Spørgsmål ang. Scottoiler :-/
Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 30-10-02 15:28

Hej NG.

Min Scottoiler er begyndt at drille mig lidt, den står og tømmer de sidste
10-15 cm af slangen !, og det går faktisk ret hurtigt 3-4 dråber pr. minut.

Da jeg monterede den i foråret, lavede jeg en lille hestesko formet
"lykke",( der vender opad) helt nede ved tandhjulet/hjulakslen, så jeg havde
lidt slange at afkorte af, hvis man skulle være uheldig at få ødelagt
slange/drypspidsen,og den kan faktisk tømme slangen på den forkerte side af
"hesteskoen", så den skal "suge" olien opad ! ?

Jeg har lige brugt en lille times tid på at fejlfinde, men har ikke fundet
nogen fejl, skar et frisk 45 graders(*) snit på slut stykket lige ved
tandhjulet/kæden, da det havde kørt opad/af tandhjulet og nærmest var blevet
slidt spidst, men det har ikke hjulpet.

Er der nogen der har været ude for det samme, eller har en ide til, hvorfor
at den lige pludseligt er begyndt på slige narrestreger,
så vil jeg være lutter øre

PS.(*) Hvordan skriver man grad tegnet, altså den lille "bolle" !! ?

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : peterl

Dato : 30-10-02 16:24

Jeg har haft et problem der måske ligner dit, på min CBR900.
Jeg oplevede et par gange, at jeg efter en tur, hvor motoren blev meget
varm, kunne komme igen næste dag og finde en ordentlig sø af
(scottoiler)olie ved baghjulet. Jeg troede oprindeligt at det var fordi
luften i motoren, der var meget varm, trak sig sammen når den blev kold, og
skabte et undertryk, der fik olien til at blive hældt ud, når den stod og
kølede af (jeg har ikke ret meget forstand på hvad der foregår i selve
systemet, må jeg blankt indrømme). Min mekaniker rystede dog på hovedet af
min teori, men kunne heller ikke give anden forklaring end at scottoileren
var noget lort. Jeg var dog ikke helt enig. (Sådan en oliesø forsvinder
forøvrigt ikke af sig selv, specielt ikke når det ikke regner i to
måneder!!!)
Jeg har dog ikke oplevet det mere end to eller tre gange og det har ikke
været noget problem her i de koldere måneder. Jeg aner ikke hvad det
skyldtes, så jeg vil også gerne blive klogere.
Jeg kan forøvrigt lige tilføje at jeg også har en XJ600S med scottoiler, og
den har aldrig haft det mindste problem...???

-PeterL

Fra : Niller

Dato : 30-10-02 16:52

Hej Dennis

> PS.(*) Hvordan skriver man grad tegnet, altså den lille "bolle" !! ?

Er det den her du mener ?: °

Tryk på ALT-tasten og hold den nede samtidig med at du taster 0176

ALT+0176

Tryk på startknappen ->Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer

og åbn programmet 'Tegnoversigt'.

Så kan du i nederste højre hjørne se hvad du skal taste for at få de
forskellige symboler frem

Bemærk:
Jeg bruger WinXP, det kan være 'Tegnoversigt' ligger et andet sted under
Win98 :-/

--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=53

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 30-10-02 17:11

"Niller" <nielsras@privat.dk> lagde en arm i

> Tryk på ALT-tasten og hold den nede samtidig med at du taster 0176
>
> ALT+0176

Eller ALT + 248

Kort og(er) godt!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Jonas Holt

Dato : 30-10-02 18:52

> Eller ALT + 248

Eller Alt + 0186 º

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-10-02 16:16

> PS.(*) Hvordan skriver man grad tegnet, altså den lille "bolle" !! ?
>

> --
> Hilsen
> Dennis Pedersen
> Yamaha XJ 600 S

-snip-

Gå ind i Start/Programs/Accessories/System Tools/Character Map og vælg
System som font - find den bette bolle du mangler og kopier og indsæt.

F.eks. 37,5 °

MvH

Aragorn_dk

================
http://www.bmwmc.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 31-10-02 09:50

> Gå ind i Start/Programs/Accessories/System Tools/Character Map og vælg
> System som font - find den bette bolle du mangler og kopier og indsæt.

lidt lige som at trykke Alt+248 på det nummeriske tastatur

Mads Lund, Dos fanatikker
Ninja9RT, også med Windows SW

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-10-02 10:07

Mads Lund wrote ...

> Ninja9RT, også med Windows SW

*LOL*

Bare vent - den går ned midt i svinget, lige når gassen skal til at
rulles på.
Fåes den ikke i en *nix version?

--
Mikkel
SoftwareFri MC

Fra : Mads Lund

Dato : 31-10-02 17:33

> Bare vent - den går ned midt i svinget, lige når gassen skal til at
> rulles på.
> Fåes den ikke i en *nix version?

det er kun semi Windows. Styrekoden er nok noget C compilet direkte til
risk processoren og så bruger man bare windows halløjet til at sætte en flok
variable.

