Szr660 info
Fra : Pwh

Dato : 22-11-02 17:29

Da jeg stærkt regner med at anskaffe mig en Szr660 Yam til foråret
ville jeg sætte stor pris på at hører fra nogen der har erfaringer med denne
model.
Jeg har prøvet at sidde på en nede hos Ågesen og den så ud til at passe fint
til min fysik.

Mvh Jens

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-11-02 18:39

De kan være svære at starte hvis de har holdt stille længe. Men det kan
afhjælpes med en lille benzinpumpe, og det er der måske allerede monteret på
den du har kig på, da mange har fået det gjort.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Malene Wisborg

Dato : 22-11-02 20:52

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> De kan være svære at starte hvis de har holdt stille længe. Men det kan
> afhjælpes med en lille benzinpumpe, og det er der måske allerede monteret

> den du har kig på, da mange har fået det gjort.

Ting der skal gøres:

Benzinpumpe er et absolut must. Det er som nat og dag. Pumpen fra en XJ 600
passer på. Og så en diode pære i baglygten - ellers ryster den i stykker for
hver 3000 - 6000 km (og altid på det mest ubelejligede tidspunkt). Og så
skal benzinslangerne skiftes. De originale grønne tåler ikke blyfri benzin
!!!!! (Italiensk kvajpanderi). De bliver hårde som sten i løbet af 1 års
tid.

Finurligheder:

Ledningsnettet er også italiensk, dvs. i kraftig regn kan bla. blinklysene
virke lidt sjovt. Den er totalt umulig at aflæse olie på, så man må sjusse
sig lidt frem. Dvs. pinden er nem nok, men den viser aldrig det samme.
Udstødningen er af rustfri stål. Det er som bekendt mere skørt end alm. stål
så vi har haft problemer med revner i ophænget til potten (foresaget af
vibrationer). Efter lidt forsøg frem og tilbage holdt det dog op da vi satte
en stor skive under bolten der holder potten. (da havde vi fået svejset
revnerne et par gange.)

Ellers en ganske sjov cykel. Den er jo ikke noget HK orgie, men HK er ikke
alt. Vi er da glade for vores, især efter at vi har fået rettet ovenstående.
Nu kører den jo bare....

Allan
TRX 850 med kone på SZR 660

Fra : Armand

Dato : 23-11-02 11:52

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
monteret på
> den du har kig på, da mange har fået det gjort.

Der ér monteret bensinpumpe originalt; men det er en vacum-drevet pumpe.
Når modellen har svært ved at får bensin frem ved opstart efter en
stilstandsperiode (á blot et par uger!) hjælper vacuum-pumpen ikke
særligt effektivt til, hvorfor man bør montere en elektrisk bensinpumpe
istedet!

- -
Armand.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 22-11-02 20:21

> [...]
denne
> model.
> Jeg har prøvet at sidde på en nede hos Ågesen og den så ud til at passe

Der ligger en org. værkstedsbog til modellen på min hjemmeside, som du kan
downloade hvis du vil vide lidt mere om den tekniske side af modellen.

Jeg havde lånt SZR660 en 14 dages tid i foråret ved en kammerat, det er en
super MC til hygge ture på de små veje, den er utrolig nem at smide rundt
med samtidigt med at den ligger rimeligt stabilt på vejen.
Mc`en er opbygget med fine stumper, modificeret alu-stel fra en TZR250, gode
italienske affjerdrings komponenter. Vribrationer er der en del af i denne
MC, men de er nogle temmelige grove nogle, så dem tro jeg ikke vil genere
dig.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Armand

Dato : 23-11-02 12:00

D@n Dethlefsen <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en

> ..............det er en super MC til hygge ture på de små veje, den er
utrolig
> nem at smide rundt med ...........

Eftersom at den vejer det samme som min Lillefrø, hænger det jo fint
sammen

- -
Armand.

Fra : Leif & Susanne

Dato : 22-11-02 23:05

"Pwh" skrev
> Da jeg stærkt regner med at anskaffe mig en Szr660 Yam til foråret
> ville jeg sætte stor pris på at hører fra nogen der har erfaringer med
denne
> model.

Hej Jens

Her er lidt fra www.dmcn.dk under forhandler anmeldelser, fra dengang vi
kørte Yamaha SZR 660

Skrevet af: Susanne og Leif Pedersen den 25/10-1998

I marts måned købte vi 2 stk Yamaha SZR 660, hos Mogens Pedersen,

Service ved køb af disse motorcykler, kan vi give karakteren GOD.
Der var jo tale om Extra nedsatte modeller,kun et stk var på lager og vi
bestilte to stk såfremt det kunne skaffes, det var dengang ikke muligt at få
Yamaha Importøren til at sætte tal på, hvor mange der kom til landet til til
denne superpris, men i løbet af få dage ,kunne
vi ånde lettede op, da vi fik bekræftet vor bestilling. Juhu!

Værkstedet må vi desværre give karakteren DÅRLIG

Begge motorcykler blev leveret uden at forlygterne var kontrolleret/justeret
korrekt, hvilket jeg betragter som en alvorlig brist !
Begge motorcykler havde da også fået klasket en nr pl. på. Bare træls at den
vibrerede og dermed larmede når den gnavede på plastbagskærmen, en enkelt
extra skive ved mont. kunne snilt have løst proplemet. En ny motorcykel der
kommer raslende, hvor dumt.

Kontrol af motorolie, igen begge MC her var der for meget på, når man følger
vejledning , ja så var der overfyldt helt op til påfyldnings-prop, ikke den
store mængde, men hvad er det mon at vi har betalt for
Leveringsomkostninger= 1500 kr. ? ?

