Hmm.. Mærkelige MC
Fra : Jon Larsen

Dato : 22-10-02 16:07

Hejsa.. Nu har jeg jo fået liv i den "gamle" gixxer... men den er altså lidt
tam i betrækket...
Jeg har sænkert nålene til det allerøverst hak i nålen og det hjalp på
problemet med at den skyder ved motorbremsning og lyder mærkeligt ved
mellemgas..

Kan en for mager blanding skyldes at den ikke tager ordenligt ved ???
luftskruerne er stillet jævnfør standard 1 ½ omgang ud, men så meget luft
kan der ikke komme ind i de små huller.. eller også er den extremt følsom...
Der er en hel del tikken også som jeg tror må komme fra enten knastkæden
og/eller ventilerne.. og de skal naturligvis stilles.. så snart jeg får
"tid"...
Desuden er der en mærelig dyb lyd når jeg giver den fuld gas.. og KUN ved
fuldgas.. som om der bliver åbnet ind til motoren og man tydeligt kan høre
den suger...
Jeg er 100 % sikker på at lågene til karbsne er tætte og sidder ordenligt...
der er INGEN utætheder ved karbsne og ind til motoren... og luftfilterkassen
sidder også som den skal...

Hvad kan frembringe denne lyd ???

Hvis der skulle være ne utæthed ved et af tændrørene så burde den vel næsten
ikke kunne trække ?!?!?!?! så ville den jo suge falsk luft. eller ????

Hvis der er en der bor i Odense der har lyst til at kigge forbi og prøve en
tur..så kunne det måske hjælpe...

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Mads Lund

Dato : 23-10-02 12:11

> Hejsa.. Nu har jeg jo fået liv i den "gamle" gixxer... men den er altså
lidt
> tam i betrækket...

Det er jo en 2½ ik'

> Jeg har sænkert nålene til det allerøverst hak i nålen og det hjalp på
> problemet med at den skyder ved motorbremsning og lyder mærkeligt ved
> mellemgas..

Hmm, jeg forslår du stiller dem midt i igen.

> Kan en for mager blanding skyldes at den ikke tager ordenligt ved ???

Både ja og nej. Men hvis den er meget for mager, vil det give såvel et
effektmæssigt som et temperaturmæssigt problem.

> [...]
> Der er en hel del tikken også som jeg tror må komme fra enten knastkæden
> og/eller ventilerne.. og de skal naturligvis stilles.. så snart jeg får

Jo jo, men luftskruerne er faktisk en af de vigtigste
indstillingsmuligheder. Især hvis cyklen skyder ved motorbremsning tyder det
på for mager tomgangsblanding. Og hvis tændrørene bliver helt sorte og
sætter ud ved rolig kørsel er der som regel for fed tomgangs blanding.

> Desuden er der en mærelig dyb lyd når jeg giver den fuld gas.. og KUN ved
> fuldgas.. som om der bliver åbnet ind til motoren og man tydeligt kan høre
> den suger...

Hmm tyder på enten et karbureringsproblem (for mager blanding på hoveddysen,
men det er kun et gæt) eller også et luftfilter problem (men det er vel std.
og rent og pænt ik')

> Hvis der skulle være ne utæthed ved et af tændrørene så burde den vel
næsten
> ikke kunne trække ?!?!?!?! så ville den jo suge falsk luft. eller ????

utætheder ved tændrør og udstødningspakningerne lyder helt anderledes.
Nærmest som en mellemting mellem ventil tikken og så en gammel kompressor
(tøf-tøf agtig)

Mads Lund
Nnja9RT

Fra : Jon Larsen

Dato : 23-10-02 12:59

"> > Hejsa.. Nu har jeg jo fået liv i den "gamle" gixxer... men den er altså
> lidt
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Det er jo en 2½ ik'
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ja ja.. men ikke en GN 250'er
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Hmm, jeg forslår du stiller dem midt i igen.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jamren det prøver jeg så
> [...]

> på for mager tomgangsblanding. Og hvis tændrørene bliver helt sorte og
> sætter ud ved rolig kørsel er der som regel for fed tomgangs blanding.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Problemet er der selvom tændrørene ser fine koksfarvede ud..
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jeg prøver at stille lidt på nåle og blanding... så skriver jeg igen

Fra : Jon Larsen

Dato : 23-10-02 13:42

Nu har jeg så hævet nålene, sådan at alle står i det miderste hak... men den
køre dårligere nu.. den hoster helt vildt så den får nok for meget benz
nu... den 2nd øverste hak duer heller ikke og det sidste hak dur slet
ikke.... jeg har nu skruet luft skruerne ud så de står 2 omgange ude... men
det hjalp ikke....
Alt dette bare fordi jeg skulle se farven på et enkelt tændrør.. så ville
den ikke starte.. og nu køre den ad pommeren til... fatter det ikke

Nu tror jeg altså den skal til mekkeren.... jeg orker ikke at rode mere med
det... og de har nok også bedre værktøj og hjælpemidler til at indstille
den korrekt...

Med sørgelig hilsen

Jon Larsen ( godt knotten )
Gixxer.. ( Meget syg )

Fra : Morten Juel

Dato : 23-10-02 14:05

> Nu tror jeg altså den skal til mekkeren.... jeg orker ikke at rode mere
med
> det... og de har nok også bedre værktøj og hjælpemidler til at indstille
> den korrekt...
kaburatorer er noget fanden har skabt + er der mere end en cyl er den HELT
gal.. er fandeme glad for min en banker

Mvh
Morten
DR350 SET

Fra : Mads Lund

Dato : 23-10-02 15:08

> Nu tror jeg altså den skal til mekkeren.... jeg orker ikke at rode mere
med
> det... og de har nok også bedre værktøj og hjælpemidler til at indstille
> den korrekt...

Prøv lige at afmontere luftfilteret og så tril en lille tur uden. (med
mindre du har skiftet det for nyligt)

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jon Larsen

Dato : 23-10-02 17:16

> Prøv lige at afmontere luftfilteret og så tril en lille tur uden. (med
> mindre du har skiftet det for nyligt)
>
> Mads Lund
> Ninja9RT
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det har jeg ikke... og der virker også ret olieret.... kan være man lige
skal pusle lidt om det med KN-filterrensen når man nu alivl har det stående
på hylden .-)