/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Justering af karburator på SV650 S
Fra : -oxxxxxo-


Dato : 11-12-02 13:11

Hej NG.

Følgende er snippet fra Vclub:

"Det kit der som standard er monteret på maskinen (SV650'er) skulle efter
sigende være mindst lige så godt (som et jetkit). I stedet for at købe et
helt nyt jetkit kan man nøjes med at hæve nålene med omtrent 0,5 mm. Det
skal her lige tilføjes, at rygtet stammer fra en særdeles troværdig kilde;
nemlig M4 Racing der i USA er kendt for deres evne til på banen at trylle
ret meget med Suzukier."

Er der nogen som har erfaringer med dette? Godt/Skidt...? Er det svært? Og
hvad koster dette, hvis man vil ha' det klaret på et autoriseret værksted?

Thank's a million.

Henrik, Aalborg
- som ikke kan vente til det bliver forår!




 
 
Henrik Nielsen - Rap~ (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 11-12-02 15:59

Jep, det skulle være rigtigt. Den kører lidt for magert standard.

Det kan ikke koste mange kroner. Kun hvis du vil have den rullet og trimmet
helt ind, skal du regne med omkring 1000,-


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk




Adam Christensen (13-12-2002)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 13-12-02 22:05

"-oxxxxxo-" <holst@indsæt_stofanet_her.dk> wrote in message
news:3df72b4b$0$2527$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

[snip - hæve nålene på en SV650S]

> Er der nogen som har erfaringer med dette? Godt/Skidt...? Er det svært? Og
> hvad koster dette, hvis man vil ha' det klaret på et autoriseret værksted?

Kan kun anbefales; du får en helt ny mc. Eneste minus er at den kommer til
at køre et par km kortere på en liter benzin (hele pointen er jo netop at
give den mere benzin .

Jeg gav 350,- kr for at få det gjort (hos Holtug MC). Måske nogle værksteder
gør det gratis i forbindelse med service.

Så vidt jeg husker ligger der også en beskrivelse af hvordan man gør på
vclub.dk (i forum-delen).

--
Adam



armand (14-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 14-12-02 17:03


Adam Christensen <adam_christensenFJERN@hotmail.com> skrev i en
news:3dfa4bd9$0$47423$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "-oxxxxxo-" <holst@indsæt_stofanet_her.dk> wrote in message
> news:3df72b4b$0$2527$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> [snip - hæve nålene på en SV650S]
>
> > Er der nogen som har erfaringer med dette? Godt/Skidt...? Er det svært?
Og
> > hvad koster dette, hvis man vil ha' det klaret på et autoriseret
værksted?
>
> Kan kun anbefales; du får en helt ny mc. Eneste minus er at den kommer til
> at køre et par km kortere på en liter benzin (hele pointen er jo netop at
> give den mere benzin .
> Jeg gav 350,- kr for at få det gjort (hos Holtug MC). Måske nogle
værksteder
> gør det gratis i forbindelse med service.

- - - Og indgrebet er efterhånden nærmest obligatorisk, hvorved at der er
stor chance for at det allerede er udført på Henriks uden hans viden (købt
som brugt?) :-/

--
Armand.
(SV-fortaler, der dog må indse at det vil være dumt at købe sig en ny SV'er,
indtil det lager af Fazer 600'ere som Yamaha-import har sat ned er solgt)





Anders Thorup (14-12-2002)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 14-12-02 23:01



> --
> Armand.
> (SV-fortaler, der dog må indse at det vil være dumt at købe sig en ny
SV'er,
> indtil det lager af Fazer 600'ere som Yamaha-import har sat ned er solgt)

Jeps, også jeg er SV fortaler, men har gjort mig nøjagtig de samme tanker!

