The ultimate motorcycle book - er der noge~
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-12-02 21:15

Jeg har fået subj. tilbudt lidt billigt. Men inden jeg bestiller den ville
jeg lige hører om nogen her kender til bogen og om det er værd at kigge i.

Eller falder man i søvn inden man er nået til side 2. Vinteren skal jo gå
med et eller andet

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : armand

Dato : 05-12-02 00:58

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> Jeg har fået subj. tilbudt lidt billigt. Men inden jeg bestiller den ville
> jeg lige hører om nogen her kender til bogen og om det er værd at kigge i.

Køb den danske "Motorcykelbogen" af Mogens Damkier!
I den står alt af interesse at læse!

Og så er der lige opslagsbibelen: "The encyclopedia of the motorcycle" af
Peter henshaw (Køb på Amazon), der rækker langt længere end denne vinters
finlæsning!

--
Armand.

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 05-12-02 06:23

Armand du svarer jo på så meget her i fritidmotorcykler, så du må da have
megen kendskab til hvad en motorcykel er, og må vel også allerede have bøger
med relation til motorcykler.
Spørgsmålet er hvor avanceret en bog vil du nu have. Jeg købte Mogens
Damkærs for 34 år siden da jeg var helt grøn i emnet men i de efterfølgende
33 år har jeg vel kun slået op i den få gange fordi jeg jo da kendte mere
end det i bogen. En bog som jeg også købte for 34 år siden er
P.Irwins."Tuning for Speed" som jeg da mange gange har slået op i fordi den
er mere teknisk end Damkærs; og i Damkærs er det han skriver om en
knastaksel forkert/gammeldags.
Så spørgsmålet er hvilken type bog - hvilket indhold - du søger.

Mvh. Gert Bo Thorgersen

armand <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-12-02 08:43

Jeg forventer ikke en detaljeret teknisk gennemgang af hver enkelt MC. Men
det er nok svært at råde, der er nok lige så mange meninger som der er
MC'ister.

Jeg tror jeg prøve at købe den, der er jo i det mindste ikke kommet noget
negativt frem om bogen. Så kan jeg jo sende en anmeldelse her i gruppen
senere, hvis nogen skulle have lyst til at høre den.

Fra : armand

Dato : 05-12-02 18:29

GERT BO THORGERSEN <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en
> [...]
> P.Irwins."Tuning for Speed" som jeg da mange gange har slået op i ......
> Så spørgsmålet er hvilken type bog - hvilket indhold - du søger.

Først og fremmest:
Jeg svarede ikke engang på subj. og det har sine årsager derved at jeg ikke
kender den!

Dernæst:
Jeg kender som sådan kun Motorcykelbogen fra min tidlige tid som
motorcyklist, så dér følges vi jo fint ad; men jeg bladrede lidt i den for
et års tid siden, da jeg opdagede at den var revideret med Turingsnydt's
Gunnar Skrydstrup som med-forfatter, og jeg finder stadig at den er
vidtdækkende og fornuftigt forklarende!!

Det kan godt være at du med din viden idag finder den banal; men jeg føler
at det er lidt forkert at underkende det som man sidenhen har tillært sig -
Synes du også
idag at din regnelærer i folkeskolen var latterlig uvidende??
Til trods for forekomsten af emner som jeg idag vil kalde banaliteter,
regner
jeg Motorcykelbogen for den basis som min mc-viden er bygget på - Eftersom
at det jævnligt er sket at jeg her på gruppen er blevet kommenteret med et:
"hvor har
du det dog fra", kunne svaret for den sags skyld netop være " Fra
Motorcykelbogen"!

Ud fra det indsigts-niveau man kan vurdere store dele af gruppens kendte
(den derudover forekommende anonyme læserskare har jo for nyligt vist sig at
være omfattende!) brugere for at have, er en anbefaling af Motorcykelbogen i
mine øjne derfor langtfra et fejlskud :-|
Og derfor passer den tillige ganske godt ind i tråden:
news:arkv4j$m4r$1@news.cybercity.dk !!!

--
Armand.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 05-12-02 13:12

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> wrote in article
> [...]
i.

> Eller falder man i søvn inden man er nået til side 2. Vinteren skal jo gå

Den er fed, jeg lånte den på bib. en gang. Der er også revievs af den på
amazon.com hvor den koster 21$. Det er mest en billedbog, den er f.eks. en
meget fin "coffee table book".
Jeg ville sagtens give 100-150,- for den.

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-12-02 13:23

Jeg prøve den

Fra : Søren Lindholt

Dato : 05-12-02 15:59

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> wrote in article
<asng0u$fbr$1@sunsite.dk>...
> Jeg prøve den

Og skulle du falde i søvn kan du bare sende den til mig.
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-12-02 23:17

LOL

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-12-02 00:37

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> [...]
> Eller falder man i søvn inden man er nået til side 2. Vinteren skal jo gå

Hmm, den har jeg et eller andet sted, husker den som værende god at kigge i,
men den er vist ikke noget der holder ret længe (jeg mener ikke der er specielt
meget tekst og heller ikke specielt mange sider?)

Det er så en del år siden jeg har kigget i den...

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."