Vinterkørsel - fryser fingrene
Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 30-10-02 15:49

Hej med jer.

Jeg kører MC hele året - og jeg fryser fingrene.

Jeg har prøvet med håndbeskyttere som på en off-roader - men det hjælper
ikke helt supert.

For tiden kører jeg med læderhandker og overtræksluffer udover - det holder
rimelig varmen, mej jeg har ikke så stor bevægelighed.

Jeg har overvejet at prøve:
Varme i håndtagene eller
Styrmuffer i neopren

Hvad gør I andre ? - gode forslag søges

Hilsen

Bo Stilling Christiansen
XJ600, DT250MX

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 30-10-02 15:53

> [...]
holder
> rimelig varmen, mej jeg har ikke så stor bevægelighed.

Tja - jeg kører med nogle dobbeltlags læderhandsker. Det er langtfra
perfekt, men bare fordi ens fingre bliver lidt rigeligt kolde, kan man jo
sagtens køre

*pain is temporary*

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 30-10-02 15:56

> *pain is temporary*

Og i tillæg til mit eget indlæg vil jeg lige indskyde følgende: hvis resten
af kroppen er rimelig varm, betyder lidt kolde fingre ikke nær så meget.
Desuden holder fingrene bedre varmen, hvis resten af kroppen har det fint -
egen observation

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-10-02 16:34

Det hjælper meget - har jeg hørt.

De behøver vel ikke være i neopren. De eneste jeg har set har været i
noget pvc-agtigt med foer. Men hvis du har et link til nogle i neopren
hører jeg da gerne.

Jeg kører selv med 3-finger handsker fra Hein Gericke (50 euro) og de er
rigtigt lækre og varme.

--
/Anders Majland Denmark DMCN# 305
/Aprilia Leonardo 150 '98 48Mm - WinterPendlerStile

Fra : Glavind

Dato : 30-10-02 23:52

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tja - jeg kører med nogle dobbeltlags læderhandsker. Det er langtfra
> perfekt, men bare fordi ens fingre bliver lidt rigeligt kolde, kan man jo

Hej Henrik og resten af gruppen.

Pain er bestemt ikke temporary. I mine unge dage kørte jeg hele året, først
på knallert og sidenhen på mc. Kørte min. 50 km om dagen (boede på landet
hos min forældre). Om der var 10 graders frost eller om det var regn og slud
så skulle jeg køre. Har banket mine forældre op om natten fordi jeg ikke
kunne få fat på metalsnippen i lynlåsen for at få nøglen frem, så stive var
min fingre. Idag er jeg 47 år og hvergang det er lidt koldt har jeg ondt i
alle mine fingerled. Jeg er sikker på at dette skyldes de mange timers kulde
hænderne fik dengang.
Så kære venner, klæd jeg godt på.
Tænk ikke smart , men praktisk

M.v.h.
Glavind
BSA Lightning
BSA Rocket.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-10-02 16:08

> Jeg kører MC hele året - og jeg fryser fingrene.
> Jeg har overvejet at prøve:
> Varme i håndtagene eller
> Styrmuffer i neopren
> Hvad gør I andre ? - gode forslag søges

Jeg kender et par stykker der kører med varme i håndtagene, og de siger at
det virker helt fantastisk. Det skulle ikke være noget problem at køre i
minusgrader, selv om man skal på en lidt længere tur.

Sidste eller forrige uge havde Louis faktisk tilbud på håndtag m. varme til
20 Euro (mener jeg). Det kan ske, at de stadig er nedsat, men de er ikke
længere 'Produkt der Woche'.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 30-10-02 20:20

> [...]
til
> 20 Euro (mener jeg). Det kan ske, at de stadig er nedsat, men de er ikke

Hvad hulen hedder varmehåndtag på Tysk!! Jeg kan ikke finde dem.

MVH Anders Area51 12 mdr. om året og blå fingre!!

Fra : Michael K. S.

Dato : 30-10-02 20:27

On Wed, 30 Oct 2002 20:20:04 +0100, "Anders Sune Jensen"
<lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> wrote:

>Hvad hulen hedder varmehåndtag på Tysk!! Jeg kan ikke finde dem.

Heizgriff(e).

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Jacob

Dato : 31-10-02 07:46

Varme i hansker, se her http://www.motocom.dk/Default.asp?Action=Details&Item=72
og http://www.motocom.dk/Default.asp?Action=Details&Item=71
Det virker .........