--
MVH
Anders Thorup
Suzuki 250 GSX ´82
http://dfm.divvy.dk/Anders_Thorup
Opret din profil og se andres på http://dfm.divvy.dk



H (14-12-2002)
Kommentar
Fra : H


Dato : 14-12-02 23:08

Jeg købte min SV fra ny, så det er ikke endnu ikke gjort. Skal have
"svinet" til service først på foråret, så det bliver nok klaret i
forbindelse med det (så kan jeg jo ringe lidt rundt og høre priser,
måske kan man presse lidt )

I øvrigt er jeg ikke enig med din kommentar om Fazer'en. Jeg vil
overhovedet ikke overveje at bytte min til en Fazer, omvendt tror jeg
heller ikke mange Fazer-ejere vil bytte til en SV'er. Det er to meget
forskellige cykler og applelere til to meget forskellige typer af
mc-folk. But that's my opinion!

Tak for alle svarene!

Mvh.

Henrik

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> wrote in message news:<atfki6$rem$7@news.cybercity.dk>...
> Adam Christensen <adam_christensenFJERN@hotmail.com> skrev i en
> news:3dfa4bd9$0$47423$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > "-oxxxxxo-" <holst@indsæt_stofanet_her.dk> wrote in message
> > news:3df72b4b$0$2527$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> >
> > [snip - hæve nålene på en SV650S]
> >
> > > Er der nogen som har erfaringer med dette? Godt/Skidt...? Er det svært?
> Og
> > > hvad koster dette, hvis man vil ha' det klaret på et autoriseret
> værksted?
> >
> > Kan kun anbefales; du får en helt ny mc. Eneste minus er at den kommer til
> > at køre et par km kortere på en liter benzin (hele pointen er jo netop at
> > give den mere benzin .
> > Jeg gav 350,- kr for at få det gjort (hos Holtug MC). Måske nogle
> værksteder
> > gør det gratis i forbindelse med service.
>
> - - - Og indgrebet er efterhånden nærmest obligatorisk, hvorved at der er
> stor chance for at det allerede er udført på Henriks uden hans viden (købt
> som brugt?) :-/

armand (15-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 15-12-02 00:18


H <henrikholstpetersen@hotmail.com> skrev i en
news:bdc16e0a.0212141407.60a670f@posting.google.com...
> Jeg købte min SV fra ny, så det er ikke endnu ikke gjort. Skal have
> "svinet" til service først på foråret, så det bliver nok klaret i
> forbindelse med det (så kan jeg jo ringe lidt rundt og høre priser,
> måske kan man presse lidt )
>
> I øvrigt er jeg ikke enig med din kommentar om Fazer'en. Jeg vil
> overhovedet ikke overveje at bytte min til en Fazer, omvendt tror jeg
> heller ikke mange Fazer-ejere vil bytte til en SV'er. Det er to meget
> forskellige cykler og applelere til to meget forskellige typer af
> mc-folk. But that's my opinion!

Den der ikke kan fanges i at dvæle ved valget imellem de to hvor prisen er
næsten enslydende, kan kun regnes for henhørende blandt V2-båtnakkerne :-|
SV'eren kan intet som en FZS ikke kan, og modsat giver FZS'ens mer-power så
meget mere at lege med (også i bunden!) samtidig med at bremserne (á la: R1)
er markedets hidtil bedste!

--
Armand.
(der har sine fire cyl og masser(!) af rpm's)



H (16-12-2002)
Kommentar
Fra : H


Dato : 16-12-02 15:00

Normalt nedværdiger jeg mig ikke til diskussioner om ... "Min far kan
banke din far... " eller "Min motorcykel er bedre end din..." ...

Jeg siger ikke at Fazeren har ikke har nogle fordele, som en pæn
mængde HK når den får klø (rpm'er), især på motorvej eller lign.

Jeg vil blot pointere at kampvognen (Fazeren) vejer 189 kg. i tørvægt,
SV'erens 169 kg. På en snoet landevej betyder 20 kg.(!) langt mere end
et par HK...

"I know, cuz' I've kicked Fazer-ass before"

Hvis man har i underkandten af kr. 100.000 er spørgsmålet er vel... Er
du til "Power" (Fazer) eller til "Swing" (SV'er)?

