Konservering af påhængsmotor.
Fra : kr

Dato : 21-11-02 17:39

Hej med jer, jeg vil bare høre om der er nogen der ved hvordan man skyller
en påhængsmotor igennem. Jeg kan låne et par "ørevarmer " til at sætte på
indsugningen og hvad så ? Der skal skylles med ferskvand og jeg vil gerne
tilsætte et eller andet i vandet til at " konservere " med. Og er der ikke
også noget med, at karburatoren skal have et eller andet ?
PS.
Det er en 40 hp. Evinrude, fra først i 90 'erne.

På forhånd tak
kai rasmussen

kat2@mail.tele.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-11-02 03:43

"kr" <kat2@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:arj278

> [...]
> tilsætte et eller andet i vandet til at " konservere " med. Og er der ikke
> også noget med, at karburatoren skal have et eller andet ?

Du kan starte med at skylle kølesystemet med den tilhørende studs og en
vandslange, så systemet er blæst godt igennem. Så skaffer du en tønde, hvor
der er ferksvand iblandet antifrostmiddel. Så lader du motoren kører med det
i ca. fem minutter.

Sluttelig er det en god ide at skifte al olie, smøre udsatte, bevægelige
dele og i øvrigt rense alt snavs, saltvand osv. Vaske evt. hele motoren i
rent vand tilsat autovoks

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 22-11-02 22:25

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "kr" <kat2@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:arj278

Så skaffer du en tønde, hvor
> der er ferksvand iblandet antifrostmiddel.

Hmm... "Antifrostmiddel"... Mon det er et nyt og mere avanceret ord for
kølervæske???? i så fald så kan jeg godt forstå hvad der menes...