Skift af forsikringselskab TopDK -> GF (sæ~
Fra : wheeler

Dato : 29-10-02 22:34

GF har tilbudt at forsikre TDR'en for 686.- (selvrisiko 500.-, men kan til
gengæld køre hele året)
mod at jeg flytter min indbo og ulykke fra Topdanmark over i GF (og dermed
sparer yderligere en lille tusse endda med bedre vilkår!

Topdanmark får lov at forsikre RD'eren for den er dyr hos GF (ca 2500.-) -
GF's kubikgrænser sondrer mellem under eller over 175 ccm. Topdanmark tar
"kun" 1300.- for ansvar uden selvrisiko for Rd-eren.

Nu truede Topdanmark så med at jeg ikke kunne få lov at beholde mine 13 års
skadefri kørsel (men min gamle øse lader jeg da bare blive hos Top)

Oven i historen kommer så, at jeg i forvejen får 15% på samtlige af mine
forsikringer i Topdanmark!

Men som sagt er det væsentligt, om cyklen kan holde sig under 175 ccm!

http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Leif & Susanne

Dato : 30-10-02 08:43

"wheeler" skrev
Nu truede Topdanmark så med
at jeg ikke kunne få lov at beholde mine 13 års skadefri kørsel

Prøv at kontakte en uafhængig forsikrings mægler, måske kan du få hjælp ved
at kikke på www.v-r.dk
Det er ikke altid en fordel at være "kernekunde" eller have "Topaftale"
Vi har fået forbedret vor forsikrings forhold efter skift til privat
forsikrings mægler.
Motorcyklerne er stadig hos Topdanmark med www.mctc.dk rabat.

Mc hilsen
Leif & Susanne
Aprilia Pegaso 650

Fra : wheeler

Dato : 30-10-02 19:16

"Leif & Susanne" <Aprilia.pegaso650@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at kontakte en uafhængig forsikrings mægler, måske kan du få hjælp
> [...]

Hmm...har snakket med dem - de er for eftertiden gået over til kun at ville
tegne MC-forsikring, hvis husforsikring flytter med - jeg bor til leje - så
jeg falder uden for segmentet!

Wheeler

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-10-02 15:40

"Nu truede Topdanmark så med.... "

De forstår virkelig at sparke deres kunder væk. Det er metoder jeg ikke har
oplevet andre steder. Men ofte bliver deres trusler ved snakken. Jeg har
altid kun forsikret MC'er hos dem. Men lige nu har de dog kun min offroader.
De har også flere gange truet med "bål og brand" hvis jeg ikke samlede mine
forsikringer hos dem.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Leif & Susanne

Dato : 31-10-02 08:23

"Henrik Nielsen skrev angående Topdanmark:
> De har også flere gange truet med "bål og brand"
>hvis jeg ikke samlede mine forsikringer hos dem.

Hvis man er medlem af www.mctc.dk og iøvrigt opfylder betingelserne for at
have motorcykelforsikring med rabat,
så er det mig bekendt ikke et problem at flytte øvrige forsikringer fra
Topdanmark.
Da vi flyttede øvrige forsikringer "glemte" Topdanmark lige at yde MCTC
rabat på næste opkrævning, det blev straks ændret ved at sende dem en e-mail
med påmindelse om vort medlemsskab af MCTC.

> Mc hilsen
Leif & Susanne
Aprilia Pegaso 650

Fra : carlsen

Dato : 31-10-02 09:09

Jeg har skiftede til et andet selskab fra top, og efter 14 dage ringede de
til mig og tilbød en gennemgang af mine fosikringer.
Efter en times snak kunne jeg spare 1200 kr ved at blive i top , så jeg
flyttede tilbage igen. Moralen er stol aldrig på assurandører.
De kan meget med rabatter hvis de vil.

Mvh.
Carlsen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 31-10-02 10:38

"Rabatter"

Det er rigtigt. Men de kunne alligevel ikke klare 90% rabat på min kærestes
ZX6'er og samtidigt fjerne de 20% selvrisiko ved tyveri. Men de fik da budet

Med MCTC rabat

Fra : wheeler

Dato : 31-10-02 20:42

> [...]
at
> have motorcykelforsikring med rabat,
> så er det mig bekendt ikke et problem at flytte øvrige forsikringer fra

Næhhh...men hvis du ikke lader din bil eller andet blive i selskabet
forsvinder din anciennitet fra den ene dag til den anden. Derfor lod jeg min
gamle og skrotningsmodne bil blive hos Top. at jeg skrotter den til jul
spiller åbenbart ingen rolle. Det eneste kriterie for tegne en ny police er,
at man har et køretøj i Top i forvejen....

Wheeler

Gir 685.-for min TDR i GF