Baerbar i baad - igen
Fra : Frank Kristensen

Dato : 26-02-01 12:43

Hej med jer,

Vi har nu fået investeret i en D-GPS modtager, en plotter, nogle c-maps samt
det Elektroniske Søkort fra KMS. Næste skridt bliver at få en "Blærbar" med
i båden.

Er der nogle, som har erfaring med, hvilke systemkrav (skærm, processor) man
skal gå efter på når man skal købe bærbar?
Minimumskravene kan man naturligvis læse sig til. Men hvad fungerer? Og vi
vil også gerne fremtidssikre lidt (mulighed for at downloade vejrkort mm.)

Det skulle være mulige at downloade vejrkort med en bærbar og en
radiomodtager - er det korrekt???

Måske lidt mange spørgsmål, men jeg ser frem til nogle svar fra jer, som har
mere forstand på dette end mig.

PS: Hvis der lige skulle være en person som havde den perfekte bærbare til
salg -så send mig endelig en mail!

Frank Kristensen
"Sailing is life....
Everything else is just details"

Fra : Anders Lassen & Hell~

Dato : 27-02-01 09:32

Hej,

Jeg vil bestemt anbefale at du - som i alle computerkøb - for det første
sørger for at afstemme dit behov med din maskine og for det andet
fremtidssikrer så godt det er muligt.

I dit tilfælde ville jeg bestemt købe en PC (altså ikke en Mac) med en
Pentium processor på mindst 400 MhZ. Hvis du KUN skal bruge maskinen i båden
er der ikke de store krav til harddisk. Prøv at se på Dell's side - jeg har
gode erfaringer med Dell.

Angående vejrfax kan du starte med at klikke ind på
http://www.dkscan.dk/software.htm - her finder du mange links til andre
sider, der glimrende forklarer hvad du skal bruge af software og hardware
for at komme i gang med at modtage vejrmeldinger og satellitbilleder.

Mange hilsner og held og lykke

Anders

Frank Kristensen <frankmk@telefona.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Cmrm6.782$_d5.13265@news.get2net.dk...

Fra : Lars Bonde Christens~

Dato : 03-03-01 01:52

Hvor stor ????
Du behøver ikke ret meget. Hvis du køber en 400 mhz er du godt kørende.
Meget mindre kan godt gøre det. Livet for en bærbar i en båd er meget hårdt.
Køb den billigste du kan finde og brug den ind til den ikke kan mere. Det er
den bedste fremtidssikring du kan få.
Til vejrfax kan du bruge en gammel 486. Der findes masser af gode programmer
man kan hente gratis på nettet til dos og Windows. Dos programmer er at
fortrække da Windows laver en masse støj i radioen. Du kan derfor godt
glemme alt om win2000.

Jeg har fundet denne gode side
http://www.hffax.de/ her kan du finde alt.