Når det er sagt, så tror jeg nu aldrig jeg får overbevist en
Fazer-ejer om jeg har ret... Valg af motorcykler er jo en religion.

Heldigvis er en ting sikkert....! Både du og jeg har valgt den rigtige
motorcykel for os.

Mvh.

Henrik
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=161




"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> wrote in message news:<atgdu8$26gj$1@news.cybercity.dk>...
> H <henrikholstpetersen@hotmail.com> skrev i en
> news:bdc16e0a.0212141407.60a670f@posting.google.com...
> > Jeg købte min SV fra ny, så det er ikke endnu ikke gjort. Skal have
> > "svinet" til service først på foråret, så det bliver nok klaret i
> > forbindelse med det (så kan jeg jo ringe lidt rundt og høre priser,
> > måske kan man presse lidt )
> >
> > I øvrigt er jeg ikke enig med din kommentar om Fazer'en. Jeg vil
> > overhovedet ikke overveje at bytte min til en Fazer, omvendt tror jeg
> > heller ikke mange Fazer-ejere vil bytte til en SV'er. Det er to meget
> > forskellige cykler og applelere til to meget forskellige typer af
> > mc-folk. But that's my opinion!
>
> Den der ikke kan fanges i at dvæle ved valget imellem de to hvor prisen er
> næsten enslydende, kan kun regnes for henhørende blandt V2-båtnakkerne :-|
> SV'eren kan intet som en FZS ikke kan, og modsat giver FZS'ens mer-power så
> meget mere at lege med (også i bunden!) samtidig med at bremserne (á la: R1)
> er markedets hidtil bedste!

Mads Lund (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 16-12-02 15:33

> Jeg siger ikke at Fazeren har ikke har nogle fordele, som en pæn
> mængde HK når den får klø (rpm'er), især på motorvej eller lign.

Hmm, kan man ikke give den klø på alm veje Min 9'er er da ganske ofte i
omdrejnings begrænseren.

> Jeg vil blot pointere at kampvognen (Fazeren) vejer 189 kg. i tørvægt,
> SV'erens 169 kg. På en snoet landevej betyder 20 kg.(!) langt mere end
> et par HK...

Hmm, her kan vi så flytte os til kun at være delvis enige. Jeg vil gerne
medvirke til en afstemning om hvor mange der mener at kunne undvære
tankmåleren, derhen at de kan mærke forskel på om man kører med fuld eller
tom tank, og det er immervæk små 20 kg på de fleste cykler. Ok på min RS125
vil jeg medgive at der er en forskel men det er jo også en cykkel på lige
rundt 100 kg. På en 170 kg's cykel nægter jeg pure at tro på det. (men
indgår gerne et væddemål)

> "I know, cuz' I've kicked Fazer-ass before"

Hmm, jeg har kicked Hornet ass på en MZ251 uden luft i fordækket hvor
chockeren stod halvt åbent og med slap fjeder på centralbenet. Samme dag
nakkede jeg uden probs en pralrøv på hans Fireblade med min RS125. It's the
man that counts.

> Hvis man har i underkandten af kr. 100.000 er spørgsmålet er vel... Er
> du til "Power" (Fazer) eller til "Swing" (SV'er)?

Næ det er mere et spørgsmål om smag og behag, eller måske komfort kontra
karisma

Vil man have power til 100 k så skal man finde en cykel med 7-10år på bagen
(FZR1000, ZX9, fireblade, GSXR1100) og snakke godt med sin forsikringsmand.

> Når det er sagt, så tror jeg nu aldrig jeg får overbevist en
> Fazer-ejer om jeg har ret... Valg af motorcykler er jo en religion.

Ret i hvad ? At sandaler er bedre fodtøj end gummistøvler ?

Jeg foretrækker løbesko

Mads Lund
Ninja9RT



Mikkel Christensen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 17-12-02 09:27

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> writes:

> > "I know, cuz' I've kicked Fazer-ass before"
>
> Hmm, jeg har kicked Hornet ass på en MZ251 uden luft i fordækket hvor
> chockeren stod halvt åbent og med slap fjeder på centralbenet. Samme
> dag nakkede jeg uden probs en pralrøv på hans Fireblade med min RS125.
> It's the man that counts.

*LOL* Sagt i al beskedenhed hva'?


--
Mikkel
motortosse.dk - The revolution will not be televised.

Mads Lund (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 17-12-02 11:19

>> Samme
> > dag nakkede jeg uden probs en pralrøv på hans Fireblade med min RS125.
> > It's the man that counts.
>
> *LOL* Sagt i al beskedenhed hva'?

i dette tilfælde passer det mig meget godt (Og dem som kender bemeldte
person vil give mig ret)

Mads Lund
Ninja9RT



RacerNiels (18-12-2002)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 18-12-02 11:32

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> wrote in message news:<atgdu8$26gj$1@news.cybercity.dk>...
>
> Den der ikke kan fanges i at dvæle ved valget imellem de to hvor prisen er
> næsten enslydende, kan kun regnes for henhørende blandt V2-båtnakkerne :-|
> SV'eren kan intet som en FZS ikke kan, og modsat giver FZS'ens mer-power så
> meget mere at lege med (også i bunden!) samtidig med at bremserne (á la: R1)
> er markedets hidtil bedste!

Båtnakke her!

Jeg har en SV og min far har en Fazer. Fazeren er nemmere at blive dus
med, men selv farmand (ikke at forveklse med Armand) må erkende er der
er rimelig meget "grunt" i bunden af en SV.. også i forhold til en
Fazer.

Om man vil have SV eller Fazer er i mine øjne et spørgsmål om man vil
have 2 eller 4 tændrør og ikke så meget andet. Til den "normale"
chauffør er begges bremser tilstrækkelige og affjedringen udemærket.

Niels
http://dfm.divvy.dk/?id=158

Jes Vestervang (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-12-02 15:45

RacerNiels wrote:

> "armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> wrote:
>>
>> Den der ikke kan fanges i at dvæle ved valget imellem de to hvor prisen
>> er næsten enslydende, kan kun regnes for henhørende blandt V2-båtnakkerne
>> :-| SV'eren kan intet som en FZS ikke kan, og modsat giver FZS'ens
>> mer-power så meget mere at lege med (også i bunden!) samtidig med at
>> bremserne (á la: R1) er markedets hidtil bedste!
>
> Båtnakke her!
>
> Jeg har en SV og min far har en Fazer. Fazeren er nemmere at blive dus
> med, men selv farmand (ikke at forveklse med Armand) må erkende er der
> er rimelig meget "grunt" i bunden af en SV.. også i forhold til en
> Fazer.
>
Nu er den jo også på 50cc mere, så det... men det kunne nu være interessant
nok at sammenligne momentkurver og se om troen har hold i virkeligheden
Well, derudover så nyder SV'eren garanteret ikke at tøffe rundt med 2000
rpm i 4., hvor fazeren bare futter derudaf - på trods af at fazeren tager
en del flere omdrejninger på toppen

> Om man vil have SV eller Fazer er i mine øjne et spørgsmål om man vil
> have 2 eller 4 tændrør og ikke så meget andet.
>
Tjoh, stort set. Men man kommer nu ikke uden om at SV'eren ikke har 85 hk
på baghjulet som Fazeren - nok nærmere 65, 70 hvis den går godt.

> Til den "normale" chauffør er begges bremser tilstrækkelige og
> affjedringen udemærket.
>
Jeg har aldrig prøvet en sv'er :-/

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Claus Rittig (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 18-12-02 17:43

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:atq3np$8vi$1@sunsite.dk...

> Well, derudover så nyder SV'eren garanteret ikke at tøffe rundt med 2000
> rpm i 4., hvor fazeren bare futter derudaf - på trods af at fazeren tager
> en del flere omdrejninger på toppen

Hmmm... Dette her er ved at udvikle sig helt religiøst.
Der er en ting I båtnakker har glemt: Det er komplet tåbeligt at diskutere
smag, og det er det I gør. Valget mellem de to cykler er næsten udelukkende
et spørgsmål om smag.
Men personligt har jeg aldrig forstået hvorfor man putter en bilmotor i et
motorcykelstel...

Rittig
(På vej ud efter chips og cola)



Hans Joergensen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 18-12-02 19:53

Claus Rittig wrote:
> Men personligt har jeg aldrig forstået hvorfor man putter en bilmotor i et
> motorcykelstel...

*host* nu du siger bilmotor må jeg altså lige poste en link til dette
billede af en Nimbus taget ved dette års bakkelukning.

Den opmærksomme d.f.m'er vil undrer sig over kølesystemet på denne gamle
svend fra Fisker og Nielsen.

Nogen der kan gætte hvad det er der sidder i stellet? :)
(jeg kan godt nok kun huske mærket, ikke modellen)

http://shor.ter.dk/59349392

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Jonas Holt (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 18-12-02 23:04

> Nogen der kan gætte hvad det er der sidder i stellet? :)
> (jeg kan godt nok kun huske mærket, ikke modellen)


Det må være en englænder, for det ser ud som om den sagtens kunne spilde noget olie

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Jes Vestervang (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-12-02 21:09

Claus Rittig wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>
>> Well, derudover så nyder SV'eren garanteret ikke at tøffe rundt med 2000
>> rpm i 4., hvor fazeren bare futter derudaf - på trods af at fazeren tager
>> en del flere omdrejninger på toppen
>
....og idag prøvede jeg lige samme i 6. - uden problemer

> Hmmm... Dette her er ved at udvikle sig helt religiøst.
>
Arhhh, det er da vist højest lidt filosofisk plapren

> Der er en ting I båtnakker har glemt: Det er komplet tåbeligt at diskutere
> smag, og det er det I gør.
>
Æhhhm, ja, det er nok der hen ad

> Valget mellem de to cykler er næsten udelukkende et spørgsmål om smag.
>
Tjaeh

> Men personligt har jeg aldrig forstået hvorfor man putter en bilmotor i et
> motorcykelstel...
>
Højere litereffekt og blødere motorgang er mit bud. At de så er brede,
tunge og fulde af dele må man jo bare tage med

> Rittig
> (På vej ud efter chips og cola)
>
Hæ!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Freddy Lang (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 18-12-02 21:50

> Tjoh, stort set. Men man kommer nu ikke uden om at SV'eren ikke har 85 hk
> på baghjulet som Fazeren - nok nærmere 65, 70 hvis den går godt.

....eller 75, uden de helt store krumspring (jeg har en momentkurve til at
bakke mig op, hvis du ikke tror mig).

> Jeg har aldrig prøvet en sv'er :-/

DET er fan'me en fejl i din opdragelse, knægt.
Ej pjat, men du skal være velkommen til at prøve min SVS'er en gang ved
lejlighed.

> mvh Jes Vestervang
> FZS600

....og hvis din Fazer fungerer nogenlunde som den buldermis (Thundercat) jeg
var oppe på sidst på sommeren, vælger jeg nu nok at holde mig til min
SV'er... no pun intended.

Mvh
Freddy



Henrik H. Jensen (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Henrik H. Jensen


Dato : 19-12-02 17:11

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3e01e514$0$127$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> ...og hvis din Fazer fungerer nogenlunde som den buldermis (Thundercat)
jeg
> var oppe på sidst på sommeren, vælger jeg nu nok at holde mig til min
> SV'er... no pun intended.

....nu har jeg lidt mistet overblikket over jeres "diskussion", men at
sammenligne en Thundercat, en Fazer og en SV'er er efter min mening et
spørgsmål om smag - og det kan man vel ikke blive enige om

Personligt finder Fazeren "lidt kedelig", SV'en og thundercat'en er begge
dejlige (men ret forskellige) maskiner, og jeg faldt altså for tordenmissen.

hvis vi skal snakke facts, så har min thundercat da kørt fra SV'ere i
accellerationer, men en thundercat har selvfølgelig også ~95HK på baghjulet.

--
Regards
Henrik H. Jensen, CDM A/S
Klampenborgvej 50, 2930 Klampenborg, Denmark
Homepage: http://www.cdm.dk
Phone: +45 7027 1927, Fax: +45 7027 1928




Jes Vestervang (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-12-02 21:03

Henrik H. Jensen wrote:

> "Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> wrote:

>> ...og hvis din Fazer fungerer nogenlunde som den buldermis (Thundercat)
>> jeg var oppe på sidst på sommeren, vælger jeg nu nok at holde mig til min
>> SV'er... no pun intended.
>
> ...nu har jeg lidt mistet overblikket over jeres "diskussion", men at
> sammenligne en Thundercat, en Fazer og en SV'er er efter min mening et
> spørgsmål om smag - og det kan man vel ikke blive enige om
>
Nope Men...

> Personligt finder Fazeren "lidt kedelig"
>
Så kører du den forkert! Seriøst, så har den altså en livlig motor,
gode køreegenskaber og nogle ret vilde bremser... den er ikke kedelig!

>, SV'en og thundercat'en er begge dejlige (men ret forskellige) maskiner,
> og jeg faldt altså for tordenmissen.
>
Fazeren er også dejlig

> hvis vi skal snakke facts, så har min thundercat da kørt fra SV'ere i
> accellerationer, men en thundercat har selvfølgelig også ~95HK på
> baghjulet.
>
Så meget? Har du haft den på rullefelt ?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - med 84,58 på baghjulet

Henrik H. Jensen (20-12-2002)
Kommentar
Fra : Henrik H. Jensen


Dato : 20-12-02 09:34

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
news:78l9d-lf.ln1@vissen.vandhane...
> Henrik H. Jensen wrote:
> > Personligt finder Fazeren "lidt kedelig"
> >
> Så kører du den forkert! Seriøst, så har den altså en livlig motor,
> gode køreegenskaber og nogle ret vilde bremser... den er ikke kedelig!
Jeg skrev ikke at det er en dårlig maskine ! kedelig er jo et relativt
begreb, og den er absolut sjov at køre på - der er bare en række maskiner
som jeg synes er endnu sjovere.

> > hvis vi skal snakke facts, så har min thundercat da kørt fra SV'ere i
> > accellerationer, men en thundercat har selvfølgelig også ~95HK på
> > baghjulet.
> >
> Så meget? Har du haft den på rullefelt ?
ja den var på rullefelt (efter at have fået monteret en micron slip'on
potte) - det passer vel egentlig også rimeligt godt med dine ~85.
ThunderCat'en har ifølge Yamaha 5 HK mere end Fazeren, og med en anden potte
vel forklare "de sidste 5".

Dog mener jeg ikke at 10HK fra eller til, gør den store forskel på om en
maskine er sjov at køre på - hvis man vil have en vildere maskine såe kan
man jo bare ændre lidt på gearingen - det betyder meget mere for
accellerationstider (og lysten til at løfte forhjulet) end et par HK fra
eller til.

/Henrik



Jes Vestervang (20-12-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 20-12-02 15:56

Henrik H. Jensen wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote:
>> Henrik H. Jensen wrote:
>> > Personligt finder Fazeren "lidt kedelig"
>> >
>> Så kører du den forkert! Seriøst, så har den altså en livlig motor,
>> gode køreegenskaber og nogle ret vilde bremser... den er ikke kedelig!
>>
> Jeg skrev ikke at det er en dårlig maskine ! kedelig er jo et relativt
> begreb, og den er absolut sjov at køre på - der er bare en række maskiner
> som jeg synes er endnu sjovere.
>
Ok... så slipper du for denne gang

>> > hvis vi skal snakke facts, så har min thundercat da kørt fra SV'ere i
>> > accellerationer, men en thundercat har selvfølgelig også ~95HK på
>> > baghjulet.
>> >
>> Så meget? Har du haft den på rullefelt ?

> ja den var på rullefelt (efter at have fået monteret en micron slip'on
> potte) - det passer vel egentlig også rimeligt godt med dine ~85.
> ThunderCat'en har ifølge Yamaha 5 HK mere end Fazeren, og med en anden
> potte vel forklare "de sidste 5".
>
Ja, det lyder meget rimeligt.

> Dog mener jeg ikke at 10HK fra eller til, gør den store forskel på om en
> maskine er sjov at køre på - hvis man vil have en vildere maskine såe kan
> man jo bare ændre lidt på gearingen - det betyder meget mere for
> accellerationstider (og lysten til at løfte forhjulet) end et par HK fra
> eller til.
>
Jep, 10 heste til eller fra er jo alligevel kun ±10%
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

armand (20-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 20-12-02 20:49


Henrik H. Jensen <hj@cdm.dk> skrev i en news:atukl3$fev$1@sunsite.dk...
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> news:78l9d-lf.ln1@vissen.vandhane...
> > Henrik H. Jensen wrote:
> > > Personligt finder Fazeren "lidt kedelig"
> > Så kører du den forkert! Seriøst, så har den altså en livlig motor,
> > gode køreegenskaber og nogle ret vilde bremser... den er ikke kedelig!
> Jeg skrev ikke at det er en dårlig maskine ! kedelig er jo et relativt
> begreb, og den er absolut sjov at køre på - der er bare en række maskiner
> som jeg synes er endnu sjovere.

Jup!
Jeg fandt den decideret grim og absolut u-attraktiv - Men så kom jeg på
ryggen af én (endda kun en 34Hk's!)! Og den vinder altså ved nærmere
bekendtskab :-|
I modsætning til SV 650 S'eren er Fazer'en helt vild at lege med/på, derved
at man sidder forrygende kontrollerende overfor styret (Gad vide om ikke
SV-"N" er ligeså sjov :-/ ) - Og bremserne er nærmest sindssyge.
Senere fik jeg lejlighed til at prøve Jes' fuldtydende Fazer, og dét var
bestemt ikke mere kedeligt!

SV'eren er ganske velkørende; men langtfra en Ducati/lign. Og når jeg bl.a.
har anbefalet den var det først og fremmest ud fra et kig i min spåkugle,
som forudså at man i '98 ville kunne få nær nyprisen for den mange år frem!
Først længe efter kom jeg på nakken af én og kunne selv konstantere at
motorgang, kørestilling og køreegenskaber fint fulgte forventningerne!

Jeg er faktisk spændt på at komme på ryggen af én igen til sommer, efter at
være vænnet til Lillefrøen (tm by M.K.S.), og så se hvordan min opfattelse
af SV-køreegenskaberne vil være :-/

--
Armand.




armand (18-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 18-12-02 18:04


RacerNiels <niellerboy@yahoo.dk> skrev i en
news:1c7345a0.0212180232.60766bdf@posting.google.com...
> "armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:<atgdu8$26gj$1@news.cybercity.dk>...
> >
> > SV'eren kan intet som en FZS ikke kan, og modsat giver FZS'ens mer-power

> > meget mere at lege med (også i bunden!)
>
> Jeg har en SV og min far har en Fazer. Fazeren er nemmere at blive dus
> med, men selv farmand (ikke at forveklse med Armand) må erkende er der
> er rimelig meget "grunt" i bunden af en SV.. også i forhold til en
> Fazer.

Er det rent subjektivt, eller har i faktisk prøvet at lave
mellem-accelerationer sammen?
Man kan godt blive snydt af V2'erens pulserende kraftforløb, og samtidig vil
Fazeren grunder mer-omdrejninger ved redline have højere omdrejninger ved
samme hastighed, og det holder formodentlig dens ydelse oppe (á: længere
oppe på dens effektkurve) på SV'erens niveau ved samme fart
Og det ér altså det eneste det drejer sig om: Hvem kommer bedst afsted uden
at skulle skifte gear :-|

--
Armand.
(der atter gør opmærksom på at en 900'er Hornet leverer kurver der en meget
identiske med 900 Monster-S4)





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste