At transportere motorcykel på den ufede må~
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 29-10-02 22:39

[I får lige denne igen, da den ikke dukkede op første gang...]

Hej,

Så er det i morgen at baby-gixx'eren ryger på værksted (FA. Værkstedet i
Odense). Jeg ville lige sikre mig at jeg har truffet de rette forholdsregler
mht. til transporten:

Jeg har tænkt mig at skubbe den op på traileren på en stige, hvor der ligger
2 plader, så den kan fungere som en rampe. Så vil jeg køre den hen aller
forest i traileren og sætte den i 2. gear (eller skal jeg bare sætte den op
i 3., har den så sværere ved at hoppe i frigear - eller hvordan?). Jeg har
så anskaffet mig en sele, som jeg vil fastgøre i skærmen på traileren i den
ene side (den tættest på støttebenet), sno rundt om stellet lige omkring
tanken, og så fastgøre og stramme ved den anden skærm. Og så ellers afsted
med ca. 50 km/t!

Er det den korrekte måde at gøre det på?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Richard Pade

Dato : 29-10-02 23:06

Rasmus Nielsen wrote:
> [...]
> tanken, og så fastgøre og stramme ved den anden skærm. Og så ellers afsted

Du bør stive cyklen af til begge sider - støttebenet kunne jo knække,
ikk'.
Jo højere på cyklen, remmene sidder, jo bedre; men brug ikke styret -
brug
fx nederste gaffelkrone foran og stelrøret under sadlen bagtil. Bind
også
hjulene fast eller fikser dem på anden vis.

> Er det den korrekte måde at gøre det på?

Der er sikkert mange gode måder at gøre det på; dette er mit bud.

Richard

Fra : Morten Juel

Dato : 29-10-02 23:23

> Du bør stive cyklen af til begge sider - støttebenet kunne jo knække,
> ikk'.
Man må ikke bruge værken støtteben eller centralstøtteben, skulle der kommer
et bump, og støttebenet hopper op, så mangler cyklen bludselig den støtte,
og vælter !

> Jo højere på cyklen, remmene sidder, jo bedre; men brug ikke styret -
> brug
> fx nederste gaffelkrone foran og stelrøret under sadlen bagtil.
Yes

Bind
> også
> hjulene fast eller fikser dem på anden vis.
Hvorfor dog det ??? remme holder den jo !

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : FER

Dato : 29-10-02 23:59

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> wrote in message

> Man må ikke bruge værken støtteben eller centralstøtteben, skulle der
kommer
> et bump, og støttebenet hopper op, så mangler cyklen bludselig den støtte,
> og vælter !

MAn sætter den på støttebenet, men man spænder da cyklen ned imod benet,
således den ikke kan hoppe op! Derudover ville jeg smide den i 1 gear, og
stramme forbremsen.

Kørte min hjem fra Göteborg på denne måde en strop og en del andre snore jeg
lige havde, endvidere havde jeg lagt to bjælker og skruet dem fast i bunden
af traileren, således den fik lidt støtte der også..

mvh Tommy fer

Fra : Morten Juel

Dato : 30-10-02 00:02

> MAn sætter den på støttebenet, men man spænder da cyklen ned imod benet,
> således den ikke kan hoppe op!
Nopes tommy, der er en del der har fået deres cykel skadet på den konto !

Fra : Richard Pade

Dato : 30-10-02 20:03

Morten Juel wrote:
> Man må ikke bruge værken støtteben eller centralstøtteben, skulle der kommer
> et bump, og støttebenet hopper op, så mangler cyklen bludselig den støtte,
> og vælter !

Det er jo derfor, at cyklen skal stives af til begge sider...
I fx en kassevogn med fastgørelsespunkter kun i gulvet hvor remmene
derfor
står ret stejltskråt, vil jeg nu foretrække at lade den stå på
centralstøtte-
benet, hvis den har det, og ellers sidestøttebenet. I en trailer eller
andet
med højereliggende fastgørelsespunkter, hvor remmene står mere vandret,
er
benet måske knap så nødvendigt.

> Hvorfor dog det ??? remme holder den jo !

For at fiksere cyklen i længderetningen, fx for at den ikke skal hoppe
af
benet:)

Richard

Fra : Kim Olsen

Dato : 30-10-02 19:04

Hej

Jeg kørte for nyligt min CZ 180 op på min lille trailer, men synes at det så
meget ustabilt ud, og valgte i stedet at låne en hestetrailer, som jeg kunne
køre direkte ind i og parkere i en af båsene.
Der kunne jeg klare mig med en snor fra forhjul til støtteben, så ikke
cyklen kunne "køre" ned af støttebenet ved opbremsning.
Kim Olsen