Sommertur til Norge
Fra : Henrik Henriksen

Dato : 15-11-02 18:16

Vi påtænker en tur til Norge til sommer i sejlbåd. Nærmere bestemt området
fra Kristansand til Oslo. Er der nogen der kan anbefale et par gode bøger om
kysten. Andre gode råd, links og erfaringer er velkomne.

På forhånd tak

Henrik
henriksen@po.ia.dk

Fra : dykkern

Dato : 15-11-02 20:15

Noen steder du MÅ gå innom er.
Risør
Jomfruland
Svenner
Og selvsakt Drøbak hvor jeg bor og er havnesjef.

Jan

Fra : Jan T Pharo

Dato : 15-11-02 22:18

Fri, 15 Nov 2002 18:16:25 +0100, Henrik Henriksen;
<3dd52be7$0$1578$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>; <dk.fritid.sejlads>:

>Vi påtænker en tur til Norge til sommer i sejlbåd. Nærmere bestemt området
>fra Kristansand til Oslo. Er der nogen der kan anbefale et par gode bøger om
>kysten. Andre gode råd, links og erfaringer er velkomne.

Spesial-søkort: Opplevelseskart Blindleia, 1:25000 (skærgården mellem
Kvåsefjorden og Lillesand).

Den norske los, 2a og 2b.

Smut over til Hvaler (der vi bor) på østsiden på vej nordpå eller sydpå,
omfattende skærgård med mange naturhavne.

Skærgården sydpå fra Hvaler mod Göteborg.

Desværre findes der ikke noget tilsvarende som "Sejlerens" (men det er
måske lige noget for "Sejlerens", efter succesen med tyske østersøhavne
i 2002?). Redningsselskapet (NSSR) udgiver dog en havnebog til sine
medlemmer hvert år (du må da gerne få vores for 2002 engang vi kommer
til DK)

>På forhånd tak

det var da så lidt...

--
/jan
news postings should be followed up in news

Fra : Lars H. Helgesen

Dato : 16-11-02 12:17

"Henrik Henriksen"
> [...]
om
> kysten. Andre gode råd, links og erfaringer er velkomne.

Hei.
Hva med å lese om Dorthe & Hennings Sommerferietur med "Mary" til Norge?
Du finner turen beskrevet på adressen:
http://home6.inet.tele.dk/fynrundt/langtur/dortheoghenning.htm

Lars H.
http://home.no.net/lhh

Fra : Lasse Sørensen

Dato : 16-11-02 18:50

"Henrik Henriksen" <henriksen@po.ia.dk> skrev i melding
> [...]
om
> kysten. Andre gode råd, links og erfaringer er velkomne.

Kan anbefale følgende bøker:

1) Havneguide Oslofjorden
2) Havnebok Sørlandskysten

Begge bøkene finner du her: