Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3dc18175$0$97665$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Brian Lænø" <brian-la@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> news:3dc153a1$0$5504$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > En Honda CX holder prisen godt.
> > En del koster mere i dag end da de var nye.
>
> Jeps, det er der meget japansk skrammel der gør, CX er langtfra de
eneste!
>
> Når man taler om at "holde værdien", så tænker spørger oftest i
fremtid, og
> ikke i fortid. I bilernes verden kan man fx. sige at Toyota og VW
holder
> værdien godt, primært fordi det er "gennemsnitsbiler" som der er et
stort
> marked for, samtidig med at de typisk holder godt og derfor går mindre
i
> stykker og bliver meget gamle før de skrottes.
Nok snarere fordi de har været markedsledere havd angår nysalg :-/
Nu ligger de lavt på nyslagslisten hvor toppen er overtaget af hhv.
Peugeot og Citröen, hvis brugtpriser af samme grund ikke længere ligner
tidligere tiders værdiløshed
> For motorcykler tegner der sig ikke så klare billeder. Jeg ville fx.
ikke
> satse på at købe en CX nu og regne med at den også i fremtiden vil
"holde
> værdien" - for det gør den næppe.
Minder mig om den lærling ude på arbejde der på sin fars anbefaling
købte en i mine øjne alt for dyr Golf II under argumentet "holder en god
brugtpris" - Knægten står snadsynligvis for at blive den sidste ejer af
dén bil hvorved det argument ikke holder vand :-/
> BMW kan man måske sige holder værdien bedre end gennemsnittet,
Jeg tror at BMW's priser er noget som BMW-ejere bilder sig selv ind. Jeg
har oplevet flere BMW-ejere der, grundet at brugtprisen ikke var som
forventet, brændte inde med deres (R-) model da den skulle have været
udskiftet
> måske også Moto Guzzi?
Ældre italienske motorcykler er omgærdet af en vis del kultstatus,
hvorfor dé holder fantastiske brugtpriser!
Laverda er et fint eksempel herpå: Den 3-cylindrede 1000'er er en ældre
og i grunden temmelig primitiv motorcykel til omkring 70.000,-
--
Armand.