|
| tectyl behandling? Fra : Bo-gsxR |
Dato : 25-10-02 20:40 |
| | |
Hans Paulin (25-10-2002)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 25-10-02 20:34 |
|
"Bo-gsxR" <anonym@anonym.dk> skrev i en meddelelse
news:apc67j$cmh$1@sunsite.dk...
> det er der jo utroligt mange biler der får, så de ikke ruster i
> undervognen. kan dette ikke bruges til mc'er??
>
....lavede stuntet på min 7½'er Honda en vinter, jeg ikke havde bil...
....det er bare ikke det nemmeste at få af igen - måske damprens (havde
tectyl næsten over det hele)
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)
| |
Bo-gsxR (25-10-2002)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 25-10-02 20:48 |
|
> ...det er bare ikke det nemmeste at få af igen - måske damprens (havde
> tectyl næsten over det hele)
jeg aner intet om tectyl, skal det ikk bare på alt metal, og så ellers blive
der??
bo-gsxR som gerne skal være flot og uden rust om 5 år.
| |
Hans Paulin (25-10-2002)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 25-10-02 20:59 |
|
"Bo-gsxR" <anonym@anonym.dk> skrev i en meddelelse
news:apc6n8$er3$1@sunsite.dk...
>
> > ...det er bare ikke det nemmeste at få af igen - måske damprens (havde
> > tectyl næsten over det hele)
>
> jeg aner intet om tectyl, skal det ikk bare på alt metal, og så ellers
blive
> der??
....jeg gav osse mine krom-fælge og -skærme - det så måske lidt mærkeligt ud
om sommeren...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)
| |
Richard Pade (25-10-2002)
| Kommentar Fra : Richard Pade |
Dato : 25-10-02 20:52 |
|
Bo-gsxR wrote:
> det er der jo utroligt mange biler der får, så de ikke ruster i
> undervognen. kan dette ikke bruges til mc'er??
Jo, men ville du bruge det permanent, - ku' du holde ud at se på det?
På bilerne gør Tectyl og alle de andre midler primært gavn i hulrum, på
undervogn og i skærmkasser. Bortset fra i ældre kassestel af plade får
rustskader i hulrum på mc'er sjældent alvorlige følger - fx på rørstel
fordi godstykkelsen er stor. Så der er egentlig kun (metal)inderskærme
og understellet tilbage at sprøjte ind i Tectyl & co, hvis ikke det skal
være synligt.
Men havde jeg en kåbecykel, der vel ikke er så nem at gøre ren i
krogene, ville jeg nok sprøjte alt bag kåben ind i et lag vintervoks i
ny og næ for at holde korrosionen væk. Motorex Protect&Shine fx.
Richard
| |
Henning (25-10-2002)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 25-10-02 23:26 |
|
"Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3DB9A0D6.89010B60@mail.dk...
> På bilerne gør Tectyl og alle de andre midler primært gavn i hulrum, på
> undervogn og i skærmkasser. Bortset fra i ældre kassestel af plade får
> rustskader i hulrum på mc'er sjældent alvorlige følger - fx på rørstel
> fordi godstykkelsen er stor.
Jeg tror der er basis for et væddemål her...
--
Who, what, where: http://move.to/henning
| |
Richard Pade (25-10-2002)
| Kommentar Fra : Richard Pade |
Dato : 25-10-02 23:44 |
|
Henning wrote:
> > På bilerne gør Tectyl og alle de andre midler primært gavn i hulrum, på
> > undervogn og i skærmkasser. Bortset fra i ældre kassestel af plade får
> > rustskader i hulrum på mc'er sjældent alvorlige følger - fx på rørstel
> > fordi godstykkelsen er stor.
>
> Jeg tror der er basis for et væddemål her...
Fortæl, fortæl...
Richard
| |
Henning (26-10-2002)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 26-10-02 19:08 |
|
"Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3DB9C917.9420A86@mail.dk...
> Fortæl, fortæl...
Jeg har set et stel, med et gennemtæret rør. Cyklen var ca fem år, og havde kørt måske to vintre. Parkeret i garage, og ellers uden usædvanlig rust; lidt rødmen ved beslag, hvor malingen ikke var for tyk, og snavs kunne samle sig. Kort sagt en normal dansk MC.
