/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Lys på FZS600 `98
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 16-10-02 12:42

Jeg har længe tænkt på muligheden for at få noget mere skrald på forlyset, og nærlyspæren røg i dag, så vil jeg da spørge: Er der
nogen der har erfaringer med andre (mere lysstærke pærer) og hvordan er muligheden for at lave det så man kan tænde det lange lys i
begge paraboler? (Jeg er en skovl til det elektriske .

--
Mvh - Arne Lorenzen,
mctws98 No.36
fzs600, der lige i øjeblikket mest frygter saltet ;o/
icq#: 163704954


 
 
Vestegnens MC Servic~ (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Vestegnens MC Servic~


Dato : 16-10-02 17:49

Du kan jo starte med at skifte dine pærer ud til kraftige H4 pærer, det
skulle da give lidt lys selv om dine glas ikke fra fabrikken er skåret til
dem. ( Ja det hedder sgu skåret tro det eller ej). Ang. dit lange lys så er
det bare at klø på med at finde ud af hvilken ledning det er der tænder det
lange lys i den pære der giver langt lys for der efter at sætte den samme
pære i det andet stik og så træk en ledning mere. Kan jo være der sidder 3
på det ene stik og kun 2 på det andet. Ja så er det så let at selv Volleborg
kan hitte ud af det. Men HUSK : Lovgivningen siger at der kun må være
positions lys i 1 pære og ikke 2.



Arne Lorenzen (17-10-2002)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 17-10-02 10:19

"Vestegnens MC Service" <nylonstockings@postkasse.org> skrev i en meddelelse news:3dad9895$0$79658$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Du kan jo starte med at skifte dine pærer ud til kraftige H4 pærer, det
> skulle da give lidt lys selv om dine glas ikke fra fabrikken er skåret til
> dem. ( Ja det hedder sgu skåret tro det eller ej). Ang. dit lange lys så er
> det bare at klø på med at finde ud af hvilken ledning det er der tænder det
> lange lys i den pære der giver langt lys for der efter at sætte den samme
> pære i det andet stik og så træk en ledning mere. Kan jo være der sidder 3
> på det ene stik og kun 2 på det andet. Ja så er det så let at selv Volleborg
> kan hitte ud af det. Men HUSK : Lovgivningen siger at der kun må være
> positions lys i 1 pære og ikke 2.
>

Kan man være sikker på at ledningsnettet på fazeren er dimensioneret til
at kunne klare belastningen med dobbelt langt lys, eller har det ikke noget
med det at gøre? Ja, jeg ved ikke meget om det, så derfor
PS:
Beskrivelsen på fazer.de handler kun om hvordan man får nærlys i begge
lygter, og det ville jo også være fint at få, men det lange i begge er nu
drømmen

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600
icq#: 163704954



Jes Vestervang (17-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 17-10-02 11:07

Arne Lorenzen wrote:

> Beskrivelsen på fazer.de handler kun om hvordan man får nærlys i begge
> lygter, og det ville jo også være fint at få, men det lange i begge er nu
> drømmen
>
Kig lige efter én gang til, der skulle altså helst være langt lys i begge
to!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Arne Lorenzen (17-10-2002)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 17-10-02 19:01

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in message news:<j42moa.ck.ln@vissen.vandhane>...
> Arne Lorenzen wrote:
>
> > Beskrivelsen på fazer.de handler kun om hvordan man får nærlys i begge
> > lygter, og det ville jo også være fint at få, men det lange i begge er nu
> > drømmen
> >
> Kig lige efter én gang til, der skulle altså helst være langt lys i begge
> to!

Der har været kuk med TDCserveren det meste af dagen, og det har da
også betydet forskydninger i andre tråde, så jeg poster via google nu:

Nø, det ser ikke ud til at fremme langt lys i begge, diagrammet viser
hvordan man får det korte lys i højre lygte til at tænde også.Der er 2
måder: en med en bro over til højre lygtes "nærlystråd", men her
advares mod varmeudviklingen når fjernlyset er tændt oven i nærlyset.
Den anden måde implicerer en modifikation af ledningsnettet helt nede
fra "E-boksen", hvorved nærlyset som jeg læser det, skulle slukke ved
opblænding?
http://www.dieter-geiger.de/fazer/tips_beleuchtung.html

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600
icq#: 163704954

Jes Vestervang (17-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 17-10-02 22:55

Arne Lorenzen wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote:
>> Arne Lorenzen wrote:
>>
>> > Beskrivelsen på fazer.de handler kun om hvordan man får nærlys i begge
>> > lygter, og det ville jo også være fint at få, men det lange i begge er
>> > nu drømmen
>> >
>> Kig lige efter én gang til, der skulle altså helst være langt lys i begge
>> to!
>
> Nø, det ser ikke ud til at fremme langt lys i begge
>
Jeg huskede lidt forkert, men er det ikke også godt nok med std.opsætningen
med lavt lys i den ene og langt i den anden ved langt lys?

