Drosling - gsx-r 750w
Fra : Christian Andreasen

Dato : 01-11-02 00:42

Hej

Jeg er ved at købe en gsx-r 750w '92 der er importeret fra tyskland og den
har kun 100hk.

Er der nogen der ved hvordan/hvor den er droslet? Er det kun vha.
indsnævring af indsugningerne eller evt. noget andet?

Hvad vil det evt. koste at lave den om til fuld effekt?

Venlig hilsen (håber I kan hjælpe)

Christian Andreasen
FZR 1000 Exup (Til salg)

Fra : Armand

Dato : 01-11-02 17:40

Christian Andreasen <chrand@stofanet.dk> skrev i en
> [...]
> Er der nogen der ved hvordan/hvor den er droslet? Er det kun vha.
> indsnævring af indsugningerne eller evt. noget andet?

Metoden til drosling burde være at finde på de tyske papirer !!

> Hvad vil det evt. koste at lave den om til fuld effekt?

Se det afhænger jo om det drejer sig om nogle tappe på karburator-låget,
som man selv kan brække af, eller om der skal et andet sæt knaster til

Jeg tipper lige Morten Dahl, som har haft taget én hjem fra .de - han
ved måske nærmere !?

--
Armand.

Fra : Christian Andreasen

Dato : 01-11-02 18:48

> [...]
>
> Se det afhænger jo om det drejer sig om nogle tappe på karburator-låget,
> som man selv kan brække af, eller om der skal et andet sæt knaster til

Hvis det drejer sig om knasterne kan man vel bare få reprofileret dem der
sidder på, kan man ikke?

Mvh
Christian

Fra : Morten Dahl \(FJERN ~

Dato : 01-11-02 19:10

> Christian Andreasen <chrand@stofanet.dk> skrev i en

> den

Hmm den har med garati kun 98.. (72KW)

> Jeg tipper lige Morten Dahl, som har haft taget én hjem fra .de - han
> ved måske nærmere !?

Den jeg hentede hjem var jo en SRAD model. af indsprøjtningstypen. Men der
består den 72KW begrænsning af nogle meget rrestrektive tragte på spjældne,
samt en anden chip i ECU´n.
Men kunne forestille mig du skal tage et kig i dine (kommende) tragte på
karbs´n og se om de er blokket. På den/de SRAD´s jeg har set, har det været
ca 50% tildækning.

Uden at kunne sige det med sikkerhed, så tvivler jeg på suzuki har været ude
i noget reprofilering af knasterne. de laver altid de letteste løsninger.

-
Morten Dahl

Fra : Jan Meyer

Dato : 01-11-02 21:44

Jeg har set at man i Tyskland kan købe et uddroslingskit netop til en 92
model.
Det består af et komplet sæt karburatorer og en ny cdi boks.

Mvh.Jan

Fra : Sn00py

Dato : 01-11-02 23:07

hej du kan se på karburators reservels nr./ model se hvilken størrelse det
er...jeg har selv liggende et sæt karurator af den drosslet model.. mener
det er 34mm eller 36 mm det er osse en anden luftfilter kasse end den anden
model.. den alm. model har 38mm på...jeg har 3 topstykker liggende 1fra den
droslet model og 2 alm model mener jeg...de er alle næsten splittet ad...

"> Det består af et komplet sæt karburatorer og en ny cdi boks.

Fra : Christian Andreasen

Dato : 02-11-02 02:50

"Sn00py" <(fjern)snoopy@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> droslet model og 2 alm model mener jeg...de er alle næsten splittet ad...

Der skal altså andre karbs. på for at få 118hk.

Men skal der også andet topstykke?

Mvh
Christian

Fra : Christian Andreasen

Dato : 02-11-02 02:57

"Jan Meyer" <janmeyer@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har set at man i Tyskland kan købe et uddroslingskit netop til en 92
> model.
> Det består af et komplet sæt karburatorer og en ny cdi boks.

Har du evt. et link eller et firma navn, så jeg kan tjekke hvad sådan et
uddroslingskit vil koste?

Mvh
Christian