Fra : Jakob Barfod

Dato : 05-11-02 13:05

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> wrote in message
> Sidste eller forrige uge havde Louis faktisk tilbud på håndtag m. varme
til
> 20 Euro (mener jeg). Det kan ske, at de stadig er nedsat, men de er ikke
> længere 'Produkt der Woche'.

Læs også anmeldelserne på dmcn:

http://www.dmcn.dk/tmakro/SeAnmeldelser.asp?ID=20 ,
http://www.dmcn.dk/tmakro/SeAnmeldelser.asp?ID=19 og
http://www.dmcn.dk/tmakro/SeAnmeldelser.asp?ID=17

--
Jakob
GSX750F

Fra : Bjørn S

Dato : 30-10-02 16:24

"Bo Stilling Christiansen" <bocFJERN@MIGsonofon.dk> wrote in message
> Hej med jer.
>
> Jeg kører MC hele året - og jeg fryser fingrene.

Hej,
- og jeg har lige staldet op... suk, ser med længsel på de cykler jeg møder
til og fra arbejde...
Tilbage til dit spørgsmål. Varmehåndtag er nævnt, men jeg leste en lignende
post inde på NAM (no.alt.motorsykkel ) , hvor nogen mente oversiden af
hånden stadig var lige lovlig kold, men at løsningen var nogle handsker
eller luffer med indebygget varme i. Der blev henvist til en netbutik i
Sverige, men har hverken den adresse, eller den orginale post, men du kan jo
forsøge at spørge over hos NAM. Mener prisen var rundt 1600,- - ja, en drøj
pris, men så er det vel også spørgsmål om komfort. Der fandtes også såler
til støvlene med innebygget varmelegeme. Varme fødder er alfa og omega.

/Bjørn

Fra : Bjørn S

Dato : 30-10-02 16:34

"Bjørn S" <bjosko@NOSPAMyahoo.com> wrote in message

> post inde på NAM (no.alt.motorsykkel ) , hvor nogen mente oversiden af
Sorry, no.alt.motorsykler var den rigtige NG - men det har nok kloge hoveder
allerede fundet ud af

/Bjørn

Fra : Per Svein Moland

Dato : 31-10-02 09:37

www.touring.se har elektriske hansker.

--
\ Per Svein Moland
__ o)\\ Vestnes MC Klubb

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-10-02 17:14

Held laver nogle handsker med el-varme i. Jeg ved der også findes nogen med
en eller anden væske, hvor man vist bare slår på handsken og så begynder det
at varme, men hvor længe det holder og hvad det koster ved jeg ikke.

Jeg kørte selv sidste vinter og brugte 3-finger handsker. Luffer er sikkert
endnu bedre hvis du kan køre med dem.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Buck

Dato : 30-10-02 18:08

Jeg har monteret varmehåndtag på begge mine cykler, og det er virkelig guld
værd!

Man skal ikke forvente at fingrene bliver gennemvarme af at køre med varme i
håndtagene, men du kender den måde fingrene kan "dunke" på når man har kørt
en tur i kold luft.
Denne "dunken" er væk med varmehåndtag!
Jeg har et par tykke Dané handsker, men jeg fryser alligevel en lille smule
på "ydersiden" af fingrene selvom jeg kører med varmehåndtag, og jeg har
derfor overvejet et par tykke gummi-overtræks regnluffer bare for at ta lidt
af vinden.

Styrluffer er jeg skeptisk overfor, da jeg er bange for ikke at have samme
kontrol over knapperne.
(Kan du huske hvor alle knapper til lys m.m. sidder uden at kigge?)

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : lape82@hotmail.com

Dato : 31-10-02 22:02

"Buck" <buck@sol.dk> wrote in message news:<3dc0113f$0$34789$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> kontrol over knapperne.
> (Kan du huske hvor alle knapper til lys m.m. sidder uden at kigge?)

Jeg overvejede i lang tid selv at købe et par varmehåndtag, men da jeg
er på SU så syntes jeg at 800 kr var mange penge. Så jeg gennemsøgte
nettet for oplysninger, og fant frem til at det ikke er umuligt at
lave hele skittet selv. Gå ind på
http://home9.inet.tele.dk/michulla/z1/page3.html der er en mand som
gerne sender nogle meget detaljeret oplysninger omkring hvordan man
laver varmehåndtag. Hans metode har jeg dog viderudviklet således at
man overhovedet ikke kan se varmehåndtagene. Da kantaltråden på mit
system ligger under det eksisterende gummig håndtag som sidder på
styret. Det tager noget tid at lave men jeg tror at det hele kostede
mig omkring 100 kr så det er da en besparelse hvis man ikke regner
tiden for noget..
Lasse xs 400

Fra : Buck

Dato : 01-11-02 15:48

For tre uger siden købte jeg et sæt varmehåndtag "Saito" til 34 Euro (ca.
270,- dkr.)
Og jeg hørte nogen der nævnte priser helt ned til 20 Euro....

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Jakob Barfod

Dato : 05-11-02 13:07

"Buck" <buck@sol.dk> wrote in message
> Jeg har monteret varmehåndtag på begge mine cykler, og det er virkelig
guld
> værd!

Smider du ikke en anmeldelse på dmcn?

(http://www.dmcn.dk/tmakro/#vejledning)

--
Jakob
GSX750F

Fra : Buck

Dato : 05-11-02 15:03

http://www.dmcn.dk/tmakro/SeAnmeldelser.asp?ID=17

den har været der siden 7/5-02

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Jakob Barfod

Dato : 05-11-02 15:07

> http://www.dmcn.dk/tmakro/SeAnmeldelser.asp?ID=17
>
> den har været der siden 7/5-02

Doh! Det burde jeg jo have set!

--
Jakob
GSX750F

Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 30-10-02 22:59

"Bo Stilling Christiansen" skrev i en meddelelse
> Jeg kører MC hele året - og jeg fryser fingrene..........

...............> Jeg har overvejet at prøve:
> Varme i håndtagene eller
> Styrmuffer i neopren
>
> Hvad gør I andre ? - gode forslag søges

Hej Bo

Jeg har i 2 vintre kørt med varme i håndtagene på BMW K1100 og de kan enten
stilles på "varm" eller "grill". Det virker rigtig godt, men det er svært at
undgå at blive kold på ydersiden og svede "indvendigt". Min erfaring er, at
sørge for at motionere fingrene jævnligt - dvs. få blodomløbet i gang på en
eller anden måde.

Mvh.
Jacob

Fra : RpR

Dato : 31-10-02 00:07

http://www.motocom.dk/Default.asp?Action=Details&Item=72

Et par handker med indbygget varme

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-10-02 00:03

RpR wrote:

> http://www.motocom.dk/Default.asp?Action=Details&Item=72
>
> Et par handker med indbygget varme

1549,-... vanvittigt...
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Bjørn S

Dato : 31-10-02 00:28

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> 1549,-... vanvittigt...

Tjah, hvor meget er dine fingre værdt ?
I forhold til hvad du har givet for dine støvler f.eks ? Hvad vil du helst
ha vondt i når du fylder 50, og det er minusgrader udenfor ?
For 20 år og mere siden fandtes der også motorcyklister. Den gang fandtes
ikke det tøj vi har i dag, med beskyttelse og varmeisolering på knær, albuer
og skuldre.
Mange af disse MC'ister er stærkt plaget af gigt i dag.

Ikke fordi jeg vil starte en hysterisk må ha diskution, men man skal lære at
lytte til kroppens signaler. Man lærer det tit først når det er for sent !

/Bjørn

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-10-02 10:11

Bjørn S wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> Tjah, hvor meget er dine fingre værdt ?

Nåeh, det var egentlig ikke sådan ment, jeg synes bare at kunne huske at
jeg havde set nogle væsentligt billigere varmeluffer. Jeg overreagerede
vist bare lidt

> Ikke fordi jeg vil starte en hysterisk må ha diskution, men man skal lære
> at lytte til kroppens signaler. Man lærer det tit først når det er for
> sent !

Helt enig. Men derfor skal man jo stadig ikke betale overpris
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-10-02 10:25

> Nåeh, det var egentlig ikke sådan ment, jeg synes bare at kunne huske at
> jeg havde set nogle væsentligt billigere varmeluffer. Jeg overreagerede
> vist bare lidt

Det ser også ud til at være handsker i en ret god kvalitet. Cordura med
læder på slidfladerne og GoreTex membran. Sådan nogle handsker er normalt
ikke specielt billige.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Glavind

Dato : 31-10-02 20:07

"Bjørn S" <bjosko@NOSPAMyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> lytte til kroppens signaler. Man lærer det tit først når det er for sent !

Enig, se mit indlæg lidt længere oppe.
Hilsen Glavind

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 04-11-02 09:26

On Thu, 31 Oct 2002 20:07:16 +0100, "Glavind" <Glavind@tdcadsl.dk>
wrote:

>Enig, se mit indlæg lidt længere oppe.

Fornuftigt indlæg. Det kan som regel godt betale sig at lytte til
"gamle hunde" i faget

Med venlig hilsen / With best regards
Martin L. Johansen

Fra : Jens Rafaelsen

Dato : 31-10-02 09:53

"Bo Stilling Christiansen" <bocFJERN@MIGsonofon.dk> wrote in message
> Hej med jer.
>
> Jeg kører MC hele året - og jeg fryser fingrene.

Jeg har lige fået en mail fra www.louis.de med forskellige tilbud. Hvis du
går ind på http://www.louis.de/newsletter.php?topic=beihefter&cp=62 og ser
på side 6, finder du varmegreb til 19,95 ?. Det er da værd at overveje.

mvh
Jens Rafaelsen
GSX600F
DT175

Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 31-10-02 12:53

> [...]
ser
> på side 6, finder du varmegreb til 19,95 ?. Det er da værd at overveje.

Det er en helt OK pris. Sådan et par køber jeg MEN hvilken størrelse
bruger man på en Yamaha XJ600, der står de fås

"Lieferbar für 22mm- und für zöllige Lenker."

Hilsen

Bo Christiansen
XJ600, DT250

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 31-10-02 17:46

> Hvilken størrelse bruger man på en Yamaha XJ600?
> "Lieferbar für 22mm- und für zöllige Lenker."
> Bo Christiansen
> XJ600, DT250

Hej Bo

Ikke for at være næsvis, men hvad med selv at kigge på din mc? Hvis du skal
have et bud, så tror jeg det er 22mm, men mål da selv efter.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 01-11-02 10:03

Jens Jacob Bager Jensen <bager1(--fjern--)@get2net.dk> wrote in article
<vzdw9.1261$741.2118@news.get2net.dk>...

> [...]
skal
> have et bud, så tror jeg det er 22mm, men mål da selv efter.

Hej Jens.

Du er skam ikke næsvis !. Det er nok bare mig, der er overforsigtig. Jeg
har faktisk målt efter - inden mit indlæg, og det skulle jeg måske have
skrevet.

Styret måler 22 mm i diameter, så det tyder jo på, at det er det jeg skal
have fat i. MEN min usikkerhed går på, at gashåndtaget jo sidder på en
rulle udover selve styret, og da jeg aldrig har set sådan et varme-sæt, så
ved jeg ikke, om det automatisk tager højde for det - eller det indeholder
en helt ny gasrulle.

Men dit indlæg har alligevel hjulpet mig, for det har bekræftet mig i at
andre blot måler diameteren på styret og bruger det som mål - og så er det
nok ågså sådan at Louis gør det.

Jeg bestiller et 22 mm.

Du skrev jo tidligere et par gode råd til mig inden mit køb af XJ600. Tak
for dem. Jeg læste også din anmeldelse på www.dmcn.dk. Jeg er stadig super
tilfreds med maskinen.

Hilsen Bo

Fra : Charlotte Grosen

Dato : 31-10-02 15:35

Jeg har været meget glad for de Oxford-varme-greb, jeg monterede på min mc i
99' (har ikke kørt med vinter handsker siden) Og jo jeg er en af dem som
fryser meget, så jeg har ofte også på en kold regn-våd "sommerdag" haft gang i
varmehåndtagene.
Prima løsning synes jeg, dog er grebene på min cykel ved at se lidt ned
smeltet ud. *G*
Da jeg i sin tid også efterlyste varme greb her i gruppen, sendte Kai
Harrekilde mig nogle link til et svensk firma som foruden varme-handsker også
havde jakker og hjelme med varme i!
Måske vi kan råbe Kai op og få ham til at finde linkene frem igen?

Charlotte
CBR 600 F2+F4

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-10-02 16:46

> Måske vi kan råbe Kai op og få ham til at finde linkene frem igen?
www.touring.se har det vist stadig på programmet

(Jeg købte min første mc jakke der uden problemer og har hvert år siden
fået deres katalog)

/A