Men godstykkelsen er altså ikke mere end 1-2 mm. Og så kan kondens eller regnvand (måske med lidt vejsalt), der ikke har noget drænhul at komme ud af, hurtigt æde sig igennem sådan en smule metal, der _overhovedet_ ikke er beskyttet.
Et MC stel må iflg SB ikke svejses, og TiS blander sig ved en komplet udskiftning (når det ikke er en pludseligt opstået skade). Så den var en økonomisk totalskade.
Efter at have set det, har jeg ingen skrupler haft mod at bore og sprøjte mine egne cykler. Hvis man kigger hurtigt på en cykel ser malingen jo pæn ud, men prøv at kigge lidt nærmere, der hvor fex et beslag har skygget for sprøjte pistolen. Ingen mc (ja det kan være MZ...) er bygget til at tåle dansk klima.
--
Who, what, where: http://move.to/henning
| |
Claus Rittig (27-10-2002)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 27-10-02 08:09 |
|
"Henning" <henning@see.sig> skrev i en meddelelse
news:3dbadaa5$0$4984$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Fortæl, fortæl...
> Jeg har set et stel, med et gennemtæret rør. Cyklen var ca fem år, og
havde kørt måske to vintre. Parkeret i garage, og ellers uden usædvanlig
rust; lidt rødmen ved beslag, hvor malingen ikke var for tyk, og snavs kunne
samle sig. Kort sagt en normal dansk MC.
Min dejlige gamle Honda XL600R blev brugt meget på stranden, og okay, den
blev også kørt en del i saltvand, ud på første revle og den slags.
Stelrørene under motoren gennemtærede totalt på ca. 5 år, hvorefter stellet
knækkede - det var nemlig på de rør fodhvilerne var monteret.
Vi prøvede at svejse det, for det er jo ikke just den mest kritiske del af
stellet, men det viste sig meget, meget svært, dels er stelrørene meget
tynde, dels var tæringerne meget omfattende, så resultatet endte med at
blive en stel-udskiftning. Dengang kostede det ikke noget hos TiS, men et
nyt stel er altså ikke just gratis.
Jeg får undervognsbehandlet bilen hvert andet år, og det får mig til at
tænke... Hvorfor "undervognsbehandler" man ikke mc? Der er jo alligevel
huller i stelrørene man kunne sprøjte det ind af? (Hullerne er der for at
kondensvand kan komme ud)
Rittig
| |
Richard Pade (27-10-2002)
| Kommentar Fra : Richard Pade |
Dato : 27-10-02 12:59 |
|
Henning" <henning@see.sig> skrev i en meddelelse:
>> Fortæl, fortæl...
> Jeg har set et stel, med et gennemtæret rør. Cyklen var ca fem år, og havde
> kørt måske to vintre. Parkeret i garage, og ellers uden usædvanlig rust; lidt
> rødmen ved beslag, hvor malingen ikke var for tyk, og snavs kunne samle sig.
> Kort sagt en normal dansk MC.
Sørgeligt, er det virkelig så slemt nu.
> Men godstykkelsen er altså ikke mere end 1-2 mm. Og så kan kondens eller
> regnvand (måske med lidt vejsalt), der ikke har noget drænhul at komme ud af,
> hurtigt æde sig igennem sådan en smule metal, der _overhovedet_ ikke er
> beskyttet.
Ja, det taler i det mindste for mit forslag om at lade vintervoksen
sidde de
steder, der alligevel ikke bliver pudset.
> Efter at have set det, har jeg ingen skrupler haft mod at bore og sprøjte mine
> egne cykler. Hvis man kigger hurtigt på en cykel ser malingen jo pæn ud, men
> prøv at kigge lidt nærmere, der hvor fex et beslag har skygget for sprøjte
> pistolen. Ingen mc (ja det kan være MZ...) er bygget til at tåle dansk klima.
