Olieblandet benzin
Fra : PEB

Dato : 13-10-02 06:49

Hej
Jeg er ejer af en gammel Suzuki påhængsmotor 5HK
Nu er jeg kommet i tvivl om hvor mange % olie der skal blandes i benzinen.
Hvis der er nogen som ligger inde med løsningen vil jeg gerne høre den.

MVH Poul Erik

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 13-10-02 08:10

Hej Poul Erik

Jeg har også en gammel Suzuki påhængsmotor, den har jeg dog kun haft startet
et par gange. Men den har fået 2% knallertbenzin. Det har virket fint.
Hvilken model min motor er, ved jeg ikke. Den er formentlig 3-6 HK m. langt
ben, indbygget tank.Ca. 25 år gl.
Hvor står model nummeret på sådan en gammel svend ?

Venligst

Jan

Fra : jes rokkjær

Dato : 13-10-02 13:42

Hej Poul Erik
den skal køre på 2% olie blanding men ikke knallertolie da det er til varme
motore du skal købe en olie der er beregnet til påhængsmotore da de kører
ved en temperatur omkring 40 -55
helst en TCW 3 olie

Jes Rokkjær
jes.rokkjær@mail.dk

Fra : GrandOldMan

Dato : 13-10-02 14:00

"jes rokkjær" <jes.rokkjaer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
varme
> motore du skal købe en olie der er beregnet til påhængsmotore da de kører

Tjek at oliefabrikanten også skriver på "dunken" at den kan smøre nok ved 2
%...

Fra : Palle Klintrup

Dato : 22-11-02 15:16

Hej.

Nogle små påhængsmotorer er luftkølet og en varm motor som skal kører
knallertbenzin andre er vandkølet og skal have den olie du køber til
påhængsmotorer. Vi har haft problemer med en ældre 5 Hk yamaha som gik i stå
hele tiden når den var varm, indtil vi fyldte knallertbenzin på så var der
ikke nogen problemer den var luftkølet.

Mvh.

Palle Klintrup.