Hvilke MC'er holder deres værdi bedst?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 31-10-02 16:45

HD er kendt for at holde deres værdi godt. Men det holder vel kun i det
omfang at de bliver modificeret?
Hvilke andre MC'er holder deres værdi bedst.

Mvh Thomas

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-10-02 16:49

> Hvilke andre MC'er holder deres værdi bedst.

Hvis alle de GS500 der annonceres til salg bliver solgt til de priser
der står til så er den da et godt bud. Det er ikke ualmindelige at se
snart 10år gamle GS500 annonceret til salg for langt over 30kr.

/A

Fra : Thomas Hjort

Dato : 31-10-02 16:52

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis alle de GS500 der annonceres til salg bliver solgt til de priser
> der står til så er den da et godt bud. Det er ikke ualmindelige at se
> snart 10år gamle GS500 annonceret til salg for langt over 30kr.

:)

Mvh Thomas

Fra : Michael K. S.

Dato : 31-10-02 16:58

On Thu, 31 Oct 2002 16:49:02 +0100, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>Hvis alle de GS500 der annonceres til salg bliver solgt til de priser
>der står til så er den da et godt bud.

Det gør de heller ikke...annoncepriser er sjældent salgspriser.Men
hvad der bedst holder deres værdi er heller ikke altid statisk,det
varierer en del.Nogle modeller holder deres værdi fint,men så skifter
folks smag og så kan de falde relativt meget på kort tid...

>Det er ikke ualmindelige at se
>snart 10år gamle GS500 annonceret til salg for langt over 30kr.

Okay jeg ville da også godt gi' 50 kr. for en,men så absolut heller
ikke mere ).

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-10-02 19:24

Michael K. S. wrote ...
> [...]
> statisk,det varierer en del.Nogle modeller holder deres værdi
> fint,men så skifter folks smag og så kan de falde relativt meget

Som f.eks. SV650. De første år holdt den jo nærmest købsprisen som
brugt.
På det seneste har jeg set indtil flere til mere menneskelige penge.
Måske skulle man...

> Okay jeg ville da også godt gi' 50 kr. for en,men så absolut
> heller ikke mere ).

100 kroner. Men så skal tanken også være fuld

--
Mikkel

Fra : Michael K. S.

Dato : 31-10-02 19:34

On 31 Oct 2002 18:23:32 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Som f.eks. SV650. De første år holdt den jo nærmest købsprisen som
>brugt.

Akkurat og der var støvsuget hos forhandlerne,nu står der en del og
samler støv,populariteten er for nedadgående...

>På det seneste har jeg set indtil flere til mere menneskelige penge.
>Måske skulle man...

Cyklen er jo ikke blevet ringere så det kunne da godt være,en af
ganske få Suzuki'er jeg ville overveje mere end 10 sek..

>100 kroner. Men så skal tanken også være fuld

He-he-heeeeh

Fra : Armand

Dato : 31-10-02 21:40

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> [...]
> Cyklen er jo ikke blevet ringere så det kunne da godt være,en af
> ganske få Suzuki'er jeg ville overveje mere end 10 sek..

Tjaeh :-/
Min krystalkugle forudså SV'erens faste priser for år tilbage
Nu er der dog sket det at den er kommet med justerbar forgaffel og i
sølvmetallic, og som om at det ikke var nok, så kommer den næste år med
et (optisk) modificeret stel (for at slå et fællesskab med TL/SV
1000'eren
an?). Den sølvgrå er til overflod prismæssigt på højde med den forrige
årgang hvor prislejet for den nye endnu ikke er kendt; men mon ikke at
det er så tilpas højt at 70.000,- viser sig at være en bærende pris
fremover - CBR 600'eren har f.eks. også holdt sine brugtpriser til dato
netop p.g.a. de nye modellers mer-priser :-/

Only time will show!

--
Armand.
(der ikke kan anbefale folk at købe ny model - D.B.A. bliver helt

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-11-02 12:09

Kkr - selvf

/A

Fra : Armand

Dato : 31-10-02 21:39

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:aprjfj$43n$2@sunsite.dk...

