Q: vask af sejl
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 03-11-02 17:33

Nu har jeg vasket mit storsejl. Satans til arbejde. Det er kun 16,5 kvm.,
men det kan altså ikke være i badekarret, imodsætning til hvad mange hævder
er en fin ide'.

Jeg lagde en stor presenning ud i carporten, og så kunne jeg skrubbe det
medens det kun var lagt sammen en gang eller to. Noget nemmere, og konen
blev også gladere.

Jeg så på nogle sejllofters hjemmesider, at de også vasker det i hånden. Nu
forstår jeg hvorfor det er hulens dyrt. Rigtig usmart.

Hvorfor pokker er der dog ikke nogen der har opfundet en maskine til at
vaske sejl ?? To store "vaskehalsbørster" der er monteret som en stor
"tøj-stryge-rulle" ville virkelig gøre en enorm forskel. - og til forskel
for mine blandede følelser for at give 80 kr for at få vasket min bil i en
bil-vaske-hal, så tror jeg jeg ville blive rigtig glad for at få lov til at
slippe adskillige hundrede kroner for at suse min sejl igennem sådan en
maskine.

Er der slet ikke en smart "opfinder-type" der har lavet det et eller andet
sted ?? Eller noget andet smart ....

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-02 22:22

> [...]
> maskine.
>
> Er der slet ikke en smart "opfinder-type" der har lavet det et eller andet

Hvor tit vasker du sejl?

Mvh
Allan

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 03-11-02 23:33

Ja, de ville da ikke tage skade af at blive vasket hver efterår. - og det er
en sur tjans hvis man skal bruge 4 * 1 dag (store, genua, fok og spiler).

Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-11-02 13:39

"Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> skrev i en meddelelse

> Ja, de ville da ikke tage skade af at blive vasket hver efterår. - og det
er
> en sur tjans hvis man skal bruge 4 * 1 dag (store, genua, fok og spiler).

Jeg kan ikke lade være med at undre mig over, hvorfor du kan være så længe
om det....

Spileren behøver du vel ikke at skrubbe hvert år, men de andre sejl kan jeg
forstå. Men er du virkelig en hel dag om at skrubbe fokken...(eller fokke
skrubben )

De gange, jeg har vasket sejl, har jeg lagt dem på en græsplæne og så
skrubbet dem med en gulvskrubbe og diverse kemikalier. Flydende skurepulver,
og hvis det er rigtigt slemt, klorin. (aldrig blandet!)

Skøder og tovværk har jeg vasket på møntvask tilsat masser af skyllemiddel.
Så bli'r de dejlig bløde..

Det kan da umuligt tage fire dage.....

Claus

--

*** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ***
*** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ ***

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-11-02 23:40

"Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> skrev i en meddelelse

> Er der slet ikke en smart "opfinder-type" der har lavet det et eller andet
> sted ?? Eller noget andet smart ....

En højtryksrenser påmonteret en terrasse børste. Så er dit sejl som nyt...

Claus

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 04-11-02 07:31

Du lejer da bare en minibus, køre ned til vaskehallen med dit sejl. Lægger
der henover bilen og starter vaskemaskinen. Vender sejlet og køre en gang
til :)

/HHA