I hope so.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 02-11-02 01:34

> Mads Lund, Dos fanatikker
> Ninja9RT, også med Windows SW

Har du husket at montere Ctrl, Alt og Delete knapperne så du nemt kan komme
til dem?

Poul

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-11-02 02:16

Poul Bundgaard wrote:

> Har du husket at montere Ctrl, Alt og Delete knapperne så du nemt kan
> komme til dem?

Og en undo! Det er en nyttig knap som jeg ved Mads har savnet!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-11-02 22:35

Jes Vestervang wrote ...

> Og en undo! Det er en nyttig knap som jeg ved Mads har
> savnet!

Hohoho - det bliver bedre og bedre
Ninja9RT Systemkrav: 256 Mb RAM.

--
Mikkel

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-11-02 15:53

Mikkel Christensen wrote:

> Jes Vestervang wrote ...

> Hohoho - det bliver bedre og bedre
> Ninja9RT Systemkrav: 256 Mb RAM.

Måske det er windows-softwaren der begrænser 9'erens oppetid
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Mads Lund

Dato : 04-11-02 10:40

ha ha, mor i jer bare på andres bekostning.

Mads Lund
Ninaj9RT, med 2 - 320'er harddiske

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 30-10-02 17:04

> PS.(*) Hvordan skriver man grad tegnet, altså den lille "bolle" !! ?

sådan °

--
Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8

Honda CB500F 1975 - Nu med natskjorte

55739045 21646348

ivan@kloge.dk
www.kloge.dk

Fra : Armand

Dato : 30-10-02 17:33

Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en

> ......skar et frisk 45 graders(*) snit på slut stykket lige ved....
> PS.(*) Hvordan skriver man grad tegnet, altså den lille "bolle" !! ?

Forudsat at du har fornødne tegnsæt igang, og det har du hvis du kan se
denneher: °
Alt+0176 er indtastningen der laver den lille nydelige bolle!!!

I menuen Start - Programmer - Tilbehør - Systemværktøjer, kan du finde:
Tegnoversigt, der angiver de alternative tastetryk for særegne tegn som
f.eks de jævnligt brugbare: ¼ ; ¾ ; T ; ² ; ³ ; ? (sidstnævnte kunne
jeg ikke taste ind; men så til gengæld copy/paste!)

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-10-02 19:46

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> writes:

> PS.(*) Hvordan skriver man grad tegnet, altså den lille "bolle" !! ?

Nu er der en masse andre der har svaret på dette, men jeg kan et andet
svar end de andre

Jeg skriver det ved at holde Alt Gr og Shift nede og så trykke 0.

--
Jacob - www.bunk.cc
Anything is possible, unless it's not.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-10-02 20:02

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Nu er der en masse andre der har svaret på dette, men jeg kan et andet
> svar end de andre
>
> Jeg skriver det ved at holde Alt Gr og Shift nede og så trykke 0.

Øjj, der fandt jeg lige ud af hvordan man skriver
¶¹²³¼¢÷«»°¿×¥Þ®¢ºÐª?&?¯ºN'©`¬ Så har jeg også lært noget idag
--
mvh Jes Vestervang (med Debian)
FZS600

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-10-02 20:53

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> Øjj, der fandt jeg lige ud af hvordan man skriver
> ¶¹²³¼¢÷«»°¿×¥Þ®¢ºÐª?&?¯ºN'©`¬ Så har jeg også lært noget idag

Det kender jeg godt - jeg skrev også en hel del af de der tegn før jeg
nåede frem til °

Specielt ¬ har jeg haft brug for tidligere, og har ikke kunnet finde,
så har jeg skrevet det som \neq i LaTeX, hvilket vel egentlig også er
mere "rigtigt" på en eller anden måde.

--
Jacob - www.bunk.cc
Agree with them now, it will save so much time.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-10-02 22:22

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Det kender jeg godt - jeg skrev også en hel del af de der tegn før jeg
> nåede frem til °

Hæ, ja, man må jo prøve sig frem, når der ikke står noget på knapperne

> Specielt ¬ har jeg haft brug for tidligere

Øhm, hvad hulen er det lige den betyder?

>, og har ikke kunnet finde,
> så har jeg skrevet det som \neq i LaTeX, hvilket vel egentlig også er
> mere "rigtigt" på en eller anden måde.

Jep, jeg er lige begyndt at bruge LaTeX og har også fundet ud af at det kan
være lidt rodet at bruge alt for mange mærkelige specialtegn i .tex-filerne.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 31-10-02 00:19

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> Øhm, hvad hulen er det lige den betyder?

I den sammenhæng jeg har brugt den betyder den logisk negationen af et
eller andet. Så '¬A' læses som 'negationen af A' eller 'ikke A' i
forbindelse med udsagnslogik.

> Jep, jeg er lige begyndt at bruge LaTeX og har også fundet ud af at det kan
> være lidt rodet at bruge alt for mange mærkelige specialtegn i .tex-filerne.

LaTeX er fedt! Jeg har lige siddet og skrevet en hel sides bevis i
LaTeX med en masse sumtegn og andet godt.

Husk i øvrigt at få fat i en kopi af hundebogen, hvis du mener det med
LaTeX seriøst.

