Indstilling på GSX-R 250
Fra : Jon Larsen

Dato : 29-10-02 17:47

Hej NG....

På mine karnunader sidder der ved den ene karbunade en skrue der
bestemmerhvor meget spjældende hver
især er åbent.... Er der nogen der ved hvad den står til som standard... og
JA.. jeg har pillet og JA den køre ikke godt endnu... ;.-(
Der er en kasse bajere til den der kan få den til at gå ordenligt....
( og hvis det bliver koldt kan der også gives lidt varm mad )

--
Jon Larsen ( ør i bøtten efter uheld med 1-pentanol og et dest. tårn... )
Gixxer 250 ( meget syg )

Fra : Allan Bojesen

Dato : 29-10-02 18:31

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er en kasse bajere til den der kan få den til at gå ordenligt....
> ( og hvis det bliver koldt kan der også gives lidt varm mad )

Principielt skal den stå således at spjældene åbner lige meget. Men
justeringen kan kun udføres med hjælp fra et sæt vacuummetre, også kaldet
synkronisering. Når du har checket at karbuerne ellers er iorden med hensyn
til nåle og dyser m.v. og luftblandeskruerne er skruet 1½ omgang ud, skal du
tilslutte et sæt vacuummetre til studsene hvor gummislangen der forbinder de
2 karbuer sidder. med motoren kørende i tomgang, 1500-1700 omdr. /min.,
justerer du nu skruen således at der er ens undertryk i begge karbuer.
Er der ikke nogen i din nærhed, hvor der kan lånes et sæt vacuummetre? Selve
operationen er ikke vanskelig.

Allan Bojesen