Suzuki GSXR250
Fra : Rasmus B. Nielsen

Dato : 28-10-02 22:08

Hej

Jeg er ved at se på en Suzuki GSXR250 med 60.000km på bagen.

Er der nogle som har erfaring med en Suzuki GSXR250, og hvor lang den kan
køre før den skal havde "stort" service eftersyn i motoren ?

Jeg har hørt noget med at, når den tog så mange omdrejninger, så vil den
skulle til "stort" eftersyn ved ca. 60.000km, passer det ?

mvh. Rasmus B. Nielsen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 28-10-02 23:37

"Rasmus B. Nielsen" <rbni0233@but.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

Hej hej
> [...]
> Jeg har hørt noget med at, når den tog så mange omdrejninger, så vil den
> skulle til "stort" eftersyn ved ca. 60.000km, passer det ?

Måske tror jeg ik du er den eneste der kigger på den? kig lidt tilbage i
forumet. En der kalder sig Andrew har den 24. oprettet en tråd der hedder "
Ang. Mc jeg er blevet tilbudt "..
Der står alt det du måtte søge !
> mvh. Rasmus B. Nielsen
Held og lykke med jagten på din GSX-R :) (dejlig maskine)

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Rasmus B. Nielsen

Dato : 29-10-02 00:26

Thomas

Jeg kunne ikke finde det som du henviser til.
Der var et indlæg med navnet "Ang. Mc jeg er blevet tilbudt". Men der i
kunne jeg ikke finde noget om det som jeg søger.

Risiker man at ens motor i en Suzuki GSXR250, skal til "stort" eftersyn, når
at motoren har kørt mere end 60.000km ?

mvh. Rasmus B. Nielsen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 29-10-02 07:52

> Thomas
> Risiker man at ens motor i en Suzuki GSXR250, skal til "stort" eftersyn,
når
> at motoren har kørt mere end 60.000km ?

Som de skriver, så viser motoren ingen symptomer på at den er slidt. Den
bruger ikke olie, og kommer ikke med sjove lyde.
Men men men. Du får dig en maskine med rimelig mange km på bagen, og det er
måske værd at overveje hvor meget man kan
resikere at skulle ofre på den ifht. hvad en med lidt mindre på klokken vil
koste..

Ellers har jeg da en motor du kan købe :)
--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 29-10-02 17:35

> [...]
> kunne jeg ikke finde noget om det som jeg søger.
>
> Risiker man at ens motor i en Suzuki GSXR250, skal til "stort" eftersyn,

_______________________________

Det kommer godt nok an på hvad du mener med stort eftersyn... om det
omfatter skift af tændrør, eller ny maskine?
Jeg ved det er Fer, som er ejeren, og jeg er bestemt ikke i tvivl om at den
er blevet passet ordentligt og regelmæssigt af ham. MEN... uden at skuffe
nogle, kan jeg vidst godt røbe at den maskine du har kig på ikke er kendt
for at gå sådan rigtig mange km, inden motoren står af. Den kører helt
sikkert som den skal, når Fer skriver det, og måske er der rigtig mange gode
km i den endnu. Men prøv nu engang at spørge dig selv, og du er parat til at
hovedrenovere motoren, (måske oven i købet få en ombytter) hvis skidtet står
af... hvis du ikke er til det mekaniske selv, _kan_ det blive en rigtig dyr
fornøjelse, og måske var det derfor smartere at vælge en med nogle færre km
på bagen?
Angående netop Fer's babygixxer, så er det i mine øjne et godt og billigt
køb! ...Bare du er klar over risikoen!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 30-10-02 00:44

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> på bagen?
> Angående netop Fer's babygixxer, så er det i mine øjne et godt og billigt

Så må man jo hellere lige sparke lidt til det her salg...

Den cykel ER Fer's cykel..

Kan kun sige at jeg vist har braget en del km af på den gennem tiderne, og
at det absolut er et køb værd

Motoren spinder, og den havde ikke skæve skiver sidst jeg kørte på den -
noget der kan være en ret bekostelig affære

Kan faktisk ikke sige noget dårligt om den..
Og et andet spørgsmål et sted - om 185 er for høj...

Jeg er 188, og sidder glimrende - selv over længere stræk - sidder faktisk
bedre på den, end på Fer's kærestes GSX-R 400..

Mikkel...