> Hvis alle de GS500 der annonceres til salg bliver solgt til de priser
> der står til så er den da et godt bud. Det er ikke ualmindelige at se
> snart 10år gamle GS500 annonceret til salg for langt over 30kr.

Aprospos:
Reinhardt holder udsalg, og har udvalgte GS500'ere til 50.000,- kr!

--
Armand.

Fra : wheeler

Dato : 01-11-02 00:02

> [...]
>
> Aprospos:
> Reinhardt holder udsalg, og har udvalgte GS500'ere til 50.000,- kr!

Jeg har lige haft een på hånden til 38K dvs reelt 35 K

fra 04.2001 kørt 5 K - alle service O.

Står som ny!

(vistnok rød)

Men for helvede - selv den den pris skal man ikke købe mhp. at lave en
hurtig skilling (markedet drukner i dem) - men som personligt køb - fin
cykel!>

Wheeler

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-11-02 12:15

> Jeg har lige haft een på hånden til 38K dvs reelt 35 K
> fra 04.2001 kørt 5 K - alle service O.

Hmm jeg må hellere få mig taget sammen og få prøvekørt en GS500 (m.
kåbe) for at se om jeg kan holde til kørestillingen.... til lidt
"bæltkrydseri"

Hvis der er en herinde med en GS500 med kåbe der ikke er gået i hi kunne
vi måske finde ud af noget med en 1/2 dags leje/lån ? (Jeg skal _ikke_
ud og køre ræs, og prøve maskinens eller mine grænser - blot finde ud af
om mit kadaver passer på sådan en under realistiske forhold)

--
/Anders Majland Denmark DMCN# 305
/Aprilia Leonardo 150 '98 47Mm - WinterPendlerStile

Fra : Mads Lund

Dato : 01-11-02 14:45

> [...]
> ud og køre ræs, og prøve maskinens eller mine grænser - blot finde ud af
> om mit kadaver passer på sådan en under realistiske forhold)

Hmm, det var en skam det ikke er omvendt. For jeg har en GS500 uden kåbe,
der ikke er kommet i hi. Og hvis du skal låne den, skal det være for at køre
noget ræs og kæmpe mod måde egne og maskinens grænser. Og du vil helt
sikkert finde udaf at den ikke passer til nogens kadaver

Se den på www.motorfun.dk under racerapport fra Gandrup 2002, i klassen
500sport

Mads Lund
Motortosser har det sjovere

Fra : Asger Steffensen

Dato : 01-11-02 17:26

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget ræs og kæmpe mod måde egne og maskinens grænser. Og du vil helt
> sikkert finde udaf at den ikke passer til nogens kadaver

Hvor er det dog desværre alt for sjældent man ser folk tilbyde at udlåne sin
kværn til slige ædle formål. Boede jeg dog bare nærheden af Nordjylland
skulle jeg med glæde prygle såvel din maskinen som mit knap 2 meter lange
kadaver med den...

> Mads Lund
> Motortosser har det sjovere
Hmm, det slogan minder om et eller andet ... - er der også nonget med at
"Blondes prefer Motortosser"?

Asger
ZX-10

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-11-02 17:46

Asger Steffensen wrote ...

> "Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse

> Hmm, det slogan minder om et eller andet ... - er der også
> nonget med at "Blondes prefer Motortosser"?

*LOL* Du er tættere på sandheden end du tror

Hvad enten det kan tilskrives tilfælde eller (u)held er der ihvertfald
basis for en uvidenskabelig undersøgelse.

--
Mikkel
motortosse.dk

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-11-02 17:55

Ja jeg må squ snart hellere kigge forbi - Nu er jeg jo flyttet til det
jyske men bruger alt fritiden på at renovere "ejendommen". Men denne
weekend skal der lige klares 2x30års føsda.

> [...]
Nordjylland
> skulle jeg med glæde prygle såvel din maskinen som mit knap 2 meter

Yep jeg kunne også tænke mig at prøve kræfter med den efter at have hørt
så meget om den her i gruppen - Det vil helt sikkert blive noget for
tilskuerne ...

/A

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-11-02 18:30

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> Ja jeg må squ snart hellere kigge forbi - Nu er jeg jo flyttet til det
> jyske men bruger alt fritiden på at renovere "ejendommen". Men denne
> weekend skal der lige klares 2x30års føsda.

...og næste weekend skal du vel til Fredericia, ikke?

> Yep jeg kunne også tænke mig at prøve kræfter med den efter at have hørt
> så meget om den her i gruppen - Det vil helt sikkert blive noget for
> tilskuerne ...

Uden tvivl Var det ikke Per P der også lavede lidt af et stunt på den
under en prøvetur?

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Thomas Hjort

Dato : 01-11-02 22:57

> [...]
> jyske men bruger alt fritiden på at renovere "ejendommen". Men denne
> weekend skal der lige klares 2x30års føsda.

Pas på dem! Man kan gerne gå hen at blive lidt småstiv til 60/2 fester (har
selv lige holdt :))

Mvh Thomas

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-11-02 15:59

> Pas på dem! Man kan gerne gå hen at blive lidt småstiv til 60/2 fester
(har
> selv lige holdt :))

Ja og jeg kan squ inte drikke som da jeg var 18 mere. Dvs det kan jeg
godt men restitueringen tager noget længere tid og går ikke stærkere af
en lille knægt der _vil_ have fars opmærksomhed ... Men her mandag er
jeg ved at være på dupperne igen ...

/A

Fra : Thomas Hjort

Dato : 05-11-02 18:20

> [...]
> godt men restitueringen tager noget længere tid og går ikke stærkere af
> en lille knægt der _vil_ have fars opmærksomhed ... Men her mandag er

Et sikkert alderstegn at tømmermændene begynder at vare 3 dage i stedet for
1 :) !

Mvh Thomas

Fra : Armand

Dato : 05-11-02 23:16

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en

> Et sikkert alderstegn at tømmermændene begynder at vare 3 dage i
stedet for
> 1 :) !

- - - - - og ikke kun sidder i hovedet; men derim od i hele kroppen af
en !

--
Armand.
(tilsyneladende gammel)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-11-02 08:56

> - - - - - og ikke kun sidder i hovedet; men derim od i hele kroppen af
> en !
> Armand - (tilsyneladende gammel)

Yep

--
Anders (Tilsyneladende også gammel omend ikke så gammel som Armand

Fra : Armand

Dato : 01-11-02 16:55

wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> Men for helvede - selv den den pris skal man ikke købe mhp. at lave en
> hurtig skilling (markedet drukner i dem) - men som personligt køb -

Hvis ikke den var så ny, ville jeg hurtigt vurdere omkring hvor lidt
15.000,- i merpris for en ny egentlig er!

--
Armand.

Fra : Brian Lænø

Dato : 31-10-02 17:02

"Thomas Hjort" skrev
> HD er kendt for at holde deres værdi godt. Men det holder vel kun i det
> omfang at de bliver modificeret?
> Hvilke andre MC'er holder deres værdi bedst.
>
> Mvh Thomas

En Honda CX holder prisen godt.
En del koster mere i dag end da de var nye.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-10-02 19:51

"Brian Lænø" <brian-la@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> En Honda CX holder prisen godt.
> En del koster mere i dag end da de var nye.

Jeps, det er der meget japansk skrammel der gør, CX er langtfra de eneste!

Når man taler om at "holde værdien", så tænker spørger oftest i fremtid, og
ikke i fortid. I bilernes verden kan man fx. sige at Toyota og VW holder
værdien godt, primært fordi det er "gennemsnitsbiler" som der er et stort
marked for, samtidig med at de typisk holder godt og derfor går mindre i
stykker og bliver meget gamle før de skrottes.

For motorcykler tegner der sig ikke så klare billeder. Jeg ville fx. ikke
satse på at købe en CX nu og regne med at den også i fremtiden vil "holde
værdien" - for det gør den næppe.
BMW kan man måske sige holder værdien bedre end gennemsnittet, og måske også
Moto Guzzi? HD holder også generelt værdien godt, ikke kun fordi de typisk
renoveres og opgraderes i deres levetid, men også fordi det er så let og
billigt at total-renovere dem.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 31-10-02 22:13

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> [...]
> marked for, samtidig med at de typisk holder godt og derfor går mindre
> stykker og bliver meget gamle før de skrottes.

Nok snarere fordi de har været markedsledere havd angår nysalg :-/
Nu ligger de lavt på nyslagslisten hvor toppen er overtaget af hhv.
Peugeot og Citröen, hvis brugtpriser af samme grund ikke længere ligner
tidligere tiders værdiløshed

> [...]
ikke
> satse på at købe en CX nu og regne med at den også i fremtiden vil

Minder mig om den lærling ude på arbejde der på sin fars anbefaling
købte en i mine øjne alt for dyr Golf II under argumentet "holder en god
brugtpris" - Knægten står snadsynligvis for at blive den sidste ejer af
dén bil hvorved det argument ikke holder vand :-/

> BMW kan man måske sige holder værdien bedre end gennemsnittet,

Jeg tror at BMW's priser er noget som BMW-ejere bilder sig selv ind. Jeg
har oplevet flere BMW-ejere der, grundet at brugtprisen ikke var som
forventet, brændte inde med deres (R-) model da den skulle have været
udskiftet

> måske også Moto Guzzi?

Ældre italienske motorcykler er omgærdet af en vis del kultstatus,
hvorfor dé holder fantastiske brugtpriser!
Laverda er et fint eksempel herpå: Den 3-cylindrede 1000'er er en ældre
og i grunden temmelig primitiv motorcykel til omkring 70.000,-

--
Armand.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 02-11-02 01:26

"Brian Lænø" <brian-la@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> En Honda CX holder prisen godt.
> En del koster mere i dag end da de var nye.

Jep, jeg har netop købt en 500-standard fra '83 i fin stand til 25 Kkr.
Nypris var ifølge mc-revyen 36.900,-

--

mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og

Fra : Jens Jessen

Dato : 31-10-02 17:11

Nimbus. Koster mere end 25 gange det den kostede fra ny. Og så kører den
bare.

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 31-10-02 17:22

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aprj64$lhn$1@news.cybercity.dk...
> HD er kendt for at holde deres værdi godt. Men det holder vel kun i det
> omfang at de bliver modificeret?
> Hvilke andre MC'er holder deres værdi bedst.
>
> Mvh Thomas

BMW

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 31-10-02 19:31

"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> wrote in message

> Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:aprj64$lhn$1@news.cybercity.dk...

> BMW

Harley´er bliver i al fald handlet til en pris der overstiger dens egentlige
brugsværdi, så mon ikke det er den mest udbredte MC der holder prisen!!!

Per Milborg Pedersen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 31-10-02 19:52

Per Milborg Pedersen wrote:

> Harley´er bliver i al fald handlet til en pris der overstiger dens egentlige
> brugsværdi, så mon ikke det er den mest udbredte MC der holder prisen!!!

Er brugtværdi=brugsværdi ?.

Ib Jakobsen

Fra : Hekto

Dato : 31-10-02 19:33

In article <aprj64$lhn$1@news.cybercity.dk>, dsl54291@vip.cybercity.dk
says...
> HD er kendt for at holde deres værdi godt. Men det holder vel kun i det
> omfang at de bliver modificeret?
> Hvilke andre MC'er holder deres værdi bedst.
>
> Mvh Thomas

En velholdt MC, i pæn originallak, holder ihvertfald prisen bedre end en
opboret, portet version, med her-kommer-jeg-striber og 12 x klarlak, fra
Ærlige Bent's Autolakering.
--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 31-10-02 19:59

Hekto wrote:

> opboret, portet version, med her-kommer-jeg-striber og 12 x klarlak, fra
> Ærlige Bent's Autolakering.

Hva' faen, maler han også motorcykler. Jeg troede kun han solgte brugt BMW på
Godthåbsvej.

http://home13.inet.tele.dk/as-bike/

Ib Jakobsen

Fra : Gundersen