/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Guide i løb_igang
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 22-10-02 13:56

Ahem... min cykel har lidt startproblemer efterhånden i det kolde, fugtige
vejr.

Jeg har hældt karburatorspirt i tanken, jeg har lige hældt strøm i batteriet
og forlygten er slukket under tændingen. Tændrørene er ca. 2 år og ca. 20K
km gamle (og de bliver skiftet når sæsonen slutter).

Desværre tændte cyklen ikke med det samme. Dvs. jeg kan nok godt få liv i
den i løbet af kort tid, men det sprang ikke igang som jeg håbede på.

Men der er jo et trick til... løb svinet igang.

Er der nogen særlige tricks? Mit udgangspunkt er at trække koblingen - sæt i
2. gear - tænding på - løb i gang - tryk starterknappen mens koblingen
bliver sluppet... Skal der choker på og skal jeg slippe koblingen hurtigt
eller langsomt?



 
 
Henrik Nielsen - Rap~ (22-10-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 22-10-02 14:12

Jeg plejer at bruge 3. gear, ellers blokere baghjulet. Brug ikke starteren
imens. Ellers gør som du plejer med choker osv.

Og husk at trække kobling så snart den er igang

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Henrik Steen Larsen (22-10-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 22-10-02 17:30

> Jeg plejer at bruge 3. gear, ellers blokere baghjulet. Brug ikke starteren
> imens. Ellers gør som du plejer med choker osv.
>
> Og husk at trække kobling så snart den er igang

Takker.

Jeg tror jeg vil prøve at løbe den igang om 2 timers tid - uden at
normalstarte først... bare for lige at se om det virker for mig.



Brian Lænø (22-10-2002)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 22-10-02 15:48


"Henrik Steen Larsen" skrev
> Ahem... min cykel har lidt startproblemer efterhånden i det kolde, fugtige
> vejr.
>
> Jeg har hældt karburatorspirt i tanken, jeg har lige hældt strøm i
batteriet
> og forlygten er slukket under tændingen. Tændrørene er ca. 2 år og ca. 20K
> km gamle (og de bliver skiftet når sæsonen slutter).
>
> Desværre tændte cyklen ikke med det samme. Dvs. jeg kan nok godt få liv i
> den i løbet af kort tid, men det sprang ikke igang som jeg håbede på.
>
> Men der er jo et trick til... løb svinet igang.
>
> Er der nogen særlige tricks? Mit udgangspunkt er at trække koblingen - sæt
i
> 2. gear - tænding på - løb i gang - tryk starterknappen mens koblingen
> bliver sluppet... Skal der choker på og skal jeg slippe koblingen hurtigt
> eller langsomt?

Start med at skifte tændrør nu.
20.000 km er lang tid for tændrør, på nogle modeller anbefales det at skifte
ved 5.000 km.
Der findes nogle tændrør, hvor elektroden går lidt længere ned i cylinderen.
De giver bedre tomgang, og gør det lettere at starte motoren.
Jeg har mærket stor forbedring, efter jeg begyndte at bruge den type.
Selv nu om efteråret starter min cagiva på første stempel slag, og det er
uden brug af choker.
Jeg bruger det forhadte NGK tændrør uden problemer, men mon ikke de andre
fabrikanter har et lignende tændrør.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Richard Pade (22-10-2002)
Kommentar
Fra : Richard Pade


Dato : 22-10-02 17:15

"Brian Lænø" wrote:
> Der findes nogle tændrør, hvor elektroden går lidt længere ned i cylinderen.
> De giver bedre tomgang, og gør det lettere at starte motoren.
> Jeg har mærket stor forbedring, efter jeg begyndte at bruge den type.
> Selv nu om efteråret starter min cagiva på første stempel slag, og det er
> uden brug af choker.
> Jeg bruger det forhadte NGK tændrør uden problemer, men mon ikke de andre
> fabrikanter har et lignende tændrør.

Hvad hedder den type, du bruger og den, den erstatter?
Ved du, hvor meget længere, gnisttippen rager frem/ned i cylinderen?

Richard
- med to cykler, der elsker NGK DPR8EA-9

Brian Lænø (22-10-2002)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 22-10-02 19:24


"Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote in message
news:3DB5799A.B8059956@mail.dk...
> "Brian Lænø" wrote:
> > Der findes nogle tændrør, hvor elektroden går lidt længere ned i
cylinderen.
> > De giver bedre tomgang, og gør det lettere at starte motoren.
> > Jeg har mærket stor forbedring, efter jeg begyndte at bruge den type.
> > Selv nu om efteråret starter min cagiva på første stempel slag, og det
er
> > uden brug af choker.
> > Jeg bruger det forhadte NGK tændrør uden problemer, men mon ikke de
andre
> > fabrikanter har et lignende tændrør.
>
> Hvad hedder den type, du bruger og den, den erstatter?
> Ved du, hvor meget længere, gnisttippen rager frem/ned i cylinderen?
>
> Richard
> - med to cykler, der elsker NGK DPR8EA-9

Jeg glemte at svare på hvor meget længere det.
Det er ca. 2 mm længere, det er elektroden, isoleringen omkring elektroden
samt bøjlen der er længere.
Den længere isolering, skal forhindre at knisten springer imellem elektroden
og siden af tændrøret.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Brian Lænø (22-10-2002)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 22-10-02 19:18


"Richard Pade" skrev
> > Der findes nogle tændrør, hvor elektroden går lidt længere ned i
cylinderen.
> > De giver bedre tomgang, og gør det lettere at starte motoren.
> > Jeg har mærket stor forbedring, efter jeg begyndte at bruge den type.
> > Selv nu om efteråret starter min cagiva på første stempel slag, og det
er
> > uden brug af choker.
> > Jeg bruger det forhadte NGK tændrør uden problemer, men mon ikke de
andre
> > fabrikanter har et lignende tændrør.
>
> Hvad hedder den type, du bruger og den, den erstatter?
> Ved du, hvor meget længere, gnisttippen rager frem/ned i cylinderen?
>
> Richard
> - med to cykler, der elsker NGK DPR8EA-9

Det jeg bruger hedder BP7HS (S er skrevet meget kraftigere end resten af
navnet)
hvilket tændrør det erstatter er jeg ikke sikker på, originalt kører min på
et champion L82 YC

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Henrik Steen Larsen (22-10-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 22-10-02 17:31

> Start med at skifte tændrør nu.
> 20.000 km er lang tid for tændrør, på nogle modeller anbefales det at
skifte
> ved 5.000 km.

I know - det er bare så pokkers besværligt, at jeg gerne vil undgå det...
indtil vinter om ikke andet.



Christian Nedergaard (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Christian Nedergaard


Dato : 23-10-02 11:27


"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse
news:ap3hsf$1fvq$1@news.cybercity.dk...
> Ahem... min cykel har lidt startproblemer efterhånden i det kolde, fugtige
> Men der er jo et trick til... løb svinet igang.
>
> Er der nogen særlige tricks?

masser

Jeg pleje at gøre følgende:

Sætter tænding på og i frigear, choker på, kobling trukket...
Starter med at løbe...
Sætter i 1. gear, mens jeg løber, stadig med koblingen trukket...
Kaster numsen sidelæns op på sædet , samtidig med at koblingen slippes, for
at undgå at baghjulet blokerer, ned og løbe videre indtil den starter; når
den starter trækkes koblingen med det samme....
Puster..

Håber jeg fik det hele med

mvh Christian




Henrik Nielsen - Rap~ (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 23-10-02 14:19

Gearskift mens man løber lyder "farligt"...

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408657
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste