Rorpind til ratstying - hvorfor?
Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 23-11-02 17:15

Der er nogle, der laver deres båd om fra rorpindstyring fra ratstyring.

Jeg forstår ikke altid hvorfor - hvis der er tale om en 'one-off' hvor roret
er for tungt, er det nok en god ide, men er der andre fornuftige
begrundelser?

--
- if at first you don't succeed, then skydiving is not for you.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-11-02 20:43

Rasmus Hayseed" <lost_in_denmark@NOSPAM.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
roret
> er for tungt, er det nok en god ide, men er der andre fornuftige

Nogle gør det vel, fordi de mener, at ratstyring ser mere "smart" ud.
Endelig er der en del både, som er balanceret forkert og således er meget
luvgirrige, der har man bevidst kamufleret denne fejl med en ratstyring.

Så er der vel også pladshensyn, en rorpind kan optage meget plads i nogle
cockpit. Sluttelig er det sikkert også noget nemmere, hvis man lige skal
forlade styrringen et øjeblik...

Claus

--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 23-11-02 22:59

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Så er der vel også pladshensyn, en rorpind kan optage meget plads i nogle

Et rat tager rigtig nok mindre plads til søs, men i havnen fylder en rorpind
ingenting.

Men hvorfor tilføje mere mekanik?

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 25-11-02 07:46

> Et rat tager rigtig nok mindre plads til søs, men i havnen fylder en
rorpind
> ingenting.

Hmm.... man kunne da også lave en hydraulisk styring, og så blot have et
lille joystik Det fylder jo hverken i søen eller havnen.... tsk tsk
tsk....

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-11-02 15:11

"Rasmus Hayseed" <lost_in_denmark@NOSPAM.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Et rat tager rigtig nok mindre plads til søs, men i havnen fylder en
> [...]

Der kan vel også være tale om både, hvor rorpinden skal være utrolig lang
for at være til at rykke i uden supermandsdragten på - for at at nævne
vandringen.....

Der er hydraulik og udveksling på sin plads

Claus