Hmmm, mærkelige MC ( Fortsat )
Fra : Jon Larsen

Dato : 24-10-02 17:49

Hej Mads..
Nu har jeg prøvet at køre uden luftfilter... den kørte minimalt bedre af
det.. den fik stadig meget for fed blanding..

Jeg flyttede jo nålene 2 hak op ( talt fra oven dvs de er hævet ) og nu har
jeg så prøvet at sænke dem 1 hak. og prøvede med de gamle rør.. den kunne
ikke starte på de gamle rør.. så satte jeg de "nye", som også har været
druknet, i og så kunne den starte men den går igen ad pommeren til...
snøvler sig op gennem omdr. og der er intet der bare ligner det træk den har
når den køre godt... men den mærkelige dybe lyd er i hvert flad forsvundet.
det er da også det eneste positive jeg har at skrive... Er der nogen
der kender en god billig mekaniker i Odense eller på Fyn ???? Eller også
stiller jeg den væk nu og glemmer alt om den.....

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Morten Juel

Dato : 24-10-02 19:42

Har du testet kompresion på den ??

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Jon Larsen

Dato : 25-10-02 18:37

> Har du testet kompresion på den ??
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nej.. men kompressionen kan da ikke bare pludselig forsvinde helt.. den
kørte jo fint for 14 dage siden inden jeg pillede et enkelt tændrør ud !!

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-10-02 18:45

> Nej.. men kompressionen kan da ikke bare pludselig forsvinde helt.. den
> kørte jo fint for 14 dage siden inden jeg pillede et enkelt tændrør ud !!

Ja, det tænkte jeg også dengang der var et hul i toppen af mit ene stempel.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jon Larsen

Dato : 25-10-02 18:37

Fra : Kim J.

Dato : 24-10-02 20:41

Hejsa,

Prøv at skifte nålene til svømmerne, hvis den ikke lukker tæt vil det give
en motor som nemt drukner og går mystisk, specielt i tomgang.
Dernæst skal du måle svømmerhøjden, er den for høj vil den presse benzin ind
i motoren, og for lav vil den ikke få den rigtige blanding.

Når man har karburator problemer bliver man nød til at gå systematisk frem.
Det er jo hellere ikke specielt underholdende at skulle afmontere og montere
karburatorer hvert andet øjeblik, specielt ikke på en række-4.

Virker det ikke, så er der ikke anden udvej end tjekke kompression tænding
mv.

MVH
Kim Johnsen