>, diagrammet viser
> hvordan man får det korte lys i højre lygte til at tænde også.Der er 2
> måder: en med en bro over til højre lygtes "nærlystråd", men her
> advares mod varmeudviklingen når fjernlyset er tændt oven i nærlyset.
>
Jep, den ville jeg holde mig fra.

> Den anden måde implicerer en modifikation af ledningsnettet helt nede
> fra "E-boksen", hvorved nærlyset som jeg læser det, skulle slukke ved
> opblænding?
>
Jep, diagrammet forklarer det jo så nydeligt Modifikation lyder jo også
så voldsomt, man trækker jo kun en enkelt ledning.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Arne Lorenzen (18-10-2002)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 18-10-02 09:02

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:ojbnoa.9n.ln@vissen.vandhane...
snip

> Jeg huskede lidt forkert, men er det ikke også godt nok med std.opsætningen
> med lavt lys i den ene og langt i den anden ved langt lys?
snip

Nix!
Kort lys i begge for at bli´ set af morgentumlingerne,
og langt lys i begge til at sætte trumf på hvis de ikke flytter sig
Så det skal nok gøres som "Vestegnens MC Service" beskriver,
og umiddelbart synes jeg det lyder ret tilforladeligt? (= lidt usikker endnu)

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600
icq#: 163704954


Jes Vestervang (18-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-10-02 14:39

Arne Lorenzen wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>
>> Jeg huskede lidt forkert, men er det ikke også godt nok med
>> std.opsætningen med lavt lys i den ene og langt i den anden ved langt
>> lys?
> snip
>
> Nix!
> Kort lys i begge for at bli´ set af morgentumlingerne,
> og langt lys i begge til at sætte trumf på hvis de ikke flytter sig
>
Hm, ok

> Så det skal nok gøres som "Vestegnens MC Service" beskriver,
> og umiddelbart synes jeg det lyder ret tilforladeligt? (= lidt usikker
> endnu)
>
Jep, og det er nok ikke uden grund. Den pære der har permanent lavt lys er
udstyret med en eller anden hættelignende dims foran pæren (for at reducere
blænding?), som det ikke er sikkert har det godt med langt lys. Undersøg
lige det først, det ville være træls at smelte hele kåben om til en
plastiktallerken

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Armand (20-10-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-10-02 16:19


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:ojbnoa.9n.ln@vissen.vandhane...
> Arne Lorenzen wrote:
>
> > Den anden måde implicerer en modifikation af ledningsnettet helt
nede
> > fra "E-boksen", hvorved nærlyset som jeg læser det, skulle slukke
ved
> > opblænding?
> >
> Jep, diagrammet forklarer det jo så nydeligt Modifikation lyder jo
også
> så voldsomt, man trækker jo kun en enkelt ledning.


Derved at man alligevel skal til at rode med trækning af yderligere
ledninger, vil det være gunstigere hvis man trak en solid(!) ledning
med "frisk" strøm direkte fra batteriet (med en sikring skudt ind et
sted!) og til forlygte-området, og derefter lod de bestående ledninger
styre et relæ som tændte for lampen!
Udover at man derved kan simplificere ledningsføringen, er en
spændings-stigning på pæren også en gevist for en større lys-udladning!

--
Armand
(med lys i begge sine lamper)





Jes Vestervang (20-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 20-10-02 17:44

Armand wrote:
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>> Arne Lorenzen wrote:
>>
>>> Den anden måde implicerer en modifikation af ledningsnettet helt
>>> nede fra "E-boksen", hvorved nærlyset som jeg læser det, skulle slukke
>>> ved opblænding?
>>>
>> Jep, diagrammet forklarer det jo så nydeligt Modifikation lyder jo
>> også så voldsomt, man trækker jo kun en enkelt ledning.
>
>
> Derved at man alligevel skal til at rode med trækning af yderligere
> ledninger, vil det være gunstigere hvis man trak en solid(!) ledning
> med "frisk" strøm direkte fra batteriet (med en sikring skudt ind et
> sted!) og til forlygte-området, og derefter lod de bestående ledninger
> styre et relæ som tændte for lampen!
>
En god idé, som jeg tror jeg vil lade mig inspirere af!

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Armand (20-10-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-10-02 23:09


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:lfmuoa.021.ln@vissen.vandhane...
> Armand wrote:

> > Derved at man alligevel skal til at rode med trækning af yderligere
> > ledninger, vil det være gunstigere hvis...............
> > og derefter lod de bestående ledninger styre et relæ som tændte for
lampen!
> >
> En god idé, som jeg tror jeg vil lade mig inspirere af!

Der skulle nu have stået "lamperne"; men det gennemskuer du vel på et
tidspunkt under operationen!?

--
Armand.






Jes Vestervang (21-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 21-10-02 17:23

Armand wrote:
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>> Armand wrote:
>
>> > Derved at man alligevel skal til at rode med trækning af yderligere
>> > ledninger, vil det være gunstigere hvis...............
>> > og derefter lod de bestående ledninger styre et relæ som tændte for
>> > lampen!
>> >
>> En god idé, som jeg tror jeg vil lade mig inspirere af!
>
> Der skulle nu have stået "lamperne"; men det gennemskuer du vel på et
> tidspunkt under operationen!?
>
Jaja!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Christian Stidsen (20-10-2002)
Kommentar
Fra : Christian Stidsen


Dato : 20-10-02 22:23


> En god idé, som jeg tror jeg vil lade mig inspirere af!

Hvis det er noget du får succes med, kan du så ikke lave en lille
how-to-be-smart-i-en-fart ?

Det der med nye ledninger, relæer o.s.v. er jeg ikke lige så vild med at
begynde på uden vejledning...

Christian

--
FZS600



Jes Vestervang (21-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 21-10-02 17:25

Christian Stidsen wrote:

>
>> En god idé, som jeg tror jeg vil lade mig inspirere af!
>
> Hvis det er noget du får succes med, kan du så ikke lave en lille
> how-to-be-smart-i-en-fart ?
>
Jo, det vil jeg da gerne, men forvent ikke noget foreløbigt. Jeg er ret
sløv mht. den slags, nu har jeg bandet over fazerens lave lys siden februar
og har kendt løsningen siden maj og har stadig ikke fået gjort noget ved
det.

> Det der med nye ledninger, relæer o.s.v. er jeg ikke lige så vild med at
> begynde på uden vejledning...
>
Det kan jeg godt forstå. Jeg går heller ikke igang med det uden at have
tænkt mig grundigt om.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Jes Vestervang (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 16-10-02 18:06

Arne Lorenzen wrote:

> Jeg har længe tænkt på muligheden for at få noget mere skrald på forlyset,
> og nærlyspæren røg i dag, så vil jeg da spørge: Er der nogen der har
> erfaringer med andre (mere lysstærke pærer) og hvordan er muligheden for
> at lave det så man kan tænde det lange lys i begge paraboler? (Jeg er en
> skovl til det elektriske .
>
Der er vist en ret udførlig guide til at få nærlys i begge forlygter på
<fazer.de>. Min egen venter selv på samme tur, men projektet er blevet
bremset lidt af at jeg endnu ikke har taget mig sammen til at støve sådan
en kabelsko der passer på forpæren op.

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Arne Lorenzen (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 16-10-02 19:35

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:v96koa.9j.ln@vissen.vandhane...
> Arne Lorenzen wrote:
> > Jeg har længe tænkt på muligheden for at få noget mere skrald på forlyset,
> > og nærlyspæren røg i dag, så vil jeg da spørge: Er der nogen der har
snip

> Der er vist en ret udførlig guide til at få nærlys i begge forlygter på
> <fazer.de>. Min egen venter selv på samme tur, men projektet er blevet
snip

Ha, og mig der selv har henvist til fazer.de et par gange
Ku´selvfølgelig godt ha´kigget selv...
Så må jeg se hvor meget vollborg der er i mig.

Tak for svarene, så lige der kommer frost - rigtig frost om natten snart,
og saltsprederne har holdt klar fra i går,
så jeg får nok gooood tid til at fifle med det.

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600
icq#: 163704954


Christian Stidsen (17-10-2002)
Kommentar
Fra : Christian Stidsen


Dato : 17-10-02 09:34


> Der er vist en ret udførlig guide til at få nærlys i begge forlygter på
> <fazer.de>. Min egen venter selv på samme tur, men projektet er blevet
> bremset lidt af at jeg endnu ikke har taget mig sammen til at støve sådan
> en kabelsko der passer på forpæren op.

Hmmm - tror jeg skal forsøge samme projekt i de kolde vintermåneder...
- syn's der er eledigt lys på Fazeren for at sige det mildt

Christian

--
FZS600



Jes Vestervang (17-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 17-10-02 11:06

Christian Stidsen wrote:

>
>> Der er vist en ret udførlig guide til at få nærlys i begge forlygter på
>> <fazer.de>. Min egen venter selv på samme tur, men projektet er blevet
>> bremset lidt af at jeg endnu ikke har taget mig sammen til at støve sådan
>> en kabelsko der passer på forpæren op.
>
> Hmmm - tror jeg skal forsøge samme projekt i de kolde vintermåneder...
> - syn's der er eledigt lys på Fazeren for at sige det mildt
>
Jep, det lave er elendigt, men det høje er nu ganske gennemsnitligt.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Christian Stidsen (17-10-2002)
Kommentar
Fra : Christian Stidsen


Dato : 17-10-02 23:47

> >> Der er vist en ret udførlig guide til at få nærlys i begge forlygter på
> >> <fazer.de>. Min egen venter selv på samme tur, men projektet er blevet
> >> bremset lidt af at jeg endnu ikke har taget mig sammen til at støve
sådan
> >> en kabelsko der passer på forpæren op.
> >
> > Hmmm - tror jeg skal forsøge samme projekt i de kolde vintermåneder...
> > - syn's der er eledigt lys på Fazeren for at sige det mildt
> >
> Jep, det lave er elendigt, men det høje er nu ganske gennemsnitligt.

Jeg ved nu heller ikke om jeg er tilfreds med det lange lys. Jeg har skruet
lyset ned for at få ordentlig lys, men også fordi der var temmelig mange der
blinkede efter mig - både når jeg havde pass med og uden.

Nu vil jeg se på det med at lave kort lys i begge lamper og så forsøge om
det hjælper på udsynet i de mørke timer!

Hvor i landet holder ud egentlig til Jes ?

M.v.h.

Christian
--
FZS600



Jes Vestervang (18-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-10-02 14:36

Christian Stidsen wrote:

>> >> Der er vist en ret udførlig guide til at få nærlys i begge forlygter
>> >> på <fazer.de>. Min egen venter selv på samme tur, men projektet er
>> >> blevet bremset lidt af at jeg endnu ikke har taget mig sammen til at
>> >> støve
> sådan
>> >> en kabelsko der passer på forpæren op.
>> >
>> > Hmmm - tror jeg skal forsøge samme projekt i de kolde vintermåneder...
>> > - syn's der er eledigt lys på Fazeren for at sige det mildt
>> >
>> Jep, det lave er elendigt, men det høje er nu ganske gennemsnitligt.
>
> Jeg ved nu heller ikke om jeg er tilfreds med det lange lys. Jeg har
> skruet lyset ned for at få ordentlig lys, men også fordi der var temmelig
> mange der blinkede efter mig - både når jeg havde pass med og uden.
>
Tjow, du har da ret i at det godt kan blive bedre. Måske kan kan skifte den
ene pære ud med en kraftigere. Jeg tror egentlig at jeg regnede lidt på det
på et tidspunkt og kom frem til at det netop ville gå, hvis jeg satte en
100W pære i den ene side. Du må hellere regne efter, eller se om du kan
finde mine udregninger via groups.google.com.

> Nu vil jeg se på det med at lave kort lys i begge lamper og så forsøge om
> det hjælper på udsynet i de mørke timer!
>
Det gør det garanteret!

> Hvor i landet holder ud egentlig til Jes ?
>
Indtil i september boede jeg ved Nr. Snede i midtjylland, men nu er jeg
flyttet til Aalborg for at læse til svagstrømsingeniør
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Mike Speed (17-10-2002)
Kommentar
Fra : Mike Speed


Dato : 17-10-02 17:37


"Arne Lorenzen" <alonospam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3dad5072$0$32572$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har længe tænkt på muligheden for at få noget mere skrald på forlyset,
og nærlyspæren røg i dag, så vil jeg da spørge: Er der
> nogen der har erfaringer med andre (mere lysstærke pærer) og hvordan er
muligheden for at lave det så man kan tænde det lange lys i
> begge paraboler? (Jeg er en skovl til det elektriske .
>
> --
> Mvh - Arne Lorenzen,
> mctws98 No.36
> fzs600, der lige i øjeblikket mest frygter saltet ;o/
> icq#: 163704954
>

Snip
Hej

Mit virker godt nok med lys i bække sider, så jeg klager ikke jeg har også
sat dioder pære i baglygten.


--
Mvh.
Michael
Michaelkrx@mail.dk
Ham der nok har kørt den sidste tur i år, på sin Fazer 600.............

Fjern X fra min email hvis du vil skrive til mig









snik



Christian Stidsen (17-10-2002)
Kommentar
Fra : Christian Stidsen


Dato : 17-10-02 23:48

> Mit virker godt nok med lys i bække sider, så jeg klager ikke jeg har også
> sat dioder pære i baglygten.

Diodepærer ?
- Hvordan så med lys på den af staten udlånte aluminiumsplade ?

M.v.h.

Christian
--
FZS600



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409250
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste