Rukka
Fra : Christian Nedergaard

Dato : 01-11-02 11:09

Jeg skal have en ny jakke til mine Rukka Classic bukser. Er der nogen der
kender til forskellen mellem følgende modeller: AirPower, R-3000, og R-Tech
eller har kendskab til de enkelte modeller. Vil alle 3 modeller passe til
lynlåsen på bukserne, eller er der noget jeg skal tage mig i agt for

mvh Christian

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-11-02 12:21

> [...]
til
> lynlåsen på bukserne, eller er der noget jeg skal tage mig i agt for

Jeg er usikker på om Airpower passer. R-tech er jeg ret sikker på (men
den er udgået) og også rimeligt sikker på R-3000. Men ring og spørg
importøren i Kolding (eller en af de danske forhandlere. Ågesen i
hvidovre gør i rukka og der er også en stor geshäft i odense der
tidligere har reklameret for mærket)

Men overvej om du ønsker at lyne dem sammen - Jeg synes der er for
bøvlet.... Jeg har istedet investreret i et par Rukka seler med
rygbeskytter der laver bukserne om til et par overalls. Og så har jeg
jakken "løst" overnover.

Min jakke er en R-tech og Louis have fornyligt tilbud på en tyk fleece
til at erstatte det tynde originale foer. Jeg kommer lige i tvivl om
mine bukser er basic eller classic....

--
/Anders Majland i Rukka bukser, seler/rugbeskytter, jakke og halskrave
/Aprilia Leonardo 150 '98 47Mm - WinterPendlerStile

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-11-02 13:10

> [...]
> bøvlet.... Jeg har istedet investreret i et par Rukka seler med
> rygbeskytter der laver bukserne om til et par overalls. Og så har jeg

Jeg har Rukka R-Tech jakke + bukser og lyner dem altid sammen. Det tager jo
ikke mere end et par sekunder at lyne dem sammen, og så slutter det også
tæt.
Jeg har derudover også seler på bukserne, så de sidder godt.

Jeg har en enkelt gang glemt at lyne dem sammen, men så kunne det også
mærkes når jeg kørte. Så kommer der kold vind ind.

Hvis du ikke lyner bukser+jakke sammen, så er der bagerst på jakken en
strop, man kan trække mellem benene og binde fast foran. Så vil jakken blive
holdt nede, selv om man glider hen over en vej med benene forrest, eller
hvad man ellers kan finde på at spilde tiden med.

> Min jakke er en R-tech og Louis have fornyligt tilbud på en tyk fleece
> til at erstatte det tynde originale foer. Jeg kommer lige i tvivl om
> mine bukser er basic eller classic....

Hvis man ikke lige kører i t-shirt under jakken, så klarer det originale
foer sig fint ned til omkring frysepunktet. Vil man køre vinterkørsel, er
det tykkere foer nok værd at bruge.

> /Anders Majland i Rukka bukser, seler/rugbeskytter, jakke og halskrave

signing off.. Martin Sørensen i Rukka Jakke, Rukka Bukser, Rukka halskrave
og U.F.O. rygbeskytter.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-11-02 14:43

> Jeg har en enkelt gang glemt at lyne dem sammen, men så kunne det også
> mærkes når jeg kørte. Så kommer der kold vind ind.

Det er nok min seler/rygbeskytter kombineret med "lav" hastighed der gør
at der ikke trækker mærkbart for mig. Det er tæer og fingre der først
mærker kulden komme snigende, men efter at jeg købte nogle 3 finger
handsker er det mest tæerne.

> Så vil jakken blive
> holdt nede, selv om man glider hen over en vej med benene forrest,
eller
> hvad man ellers kan finde på at spilde tiden med.

Been there tried that and bought a new Rukka jacket ... Min først model
hed vist C&M eller noget i den dur og holdt rigtigt godt (både mht til
slid og vandtæthed) de første par år indtil jeg tog en kuretur på et
nøglebundt ... (ja jeg ved godt at nøgler ikke hører til i lommerne ...)

> [...]
originale
> foer sig fint ned til omkring frysepunktet. Vil man køre vinterkørsel,

Fleecen er _meget_ varmere end det originale foer og det er virkeligt
godt for komforten her på de kolde efterårsmorgener.

/A

Fra : Denise

Dato : 01-11-02 16:17

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> holdt nede, selv om man glider hen over en vej med benene forrest, eller
> hvad man ellers kan finde på at spilde tiden med.

Hej Martin
Har godt set stroppen, men vidste ikke hvad den skulle bruges til. Den er af
eleastik med velcro på, men binde fast foran i hvad, kan du forklare mig det
???

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-11-02 17:11

> [...]
af
> eleastik med velcro på, men binde fast foran i hvad, kan du forklare mig

Der sidder et øje nederst på jakken foran (på min jakke lige til venstre for
lynlåsen). Stroppen åbnes og pilles af i bag, trækkes gennem benene, igennem
øjet foran, og lukkes igen med velcroen.

Jeg havde jakken et helt år, før jeg opdagede at den var der.
Men ok, jeg har jo heller ikke brug for den, når jeg lyner bukser og jakke
sammen.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Denise

Dato : 01-11-02 17:19

> [...]
>
> Jeg havde jakken et helt år, før jeg opdagede at den var der.
> Men ok, jeg har jo heller ikke brug for den, når jeg lyner bukser og jakke

Hej
Ok, den er fundet, havde også undret mig over hvad det var
Ja, jeg har jo så haft den ½ år før jeg opdagede det, fik det fortalt - så
tak for hjælpen.

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 01-11-02 15:47

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en > Jeg er usikker på om Airpower
passer. R-tech er jeg ret sikker på (men
> den er udgået) og også rimeligt sikker på R-3000.

Jeg tror alle 3 er udgåede modeller. Har du en mening om hvad der er bedst?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-11-02 17:51

> Jeg tror alle 3 er udgåede modeller. Har du en mening om hvad der er
bedst?

Nu er følgende baseret på min si æeh hukomelse.

Airpower er lavet af et materiale der er blødere og mere åndbart end
cordura. Jakken har været rasende dyr som ny. R-tech er i cordura med
kevlar forstærkninger. Dvs gode kendte produkter.
R-3000 kan jeg ikke lige huske, men mener også at det er en cordura
jakke.

Hvor kigger du på dem ?

Jeg tror det kommer mest an på designet og lommer mm.. Min første Rukka
havde en kombination af lynlås og en ubrudt velcro lukning. Det var
hurtigt og nemt. Min R-tech har lynlås og knapper og det er mere bøvlet.
Så hellere en med dobbelt lynlås som de bruger på andre modeller.

Jeg har også lige reklameret over at trykknapperne slider meget på
stoffet ved den af deres kanter der bliver belastet når de åbnes. Dvs at
nu efter et år (og kun ca. 700-1000 åbninger) er stoffet begyndt at
flænse lidt ved den ene kant af tryklåsene. PT er det mest et kosmetisk
problem men jeg tror at de med tiden kan slide sig løse. Men på r-tech
jakken sidder de i en flap hvor det relativt nemt kan repareres - jeg
vil bare gerne have sælger eller Rukka til at gøres det som en
reklamation eller garanti.

--
/Anders Majland Denmark DMCN# 305

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-11-02 21:20

> [...]
> jakken sidder de i en flap hvor det relativt nemt kan repareres - jeg
> vil bare gerne have sælger eller Rukka til at gøres det som en

Min R-Tech jakke er ca. 15 måneder gammel og har nok været taget af/på 2
gange hver dag i gennemsnit. Den har ingen af de symptomer du skriver om.
Stoffet omkring knapperne ser stadig helt pænt ud uden tegn på slid.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-11-02 15:19

> [...]
om.
> Stoffet omkring knapperne ser stadig helt pænt ud uden tegn på slid.

D.d. er der også lige kommet en mail fra forhandleren (som jeg
reklamerede til i email med et vedhæftet billede) - jeg skal bare sende
jakken ind så sørger de for at denbliver fikset. Men jeg har ellers ikke
planlagt at gå i vinterhi så min gamle hullede jakke (asfalteksem) skal
nok holde for nogle uger ... Hmm gad vide om ikke gaffa-tape også kan
bruges til at lappe den med ...

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 04-11-02 08:58

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor kigger du på dem ?
Louis
> Jeg tror det kommer mest an på designet og lommer mm.. Min første Rukka
....snip
Hej Tak for et godt input
mvh Christian