man foretager sig, er det
næsten umuligt for kendere, at findu ud af hvad der er lavet. Og for
generalister som syns og politi folk er det praktisk umuligt at finde ud af.

Tag nu suzuki motor casen. Man vil uden større probelmer kunne sammenbygge
en GSXR1100 og en RF 900 motor på basis af motorblokke fra en RF600. Og en
eventuel kontrol af motoren vil være baseret på motornummeret, og evt. det
tal der står på cylinderen, som angiver cylindervolumen. Og hvis det sidste
tal på mystisk vis var blevet fræst væk, og sandblæst. Og motornummeret jo
angiver at der er tale om en 600 ccm. Så er det kategorisk en 600 ccm motor.
Og da der er fri tuning på den orginale motor så er det jo nærmest lovligt.
Når man så undervejs finder udaf at 1100 krumptappen ikke passer 100% i 600
blokken, med den passer i 900 blokken (som jo ligner 600 blokken til
forvekssling) tja hvor svært er det så at svejse, fræse og hamre lidt i de
par motornumre ? Igen ulovligt, men umuligt at opdage.

Så imho er det et holdnings spørgsmål. Og efter min bedste overbevisning så
har vi et rablende latterligt system på dette område. For hvis vi efter
ældre svensk model, måtte bygger cykler og motorer som man ville, blot under
kyndig kontrol undervejs. Så var det hele lovligt, og blev udført
forsvarligt. Men som det er nu, så tvinges man til at bryde loven og sløre
modifikationerne. Med risiko for at der bliver lavet uforsvarlige
modifikationer, som aldrig bliver opdaget.

Og lad os lade være med at komme nærmere ind på hvor langt jeg kunne finde
på at gå angående special cykler

Mads Lund
Ninja9RT - endnu ikke med en søstercykel med ZX12 kompressor motor



lange (13-12-2002)
Kommentar
Fra : lange


Dato : 13-12-02 13:35

Så længe vi har det afgiftsystem vi har, vil der ikke blive lempet på de
regler. Reglerne er lavet for at sikre stattens indtægter. På den anden side
er de fleste ønsker om at ave sådanne modifikationer jo også et resultat af
ønsket om at slippe for at betale de afgifter.

Lange
Der selv fik myndigheddernes blå stempel til at montere en Honda motor i en
MZ.



Mads Lund (13-12-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 13-12-02 14:07

> Så længe vi har det afgiftsystem vi har, vil der ikke blive lempet på de
> regler. Reglerne er lavet for at sikre stattens indtægter. På den anden
side
> er de fleste ønsker om at ave sådanne modifikationer jo også et resultat
af
> ønsket om at slippe for at betale de afgifter.

Najh det er ikke kun et afgifts spørgsmål (omend det er en ofte forekommende
årsag). Tag nu HD verdenen, hvor der er rigtig mange ombyggere iblandt. Og
hvor det oftest er ønsket om at personificere modellen der driver
ombygningerne. Lidt samme situation er jeg ude i. Hvis jeg ville have en
ZX12'er så var bestemt inden for økonomisk række vidde. Men jeg vil ikke eje
et øg som en 12'er.

Men 12'er motoren kunne jeg sagtens bruge, men i en traditionel ramme og med
et lidt pænere (og RR betonet) indpakning. Dertil naturligvis et par
magnesium hjul, en god undervogn og noget spas elektronik og en lille ting
til at stopfodre motoren. Men sådan en cykel findes ikke i handlen, og man
må nærmest ikke bygge den.

Mads Lund
Ninja9RT



SmaRTrxxv (13-12-2002)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 13-12-02 19:22


"lange" <morten.lange@postman.dk> wrote in message
news:atcb9f$12d9ik$1@ID-142696.news.dfncis.de...
>
> Derudover vil synshallen også gøre indsigelse, da effekten er steget med
> mere end 20%
>
*LOL* De fatter ingenting..... En af mine kammerater fik for et par år
siden synet hans GSXF600, med en GSXR1100 motor i uden at de opdagede en
skid... og han havde intet gjort for sløre det...der var endda tunudstødning
på!

Det er nemlig det rare ved suzuki's motorer, de ligner hinanden helt vildt


Thore



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409249
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste