On Fri, 06 Dec 2002 10:12:31 +0100, Richard Pade
<richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote:
>Prøv at søg tilbage på Honda V4 her i gruppen - dens oprindelige
>olieforsyningsproblemer til toppen - og hvordan de er blevet/kan blive
>ordnet - har tit været omtalt.
Der skal man så bare lige være opmærksom på at VF500'eren er lidt et
"special case" - dens problemer ligger nemlig _ikke_ primært i toppen
som de større modeller - bevares det kan da godt ske at opstår pitting
også af dens knaster - men det er ikke typisk - derimod så har den
langt større problemer i bunden,det er basalt set bare en 400 der er
boret op,men den holder ikke voldsomt godt til den øgede belastning i
bunden,hvilket typisk betyder at den går i bunden med defekt
krumtap,krumtaps- eller plejllejer og så er man på den,for det kan
aldrig svare sig at reppe på det så,bliver hundedyrt.Men-men... cyklen
er sådan set,bortset fra det,bare rigtig-rigtig lækker,så så længe
motoren holder er det bare en dejlig cykel
)
Man kan koge det ned til hvilken type man er,om det er noget man bør
binde an med.Er man den nervøse type,der går totalt i baglås ved
motorhaveri og står fuldstændig hjælpeløs - så lad vær med at købe en
VF500.En man derimod klar på at man _kan_ blive nød til at smide en
tyskermotor i på et tidspunkt (de findes til små penge endnu) så kan
det lade sig gøre at få meget cykel til små penge.Her skal så lige
indskydes at en del af dem sættes helt vildt for højt på DBA - de bør
max. koste 25 kkr for et godt eksemplar og ellers mellem 15 og 25.000
afhængig af stand - jeg har iøvrigt selv haft 2,og det er ikke helt
usandsynligt at jeg på et tidspunkt får en igen
.
Udover motoren bør man tjekke op på flg. ved køb af en VF500:
En VF500 i prima stand yder 53-56 hk på baghjulet - glem alt om de 70
Hondareklame-hk
Bagdæmperen er noget hø fra starten og holder ikke ret længe,man kan
ligeså godt skifte til en renoverbar ...
Kaliprene har en tendens til at sætte sig i glidestifterne,en VF500 er
fra starten af i stand til at bremse rigtigt godt,så gør den ikke det
så er der noget galt.
Som en af ganske få cykler kører den faktisk bedre ved at gå en lille
smule op i dækmontering til 120 bag...men ikke mere,130 er for meget.
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://213.237.66.161/