Afgift.
Fra : Peg

Dato : 10-10-02 20:00

Er der nogen der har erfaring med at få foretaget en foreløbig vurdering nu,
(bare for at have en ide om hvor meget jeg må punge ud) eller evt. vente til
foråret.

Jeg har fået at vide på toldkontoret at jeg til foråret bare igen kan få den
vurderet, men alt det er vel nærmest lige meget da det hele i sidste ende
vel afhænger af hvordan den endelig vurdering bliver, og det kan jo vare
længe.

Jeg har pt.en mc som jeg ikke har fået endelig vurderet og den betalte jeg
afgiften på i april måned, da den er allerede solgt videre håber jeg ikke
der kommer en regning fra T&S.

mvh
peg

Fra : Christian

Dato : 10-10-02 21:59

> [...]
> afgiften på i april måned, da den er allerede solgt videre håber jeg ikke

Jeg mener, at du selv kan bestemme, om du vil til vurdering, men hvis du vil
ha' den vurderet, så skal det senest være 3 måneder efter, at du har betalt
den 'forløbige' afgift.

Hvis du altså er godt tilfreds med den forløbige vurdering, så skal du ikke
køre til endelig vurdering, da den også kan blive højere end den foreløbige,
selvom det vist er sjældent.

Christian

Fra : Vestegnens MC Servic~

Dato : 16-10-02 18:08

De plejer at sige afgiften er 62% af nyværdi. Efterhånden kan det ikke
betale sig at hive cykler hjem fra hverken tyskland eller holland.

Fra : Jens Didriksen

Dato : 16-10-02 20:27

> De plejer at sige afgiften er 62% af nyværdi. Efterhånden kan det ikke
> betale sig at hive cykler hjem fra hverken tyskland eller holland.

Nå?!

Hvad bygger du den flotte udtalelse på...?

Personligt har jeg lige sparet mellem 10.000 og 15.000 ved at købe mc i
tyskland i forhold til samme stand i Dk.

Og det er ikke engang hele sandheden, fordi den mc jeg købte har aldrig kørt
i så meget lorte vejr som vi har her længere oppe nordpå, så selv om den er
fra 82' står den virkelig flot - noget jeg ikke kan sige om de tilsvarende
danske modeller...

Men det er da rigtigt at man skal tjekke priserne gevaldigt før man springer
på et "godt" tilbud

Hilsen

Jens