/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Checkliste ved køb af brugt mc
Fra : Jan Bak Madsen


Dato : 14-10-02 16:48

Hej
I weekenden skal jeg se på en brugt Suzuki Savage årg. 89, 36500 km, i
privat handel.
Jeg er klar over, at jeg skal checke vigtige ting som:

- slør i styreapperat og hjul
- udsivende olie i gafler
- for bløde støddæmpere
- udsivende olie i pakflader
- motorlyden, jævn tomgang
- støj fra ventiler og nikketøj
- koblingens gang
- udspringning af gear ved høje omdrejninger
- det kosmetiske, lak, krom mm.
- større buler, der kan tyde på styrt
- ....?

Nogle der vil give mig et par tips til, hvad jeg skal kigge efter i sømmene
hvad ang. specielt denne cykel?

På forhånd tak




 
 
Jimmi (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 14-10-02 17:07

Lidt til listen:

Om laderen virker:
Tjek evt. med voltmeter, eller blot ved at gasse op og se om lys styrken i
forlygten øges med omdrejningerne.

50 Kmt. slip styr testen.
Der må ikke forekomme kraftige rystelser i styret når du slipper det ved 50
km/t og lader cyklen motorbremse.

/Jimmi
(XJ600S)



Henrik Steen Larsen (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 14-10-02 17:17

> Om laderen virker:
> Tjek evt. med voltmeter, eller blot ved at gasse op og se om lys styrken i
> forlygten øges med omdrejningerne.

Det gør min nu altså - og har vist gjort det i 5 år/42K km.

Et niveau ved tomgang (ca. 1100 rpm) stigende til fuld styrke ved ca. 2000
rpm.

I tomgang ændrer lysstyrken sig også når man blinker... Ikke særlig meget
men nok til at man kan se det.

Så hvis den er ved at stå af, så har den nu været døende i ret lang tid



Bjørn S (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 14-10-02 19:12


"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse
news:aoeqm5$1g5r$1@news.cybercity.dk...
> Det gør min nu altså - og har vist gjort det i 5 år/42K km.

Det er jo lige det den skal, beviset på at generatoren gir noget -
spændingen stiger med omdrejningen (til et visst punkt).

> I tomgang ændrer lysstyrken sig også når man blinker... Ikke særlig meget
> men nok til at man kan se det.

Det er fordi generatoren ikke leverer noget særlig kapacitet ved tomgang,
strømmen tas direkte fra batteriet.
Folk som kun kører madkassen i bytrafik og korte ture på denne årstid
brokker sig over dårlige batteri... forhandlerne jubler.....


> Så hvis den er ved at stå af, så har den nu været døende i ret lang tid


Diagnosen er nu ikke så slæm



Jimmi (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 14-10-02 22:50

> Det gør min nu altså - og har vist gjort det i 5 år/42K km.
> Et niveau ved tomgang (ca. 1100 rpm) stigende til fuld styrke ved ca. 2000
> rpm.

Ja det var vist mine dårlige forklarings evner, det jeg mente var
naturligvis at det er det den skal gøre.
Hvis lyset ikke stiger i takt med at omdrejningerne øges, betyder det at
lyset kører udelukkende på bateriets strøm, og at generatoren er enten for
svag eller lige ved at stå af.

/Jimmi
(XJ600S)



Niller (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Niller


Dato : 14-10-02 19:06

> 50 Kmt. slip styr testen.
> Der må ikke forekomme kraftige rystelser i styret når du slipper det ved
50
> km/t og lader cyklen motorbremse.

Gælder det kun for softchoppere, eller for alle MC'ere ??

Hvis den gør det, hvad skyldes det så ??


--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=53



Flemming & Tina (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Flemming & Tina


Dato : 14-10-02 22:29

Niller <nielsras@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dab078f$0$3674$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > 50 Kmt. slip styr testen.
> > Der må ikke forekomme kraftige rystelser i styret når du slipper det ved
> 50
> > km/t og lader cyklen motorbremse.
>
> Gælder det kun for softchoppere, eller for alle MC'ere ??
>
> Hvis den gør det, hvad skyldes det så ??

Det kunne jeg også godt tænke mig at vide. Min har nemlig en tendens til at
gøre det.

MVH

Flemming
GSX 750F



Jimmi (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 14-10-02 22:56

> > Der må ikke forekomme kraftige rystelser i styret når du slipper det ved
50
> > km/t og lader cyklen motorbremse.

> Gælder det kun for softchoppere, eller for alle MC'ere ??
> Hvis den gør det, hvad skyldes det så ??

Det kan bla. skyldes nedslidte dæk, men i værste tilfælde slør i
kronrørslejerne eller ved navet, slør som du måske ikke lige kan mærke ved
vride testen. Det kan også skyldes en for "slatten" eller ulige fjedrende
forgaffel. Mener at have hørt at det også kan forekomme ved skævt stel, men
ret mig hvis jeg er forkert på den.

Min XJ600S gjorde det i starten, men det skyldtes heldigvis fladslidte dæk,
efter de blev skiftet var der ikke noget.

/Jimmi



Jake (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 15-10-02 08:22


"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> wrote in message
news:aofejv$27af$1@news.cybercity.dk...
> Det kan bla. skyldes nedslidte dæk, men i værste tilfælde slør i
> kronrørslejerne eller ved navet, slør som du måske ikke lige kan mærke ved
> vride testen. Det kan også skyldes en for "slatten" eller ulige fjedrende
> forgaffel. Mener at have hørt at det også kan forekomme ved skævt stel,
men
> ret mig hvis jeg er forkert på den.

Der skal såmænd ikke mere end et forkert dæktryk til før den kan være gal.

/Jake

XJ 600 (der snart skal på vinterferie)



Niller (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Niller


Dato : 15-10-02 15:39

> > Gælder det kun for softchoppere, eller for alle MC'ere ??
> > Hvis den gør det, hvad skyldes det så ??
>
> Det kan bla. skyldes nedslidte dæk, men i værste tilfælde slør i
> kronrørslejerne eller ved navet, slør som du måske ikke lige kan mærke ved
> vride testen. Det kan også skyldes en for "slatten" eller ulige fjedrende
> forgaffel. Mener at have hørt at det også kan forekomme ved skævt stel,
men
> ret mig hvis jeg er forkert på den.
>
> Min XJ600S gjorde det i starten, men det skyldtes heldigvis fladslidte
dæk,
> efter de blev skiftet var der ikke noget.

ØV !!!

Når jeg kører mellem 50-60 km/t og slipper styret begynder hele styrtøjet at
ryste (jeg mener det er sideværts, kan ikke helt bedømme det).

Jeg har fået skiftet fordækket og fået fælgen afbalanceret, det hjalp lidt,
men ikke helt nok

Der skal nok rodes lidt med forgaflerne, det lader til at det er der
problemet er.

Suzi skal nok have en større omgang inden næste sæsonstart, ÆV !


--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=53



Claus Rittig (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 15-10-02 15:57

"Niller" <nielsras@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3dac2882$0$3671$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Når jeg kører mellem 50-60 km/t og slipper styret begynder hele styrtøjet
at
> ryste (jeg mener det er sideværts, kan ikke helt bedømme det).
>
> Jeg har fået skiftet fordækket og fået fælgen afbalanceret, det hjalp
lidt,
> men ikke helt nok
>
> Der skal nok rodes lidt med forgaflerne, det lader til at det er der
> problemet er.

Det kan også være:
Dårlige kronrørslejer.
Dårlige baggaffellejer.
Slidte hjullejer for eller bag.
Dårlig støddæmper bag.
Mangelfuld afbalancering bag.
Nedslidt bagdæk.
Forkert dæktryk for eller bag.

Rittig

PS: Prøv de billige ting først...



Niller (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Niller


Dato : 15-10-02 16:57

> > Der skal nok rodes lidt med forgaflerne, det lader til at det er der
> > problemet er.
>
> Det kan også være:
> Dårlige kronrørslejer.
> Dårlige baggaffellejer.
> Slidte hjullejer for eller bag.
> Dårlig støddæmper bag.
> Mangelfuld afbalancering bag.
> Nedslidt bagdæk.
> Forkert dæktryk for eller bag.
>
> Rittig
>
> PS: Prøv de billige ting først...

Hmm....så er alt håb da ikke ude

Selv om det lyder dyrt nok..... men uanset hvad så skal hun have nyt bagdæk
på.... så håber jeg sgu det hjælper


--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=53



Vestegnens MC Servic~ (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Vestegnens MC Servic~


Dato : 16-10-02 18:02

Hvis du slipper styret ved 50 og op efter og det begynder at flagre fra side
til side så er det dine kronrørslejer der skal strammes op. Det er noget der
klares på 10 min. og skulle helst ikke have indvirkning på køb af brugt
"cykel"
Kun tosser slipper styret.