Spejlmontering: på den ene mc vendte spejlene NEDAD og på den anden OPAD ?
Lige kørt hjem fra forhandlere, ja så manglede der en lukket møtrik på et
spejl.

Første Service 1000 km. Bestilling af tid OK

Men Men efter at have kørt hjem var den gal igen . Den ene MC var utæt for
Olie ?? det kom fra oliefilteret som jo lige var skiftet ???? Nej hvor var
jeg sur ! KONTROL ?
iGEN hvad er det i grunden vi betaler for. Prisen fejlede da intet ca 1250
kr , hvilket er rimeligt hvis de så husker at se motorcyklen efter.

Ved afhentning af mc nr 2 fra service spurgte jeg Peter om de glemte at
justere forlygter når nye mc blev klargjort, han måtte indrømme at firmaet
ikke ejede et lygteapperat.

Værkstedet kan vi desværre kun give karakteren DÅRLIG
De får kun en chance mere, næste eftersyn og er dette ikke ok, ja så kører
vi til en anden Yamaha forhandler.

Venlig hilsen 2 Yamaha SZR 660 MC'ister Susanne og Leif Pedersen

------------------------------

Skrevet af: Susanne og Leif Pedersen den 23/11-1999

23/11-1999

Vurdering af : Mogens Pedersen Motorcykler, Odense.

Sidst jeg skrev, var jeg bestemt ikke tilfreds med værkstedet.
De fik endnu én chance og formåede at rette op på mit indtryk af kvaliteten.
Værkstedet :
Reklamation under garantien på vore Yamaha SZR 660 blev udført i feb/marts
måned.
Ved ankomst til værkstedet med den første mc, en våd dag sidst i februar, da
fik jeg lov at låne værkstedets vaskeplads med højtryksrenser. Det er da god
service. 1000 tak for det.

Begge MC fik udskiftet kølevands-thermometre, pga. for kraftige udsving
under kørsel. Det hjalp og nu kunne temp.aflæses, men sjældent viser den
mere end 50gr., da føleren er placeret i kølerslangen ved påfyldningprop i
kåben ? ?

Vi fik monteret den forlængede bagskærm, som lovgivningen kræver.
Den éne MC havde mange resonans lyde fra kåben, det blev også ordnet
perfekt.
Småting som "gummi-dutter" til sideskjolde blev skiftet på begge MC, da de
var ved at falde af. (dårlig kvalitet.)
Baglygter har det ikke godt med el-forbindelsen, det blev også ordnet, nåh!
ja det var jo en periodisk fejl, så den ene MC nåede kun 800 m væk fra
værkstedet inden det igen var galt. Om igen og denne gang holdt det.

Startproblemer blev ved denne lejlighed påtalt, og mekanikeren gav mig da
også ret i at en Yamaha SZR 660 ikke var den letteste MC at starte.
Nu begynder det at knibe, for det skete der absolut intet ved at påtale.
3 måneder senere da Susanne's MC kommer på værksted pga.skade, da er der
intet sket. Værkstedet har slet ikke talt med Yamaha DK om problemet, men
lover at nu skal man nok undersøge det nærmere.
Der går igen ca.3 måneder, Jo man har virkeligt arbejdet for sagen ikke
sandt !
Yamaha DK melder tilbage, at der ikke er hjælp at hente hos dem.
Jeg er skuffet over ikke at få nogen form for hjælp, fra min
forhandler/værkstedet, der absolut intet foretaget sig for at hjælpe; men
nærmest antyder at Susanne og jeg nok skal have et "kursus" i at starte vore
MC. ( læs evt Touring Nyt nr. 8/99 side 23-24) og bliv overbevist om at det
er et generelt problem.

6000 km Service på min MC blev udført perfekt og gav slet ikke anledning til
minus'er.
Der blev skiftet tankindikator, da den nu havde drillet nok,med tørkørsel
til følge, så nu funkede det perfekt.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ratingen :

Forhandleren / Service-niveauet: Dårligt = 0-33% positivt ; pga. den meget
langsomme behandling af : Startproblemer. / slet ingen løsning.

Værksteds-kvalitet: God = 66-100% positivt : én enkelt periodisk fejl, der
driller, kan ikke retfærdigøre at trække ned til OK.

Generelt : altid god og venlig betjening.

MC-hilsen Leif

ps. Vore Yamaha SZR 660 er skiftet ud til fordel for Aprilia Pegaso 650, da
denne MC meget bedre dækker vort behov.
23/11-99

> Mc hilsen
Leif & Susanne
Aprilia Pegaso 650

Fra : Pwh

Dato : 23-11-02 10:20

"Leif & Susanne" <Aprilia.pegaso650@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kørte Yamaha SZR 660
>
> Skrevet af: Susanne og Leif Pedersen den 25/10-1998

Mange tak for det lange indlæg (jeg havde læst det på dmcn).
Men det var info omkring Mc'en og IKKE en forhandleranmeldelse jeg
efterlyste.
Jeg bor i Kbh. så chanchen for at jeg kommer til at handle med MPH er ikke
stor.
Hvis i gider at skrive lidt (helst meget) om selve Szr'eren ville jeg værer
meget glad.

Mvh Jens

Fra : Leif & Susanne

Dato : 23-11-02 17:35

Jens skrev:
> Mange tak for det lange indlæg (jeg havde læst det på dmcn).
> Men det var info omkring Mc'en jeg efterlyste.

Hej igen Jens, prøv at søge på www.google.com
under Grupper dk.fritid.motorcykel.
Her kan du finde hvad der er skrevet tidligere angående SZR660

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=SZR660&btnG=Google
-s%F8gning&meta=group%3Ddk.fritid.motorcykel

Rigtig god fornøjelse

Mc hilsen
Leif & Susanne
Aprilia Pegaso 650