Fra : Hekto

Dato : 30-10-02 07:58

In article <apkh5c$k9f$1@sunsite.dk>, rbni0233@but.auc.dk says...
> [...]
> kunne jeg ikke finde noget om det som jeg søger.
>
> Risiker man at ens motor i en Suzuki GSXR250, skal til "stort" eftersyn, når

Alle motorcykelmotorer skal jo hovedrepareres før eller siden. Kan man
ofre 4-5.000 kr. på en udstødning, der ikke er udskiftnigs-tjenelig, kan
man vel også ofre en rep.?

Alternativt kan man finde en motor der har gået mindre, og sætte i
stellet ... når tiden kommer.
En hel reservedelscykel u. afgift er også en mulighed.

Hvis cyklen er god, og prisen passer til stand og kilometer, kan det da
være et bedre køb end et vrag med få kilometer.
En f.eks. dårligt vedligeholdt mono-affjedring er ikke billig at sætte
istand. Hvad koster nye gaffelrør, bøsninger, pakdåser?
En motor rep. er vel egentlig bare en del af 'festen'?

--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 30-10-02 15:13

"Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> istand. Hvad koster nye gaffelrør, bøsninger, pakdåser?
> En motor rep. er vel egentlig bare en del af 'festen'?

Gav lige 1100kr for en HEL komplet forgaffel, med forskærm endda. Den ser ud
som ny.
Oven i hatten fik jeg batteriholder + ensretter. Kalder jeg et OKAY tilbud
:)

Det kan være relativt svært at finde denne model uden afgift, som
reservedelscykel, for det er
efterhånden nogle år siden de sidste blev importeret, og da afgiften er
overkommelig, er de fleste vist kommet
på danske plader. Jeg var heldig at finde 2 stk .. OG jeg ved at Brdr Jensen
har et par stykker .. *Host Host*

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Hekto

Dato : 30-10-02 15:29

In article <INRv9.1636$y7.1514@news.get2net.dk>, t-
buusREMOVE@get2net.dk says...
> [...]
> overkommelig, er de fleste vist kommet
> på danske plader. Jeg var heldig at finde 2 stk .. OG jeg ved at Brdr Jensen

Det var nu også mest ment som et regneeksempel. Hvis cyklen er OK, kan
man jo bare tage med i overvejelserne hvor meget det vil koste hvis
dikke-værket skal skiftes/repareres.

Selv har jeg prøvet en GSSXR250, og den kører da nydeligt! Den er
endda sjov!
Dog synes jeg, at der skal mange omdrejninger til før der sker noget,
og så ryger den alt for lidt, for ikke at tale om at den slet ikke
lugter! ... i forhold til en KR-1

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=8

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-10-02 08:19

> [...]
>
> Risiker man at ens motor i en Suzuki GSXR250, skal til "stort"
> eftersyn, når at motoren har kørt mere end 60.000km ?

Hej Rasmus

Husk her inde i DFM svarer man UNDER det man citerer. Man skærer alt det
unødige væk så det er nemt for andre at følge med i hvad der bliver snakket
om.

Dine spørgsmål forvirrer mig? Hvad mener du med "Stort" eftersyn? Hvis det
er Tommys GSXR du hentyder til så skriver han jo i salgsannoncen alt hvad
der er blevet lavet fornyligt. Det er skiftet følgende fornyling kædekit,
batteri, tændrør, forgaffelolie motorolie og filter og bremsevædske. Desuden
er bremserne nyservicerede, ventilerne er skiftet og karburatorerne er
syncroniserede.

Det man normalt gør ved et stort service, udover alle de ting man gør ved et
lille service, er at stille ventiler, skifte forgaffelolie, skifte tændrør,
skifte bremsevædske, smør bagsvingerlejerne og kronrørslejerne. Hvis du
kigger på Tommys lister over ting der er gjort, så har han lavet næsten alle
de punkter, og der er derfor "længe" til næste service. På en GSXR 250 er
der 10.000km mellem stort service.

Det jeg tror du mener er om motoren er slidt op? Det svarede jeg og andre på
i træden "Ang. Mc jeg er blevet tilbudt". Der skrev jeg: Det er korrekt at
Tommys MC ikke bruger olie overhovedet, og derfor står der ikke lige en
motorrenovering og venter om hjørnet.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 29-10-02 17:40

Og nu er jeg så i gang.. Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor at der
ikke sker noget, når man vil skrue den umbracho skrue ud, i bunden af
gaffelbenet??? Den drejer bare rundt og rundt....

Ellers kan jeg ikke rigtig få det skildt ad..
..

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus