fordele og ulæmper ved yamaha yzf 1000 r
Fra : Henrik Eg

Dato : 15-11-02 16:12

over vejer at skifte den gamle RF900r ud med en yamaha yzf 1000 r
(thunderace) nogle der har nogne oplevelser/erfaringer som jeg skal tage med
i valget?

mvh Henrik Eg
Suzuki RF 900 R

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-11-02 17:28

> over vejer at skifte den gamle RF900r ud med en yamaha yzf 1000 r
> (thunderace) nogle der har nogne oplevelser/erfaringer som jeg skal tage
med
> i valget?

Hej Henrik

Se hvad vi skriver i tråden "MC til høje mænd"

I mine øjne er det er en Sports/Touring maskine der hælder mere til sport
end f.eks Blackbird, ZZR1100 og Eye-abuser.

Den går godt i motoren og har kæmpe kræfter. Den er lidt kort oversat i
slutgearingen, hvilket gør tophastigheden "lav" i forhold til
konkurrenterne.

Den har tendens til at bruge olie. Vi har to i klubben. En bruger 1L pr
3-4000km. Den anden bruger 2 dl / 1000km. D.v.s. man skal altid køre med en
duk motorolie i tasken. Det er et KÆMPE minus i mine øjne, men jeg er også
halv-allergisk overfor olieforbrug. Min offroader bruger dog en del

Led på nettet efter tests. Der burde være en masse. Denne model har lige som
alle? andre nye cykler sparsomt smurte lejer. Få smurt
affjedringskomponenterne og kronrørslejerne med det samme. Ellers er de
ødelagt på kort tid. Brug dette som argument til nedslag i prisen ved
brugtkøb

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Bo-gsxR

Dato : 15-11-02 19:51

> over vejer at skifte den gamle RF900r ud med en yamaha yzf 1000 r
> (thunderace) nogle der har nogne oplevelser/erfaringer

sidste år, blev jeg overhalet af sådan en. jeg lå med fuld gas i 3 g.
ca. 140, og ham gutten stod op og havde kun et hjul på vejen...
( kørte dengang vfr750f )
bo-gsxr

Fra : Henrik Eg

Dato : 20-11-02 12:28

det ser ud som at olie problemet er noget man kan komme uden om, jeg
snakkede med en mc mek. i århus. som har et meget godt rygte andgånde olie.
han mente at han hade løsningen... så det håber jeg... ellers pusiget at 3
skulle tage samme emne op...

mvh Henrik
RF900R

Fra : Mads Lund

Dato : 21-11-02 11:47

> [...]
olie.
> han mente at han hade løsningen... så det håber jeg... ellers pusiget at 3

Og hvad er løsningen så ?????

Man kan nemlig ikke postulere sådan noget uden at fortælle det.

Mads Lund
ninja9RT

Fra : Henrik Eg

Dato : 22-11-02 13:56

> olie.
>
> Og hvad er løsningen så ?????

ja det håber jeg at få at vide unden for de næste par uger... han er i gang
med et forsøg med en motor. og har forhåbenlig svaret inden for et par
uger... noget med olie typer, og dens opbyggening. mulig vis noget med at
blande to fabrikater... men det er noget han er ved at undersøge... så jeg
venter spændt. også snart jeg har svar har i..

mvh Henrik Eg
rf 900 r

Fra : Armand

Dato : 23-11-02 11:27

Henrik Eg <pilgrim1@worldonline.dk> skrev i en

> [...]
noget han
> er ved at undersøge... så jeg venter spændt. også snart jeg har svar

Lyder meget omstændeligt, og for mig nærmest utænkeligt :-/
I bund og grund ér det en form for fallit at der skal den slags alkymi
til for at en ny motor ikke bruger olie - Hvorfor kan Yamaha ikke bare
lave motoren så den ikke bruger olie, det kan alle andre og forøvrigt
også Yamaha selv !?

- -
Armand.