Jimmi (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 16-10-02 21:13

> Hvis du slipper styret ved 50 og op efter og det begynder at flagre fra
side
> til side så er det dine kronrørslejer der skal strammes op. Det er noget
der
> klares på 10 min. og skulle helst ikke have indvirkning på køb af brugt
> "cykel"
> Kun tosser slipper styret.

Det er da kun én af mange muligheder, du kan da ikke entydigt sige at det er
dine kronrørs lejer der skal strammes.
Hvordan vi du forklare at min cykel ikke ryster det mindste efter dækskift,
men rystede voldsomt før?
Du mener altså også at det under ingen omstændigheder kan skyldes alle de
andre ting vi har været igennem i denne tråd?

Det er ikke farligt at slippe styret og motorbremse, det er jo ikke sådan at
jeg foreslår at man med 100 km/t skal slippe hurtigt, læne sig bagover og se
hvad der sker, men stille og roligt løsne grebet på en lige og jævn vej.

Hvis der er noget der hedder Vestegnens MC service, så skal jeg aldrig have
lavet min cykel der!

/Jimmi
(XJ600S)



Claus Rittig (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 16-10-02 21:47

"Vestegnens MC Service" <nylonstockings@postkasse.org> skrev i en meddelelse
news:3dad9b9e$0$79608$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Kun tosser slipper styret.

Hva faen knægt?!? Skal du kalde mig tosse?!?

Rittig



Psycho Cowboy (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 14-10-02 17:16

> Nogle der vil give mig et par tips til, hvad jeg skal kigge efter i
sømmene
> hvad ang. specielt denne cykel?
>
> På forhånd tak
__________________________

Jeg kørte skolekørsel på sådan en fætter, og den er sgu sjov at køre på,
sådan en enstamper.
I perioden hvor jeg kørte hos min kørelærer, havde han problemer med
lade-værket på den... der var ret mange fejl i det elektriske omkirng
batteriet, og han havde fået af vide af mekkeren at Savage-modellerne vidst
havde et problem med at lade.
Den gik tit død, når jeg kørte på den - simpelthen fordi der ikke var meget
strøm at tage af, og den er bestemt ikke nem at skubbe igang, vil jeg lige
sige.
Ellers er jeg sq ikke så meget inde i modellen.
Held og lykke med det!

Psycho Cowboy
Babygixxer



Asger Steffensen (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 14-10-02 17:25


"Jan Bak Madsen" <jma@mobil.dk> skrev i en meddelelse
news:aoeov0$1dli$1@news.cybercity.dk...
> Hej

>
> Nogle der vil give mig et par tips til, hvad jeg skal kigge efter i
sømmene
> hvad ang. specielt denne cykel?
>
Er der gæld i den?

Asger
ZX-10



Jimmi (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 14-10-02 23:01

> Er der gæld i den?

Sjovt, jeg har aldrig helt forstået den del af det, der er da naturligvis
mange cykler med gæld i, men det er vel ikke et problem med en slutseddel?
En forholdsvis ny og halvdyr cykel vil der vel ofte være pant/gæld i, og
ejeren kan jo ikke betale den ud før han får pengene fra salget.

/Jimmi
(XJ600S)



Claus Rittig (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 14-10-02 23:22

"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> skrev i en meddelelse
news:aofesa$27r0$1@news.cybercity.dk...

> Sjovt, jeg har aldrig helt forstået den del af det, der er da naturligvis
> mange cykler med gæld i, men det er vel ikke et problem med en slutseddel?
> En forholdsvis ny og halvdyr cykel vil der vel ofte være pant/gæld i, og
> ejeren kan jo ikke betale den ud før han får pengene fra salget.

MEN: Hvis han nu IKKE betaler gælden ud, så panter banken motorcyklen, og så
er det købers sure opgave at sagsøge sælger for at få nogle af sine penge
igen. Derfor er det en god idé at sikre sig mod restgæld, enten ved at
tjekke at der ikke er nogen, eller ved at lade handlen foregå i banken, så
man kan overvære at sælger indfrier gælden.

Rittig



Ken Madsen (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Ken Madsen


Dato : 14-10-02 22:34

Hejsa, lige et par fif,

Du kan bedre høre hvordan moteren går hvis du sætter et par klude får
udstødningen/erne, den skal gå jævnt og der skal ingen mislyde være. Du kan
samtiddigt checke om udstødningen er tæt, da motoren vil gå ud, hvis den
ikke kan komme af med det.