Enig, lakken er sikkert for dårlig på mange cykler. Min MZ ETS 250 og
Suzuki T
500, der begge blev købt som nye, blev begge to skilt ad første vinter,
for at
jeg kunne slibe stellet ned og lakerede det igen. Suzien var værst -
tror slet
ikke, stellet var grundmalet fra fabrikkens side, havde blot et tyndt
sort lag
vand- eller frugtfarve:)
Håber det er bedre nu på Suzierne. Mine to Hondaer ser i det mindste ud
til at
være hæderligt lakerede og de har ennda et par år på bagen.
Richard Pade
'85 VF750S Veffer Dancer
'89 GB500 Clubman Another Nordic GreyBeard
| |
Richard Pade (27-10-2002)
| Kommentar Fra : Richard Pade |
Dato : 27-10-02 13:01 |
|
Claus Rittig wrote:
> Min dejlige gamle Honda XL600R blev brugt meget på stranden, og okay, den
> blev også kørt en del i saltvand, ud på første revle og den slags.
> Stelrørene under motoren gennemtærede totalt på ca. 5 år, hvorefter stellet
> knækkede - det var nemlig på de rør fodhvilerne var monteret.
Skulle du ikke vhave haft en vandcykel i stedet?
Richard
| |
Claus Rittig (27-10-2002)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 27-10-02 21:22 |
|
"Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3DBBD566.9D39C84D@mail.dk...
> Claus Rittig wrote:
> > Min dejlige gamle Honda XL600R blev brugt meget på stranden, og okay,
den
> > blev også kørt en del i saltvand, ud på første revle og den slags.
> > Stelrørene under motoren gennemtærede totalt på ca. 5 år, hvorefter
stellet
> > knækkede - det var nemlig på de rør fodhvilerne var monteret.
>
> Skulle du ikke vhave haft en vandcykel i stedet?
Joh, måske. For det er sjovt at køre i vand. Et af mine favoritsteder er
Tostrup ved Nibe, der går en lille grusvej gennem åen. Kun ca. 60cm vand, og
så er det ferskvand. Men det er så svært ikke at komme i saltvand med en
off-roader, man er jo nærmest nødt til at køre på stranden (jeg har kørt
overalt fra Oksbøl til Skagen, og stykker af østkysten også) og så er det jo
svært at undgå at komme lidt i vandet.
Rittig
| |
Mads Stetter (27-10-2002)
| Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 27-10-02 22:24 |
|
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3dbc4b1c$1$28781$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Claus Rittig wrote:
>
> og så er det jo svært at undgå at komme lidt i vandet.
>
> Rittig
Ja, nogen skal jo prøve at redde hjelmen!
MVH
Mads Stetter (Som har hørt historien herinde et par gange)
RF400R
| |
Mikkel Christensen (28-10-2002)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 28-10-02 10:15 |
|
Mads Stetter wrote ...
>
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
> news:3dbc4b1c$1$28781$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Claus Rittig wrote:
> >
> > og så er det jo svært at undgå at komme lidt i vandet.
> >
> > Rittig
>
> Ja, nogen skal jo prøve at redde hjelmen!
*LOL*... *fnis*
En fantastisk historie
--
Mikkel
| |
Henning (28-10-2002)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 28-10-02 19:24 |
|
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse news:3dbc4b1c$1$28781$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> (jeg har kørt overalt fra Oksbøl til Skagen, og stykker af østkysten også) og så er det jo svært at undgå at komme lidt i vandet.
Jep, det er også ved at være årstiden; efterårsstormene blæser turister og skilte væk ;) , så er der kun kviksand tilbage...
--
Who, what, where: http://move.to/henning
| |
Anders Majland \(Rep~ (29-10-2002)
| Kommentar Fra : Anders Majland \(Rep~ |
Dato : 29-10-02 15:39 |
|
> Jep, det er også ved at være årstiden; efterårsstormene blæser
turister og skilte væk ;) , så er der kun kviksand tilbage...
Og det kan man finde andre steder end ved havet - vil du ikke selv
fortælle historien ?
/A
| |
Jens U (27-10-2002)
| Kommentar Fra : Jens U |
Dato : 27-10-02 21:35 |
|
Richard Pade skrev ...
> Claus Rittig wrote:
> > Min dejlige gamle Honda XL600R blev brugt meget på stranden, og okay,
den
> > blev også kørt en del i saltvand, ud på første revle og den slags.
> > Stelrørene under motoren gennemtærede totalt på ca. 5 år, hvorefter
stellet
> > knækkede - det var nemlig på de rør fodhvilerne var monteret.
>
> Skulle du ikke vhave haft en vandcykel i stedet?
Det har han sandelig også haft en gang )
--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
DMCN#, MCTC#. V2-Power.
| |
Frank J. Andersen (27-10-2002)
| Kommentar Fra : Frank J. Andersen |
Dato : 27-10-02 19:19 |
|
>Et MC stel må iflg SB ikke svejses, og TiS blander sig ved en komplet
>udskiftning (når det ikke er en pludseligt opstået skade). Så den var
>en økonomisk totalskade.
hov hvad var det...? Hvad betyder at man ikke må svejse på stellet ??
Jeg har 3 ting der skal laves på stellet til min GS850, og det er:
- hængsler til sædet
- ny 'bolt' til den en dæmper
- fylde en rusttæring under højre bag-blink
Kan det være et problem ???
Stellet bliver sandblæst og malet bagefter...
Frank J. Andersen, DMCN#485
Suzuki T250R fra 1972 OG GS850G fra 1979
| |
Henning (28-10-2002)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 28-10-02 19:15 |
|
"Frank J. Andersen" <frank.j.a@nameplanet.com> skrev i en meddelelse news:cbborucjpo8enhsvftmjdj0aomnp9a5oc7@4ax.com...
> Jeg har 3 ting der skal laves på stellet til min GS850, og det er:
> - hængsler til sædet
> - ny 'bolt' til den en dæmper
> - fylde en rusttæring under højre bag-blink
>
> Kan det være et problem ???
Nej, hvis: Du kan svejse :) og: De ikke ser det...
--
Who, what, where: http://move.to/henning
| |
Martin Sørensen (28-10-2002)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 28-10-02 22:24 |
|
> >Et MC stel må iflg SB ikke svejses, og TiS blander sig ved en komplet
> >udskiftning (når det ikke er en pludseligt opstået skade). Så den var
> >en økonomisk totalskade.
> hov hvad var det...? Hvad betyder at man ikke må svejse på stellet ??
> Jeg har 3 ting der skal laves på stellet til min GS850, og det er:
> - hængsler til sædet
> - ny 'bolt' til den en dæmper
> - fylde en rusttæring under højre bag-blink
> Kan det være et problem ???
> Stellet bliver sandblæst og malet bagefter...
I teorien ja, men en jeg kender renoverede hans MC for nogle år siden, og
bagsvingeren var så rusten, at der kom store huller i den efter en
sandblæsning. Den var altså gennemtæret flere steder. Han reparerede den og
fik den lakeret. Idag ser den ud som ny, men han er også en erfaren smed, og
kunne derfor svejse det uden det kunne ses.
Kan man gøre det ordentligt, så synes jeg at man skal gøre det. Er man ikke
sikker, skal man nok lade være med at prøve. Loven er vel lavet for at folk
ikke skal ombygge deres MC'er for meget, så de sætter sikkerheden over styr.
signing off.. Martin Sørensen
| |
Steen Gruby (25-10-2002)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 25-10-02 22:11 |
|
On Fri, 25 Oct 2002 21:39:51 +0200, "Bo-gsxR" <anonym@anonym.dk>
wrote:
Hej Bo.
>det er der jo utroligt mange biler der får, så de ikke ruster i
>undervognen. kan dette ikke bruges til mc'er??
>
Tectyl og familie er noget væmmeligt klistret oliebaseret stads, der
ikke er til at rive af en smuk MC igen.
Tectyl er for dovne madkasse kørere.
Dem der ikke gider pudse hvor pudses skal
Tectyl på en MC er det rene vandalisme.
En MC pudser man, nussser, skiller den ad for at komme ind i krogene,
og hvis det er nødvendigt får den lidt med stålbørsten og malerkosten
Motoren renser man med en højtryksrenser på den nærmeste tankstation
der har sådan en, og sprøjter den over med petrolium iblandet en skvæt
olie - så er den så pæn som ny.
Alt andet renses med WD40 og en pudseklud.
Fælge og al anden aluminium får en tur med autosol.
Ikke noget mad at smøre det hele ind i klar lak
Hvis en MC skal henstilles for længere tid (mere end en vinter) er det
en god ide at sprøjte den med et tyndt lag syrefri olie.
Der findes andre gode produkter på markedet, men det koster penge.
Og så er det for i øvrigt et helvede at få det af igen
Min konklussion er:
Hvis MC'en er helt ren og er opstaldet under ikke alt for fugtige
forhold ruster den ikke.
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk
| |
Richard Pade (25-10-2002)
| Kommentar Fra : Richard Pade |
Dato : 25-10-02 21:38 |
|
Steen Gruby wrote:
> Motoren renser man med en højtryksrenser på den nærmeste tankstation
> der har sådan en, og sprøjter den over med petrolium iblandet en skvæt
> olie - så er den så pæn som ny.
Er det ikke lidt vildt at bruge højtryksrenser til en mc-motor - ville
være bange for at blæse rensevandet ind de forkerte steder. Og
motorlakken ryger vel med af, eller hur?
> Og så er det for i øvrigt et helvede at få det af igen
Vintervoks / Motorex Protect&Shine 645 vaskes eller pudses af - det der
ikke er fordampet i løbet af vinteren/sommerferien. Det der efterlades i
krogene, leddene, samlingerne gør bare godt, bare det ikke generer
ejermandens øje ;)
Richard
| |
Steen Gruby (25-10-2002)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 25-10-02 23:02 |
|
On Fri, 25 Oct 2002 22:38:05 +0200, Richard Pade
<richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote:
Hi Richard.
>
>Er det ikke lidt vildt at bruge højtryksrenser til en mc-motor - ville
>være bange for at blæse rensevandet ind de forkerte steder. Og
>motorlakken ryger vel med af, eller hur?
>
Der er jo ikke nogen der siger at dyssen skal helt tæt på
Hvis man ikke går for hårdt til den sker der ikke noget med lakken.
Men faktisk er højtryksrenseren helt fin til at få skidtet ud af
køleribberne med.
Du skulle forresten se hvad der hænger ved på en Duc's forreste
cylinder - Den får hele skidtet fra forhjulet og lidt til.
>
>Vintervoks / Motorex Protect&Shine 645 vaskes eller pudses af - det der
>ikke er fordampet i løbet af vinteren/sommerferien. Det der efterlades i
>krogene, leddene, samlingerne gør bare godt, bare det ikke generer
>ejermandens øje ;)
>
Jeg kan godt være lidt enig.
Men hvorfor pokker fedte hele ekvipagen ind i et eller andet fedtet
stads blot fordi den skal gemmes bort i en tre til fire måneder?
Hvis du tager på et længere udenlandstrip fedter du vel heller ikke
madkassen ind i ferronat vel?
Jeg gør ikke - Den får lov til at passe sig selv
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk
| |
Richard Pade (25-10-2002)
| Kommentar Fra : Richard Pade |
Dato : 25-10-02 22:28 |
|
Hie Steen,
Steen Gruby wrote:
> >Er det ikke lidt vildt at bruge højtryksrenser til en mc-motor - ville
> >være bange for at blæse rensevandet ind de forkerte steder. Og
> >motorlakken ryger vel med af, eller hur?
> >
> Der er jo ikke nogen der siger at dyssen skal helt tæt på
Nej det kan man måske graduere.
> Hvis man ikke går for hårdt til den sker der ikke noget med lakken.
> Men faktisk er højtryksrenseren helt fin til at få skidtet ud af
> køleribberne med.
Køleribber, nå ja det skal jeg jo vænne mig til, at der også findes på
en mc :)
> >Vintervoks / Motorex Protect&Shine 645 vaskes eller pudses af - det der
> >ikke er fordampet i løbet af vinteren/sommerferien. Det der efterlades i
> >krogene, leddene, samlingerne gør bare godt, bare det ikke generer
> >ejermandens øje ;)
> >
> Jeg kan godt være lidt enig.
> Men hvorfor pokker fedte hele ekvipagen ind i et eller andet fedtet
> stads blot fordi den skal gemmes bort i en tre til fire måneder?
Ja, for de af os der ikke har et opvarmet aflukke, men må hensætte
cyklen
under en presenning i det fri eller i en carport, ville en enkelt vinter
uden voks/syrefri olie etc være døden. Alt ubehandlet alu o.lign ville
være angrebet og sygt at se på foråret efter.
> Hvis du tager på et længere udenlandstrip fedter du vel heller ikke
> madkassen ind i ferronat vel?
Ferronat - oh, nostalgi - hvor får man det; i en våbenforretning? Fik
godt nok brugt nogle liter af det til kanonen på Centurion'en og de
mindre gøbber i de år ...
Jeg giver den faktisk et tyndt lag vintervoks før sommerferien, eller
hvis den må stå mere end tre-fire uger ubenyttet hen og ude under
mc-garagen. Men Protect&Shine er også så nemt at få af igen.
> Jeg gør ikke - Den får lov til at passe sig selv
Du har jo også et fint skrueskur, mit er dog langt om længe på vej og
jeg har reserveret multomange timer her i november for at få det op
at stå inden vinteren for alvor sætter ind. Pt er det qua kommunen til
nabohøring, da kommunen forlanger bygninger placeret >5 m fra vejskel.
Da vi bor på et hjørne og på en mindre grund, kunne vi ikke så let
skjule det og valgte derfor at anmelde det formelt, selv om det koster
3-4 ugers forsinkelse.
Først skal vi lige lægge et ½m tykt, 9-10m højt fyrretræ ned og gravet
ud til fundament, men derfra skulle det kun gå opad :)
Richard
| |
Steen Gruby (27-10-2002)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 27-10-02 00:30 |
|
On Fri, 25 Oct 2002 23:28:16 +0200, Richard Pade
<richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote:
Hi Richard.
>
>Køleribber, nå ja det skal jeg jo vænne mig til, at der også findes på
>en mc :)
>
Luftkøling du ved
Jeg er ikke kommet længere.
>
>Ja, for de af os der ikke har et opvarmet aflukke, men må hensætte
>cyklen
>under en presenning i det fri eller i en carport, ville en enkelt vinter
>uden voks/syrefri olie etc være døden. Alt ubehandlet alu o.lign ville
>være angrebet og sygt at se på foråret efter.
>
Godt ord igen, men fra et tyndt lag spry voks og til Tektyl er der et
stykke vej
>
>Ferronat - oh, nostalgi - hvor får man det; i en våbenforretning? Fik
>godt nok brugt nogle liter af det til kanonen på Centurion'en og de
>mindre gøbber i de år ...
>
Overdrivelse fremmer forståelsen, og Ferronat fra den gang mænd var
mænd, er det værste jeg kan forestille mig.
Det kræver virkelig sin mand at få det af igen.
>Jeg giver den faktisk et tyndt lag vintervoks før sommerferien, eller
>hvis den må stå mere end tre-fire uger ubenyttet hen og ude under
>mc-garagen. Men Protect&Shine er også så nemt at få af igen.
>
Det lyder helt OK.
>
>Du har jo også et fint skrueskur, mit er dog langt om længe på vej og
>jeg har reserveret multomange timer her i november for at få det op
>at stå inden vinteren for alvor sætter ind. Pt er det qua kommunen til
>nabohøring, da kommunen forlanger bygninger placeret >5 m fra vejskel.
>Da vi bor på et hjørne og på en mindre grund, kunne vi ikke så let
>skjule det og valgte derfor at anmelde det formelt, selv om det koster
>3-4 ugers forsinkelse.
>
Nu mente jeg faktisk bilen, den gør jeg ikke noget ved hvis den står
stille, hvad den sjældent gør.
Mht. dit skrueskursprojekt så er jeg spændt på at se ressultatet.
Pokkers at det skal over forvaltningen pga. lokale forordninger.
Det er, som du skriver, en 3-6 ugers human delayline
Den med < end 5 meter til vejskel har vi også her, men jeg har set
mange dispentationer for den, så din går nok også, mon ikke?
>Først skal vi lige lægge et ½m tykt, 9-10m højt fyrretræ ned og gravet
>ud til fundament, men derfra skulle det kun gå opad :)
>
Sådan en 30 år gammel fyr nedlagde jeg sidste år, men indrømmet - Jeg
var for doven til at fjerne roden.
Og når den nu ikke er mig i vejen, såååå ------
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk
| |
Richard Pade (27-10-2002)
| Kommentar Fra : Richard Pade |
Dato : 27-10-02 12:44 |
|
Steen Gruby wrote:
> >Ja, for de af os der ikke har et opvarmet aflukke, men må hensætte
> >cyklen
> >under en presenning i det fri eller i en carport, ville en enkelt vinter
> >uden voks/syrefri olie etc være døden. Alt ubehandlet alu o.lign ville
> >være angrebet og sygt at se på foråret efter.
> >
> Godt ord igen, men fra et tyndt lag spry voks og til Tektyl er der et
> stykke vej
Enig, kan dog godt se fidusen ved at beskytte dele af cyklen, der er
svært
tilgængelige og derfor aldrig bliver pudset og vokset. Men enig, mindre
kan
gøre det.
> >Ferronat - oh, nostalgi - hvor får man det; i en våbenforretning? Fik
> >godt nok brugt nogle liter af det til kanonen på Centurion'en og de
> >mindre gøbber i de år ...
> >
> Overdrivelse fremmer forståelsen, og Ferronat fra den gang mænd var
> mænd, er det værste jeg kan forestille mig.
> Det kræver virkelig sin mand at få det af igen.
Ja når jeg tænker på al den terpentin eller rensebenzin, vi lod os over-
sprøjte med bare for at få et kanonløb gjort rent til inspektion inden
det skulle smøres ind i fionat igen... Går nok ikke idag, håber de har
noget mere humant at rense og konserevere deres gøbber med.
> >Du har jo også et fint skrueskur, mit er dog langt om længe på vej og
> >jeg har reserveret multomange timer her i november for at få det op
> >at stå inden vinteren for alvor sætter ind. Pt er det qua kommunen til
> >nabohøring, da kommunen forlanger bygninger placeret >5 m fra vejskel.
> >Da vi bor på et hjørne og på en mindre grund, kunne vi ikke så let
> >skjule det og valgte derfor at anmelde det formelt, selv om det koster
> >3-4 ugers forsinkelse.
> >
> Mht. dit skrueskursprojekt så er jeg spændt på at se ressultatet.
> Pokkers at det skal over forvaltningen pga. lokale forordninger.
> Det er, som du skriver, en 3-6 ugers human delayline
> Den med < end 5 meter til vejskel har vi også her, men jeg har set
> mange dispentationer for den, så din går nok også, mon ikke?
Jeg har også kigget ekstra nøje efter, hvordan carporte og garager er
placeret her i omegnen, siden vi fik den besked. Enten gir de mange
dispensationer, eller også ser folk stort på det. Men kommunen har også
et ønske om, at grundejerne holder deres biler inde på egen grund, så
det hensyn kommer nok til at veje tungest.
> >Først skal vi lige lægge et ½m tykt, 9-10m højt fyrretræ ned og gravet
> >ud til fundament, men derfra skulle det kun gå opad :)
> >
> Sådan en 30 år gammel fyr nedlagde jeg sidste år, men indrømmet - Jeg
> var for doven til at fjerne roden.
> Og når den nu ikke er mig i vejen, såååå ------
Vi har virkelig overvejet mange måder, at bygge skuret op ad, rundt om
etc.
Det er et af de sidste "høje" træer i området; og selv om vi i det
mindste
har sat en del træer, der med tiden vil erstatte det, efterlader det jo
et
tomrum i nærmiljøet en tid. Men alene rødderne vil lave for meget
ballade
under fundamentet, så det må væk num rub og stub.
Men du skal nok høre mere.
Richard
| |
Martin L. Johansen (25-10-2002)
| Kommentar Fra : Martin L. Johansen |
Dato : 25-10-02 21:29 |
|
On Fri, 25 Oct 2002 21:39:51 +0200, "Bo-gsxR" <anonym@anonym.dk>
wrote:
>det er der jo utroligt mange biler der får, så de ikke ruster i
>undervognen. kan dette ikke bruges til mc'er??
Tja, jeg har gjort det med min Scooter 45, da den skal køre hele året
:-/ Så jeg håber på det bedste.
/Martin
| |
|
|