FUT: poster, da vi er totalt off-topic, og jeg ikke læser
dk.snak.off-topic.

--
Jacob - www.bunk.cc
And now for something completely different.

Fra : Danteknik

Dato : 30-10-02 19:51

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvorfor
> at den lige pludseligt er begyndt på slige narrestreger,

Hej Dennis.

Hvis Scottoileren tømmer de sidste 10-15 cm af slangen, og derefter ikke
mere, så kan det vist kun være pga. en utæthed på slangen, hvor der kan
suges luft.

Har du ført slangen nede under bagsvingeren ?

Hvis det er ventilen i selve Scottoileren, så vil hele beholderen vel tømmes
?

KD

Bandit 600 S (Med velfungerende Scottoiler)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 30-10-02 21:11

"Danteknik" <danteknik@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har du ført slangen nede under bagsvingeren ?
>
> Hvis det er ventilen i selve Scottoileren, så vil hele beholderen vel

Jep , slangen er ført nede under bagsvingeren,
men hvis der er huld i slangen, ville der vel sive lidt olie ud ved huldet
?, der kommer heller ikke olie
ud andre steder når jeg "primer" systemet, altså åbner helt for
scottoileren, og sætter lidt tryk på systemet for at få fyldt slangen
med olie igen.

Det er fuldstændigt ,det samme sted på slangen at den bliver tømt til hver
gang, så hvis der skulle være et huld i slangen,
så skulle det vel være lige der, hvor den er tømt til ?

PS. Tak for svaret med ° tegnet
--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Danteknik

Dato : 30-10-02 22:22

> [...]
> gang, så hvis der skulle være et huld i slangen,
> så skulle det vel være lige der, hvor den er tømt til ?

Hej Dennis.

Jeg er enig i, at der burde komme olie ud af et hul ved "priming"; men måske
er der et eller andet, der snyder.

Luft kommer lettere gennem en lille revne/hul end olie gør.

Det ville være Leth at skifte den del af slangen, der går hen under
bagsvingeren.

Jeg nævner det, fordi min er ført på nogenlunde samme måde, og den er altså
temmeligt udsat.

Mvh

KD

Fra : Armand

Dato : 31-10-02 20:38

> Jep , slangen er ført nede under bagsvingeren,
> men hvis der er huld i slangen, ville der vel sive lidt olie ud ved
huldet
> ?,

Ifølge reglen for forbundne kar vil det laveste hul lække og det øverste
"suge" luft!

> Det er fuldstændigt ,det samme sted på slangen at den bliver tømt til
hver
> gang, så hvis der skulle være et huld i slangen,
> så skulle det vel være lige der, hvor den er tømt til ?

Ikke nødvendigvis!
Hvis der er en bugt der er lavereliggende end hvor det lækker, vil
slangen ikke kunne tømmes mere end at det sidste vil løbe tilbage -
akkurat som det der gør at der altid er vand i b unden af WC'et!

--
Armand.

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 30-10-02 23:05

> [...]
minut.
> at den lige pludseligt er begyndt på slige narrestreger,

SNIP en hel masse

> --
> Hilsen
> Dennis Pedersen
> Yamaha XJ 600 S

Hej Dennis,

Min Scottoiler har endnu ikke drillet på samme måde som din.
Udover hvad der allerede er foreslået i denne tråd, har jeg har intet bud på
årsagen til dit problem.
Kontakt evt. importøren www.holtugmc.dk , John Tange, e-mail jt@holtugmc.dk
..
Her må sagkundskaben vel findes.

God jagt på synderen :-/

Mvh.
Carsten Eilersen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 31-10-02 16:52

"Carsten Eilersen" <6x113722@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Min Scottoiler har endnu ikke drillet på samme måde som din.
> Udover hvad der allerede er foreslået i denne tråd, har jeg har intet bud

> [...]

Jow tak, Men nu er der jo heller ikke kæde på såån en K1200 RS, så det er da
klart at du ikke har haft problemer med din Scottoiler

Så dig inde hos Jes, her i Søndags, men nåede aldrig at få hilst på dig :-/,
jeg er tidligere Bronze & Guld kursist, derfra kender jeg dig

Jeg har købt sættet hos John, så han kan også få lov til at sælge mig lidt
ny slange,for der er sikkert et lillebittebittebitte huld et eller andet
sted.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 31-10-02 17:29

> [...]
:-/,
> jeg er tidligere Bronze & Guld kursist, derfra kender jeg dig

SNIP en mindre smule
> --
> Hilsen
> Dennis Pedersen
> Yamaha XJ 600 S

Hej Dennis,

Jow - jeg har skam også en cykel med kæde og Skrotåjler: min vintermodel,
som er en Skruzuki DR 250 S, der er en "dual purpose bike", som det hedder
på engelsk, hvilket i mit tilfælde mest dækker over, at jeg kører på den
både om sommeren og om vinteren

Beklager at jeg ikke spottede dig hos Jes i søndags - selvom jeg godt husker
dig fra både Bronze- og Guldkurset - vistnok i 2000.
Der var for mange bimmer-folk, som krævede min opmærksomhed.

Mange hilsener

Carsten