Det næste skal man ikke gøre for tit, men det er et godt check. Hvis du vil
checke koblingen, så stil den op ad en mur, eller noget andet der ikke sådan
lige flytter sig. giv den en smule gas og slæk koblingen, motoren skal blive
anstrengt og gå ud (hvis ikke du forbarmer dig på halvvejen, man kan nemlig
nemt fornemme hvordan koblingen har det), hvis koblingen ikke er slidt. På
en guzzi, med enkeltpladet tørkobling begynder den at hyle, hvis koblingen
er slidt, jeg ved ikke hvordan en savage opføre sig.

Mvh Ken
guzzi v35 imola (som stadig starter om morgenen)

"Jan Bak Madsen" <jma@mobil.dk> wrote in message
news:aoeov0$1dli$1@news.cybercity.dk...
> Hej
> I weekenden skal jeg se på en brugt Suzuki Savage årg. 89, 36500 km, i
> privat handel.
> Jeg er klar over, at jeg skal checke vigtige ting som:
>
> - slør i styreapperat og hjul
> - udsivende olie i gafler
> - for bløde støddæmpere
> - udsivende olie i pakflader
> - motorlyden, jævn tomgang
> - støj fra ventiler og nikketøj
> - koblingens gang
> - udspringning af gear ved høje omdrejninger
> - det kosmetiske, lak, krom mm.
> - større buler, der kan tyde på styrt
> - ....?
>
> Nogle der vil give mig et par tips til, hvad jeg skal kigge efter i
sømmene
> hvad ang. specielt denne cykel?
>
> På forhånd tak
>
>
>



Hekto (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 14-10-02 23:06

In article <aoeov0$1dli$1@news.cybercity.dk>, jma@mobil.dk says...
> Hej
> I weekenden skal jeg se på en brugt Suzuki Savage årg. 89, 36500 km, i
> privat handel.



Savage'n lider under at vejen fra oliepumpen op til knasten er
kilometerlang. Derfor ses det ikke sjældent at der er knastproblemer
p.gr.a. slid.
Den skal varme længe, inden den får et 'vred i øret', og den skal have
skiftet olie/filter for hver 5-6.000km.
Check derfor om og hvor tit der er lavet service!

Ellers er det største problem nok rust. Specielt cromen skal man være
over!

Remmen kan også være en fordel at kontrollere. Den holder længe; men
skal den eller remskiverne skiftes, er det en anelse dyrt. Den kan pibe
lidt, oftest p.gr.a. at hjulet ikke er linet ordentligt op. Mærkerne
passer ikke altid!

Motoren skal gå jævnt og lydefrit, undtagen når den får noget og leve
af, eller at hastigheden nærmer sig 120-130. Så kan den godt få en lidt
rå bankende lyd, som tilsyneladende er helt normal.

Iøvrigt kan det godt betale sig at lave det lille nummer med at fjerne
plastikskiven under kaburatornålen!
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk
LS650 m. 1-in-1 - Kawasaki KR1 Green, Mean Machine m. 2-in-2 og KIPS -
Peugeot SF100(Kan købes!)

Thomas Makro (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 15-10-02 13:37

On Mon, 14 Oct 2002 17:48:07 +0200, "Jan Bak Madsen" <jma@mobil.dk>
wrote:

>Hej
Hej med dig.

Og nu hvor du har fået nogle tips, har du så ikke helt vildt meget
lyst til samle de kloge ord, således at DMCNs FAQ kan komme til at
indeholde emnet "Det man skal være opmærksom på ved brugtkøb"...?



--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F
Privat: http://home.worldonline.dk/~pcmakro/
DMCN: Giv en hånd, bliv emneredaktør på FAQen

Jan Bak Madsen (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Jan Bak Madsen


Dato : 15-10-02 16:02


"Thomas Makro" skrev:

> Hej med dig.
>
> Og nu hvor du har fået nogle tips, har du så ikke helt vildt meget
> lyst til samle de kloge ord, således at DMCNs FAQ kan komme til at
> indeholde emnet "Det man skal være opmærksom på ved brugtkøb"...?
>

Det ville jeg da gerne, bortset fra, at jeg selv er nybegynder og ikke i
stand til at skelne vigtige ting fra mindre vigtige ting....
Måske burde en mere erfaren biker gøre dette....?



Jan Bak Madsen (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Jan Bak Madsen


Dato : 15-10-02 19:01

....men jeg vil da alligevel godt gøre et forsøg



Thomas Makro (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 15-10-02 21:17

On Tue, 15 Oct 2002 20:00:55 +0200, "Jan Bak Madsen" <jma@mobil.dk>
wrote:

>...men jeg vil da alligevel godt gøre et forsøg
Jamen det glæder mig! Send mig dit DMCN-nummer, så bliver emnet
oprettet.

Nu håber jeg ikke folk tror, at man skal være en ekspert, for at
skrive om et emne. For det skal man ikke. Det eneste der kræves er
vilje. I bund og grund skal man blot kopiere kloge ord her fra DFM, og
indsætte disse i sit emne.
Men det gør bestemt ikke noget, hvis man synes at det emne man skriver
om, er interessant.

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F
Privat: http://home.worldonline.dk/~pcmakro/
DMCN: Giv en hånd, bliv emneredaktør på FAQen

Arne Lorenzen (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 16-10-02 08:58

"Thomas Makro" <makro@cyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse news:ojtoqu00o22ao540tml59j63thfghl4773@4ax.com...
> On Tue, 15 Oct 2002 20:00:55 +0200, "Jan Bak Madsen" <jma@mobil.dk>
> wrote:
>
> >...men jeg vil da alligevel godt gøre et forsøg
> Jamen det glæder mig! Send mig dit DMCN-nummer, så bliver emnet
> oprettet.
>
> Nu håber jeg ikke folk tror, at man skal være en ekspert, for at
> skrive om et emne. For det skal man ikke. Det eneste der kræves er
> vilje.

snip

Og der er liiiige en anden ting der skal være i orden.
Nemlig at blive optaget på listen, det har jeg a´flere gange, men uden held forsøgt mig med det sidste halve års tid :o/
Det er lige før man overvejer (men kun lige før om man er røget i et eller andet filter?

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600
icq#: 163704954


Niller (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Niller


Dato : 16-10-02 15:34

> Og der er liiiige en anden ting der skal være i orden.
> Nemlig at blive optaget på listen, det har jeg a´flere gange, men uden
held forsøgt mig med det sidste halve års tid :o/
> Det er lige før man overvejer (men kun lige før om man er røget i et
eller andet filter?

*SUK* også du ??


--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=53
Opret din profil og se andres på http://dfm.divvy.dk



Claus Ruglund Jakobs~ (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Ruglund Jakobs~


Dato : 16-10-02 17:55

"Niller" <nielsras@privat.dk> skrev i
news:3dad78db$0$79652$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> > Og der er liiiige en anden ting der skal være i orden.
> > Nemlig at blive optaget på listen, det har jeg a´flere gange, men uden
> held forsøgt mig med det sidste halve års tid :o/
> > Det er lige før man overvejer (men kun lige før om man er røget i et
> eller andet filter?
>
> *SUK* også du ??
>
Så er jeg ikke den eneste der er lidt tvivlende over teksten "Til jer der
stadig sidder spændt og lettere utålmodigt og venter på at komme på
DMCN-listen: Rust jer med tålmod, I kommer snart på !"

--
mvh Claus
(cb750f2 '77 http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=92 )





Thomas Makro (17-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 17-10-02 16:23

On Wed, 16 Oct 2002 18:55:10 +0200, "Claus Ruglund Jakobsen"
<claus_ruglund*nospam*@jakobsen.tdcadsl.dk> wrote:

>> *SUK* også du ??
>>
>Så er jeg ikke den eneste der er lidt tvivlende over teksten "Til jer der
>stadig sidder spændt og lettere utålmodigt og venter på at komme på
>DMCN-listen: Rust jer med tålmod, I kommer snart på !"

Der er ikke noget værre, end når man gerne vil gøre et stykke
frivilligt arbejde, og så bliver holdt tilbage. Kender fornemmelsen!

Jeg sludrede i går med Hylle om situationen. Han er en travl mand, men
han sagde, at han nok snarest skulle prøve at finde tid til at oprette
de der står på venteliste.

Jeg fik lokket Hylle med på en af mine syge ideer :
_Jeg_ opretter de af jer, der ønsker at være emne-redaktører på FAQen,
og som ikke endnu har fået et DMCN nr. Henvend jer til mig (email
eller via dmcn.dk) med oplysninger om det emne I ønsker at skrive om,
samt oplysning om at I lige skal oprettes på listen først. Så klarer
jeg begge dele. Jeg informerer Hylle om hvem jeg har oprettet, således
at han kan slette de pågældende på sin venteliste.

For en god ordens skyld, skal jeg understrege, at de af jer der ikke
ønsker at være emne-redaktører (skam over jer , ikke bliver
oprettet på listen af mig.

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F
Privat: http://home.worldonline.dk/~pcmakro/
DMCN: Giv en hånd, bliv emneredaktør på FAQen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste