PRI på GSXR250
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 10-10-02 15:36

Hej,

Jes Vestervang skriver i tråden "Løsning af skrue" at man skal fjerne en
skrue på benzinhanen for at få den på PRI.

Problemet er at der er to skruer... Er det den der peger ud af (lige over
FUEL-RES-knappen) eller er det den der peger nedad?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 10-10-02 17:47

> [...]
>
> Problemet er at der er to skruer... Er det den der peger ud af (lige over
> FUEL-RES-knappen) eller er det den der peger nedad?

__________________________

Du skal fjerne skruen i øverste venstre hjørne, lige over bogsteverne "RES"
Derefter drejer du hanen om så den står lodret, og benzinen sprøjter lige
direkte ind i svømmerhusene.

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 10-10-02 18:23

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> lagde en arm i

> Du skal fjerne skruen i øverste venstre hjørne, lige over bogsteverne
> "RES" Derefter drejer du hanen om så den står lodret, og benzinen
> sprøjter lige direkte ind i svømmerhusene.

Jeg har lige et tillægsspørgsmål har alle babygixxere en reserve tank? Jeg
spurgte ham der solgte mig sin og han sagde at den ikke havde. Men suger
den bare længere nede i tanken når den står på res?

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 10-10-02 18:28

> [...]
> spurgte ham der solgte mig sin og han sagde at den ikke havde. Men suger
> den bare længere nede i tanken når den står på res?

_________________________

Jeg tror faktisk ikke at der er nogen som helst babygixxer, der originalt
har en reservetank i bogstavelig forstand. Min fars gamle engelske AJS fra
1931 har en dicideret reservetank - dvs. at når tanken er tom, hiver man
slangen af og sætter den over på en anden hane i modsatte side af tanken.
I dag, foregår det vidst mest (som du selv skriver) ved at den bare suger
længere nede fra, når man sætter den på reserve, og det er vel også det
smarteste / nemmeste.

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 10-10-02 19:50

> I dag, foregår det vidst mest (som du selv skriver) ved at den bare suger
> længere nede fra, når man sætter den på reserve, og det er vel også det
> smarteste / nemmeste.

Hvorfor er det så egentlig at de har en reservetank? Er det bare for at have
ekstra hvis man kører tør eller hvad - hvilket må signalerer at man er for
dum til selv at kigge på måleren, eller hvordan hænger det sammen?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-10-02 19:56

> [...]
> ekstra hvis man kører tør eller hvad - hvilket må signalerer at man er for
> dum til selv at kigge på måleren, eller hvordan hænger det sammen?

Det er såmænd bare for at minde folk om at der snart skal tankes. Når man
går i stå på motorvejen, er det da rart at man bare kan flytte den hen på
'res' i stedet for slet ikke at have benzin på sig, når man holder og ser
dum ud.

Derudover er der vist ikke så mange motorcykler, der har en benzinmåler. Af
en eller anden grund er det ofte et sted der bliver sparet, sikkert fordi
der ikke er den store efterpørgsel efter det.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 11-10-02 15:25

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> lagde en arm i

> [...]
> have ekstra hvis man kører tør eller hvad - hvilket må signalerer at
> man er for dum til selv at kigge på måleren, eller hvordan hænger det

Hov hov. Jeg er løbet tør oppe i nordsjælland. Det var i bar glæde over at
have fundet et område med masser af små sjove sving. Da jeg så ville hjemad
trak den ikke så godt og et hurtigt kig på benzinmåleren gav en god
forklaring... Heldigvis kom der en flink mand ud fra et hus i nærheden der
gav en sjat benzin. Han viste sig at samle på veteranmotorcykler, så lige
den dag var det faktisk ikke så skidt at løbe tør for benzin.
Men hvis ham jeg købte den af ikke havde bildt mig ind at den ikke havde
reservetank, så var jeg da kommet hurtigere hjem...

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 10-10-02 19:09

> Du skal fjerne skruen i øverste venstre hjørne, lige over bogsteverne
"RES"
> Derefter drejer du hanen om så den står lodret, og benzinen sprøjter lige
> direkte ind i svømmerhusene.

Det fandt jeg ud af da jeg tog benzintanken af og prøvede mig frem...

Men det løser ikke problemet med den manglende "kraft", og den vil i øvrigt
heller ikke starte nu hvor den er kold, men det kunne man jo regne med.

Næste gang jeg piller ved den (bliver først fredag eftermiddag) vil jeg lige
kigge på tomgangreguleringen. Har i andre ideer til hvad jeg skal kigge
efter? Når man kører på den er det ligesom om den har mistet en masse
hestekræfter.

P.s. Jeg har beklageligvis mistet den der "klem sammen"-ring der sidder og
holder benzinslangen fast (den var også nærmest skæv, så den ikke helt kunne
komme på). Er der evt. nogen der ved hvor jeg kan få en ny, eller på anden
måde sætte benzinslangen fast (den kan naturligvis godt holde som den er nu,
hvor slangen bare er klemt på, men den er forhldsvis nem at hive af (men den
slutter tæt)?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-10-02 19:31

On Thu, 10 Oct 2002 20:09:19 +0200, "Rasmus Nielsen"
<postmaster@rasmusn.dk> wrote:

> [...]
>kigge på tomgangreguleringen. Har i andre ideer til hvad jeg skal kigge
>efter? Når man kører på den er det ligesom om den har mistet en masse

Prøv lige at se om den tænder på alle cylindre ved at mærke på
forrørene som angivet tidligere,tomgangsreguleringen er det næppe,men
hvis den fyrer ens på alle fire er næste trin nok desværre at kigge på
karbs.Det skal du nok ikke lige begynde på selv,men simple ting som at
kigge indsugningssgummiet der forbinder karbs med motorblokken efter
for revner og tæthed generelt kan du godt lige gøre.

> [...]
>hvor slangen bare er klemt på, men den er forhldsvis nem at hive af (men den

Risikoen er der jo så at den falder af,men det sker nu sjældent selv
uden ring,idet det som oftest er et "tight fit",en ny koster ikke ret
meget og ellers kan du bare bruge et alm. lille spændebånd.

-M

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 10-10-02 19:47

> Prøv lige at se om den tænder på alle cylindre ved at mærke på
> forrørene som angivet tidligere,

Hvad er det nu lige forrørene er? Skal man så også tage tanken af?, for hvis
man skal, når de vel at blive kolde? Kan du give mig en beskrivelse af hvor
jeg finder dem?

P.s. Ved nærmere efter syn opdagede jeg en lille revne i den aller øverste
del af vakuum-slangen - ikke at jeg tror den har gjort noget (der skete jo
heller ikke noget da den kørte PRI), men jeg får lige fat i en ny i morgen.

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-10-02 20:49

On Thu, 10 Oct 2002 20:46:44 +0200, "Rasmus Nielsen"
<postmaster@rasmusn.dk> wrote:

>Hvad er det nu lige forrørene er?

Den allerførste del af udstødningen - metalrør der går fra hver
cylinder,hvor udstødningsgassen sendes ud af cylindrene,dem kan du
næsten ikke tage fejl af....når man så lige har haft gang i cyklen i
ganske kort tid (pas på de bliver hurtigt meget varme),så mærker man
på hver enkelt, er et af dem markant koldere end de andre,sker der
ingen (eller færre) forbrændinger i den cylinder.

> Skal man så også tage tanken af?

Nej det er vist næppe nødvendigt

-M

Fra : FER

Dato : 11-10-02 22:23

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message

> [...]
hvis
> man skal, når de vel at blive kolde? Kan du give mig en beskrivelse af

Ikke for at fornærme nogen, men mon ikke du burde køre til en mekaniker med
den, eller få en du kender med lidt mere erfaring til at kigge på din cykel?

mvh Tommy Fer
Gsxr250

Fra : Allan Bojesen

Dato : 10-10-02 20:53

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> kigge på tomgangreguleringen. Har i andre ideer til hvad jeg skal kigge
> efter? Når man kører på den er det ligesom om den har mistet en masse

Når du får tid synes jeg du skulle prøve at få den igang og efterfølgende
køre en tur på 10-15 km for at få den ordentlig varm. Hold den hele tiden
godt oppe i omdrejninger -8.000-12.000. Når du kommer tilbage sørger du for
at den ikke går i tomgang inden du slukker for den. Af med tanken og ud med
tændrørerne, og se hvilken farve de har. Er de meget sorte, eller endda
fugtige, får den for meget bensin (for fed blanding) og kan skyldes defekt
choker, for store dyser, dårlig tænding etc. Er de meget lyse eller helt
hvide får den for lidt bensin (for mager blanding)og kan skyldes utætte
gummier mellem karburatorer og topstykke, for små dyser, stoppede dyser etc.
Ændring og eller rensning af karburatorerne kræver afmontering af samme og
er et lidt større projekt, specielt for helt uøvede Ved for mager
blanding kan du checke gummierne ved at lade motoren snurre i tomgang og så
sprøjte med ex. Dieselstart på gummierne, og kun der. Hvis motoren løber op
i omdrejninger er gummierne utætte og skal skiftes.

Allan Bojesen